Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:07

roosjenat: Mooie doelen voor Juni! Gefeliciteerd met je winstpunten! Fijn dat het rijden steeds beter gaat.
Felien_Kyra: Ook een mooie lijst met doelen! Top dat je je scriptie hebt ingeleverd! Nieuw voer binnen en een lekker bewegings schema, lijkt me nu gewoon een kwestie van volhouden! Goed bezig :j
nessinator: Mooi (bijna) alle doelen behaald, netjes! Ook weer een mooi lijstje voor Juni. Top dat de stijgende lijn blijft aanhouden!
Sintara: Heerlijk lange buitenrit gemaakt! Fijn dat het steeds beter gaat, dat ze ondanks de spanning braaf haar ding doet!

Zaza heeft een rustig weekje gehad, ik kan niet zo goed tegen de warmte :o . Veel stapritjes in het bos gemaakt en ze was erg braaf. Gisteren even gedressuurd en dat ging echt wel fijn. Wel wat explosief met aanspringen, maar ze heeft de hele week nauwelijks wat gedaan dus dat viel al te verwachten. Ze wilde erg graag werken en dan doet ze altijd iets teveel haar best om mee te denken, dus dan gaan sommige dingen iets te enthousiast maar ze gaat wel lekker lopen.
Zaterdag staat er misschien weer springles op de planning! Instructrice moest even kijken hoe ze met haar tijd zit, maar hoogstwaarschijnlijk gaat het wel lukken! Super veel zin in!
20 juni staat er ook weer een meetmoment op het programma, dan gaan we hopelijk de laatste 2 puntjes in het L1 pakken.

Barry voelt zich top en hij krijgt al zijn streken weer terug dus ik heb mijn handen vol haha. Hij loopt ook steeds meer dagen ergens een uurtje in de les dus dat is fijn! Lag er laatst weer bijna naast dus het is nog niet saai geworden :')

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:15

Juliavh: Fijn dat het dressuren goed ging zaterdag! Hopelijk kan de springles aankomend weekend doorgaan.

Barry is zijn streken niet veloren zo te horen haha!

7 juni 2021

Vandaag weer lekker op verenigingsles geweest! Dit keer hadden we weer cavalleti training, en wat was het leuk. *\o/*

Er stonden hele leuke oefeningen in de bak, zoals een stuk of 25 balkjes achter elkaar en een volte met daarbij 4 balkjes op elke aanraakpunt. Deze laatste deden we in galop en dat ging echt super goed. <3

Tussendoor zelf nog even geoefend met het wijken en daar zaten ook super fijne stukken in. Als afsluiter hebben we met ons lesclubje een buitenritje gemaakt naar de recreatieplas die naast de vereniging ligt en daar deed ze het ook super braaf. Ze vond het water heel leuk. :D

Zo trots, ze verbaasd mij elke keer weer. <3

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:09

@nessinator fijn dat je zo aan je doelen hebt kunnen werken en dat het in een stijgende lijn blijft gaan! Succes met je doelen v deze maand! Endurance lijkt me zeker leuk, geen idee of we dat in de buurt eigenlijk hebben :')

@roosjenat wauw jullie gaan echt de klasses snel door! Gefeliciteerd met je winstpunten! En wauw 25 balkjes? _/-\o_ Geloof dat ik nooit verder ben gekomen dan 8 balkjes :')

@juliavH fijn toch om lekker even rustig aan te doen af en toe. Voor zowel jezelf als voor t paard niet erg. Have fun met de springles zaterdag en wat fijn dat het met Barry weer goed gaat!

