Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en Volg je paard 2021!

 
Profiel   

Felien_kyra: Ja natuurlijk wil ik dat doen! :D

We zijn begonnen met de drie tonnen. De afstand tussen de drie tonnen onderling was 4 meter. Het is dan de bedoeling dat je precies het midden tussen twee tonnen aanhoudt. Je maakt eerst een hele volte naar rechts om de eerste ton. Dan maak je vanaf de tweede ton, zeg maar de buitenste ton, een halve volte naar links en dan een hele volte naar rechts om de andere ton. Je rijdt er dus hetzelfde in als uit, alleen vanaf de andere kant. Hierbij moet je zorgen dat je de juiste stelling en buiging aanhoudt en daarnaast goede impuls hebt.

Daarna gingen we naar de volgende oefening, deze is wat lastigere uit te leggen maar in principe is het een slalom. Op de foto heb ik het even uit getekend, de blauwe punten zijn de pionnen en de paarse lijnen is de route die je rijdt.

[ img ]

Toen zijn we een sprongetje gaan maken. En daarna het achteruit tussen twee balken. Dat zijn natuurlijk niet persé alleen WE oefeningen.

Hopelijk heb je er wat aan. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 20:52 



 
Profiel   

Wat leuk!!
Wij hebben geen pionnen of tonnen op stal helaas maar moet toch wat voor te vinden zijn.
Lijkt me super leuk om voor de afwisseling gewoon ook eens zulke oefeningen mee te pakken. Echt leuk dat ze dat doen bij jullie vereniging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 07:35 



 
Profiel   

Dat zijn wel mooie oefeningen ja, leuk hee :D

Ik heb vandaag voor het eerst tijdens een buitenrit gegaloppeerd! *\o/*
Jammer genoeg zat ze overkruist maarja het was maar een klein stukje en ik denk niet dat het slim was geweest om haar terug te halen. Ze vond het zo leuk _O- ging heel hoog opgooien ook dus ik moest staan en me aan het zadel vasthouden maarja. Ze was wel heel braaf, netjes tempo en alles.
Verder ook veel gedraafd, door een dorp gegaan langs een tennisbaan (in gebruik) langs de snelweg, maakte allemaal niet zoveel uit.

Het enige waar ze echt van schrok was een takje die langs haar buik ging. Daar sprong ze even van op hahaah

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:40 



 
Profiel   

Felien_kyra: Je zou eventueel ook hindernis staanders kunnen gebruiken.

Sintara: Super goed zegg!! En dat ze overkruist ging maakt helemaal niet uit, de eerste stap is gezet. Jullie zijn goed bezig de laatste tijd :D

12 mei 2021

Vandaag Miley weer opgepakt, vooral lang en laag gereden. Daarnaast ook de tips meegenomen van de les van maandag. Daar heb ik goede tips gekregen voor achterwaarts, ze deed het eerst wel netjes maar niet flitsend. Het was een beetje saai en nu met de tips doet ze het nog gewoon net wat flitsender!


13 mei 2021

Vandaag was ik zelf een lekker dagje vrij dus vanochtend gereden. We zijn even een stapje hoger gaan werken naar de eenvoudige wissels.

Miley kon altijd al van stap naar galop in de rechterhand maar links nog niet 100%. Nu hebben we vandaag er hard aan gewerkt en ze kan nu ook netjes van stap naar galop linksom! Dus gelijk even wat eenvoudige wissels gemaakt en dat deed ze heel netjes.

Daarna nog even wat contragalop mee gepakt, dit kon ze rechts ook al maar links nog niet. Vandaag er veel mee geoefend en de eerste contragalop passen kent ze nu ook linksom. Een hele fijne training gehad vandaag. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 23:09 



 
Profiel   

Leuk roosje :D ik wordt helemaal enthousiast van je verhaal, krijg bijna zin om weer zelf ook te gaan dressuren. Bijna :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:44 



 
Profiel   

@Roosjenat Oh wat een goed idee, hindernis staanders. Die hebben we wel en anders voertonnen :') Alleen denk niet dat ze op stal blij zijn als ik daar mee ga lopen slepen haha....
Fijn dat het zo lekker ging en dat je ook echt wat hebt aan de gekregen tips.

Goed bezig @Sintara :D Fijn dat het zo lekker ging de buitenrit en zelfs een galopje!