@sintara fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden! En wat je zelf ook zegt: ontspanning in de galop komt ook wel. Lekker blijven oefenen ;)

Wat betreft mijn doelen heb ik me iets te veel hooi op de vork genomen geloof ik :')
Ga er nu al een aantal niet halen. De buitenrit 2 keer per week en drie keer in de week wandelen is me afgelopen week ook niet gelukt. Ook nog een vriend die af en toe wel eens tijd met me wil doorbrengen haha... Van het weekend weer een meetmoment gehad en hebben maar zo onze eerste winstpunt en dat voor het eerst na 3 jaar op ander terrein. 183,5 punt. Proef was heel safe gereden. Bij de andere proef zaten veel mooiere stukken in maar ook veel meer fouten, risico genomen dus en dit resulteerde in 175 punten. Verder begin ik met de gluco balance en het nieuwe voer nu al een groot verschil te zien voor wat betreft Elaya haar opgeblazen buik. Echt bizar hoe snel dat gaat (binnen een week). Dus ben ik heel blij mee. Zijn ook elke week lekker aan het werk. Inmiddels is ze toch terug gegaan naar 8 uur per dag buiten dus daar ben ik super blij mee! Heb ook al een doel voor deze maand en de maand juli er bij bedacht. Arme El kwam zo van de trailer af, afgelopen weekend toen we naar het meetmoment gingen:
Afbeelding

Wil nu ook niet meer naar ander terrein totdat ze het vertrouwen terug heeft. Dit heeft ze in het verleden ook gehad en kwam wel goed door veel er mee te oefenen.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:31

Roosjenat, die oefeningen met tig balken klinken echt heel leuk! Wel intensief of niet?

Gefeliciteerd met je punt felien! Zo te zien vond ze het inderdaad best spannend op de trailer, maar het is natuurlijk ook gewoon warm :j

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:49

Felien_kyra:

Gefeliciteerd met je winstpunt! Fijn dat je al wat verschil in haar ziet.

Sintara: Ja haha het was echt overleven. Miley ging steeds harder dus ik moest van alles tegelijk doen maar was wel heel leuk!

8 juni 2021

Vanavond weer op wedstrijd geweest met Miley. Helaas liep het heel erg uit, in totaal met de proeven heb ik er wel meer dan één uur opgezeten.

Dit keer geen puntjes mee naar huis genomen (175 en 176). Het wijken ging tijdens het inrijden wel heel fijn maar tijdens de proef wil het nog niet helemaal lukken.

Ook sprong ze over in galop doordat ik weer niet aan het opletten was. Daarbij was de jury van de tweede proef echt niet aan het opletten, ze stopte mij tijdens de galop omdat ze dacht dat ik 3 onderdelen had overgeslagen. Deze onderdelen had ik gewoon uitgevoerd maar omdat ze ze niet heeft gezien kreeg ik 3x een 6. Dat is wel jammer maar helaas niks aan te doen.

Dit geeft wel nog meer motivatie om harder te gaan trainen! Maar eerst heeft ze morgen een dagje vrij. <3


Afbeelding

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:20

roosjenat: Jemig, 25 balkjes! Das best veel haha. Cavaletti training is wel altijd leuk!
Jammer van de wedstrijd, maar goed, volgende keer beter.

Felien_Kyra: Gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer dat Elaya zo veel stress opbouwt op de trailer, maar wel fijn dat je er vertrouwen in hebt dat het goed komt!

Maandag had Zaza haar dag niet, dus na 10 minuten heb ik het rijden maar opgegeven. Gisteren opnieuw geprobeerd en ze deed weer haar best. De eerste 10 minuten dacht ik nog van waar gaat het heen vandaag, maar we hebben er het beste van gemaakt!
Vandaag zijn we met een vriendin naar het bos gegaan en hebben we lekker door het water gespetterd. Er is een klein meertje bij ons in het bos en we zijn vandaag voor het eerst daar naar toegegaan om lekker pootje te baden. Zaza was superbraaf en we hebben zelfs een stukje gedraafd en gegaloppeerd door het water. Superleuk!
Ze staat nu wel met een graasmasker op de paddock omdat ze maar niet stopte met zand eten, maar dr hengstigheid begint nu gelukkig echt door te breken, dus ik hoop dat ze snel stopt met zand eten. Maar voor nu even met de muilkorf helaas.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:32

Ik heb vandaag voor het eerst zonder zadel op mel gestapt *\o/* <3

Toen ik haar pas had vond ze alles wat betreft hangen, ernaast springen en dergelijke maar stom. Ging ze heel chagrijnig wegstappen zo van DOE NORMAAL _O-. Met zadel is opstappen geen enkel probleem maar zonder hoort gewoon niet ofzoiets.