Ik ben gisteren naar buiten geweest met Elaya. Even naar het crossbos in de buurt gereden en daar even de waterbak in geweest. Wat was ik trots toen ze hier ontzettend makkelijk in ging <3 Ze wilde wel even kijken en aarzelde wat maar was heel braaf toen ik aangaf dat ze er gewoon in kon.
[ img ]

Daarna even doorgereden naar een oud klasgenoot en even pauze gehouden daar. Vervolgens weer terug en zijn in totaal bijna 2 uur onderweg geweest. Heerlijk! :D Ook goed voor het afvallen haha.

Vanochtend had ik springles en merk vooral dat ik zelf zo hoog in mijn adem zit dat zij ook niet rustig wordt. Heb dus echt na elke sprong gewacht tot ik zelf weer op adem was/ goed aan het ademen was voordat ik doorging naar de volgende sprong. Dit zorgde ervoor dat Elaya ook rustig bleef tussen de hindernissen door. Komt toch omdat het weer een beetje spannend is allemaal en het toch voor mij wel wat intensiever in een keer weer is dan dressuur/ buitenrijden. Ook nog een doel voor de komende tijd ;) Mooi doel alvast voor de maand juni.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:16 



 
Profiel   

Felien_kyra: Wat gaaf z'n crossbos!! Dat soort dingen hebben wij hier helemaal niet helaas. Waar is dit als ik vragen mag?

Goed geoefend tijdens de springles zo te lezen. Fijn dat je gelijk al wat verschil merkte!

14 mei 2021

Vandaag weer lekker getraind met Miley. We hebben verschillende oefeningen mee gepakt om haar lekker los te kunnen maken. Ze liep heel erg fijn dus een geslaagde training. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:23 



 
Profiel   

15 mei 2021

Vandaag ging het rijden helaas minder, we hadden op het begin wat miscommunicaties. Later in de training ging het wel al beter gelukkig!

Wel nog even een leuke oefening uitgevoerd: Eerst over de A-C lijn daarna rechts naar de M, bij de letter M aangekomen wijken naar de A-C lijn en op de A-C lijn weer rechtuit. Bij de A naar links en dan naar de F en via daar weer wijken naar de A-C lijn. Om zo precies hetzelfde bij de andere twee letters te doen.

En wat vond Miley dat eerst lastig (en ik ook stiekem een beetje haha) maar na een paar keer oefenen lukte het aardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 19:16 



 
Profiel   

@roosjenat Dat is in Winterswijk (de achterhoek), voor mij 20 a 30 minuutjes stappen vanaf stal :D
Moet wel zeggen dat het 't in mijn ogen niet waard is om van ver alleen voor het crossbos hiernaar toe te komen. Ze houden het gelukkig weer aardig bij hoor, maar zo heel groot is het niet. Wel van alles en nog wat qua hindernissen en uitdagingen.
En wat betreft dat het gisteren niet helemaal lekker ging, kan natuurlijk ook een dagje wat minder gaan ;) Fijn dat je de miscommunicatie uiteindelijk wat hebt kunnen oplossen.

Gisteren heeft mijn stalgenoot/osteopaat/ bijrijder (even geen idee hoe ik t zal noemen :') ), weer haar wekelijkse traning met Elaya gehad. Was er zelf niet bij maar kreeg een appje dat het echt heel goed ging en dat ze heel tevreden was met hoe goed Elaya vooruit gaat dus dat is echt top. Dit was het appje:
"Was weer heerlijk met Elaya. Ze pakte in stap eigenlijk gelijk aanleuning dus vandaag veel stapwerk gedaan en wisselen in lang laag en wat meer opgericht. Ging echt goed, fijn losgewerkt met 8tjes. Al stukken dat ze eraan liep zonder te hangen maar echt nageven en zelfs een overgang naar de draf waarbij ze keurig in de aanleuning bleef. Echt top Maar kon nu ook stukken echt laag en rond rijden zonder hangen. Super fijn want dan gaat ze de bovenlijn echt oprekken en losmaken"


Dus dat klonk helemaal top vind ik zelf ;) Nu heeft Elaya waarschijnlijk even 2 dagen vrij. Ik ga nu na het typen van dit stuk namelijk snel verder met mijn scriptie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 13:23 



 
Profiel   

Felien_kyra: Dat zijn fijne berichten van je bijrijder! Succes verder met je scriptie :D

16 mei 2021

Het was vandaag weer tijd om te springen, ik heb de smaak te pakken haha. Vanochtend eerst een parcour uitgezet van 6 hindernissen, waaronder één dubbel. Na een dikke bui ben ik gaan opzadelen en na nog geen 15 minuten rijden en twee sprongen begon het te onweren. Dus toen Miley snel uitgestapt en afgezadeld. Een paar minuten later slaat de onweer ergens goed in dus heel blij dat ik gestopt ben met rijden! Veiligheid voor alles. ;)