Dus ik heb steeds meer met poetsen het eroverheen prutsen wat geoefend en ik dacht vandaag, es ff kijken hoever ik kom :D. Toen ik er eenmaal op zat zag je zo alle puzzelstukjes op hun plek vallen bij mel. Aha, hier wou je dus naartoe? Want dit vind ik wel ok :j.. Lief meisje heb ik toch

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:53

Juliavh: Jammer dat het rijden maandag niet ging, kan gebeuren! Wel fijn dat je het dinsdag hebt kunnen herpakken.

Klinkt als een gezellige buitenrit, heerlijk zo met een meertje.

Sintara: Super zeg! Je hebt hard naar de vertrouwen gewerkt en dat is nu gelukt, knap! :D

9 juni 2021

Miley had een vrije dag

10 juni 2021

Vanavond Miley weer opgepakt, we hebben thuis even 25 minuutjes gereden. We hebben van alles meegepakt: wijken, verruimen, stukjes schouderbinnenwaarts, contragalopjes, voltes 10 a 12 meter in galop en de overgangen.

Ze deed het eingelijk wel prima, ze dacht goed mee dus dat was wel heel erg fijn. Ik ben helemaal tevreden over vandaag. :D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:16

@roosjenat, jammer dat je wedstrijd niet zo lekker ging. Echt super vervelend ook als het zo erg uitloopt. Hier ook aantal weken terug gehad en ben maar super veel gaan stappen. Anders is je paard al "op", voordat die de proef in moet. Daarentegen wel fijn dat je de afgelopen keer zo fijn hebt gereden. Wanneer staat de volgende wedstrijd op de planning?

@Juliavh, Ja klopt moet gewoon wat betreft de trailer alles weer gaan oefenen. Even weer een vertrouwd gevoel aan Elaya geven voor wat betreft de trailer.
Oh wat heerlijk dat je een meertje in kan zeg!! Ook een idee om een zandkuurtje te geven misschien?
Heeft bij Elaya nu meerdere jaren een hoop ellende voorkomen. Tenminste zandkoliek is de afgelopen 2,5 jaar niet meer voorgekomen en daarvoor was het er wel.

@sintara, was ook inderdaad wat warm op de trailer. Alleen ook weer niet zo warm :') Gaan er lekker mee aan de slag. Wat lief van Mel dat ze zonder zadel toch gewoon toeliet ondanks dat ze het wat gek vond. Echt fijn gevoel denk ik dat je mekaar zo vertrouwt (jij en Mel).


Hier hebben we deze week lekker getraind en buitengereden. Dinsdag en vrijdag hadden we dressuurles. Even een keer extra deze week omdat Elaya een gigantische trucendoos uit de kast heeft gehaald :') We gingen zo ontzettend goed en weet dat daarna altijd een periode volgt waarin je even stappen terugzet. Woensdag springles op de club en donderdag een buitenrit gemaakt van 2 uur.
Had t gister wel eventjes moeilijk met alle trucjes. Was totaal niet boos op Elaya hoor maar gewoon eventjes gefrustreerd dat het niet lukt zoals ik zou willen. Is dan gewoon de prestatiedrang die even om de hoek komt kijken. Is eigenlijk al wel een week of 2 aan de gang en kan me altijd er goed overheen zetten omdat ik weet dat het over een tijdje ook weer over is en ondanks alle trucjes zijn we gewoon lekker aan het trainen, maar om een of andere reden lukte het me vrijdag niet om zo te denken. Raak dan eventjes best wel verdrietig/ gefrustreerd, maar baal daarna dan al snel dat ik me er zo om voel :')
Moet gewoon blij zijn dat de blessure echt volledig verdwenen is en dat ik weer alles met haar kan. Bovendien gaat het ondanks deze mindere periode ook nog beter dan voor de blessure, dus moet ook niet klagen :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:46

Felienkyra:

Ik heb inderdaad ook veel gestapt maar je mist dan toch een stukje focus als het zo uitloopt. De volgende wedstrijden staan gepland 22 , 23 en 27 juni. Aankomende week eerst even hard door trainen. :D

Leuk al die lessen deze week! Snap je frustratie hoor, dat is voor mij ook best herkenbaar! Maar daar moet je je inderdaad even overheen zetten.

12 juni 2021
Vandaag Miley thuis gereden, ze liep eingelijk heel fijn totdat we bezig gingen met de contragalop. Elke keer ging ze overspringen, ik wil haar niet laten winnen dus heb ik het een keer of 10 opnieuw gedaan totdat ze eindelijk klaar was met klieren. Toen haar goed beloond en verder gegaan met andere oefeningen.

Ik ben er best streng op geweest maar ik weet dat ze het kan dus dan pak ik haar liever even door. Als ze het dan doet is het ook klaar en gaan we verder met wat anders. :)

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:30

Soms heb je een mindere dag, dat hoort erbij..

Ik heb vandaag lekker een buitenritje gemaakt, ook weer twee stukjes galop. Mijn moeder was op de fiets mee en kon nu mooi zien wat mel nou precies doet in die galop. Blijkbaar een beetje bunny hoppig (niet helemaal). Maar de tweede galop ging heel goed :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:59

Klopt inderdaad, verder deed ze het super hoor! Maar dan heeft ze soms dagen dat ze gaat klieren en dat kan in de proef ook niet. Maar even wat meer doorpakken en ze doet weer mee :)

Fijn dat je weer op buitenrit geweest bent! Handig dat je moeder mee ging, dan weet je in iedergeval wat ze doet in galop haha. :D

Vanavond een trekkerband opgehaald voor de paddock verrijking, en hij is goes gekeurd. Alles voor een likit haha!


Afbeelding

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 00:07

Mooie foto ook :') :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:54

Haha ja goed voor de spieren hihi!

13 juni 2021

Vanochtend weer getraind met Miley, gisteren heb ik nieuwe spoortjes gekocht dus deze even uitgeprobeerd. Ik merkte een duidelijkere verschil en kan daardoor mijn hulpen nog meer verkleinen. Dus een positief effect.

We hebben gewoon wat L2 oefeningen meegepakt en dat deed ze helemaal prima. Ik kon haar vandaag ook in een goede middengalop zetten, was echt duidelijk verschil te merken. Dus helemaal tevreden. <3

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:49

14 juni 2021

Net terug van verenigingsles met Miley. We hebben lekker in de buitenbak gereden, die was bijna helemaal in de schaduw dus van de warmte niks te merken.

Les ging eingelijk wel prima, niet enorm veel gedaan maar wel dingetjes geleerd en uitgeprobeerd. Na de les met de andere 2 paarden nog op kleine buitenrit weer geweest, daar was ze ook heel braaf.

Morgen een lekker dagje vrij voor Miley! (15 juni 2021)

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:51

16 juni 2021

Vanochtend om 7 uur Miley gereden, nog lekker voor de warmte in het ochtendzonnetje. {:}

Rijden ging eingelijk wel heel fijn, dus ik ben meer dan tevreden. We hebben vooral L2 oefeningen meegepakt, waaronder het achterwaarts. Dit deed ze eerst altijd eingelijk wel netjes, we hebben daar meestal een 7 voor. Maar maandag in de les er mee bezig geweest om van die 7 een 8 te kunnen maken. Dus die tips vandaag gebruikt, en dat ging eingelijk wel heel goed :D

Helaas is Miley wel weer een beetje te dik geworden :Y) Dus sinds gisteren staat ze op dieet. Ze krijgen geen onbeperkt ruwvoer meer en ze werkt nu 2x per dag i.p.v. 1x. In de ochtend gaan we rijden en in de avond zet ik haar nog even aan de longeerlijn voor 10 minuten. Dan hoeft ze niet te galopperen maar eventjes lekker stappen en draven. Zodat ze voldoende beweging krijgt.

Nu hopen dat ze wat kilo's kwijt raakt aankomende tijd. :o

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:46

Hopelijk gaan de kilos snel eraf bij miley! De late lente/begin zomer is altijd echt een dikmaker he.


Ik ben met Mel vandaag alleen op pad geweest! Ze vond het wel moeilijker dan ik had verwacht /gehoopt. Dus in plaats van een klein rondje gewoon 4x heen en weertjes gedaan van zon beetje 10 minuten. De eerste keer ging ze al achteruit voor ze het terrein af was, en later nog twee keer. Maar het ging steeds beter, ik heb haar gewoon recht gehouden en gewacht, daarna beloont als ze weer vooruit ging. Geen enkele schrikreactie gehad, geen gestuiter of wat dan ook. Alleen moeite met alleen van stal weggaan.

We hebben stukken gedraaft en ook mooi ontspannen stukken gehad, keurig kalm omgedraaid wanneer ik het aangaf. Dus ik ben wel tevreden

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:33

Sintara: Ja klopt inderdaad, al is Miley ook breed gebouwd waardoor ze nog dikker lijkt. Maar het voorjaarsgras is ook echt een dikmaker.

Top dat je alleen met Mel bent weggegaan, ondanks dat ze eerst niet wilde heb je het toch goed opgelost. Hoe meer je oefent, hoe beter het steeds zal gaan. :D

18 juni 2021
Miley in de ochtend weer gereden, fijn kunnen oefenen. Ze liep heel erg fijn!

19 juni 2021
Vanochtend op buitenrit geweest! We zijn lekker naar de recreatieplas gereden en dat vond ze heerlijk. In totaal iets meer dan 6 kilometer gereden, dus helemaal prima. Was 2 jaar geleden dat we vanuit stal gestart zijn voor een buitenrit, we gaan eingelijk nooit op buitenrit. Maar was wel heel leuk :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:47

Ik zie dat ik 17 juni heb overgeslagen, nog wel even handig om te doen zodat ik het later nog terug kan lezen :). 17 juni 2021 We hebben in de ochtend gereden, gewoon weer wat L2 oefeningen meegepakt. Ging erg fijn!

20 juni 2021

Vanochtend getraind op de vereniging, heerlijk weer z'n 60 meter baan. Van alles en nog wat gedaan: slangenvoltes, achterwaarts, wijken, door een S van hand veranderen en stukjes verruimen.

Dat verruimen ook in galop gedaan, dat is altijd fijn oefenen in een grote baan. Ik kon haar echt er aan rijden en daarna ook weer goed terug rijden. Merkte goed dat haar achterbeen er weer meer onder kwam en ze meer ging 'zitten'. Ging erg goed!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:39

Hello!

Ben erg druk met de laatste loodjes voor mijn eindgesprek van mijn opleiding, dus even weinig tijd voor bokt en ook even wat minder tijd voor El helaas.

@Sintara wat goed dat je dit gaat oefenen! Zo heb ik het bij Elaya ook opgepakt. Inmiddels kunnen we 45/50 minuten alleen van huis weg met een standaard rondje. Ben nu ook lekker met andere rondes en een fietser erbij aan het oefenen. Goed bezig in ieder geval!

@roosjenat wat leuk die band! Goed dat je direct actie onderneemt voor wat betreft het overgewicht. Bij El is het er inmiddels amper nog af te krijgen ondanks dus de aanpassingen. Wat voor jezelf misschien fijn is, is om foto's te maken dagelijks of wekelijks. Dan zie je echt het verschil als ze ook weer afvalt.
Mocht je nog goede tips willen er is een topic dat heet: paarden met overgewicht, hierin hebben mensen voor Elaya en mij hele fijne tips gegeven. Rijden bij je blijft in ieder geval goed gaan zo te lezen :D

Direct om even op bovenstaande in te gaan:
Elaya schommelt erg in haar gewicht heb ik het idee. Ik kan goed merken als ik er een week druk mee ben geweest en ze de weide een stuk kaler hebben. Inmiddels zijn ze weer v weide verhuisd en heb ik wat minder tijd voor lange ritten en uberhaupt voor rijden/ longeren etc en ik kan echt merken dat ze dan direct dikker lijkt/ is. Maar goed, nog even een drukke week en dan ga ik maar gewoon weer verder met het opppakken van de langere ritten.

Wel gewoon wat dressuurles gehad afgelopen week en voor mezelf nog een aantal keer gereden. Dat ging gelukkig weer veel beter dan de week ervoor. Ze begint weer wat meer los te laten. Ook is de tandarts geweest. Gebit zag er keurig uit en is enkel gewoon een kleine onderhoudsbeurt geweest.
Scheelt een hoop dat ik haar netjes elk jaar naar de tandarts doe.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:52

Ohh succes nog even met de laatste loodjes Felien_Kyra. Bijna klaar *\o/* weet je al wat je erna gaat doen? Ff op vakantie? :D

Mel was vandaag bij de smid geweest, die erg blij was. Voetjes zien er elke keer weer beter uit :D .
Nou rij ik altijd met hoefschoenen, en eentje op stal was nog nooit in het bos geweest. Dus ik dacht, dat moet wel ff kunnen. Ging ook een hele tijd goed, maar vlak voor we terug op stal waren liep mel opeens niet meer lekker. Hoefschoenen uit gedaan, nou toen echt kreupel op beide voorbenen. Heel raar, was de rest van de rit écht niet zo. Geen struikelactie gehad, niks in de schoenen of aan een schoen te zien.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:46

Felien_kyra: Dankjewel voor de tips! Ik ga eens even een kijkje nemen in het topic.

Bijna klaar met de opleiding, nog even doorbijten! Fijn dat het rijden beter ging deze week.

Sintara: Wat apart dat ze ineens kreupel loopt. Hopelijk valt het allemaal mee en loopt ze snel weer beter!

21 juni 2021

Vandaag verenigingsles gehad, het was zó leuk! Miley werkte super mee en fijn kunnen oefenen. Daarna even een rondje buiten uitgestapt.

22 juni 2021

Vandaag stond er weer een wedstrijd op de planning, i.v.m. de regen was het indoor. Ik kreeg haar er niet super aan tijdens het losrijden, ze liep opzich wel fijn maar het was het net niet.

In de proef een paar kleine fouten maar verder helemaal prima. We hebben 2 mooie winstpunten mee naar huis kunnen nemen, helemaal tevreden. <3

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:27

Je gaat echt als een speer met alle winstpunten! *\o/*

Ja het was echt raar /naar gisteren. Hopelijk is mel straks beter..

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:50

Hoe gaat het met Mel, loopt ze alweer wat beter? :D

23 juni 2021

Net terug van wedstrijd en Wauw Wauw Wauw...

We hebben 200 en 201 punt gereden.. Dat betekent dat we M1 startgerechtigd zijn. <3

Echt niet normaal, had dit nooit verwacht. De proeven gingen prima een paar stomme fouten maar verder tevreden.

Ik zit nog even op mijn roze wolk. :o <3
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:28

Wauwie, gefeliciteerd!
Vandaag liep mel met schoenen aan weer zuiver, maar zonder nog niet. Merkte ook wel dat ze pijn had, warme voetjes en ik kon aan haar benen zien dat ze teveel stil had gestaan.
Dus ik heb haar een beetje metacam gegeven en een tijdje op schoenen gezet. Afspuiten vond ze niet fijn maarja ik vond het zelf wel een goed idee dus ze had pech :p..
Na een uurtje knapte ze goed op en liep weer normaal weg zonder schoenen. Ik denk dat het belangrijk is dat ze beweegt, voor de doorbloeding. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met een paar dagen.