Maar nu had ik dus een heel parcours gebouwd voor niks aangezien ik morgen les heb, dinsdag is Miley vrij en vanaf woensdag moeten we weer trainen voor de wedstrijd. Dus vanmiddag heb ik haar nog een keer gepakt en hebben we alsnog lekker kunnen springen! Dit keer zelfs in het zonnetje. {:}

We hebben ongeveer 50 cm gesprongen, zowel kruisjes als stijltjes. Het ging heel erg fijn, ik probeer veel met mijn houding bezig te zijn en dat ging vandaag al weer een stuk beter. Ik begin het echt leuk te vinden haha. Had één hindernis later ook nog op 60 cm gezet maar dat is voor nu echt nog even te hoog gegrepen, eerst nog maar extra vertouwen op doen.

Morgen avond hebben we weer verenigingsles, dit keer dressuur met cavalleti's. Maar eerst mijn éérste werkdag bij mijn nieuwe werkgever. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:21 



 
Profiel   

Hoi allemaal, sorry voor mijn afwezigheid de laatste tijd. Het ging de afgelopen weken echt niet goed met mij en een deel van het probleem was Bokt, dat ik op een laag pitje heb moeten zetten om weer tot mezelf te kunnen komen. Nu ik weer opknap pak ik ook dit topic weer mee.

Felien_Kyra, wat fijn dat je bijrijder zo lekker bezig is! lekker los in het crossbos, ziet er leuk uit! Succes met je scriptie!
Roosjenat, leuke oefening, wijken vanaf de hoefslag. Jullie gaan hard, dat je al bezig bent met eenvoudige wissels!
Sinatra, gefeliciteerd met je eerste buiten-galopje! Smaakt naar meer?

Ook de paarden heb ik op een rustiger pitje moeten zetten. Ik moest echt weer terug naar gewoon genieten met de dieren, dus ik heb wat rondgehobbeld met Madelief en wat aan de hand (in vrijheid) gespeeld met Stink. Sandy heb ik geknuffeld en dat had ik ook gewoon nodig.


nessinator schreef
Doelen april
Stinky
1. Les rechtrichten. Ik heb moeite met de oefeningen dus heb ik liever directe feedback dan videofeedback.
2. Les 'endurance-dresuur' met focus op de halve ophouding die ik niet goed onder de knie krijg
3. Ontspanning in het opzadelen zetten we nogmaals op het lijstje
4. Stabieler worden in de bak

Madelief
1. Endurance-training: ontspanning op vreemd terrein
2. Horsemanship-weekend: ontspanning op vreemd terrein
3. Grondwerk meenemen in de trainingen
4. Dressuur meepakken deze maand

Tot eind april ging het nog goed. Stink ging hartstikke goed vooruit. De rechtrichtles ging fantastisch, we hebben er meteen nog een gedaan. De enduranceles ging minder, de aanpak was niet helemaal in ons straatje dus dat was jammer. Ik ben begonnen hem een opzadeltruukje te leren (https://youtu.be/Lu2X9bRi_PE) en hij komt nu in een drafje aan als hij mij met zadel ziet aankomen in plaats van wegdraaien, blokkeren etc. Dat is dus heel leuk! We hebben in de bak vooral veel stapwerk gedaan en dat gaat erg goed. Onder begeleiding van Mireille ga ik lekker verder met uitbouwen.

Madeliefs endurancetraining hebben we afgezegd, het waaide me met pasen te hard om veilig met trailer de weg op te gaan. De horsemanshipdag ging prima, ik ben trots op de vooruitgang die we die dag gemaakt hebben. Daarna hebben we weinig grondwerk gedaan, dat was te confronterend op het moment. We hebben wel veel dressuur gedaan en hoe meer ik rij, hoe meer ik het gevoel heb dat we nog lang niet klaar zijn voor wedstrijden. Die B geloof ik wel, maar daarna wordt echt een uitdaging.

Ik ga heel voorzichtig doelen stellen voor de komende 2 weken.
Stinky
1. Lekker aan de hand verder spelen (in vrijheid de zijgangen oefenen)
2. Opzadeltruukje bevestigen
3. Les afspreken bij Mireille

Madelief
1. Endurancetraining: alleen op vreemd terrein
2. Genieten/knuffelen
3. Wijken oefenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:47 



 
Profiel   

Ik hoop dat het echt weer beter met je gaat nessinator, klinkt alsof je heftige weken achter de rug hebt. Fijn dat je in elk geval wel weer lekker bezig bent met je paarden :)

Het galopje smaakte zeker naar meer, vandaag ook weer even gedaan :D in een iets rustiger tempo ook hahaah. Was heerlijk, Mel heeft het gigantisch goed gedaan dus ik ben weer erg trots.
Op de terugweg nog even geprobeerd naast het andere paard te draven, dat was toch nog best spannend vond ze _O- maar ze deed het wel en toen het even niet ging, ging ze er weer achter dus dat werkt nu ook.
Voorheen ging ze dan erg druk doen en eerder harder en dan draaien ofzoiets. Dus ik heb geprobeerd aan te leren dat ze dan gewoon om hulp kan vragen en dat lijkt te zijn gelukt :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 18:30 



 
Profiel   

Zo, ook weer even een teken van leven van mijn kant. Even snel een update, bijleespost ga ik morgen even goed voor zitten :j
Zaza gaat heel fijn de laatste tijd, zo fijn dat ik ons heb ingeschreven voor een meetmoment aankomende maandag. We gaan 2 rondjes L1 doen, kijken of we het nog kunnen.
Het aanspringen gaat steeds constanter, zelfs als ze opgefokt is, dus daar ben ik erg blij mee! Ook is de wei weer open, dus ze staat lekker elke dag met haar vriendinnen een paar uurtjes op de wei. Ik merk altijd dat dat haar wel goed doet.
Ze is wel vandaag op mijn voet gesprongen met wandelen, dus nu heb ik voor de verandering een dikke poot :+
Barry gaat ook lekker. Benen blijven nu gewoon dun en hij loopt prima. Hij heeft energie voor 10 en ik heb soms mn handen vol haha. Hij loopt 2 keer per week een manege lesje, maar ik rijd eerst even 20 min. de scherpe randjes eruit. De rest van de week rijd ik hem 45/60 minuten ongeveer. Voorlopig blijft dat zo, totdat hij hopelijk weer volop mee kan draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:57 



 
Profiel   

Nessinator: Niet leuk om te lezen.. Hopelijk gaat het wat beter met je nu! Fijn dat je al weer wat bezig bent met Mel en Stinky :D

Sintara: Super zeg! Een geslaagde buitenrit zo te lezen. Jullie zijn goed bezig!

Juliavh: Fijn dat het zo goed gaat met Zaza, succes alvast maandag! Balen dat ze op je voet sprong, hopelijk krijg je er morgen niet teveel last van.

17 mei 2021

Gisteren weer clubles gehad, was een leuke maar voor mij ook pittige les.
Ik heb als gewoonte op mijn binnenhand teveel te gebruiken, terwijl je die helemaal niet nodig hebt. Maar dat is een gewoonte van mijzelf helaas.. Dus daar lang mee bezig geweest met de instructeur en het gaat al wat beter gelukkig.

Verder nog wat wijken en achterwaarts meegepakt. Bij het wijken zaten er hele fijne stukken tussen. Achterwaarts ging heel fijn en zelfs een bochtje achterwaarts kunnen rijden.

Daarna nog wat andere L2 oefeningen meegepakt zoals door S van hand veranderen. Maar daar alleen maar complimenten over gekregen dus daar verder niet teveel aangewerkt. :)

18 mei 2021

Vandaag was Miley vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:52 



 
Profiel   

Ow die binnenhand.. Heel heel herkenbaar helaas :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 22:31 



 
Profiel   

Sintara: Vreselijk hè...

Maar de strenge woorden van de instructeur hebben geholpen want vandaag ging het al weer een stuk beter!

19 mei 2021

Vandaag weer lekker gereden met Miley. De bak was een zwembad door alle water die vandaag weer is gevallen maar daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. Miley vind het altijd heel leuk om door het water te gaan dus we hebben lekker gegalopeerd door het water. Ook wat L2 oefeningen meegenomen.

Net even de planning gemaakt voor aankomende dagen qua training. Altijd leuk! :D

Donderdag - Thuis rijden
Vrijdag - Thuis rijden
Zaterdag - Trainen op vereniging
Zondag - L2 dressuurwedstrijd
Maandag - WE verenigingsles
Dinsdag - L2 dressuurwedstrijd
Woensdag - Vrij

Een drukke planning maar wel heel leuk. Nu de meetmomenten weer mogen, ga ik er gelijk gebruik van maken. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 22:53 



 
Profiel   

Wat zijn jullie weer stil! :+
Ik probeer het maar gewoon bij te houden, zo kan ik altijd terug kijken wat we die dag gedaan hebben.

20 mei 2021

Vandaag met Miley getraind thuis, we hebben wat L2 onderdelen mee gepakt. Dit deed ze netjes.

21 mei 2021

Vandaag Miley vrij gegeven, ik vond 7 dagen achter elkaar werken iets teveel van het goede dus daarom besloten haar vrij te geven.

22 mei 2021

Vanochtend naar de vereniging geweest met Miley. We hebben onze proefjes voor morgen geoefend. Aangezien onze bak geen 20 x 40 is thuis vind ik het altijd wel fijn om de onderdelen met de juiste afmeting te rijden.

Alle onderdelen gingen eingelijk erg goed, alleen het wijken ging wat minder. Maar verder wel heel tevreden. We zijn klaar voor morgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:35 



 
Profiel   

Heel eerlijk gezegd heb ik sinds dinsdag ook niet zoveel gedaan.. Prutweer. Een keer een beetje los gelongeerd. Toen kwam er een nieuwe pony, dus koppelen etc gehad.
Morgen gaan we weer een ritje maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:39 



 
Profiel   

Sintara schreef
Heel eerlijk gezegd heb ik sinds dinsdag ook niet zoveel gedaan.. Prutweer. Een keer een beetje los gelongeerd. Toen kwam er een nieuwe pony, dus koppelen etc gehad.
Morgen gaan we weer een ritje maken :D


Klopt inderdaad verschrikkelijk weer is het.. Laat het maar snel zomer worden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:45 



 
Profiel   

23 mei 2021

Vandaag op wedstrijd geweest met Miley. Het inrijden was echt verschrikkelijk.. De bak was grotendeels zeiknat en modderig, alleen vooraan had je een stuk ( ongeveer 20 bij 30) wat nog redelijk droog was. Alleen om daar met 8 paarden op te rijden is niks waard.

De 1ste proef ging opzich prima. Een paar kleine fouten en een wat grotere fout bij het aanspringen in de linkergalop. Maar verder wel tevreden, ze liep netjes en op een mooie tempo. Ook deze ring was niet optimaal, wel droog maar en zaten meerdere diepe gaten in. Dus die moest ik ondertussen ontwijken en daardoor geen mooie rechte AC lijn kunnen rijden. Door de stomme foutjes echt net geen winstpunt behaald maar wel commentaar gekregen waar ik wat mee kan.

De tweede proef ging een stuk fijner, alleen 3 grote fouten gemaakt één was bij het aanspringen in de linkergalop, bij de volte 10-12 meter bij E viel ze uit galop en bij de halve volte halve baan net voor het wijken ging ze juist in galop. Deze fouten waren totaal onnodig en lagen aan mij, zonde want we hadden daarmee nog nettere punten kunnen krijgen. Deze proef wel een winstpunt gereden.

Heel trots op Miley dat ze ondanks de slechte bodems het top heeft gedaan!! Heel tevreden. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 16:01 



 
Profiel   

Super zeg *\o/* gefeliciteerd met de winstpunt!

Ik ben met Mel vandaag op de hei geweest, super braaf paard natuurlijk.
We zijn wel de hele rit zeiknat geregend. Goede regentraining gehad want al binnen een half uur had Mel zoiets van.. Blijkbaar is dit mijn leven nu _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 20:30 



 
Profiel   

Ohh heerlijk een ritje op de hei, fijn dat ze weer lekker braaf was!

Wel balen van de regen.. Hier (Drenthe) alleen maar 2x een dikke bui gehad verder alleen maar zon. Ik had Miley net in de trailer weer gezet toen het keihard begon te regenen, had net geluk haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 20:42 



 
Profiel   

Oh beter! Ik was door en door verkleumd.. Denk wel 2,5 uur gereden in de regen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 20:55 



 
Profiel   

Sintara schreef
Super zeg *\o/* gefeliciteerd met de winstpunt!

Ik ben met Mel vandaag op de hei geweest, super braaf paard natuurlijk.
We zijn wel de hele rit zeiknat geregend. Goede regentraining gehad want al binnen een half uur had Mel zoiets van.. Blijkbaar is dit mijn leven nu _O-


Ik vind het zo stoer hoe snel jullie gaan!!
Staan jullie aan de heide?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:12 



 
Profiel   

Dankjewel, ik ben ook echt trots op mel (en mezelf) :D
Ik denk dat het ongeveer een uurtje rijden is naar de hei, als je stukken draaft enzo. Dus het was wel een mijlpaal :) ik was ook een klein beetje bang voor 'straks denkt ze bij een open veld dat ze moet racen' ofzoiets, maar zelfs dat had ze niet op de hei. Ik rij er dus zo heen met een beetje spanning.. En mel kijkt op slaakt een diepe zucht van ontspanning en denkt he he, lekker overzichtelijk :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen