Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:24

Dankjewel!

Ze is al iets opgeknapt dus, hopelijk gaat het steeds weer een stukje beter met haar hoeven. :)

24 juni 2021

Vandaag was Miley een dagje vrij, ze lag vanmiddag lekker te slapen op de wei dus ze was het ook wel nodig haha.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:42

Aw zo lief he, als ze lekker slapen buiten <3 Mel doet dat ook regelmatig als ik er ben, kan daar minstens net zoveel van genieten als van rijden hahaah.
Vandaag liep mel eigenlijk alweer goed! Erg blij mee, wel nog vrij gegeven natuurlijk. Ze mocht alleen even los onkruid plukken op het terrein, beetje hapje stapje werk zal ik maar zeggen. Is ze goed in :))

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:41

Woehoe ik ben geslaagd voor mijn opleiding *\o/* *\o/* alle tijd voor El! Nu even vakantie, of nja nog werken bij mijn bijbaan tot augustus en dan halverwege augustus beginnen aan een nieuwe uitdaging!

@roosjenat gefeliciteerd met je prachtige punten!! :D
Heerlijk als ze zo op de wei gaat liggen. Heb ik El nog nooit zien doen.

@sintara heel fijn dat Mel alweer goed loopt! ;)

Hier woensdagavond springles gehad en gisteren dressuurles. Ging beide top.
Springles had ik van iemand anders als normaal. Wel fijn alleen heb ik zelf liever iets meer controle tijdens het parcours en vooral in de training draai ik dan liever een keer een extra volte ipv dat ik met vol gas op een hindernis af ga, maar daar dacht deze instructeur anders over. Niet erg hoor en voor mij een bevestiging dat ik nog niet toe ben aan een springwedstrijd ;) Zal zo even kijken of ik het filmpje met jullie kan delen.

Dressuur ging gister erg fijn. Vooral gericht op het rechtrichten en haar verder van voor ook niet opgepakt. Paard was moe en Felien aan het eind van de les niet, zo zie ik het graag :') haha...


Helaas wel een behoorlijke scheur in de hoef nu... Zag ik toen ik terugkwam van een aantal nachtjes bij mijn vriend (was even daarheen gegaan ivm afstuderen). Hoefsmid komt woensdag even langs om te kijken en dacht zo op de foto aan een schimmeltje. Google er maar niet te veel op want dan krijg je allerlei naars te lezen en te zien. Afgesproken om even niet naar buiten te gaan (wilde ik juist weer doen, lange ritten). Gaan het woensdag wel zien wat hij er verder van zegt.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:08

Gefeliciteerd!! Lekker genieten nu *\o/*

Opzich prima als je nog niet klaar bent voor een spring wedstrijd, maar misschien wel fijn om afentoe een heel parcours te oefenen?

Balen van de scheur in de hoef, maar komt ook wel weer goed ;)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:17

Mag ik me ook nog melden? Dit is Kasper, mijn 4 jarige konik. Ik heb hem bijna een maand nu. :) Afbeelding
Ik heb niet te veel doelen voor hem voor de rest van dit jaar. Wel wat, en dat zijn:
-achterhand sterker maken en rechtrichten
-afvallen :o
-rijden oppakken en hopelijk zelfs een buitenritje :)

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:12

Welkom, wat een wijs hoofd heeft hij! Mooi hoor!
Is hij wild geweest? (zal vast niet de eerste zijn die dat vraagt, sorry daarvoor :o)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:30

Dankje! Hij is in een reservaat in belgië geboren en is als jaarling uit de kudde gehaald en gered van de slacht.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:21

@sintata, dank je! Ja precies. Parcours een keer rijden zonder voltes/ stoppen etc is ook wel is goed ;)

@jeika welkom!! Kwam je ook al tegen in t paarden met overgewicht topic. Je bent ook hier in dit topic niet de enige die t paard moet laten afvallen ;)
Wat is je paardje leuk!


Voor mensen die t nog leuk vinden om mn springfilmpje te kijken: https://youtu.be/gW90X0gwh8k

Verder is dit El op t moment
Afbeelding

Lijkt helaas binnen een week/ anderhalve week tijd weer enorm te zijn aangekomen… hoop dat t met de hoef snel opgelost is en we lange ritten kunnen gaan maken nu school klaar is. Deed ons aan El dr figuur te zien gewoon heel erg goed.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:56

Bedankt felien_kyra! En wat ziet dat springen er leuk uit zeg! :D

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:48

Lekker enthousiast, hou ervan :D

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:23

Felien_kyra: Gefeliciteerd!!!

Ik heb je filmpje bekeken en dat ziet er al goed uit. Ik snap precies wat je bedoeld met je snelheid, apart dat je gewoon door moest gaan. Daarmee krijg je helemaal geen controle.

Misschien eens een leuke oefening voor jullie om na de hindernis halt te gaan houden, daar krijg je ook meer controle van.

Maar ziet er al goed uit, ik vind dit al te hoog haha.


Welkom Jeika, wat een leukerd!

25 juni 2021

Gisteravond Miley even een half uurtje opgepakt, ging erg fijn. Ze dacht goed mee en liep er netjes over.


Voor vandaag liggen de wedstrijd spullen weer klaar want vanavond rond 19:00 gaan we weer starten. Bij ons op de vereniging is wedstrijd, dus voor de gezelligheid doen wij ook mee. We starten nog gewoon L2 hoor haha, het M1 is nog net te vroeg. :Y)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:45

@roosjenat dankje!! En gelukkig dat jij het ook ziet haha ;) normaal is dat dus ook inderdaad naast een volte rijden iets wat we doen. Zorgen dat we na de hindernis haar stilzetten.
Heb je goed dat je nog even lekker L2 start. Succes vanavond he!

@sintara haha ja lekker enthousiast he ;) Daar ben ik ook wel heel blij mee. Als de controle op dat tempo ook nog iets beter kan dan is het helemaal fijn!

Ik ga even lekker een dagje naar de Ikea want ga halverwege juli over naar een eigen appartementje :D en hopelijk daarna nog even rijden met cavaletti’s. Een van mijn doelen was omdat deze maand 2 keer te doen maar heb het nog geen een keer gedaan. Als ik dan maar in ieder geval 1 keer deze maand met cavaletti’s heb gereden. Gisteravond na een dagje oppassen nog even lekker gelongeerd 30 a 40 minuten en uitgebreid gepoetst/ gemasseerd. Was een parkeerbordje geplaatst bij de buren en die was super eng :') Uiteindelijk ontspande ze gelukkig iets.

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:31

Fijn zeg een plekje voor jezelf! Goed geslaagd vandaag?

Ze loopt er desondanks wel lekker ontspannen bij hoor :)

26 juni 2021
Net terug van de wedstrijd. Hoe het de ene dag super gaat, gaat het de andere dag de andere kant op.

Ze was enorm druk (hoe dan met dit warme weer haha) en daardoor liep ze veel te diep. Het was dus niet helemaal onze wedstrijd. Maar dat hoort er ook bij!

Desondanks hebben we wel 2 winstpuntjes mee naar huis genomen, eingelijk mag ik helemaal niet klagen. :+

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:45

27 juni 2021

Gisteren gesprongen met Miley, niet zo heel hoog maar gewoon meer voor de verandering eens wat anders gedaan. Ze vond het erg leuk om te doen, ik moet ook echt vaker gaan springen. :+

28 juni 2021

Vandaag weer verengingsles gehad, dit keer hadden we een proefgerichte training. Eerst samen losgereden en daarna apart van elkaar een proefje gereden.

Ik heb voor het eerst een M1 proef gereden, dat ging nog beter als verwacht. Miley was weer erg druk door de vliegjes daardoor stond ze er niet super aan maar wel tevreden en we hebben fijne tips meegekregen.

Daarna hebben we nog een stukje meertal gereden voor het eerst, was super leuk om eens te doen! We hebben achteraf ook nog lekker uitgestapt in het bos. Was weer super gezellig en leerzaam. :D

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 19:32

Wat gaan jullie lekker zeg!
Roosjenat, wat leuk dat je hebt gesprongen! En wat een geslaagde training, proefgericht is altijd nuttig en meertal gewoon leuk :) En gefeliciteerd met je laatste winstpuntjes!
Felien_Kyra, gefeliciteerd met het afronden van je opleiding en met je appartement! Fijn dat je haar toch kon laten ontspannen! En dat je zo lekker aan het springen bent! Door de droogte hebben veel paarden nu scheuren in de hoeven, ik hoop dat het snel bijgroeit.
Jeika, welkom! Wat een leukerd <3 Mijn eerste pony heeft een vergelijkbaar verhaal, maar gelukkig geen risico op slacht. Echt een wereldpony!
Sinatra, fijn dat Mel goed gaat!

Ik zie dat ik echt al lang niet gereageerd heb. Het is best een zware maand geweest, ben nog niet helemaal waar ik zijn wil maar het gaat nu echt de goede kant op, zeker nu ik weer naar mijn werk mag!

Madelief begon eerder deze maand te hoesten op buitenrit, maar niet aan de longe of bij de dressuur dus die rij ik even alleen maar in de bak. Dat doet ze gelukkig ook heel goed, en misschien schrijf ik me binnenkort wel in voor een dressuurwedstrijdje!
Stinky is een ander verhaal. Omdat Madelief hoestte is hij in haar plaats mee geweest op horsemanshipweekend en dat deed hij uitzonderlijk goed. Hij was echt de rust zelve en voor het eerst in 1,5 jaar mocht ik van de juf ook op locatie rijden. Dat deed hij fantastisch, ook de draf was voor zijn doen redelijk ok. Thuis is de draf echter meteen weer drama. In het bos mag hij dus alleen maar stappen, en dat moet hij nog echt leren, maar voorbij het eerste pad gaat dat eigenlijk steeds beter, als ik de teugels maar los laat. Afgelopen zondag had ik weer les van Mireille en hij gaat nog steeds veel te hard. Twee maanden na de vorige les had hij een stuk beter moeten zijn. Daarom mag hij nu een maandje bij haar logeren zodat zij hem hopelijk kan leren meer in evenwicht te lopen, en dat hij niet zo hard hoeft om rechtop te blijven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje ten einde raad ben en heel hard hoop dat dit helpt.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:16

Ow hoop ook dat het Stinky helpt!

Mel ging echt weer goed, gister heeft mijn moeder los gelongeerd en dat deed ze braaf. Had misschien zelfs wel meer geduld dan bij mij

Jammer genoeg is het nu heel nat en gaat het weer slecht met dr hoef rechts voor. Zool is ook echt dun en slap, kan hem op een plek met mijn vinger zo indrukken. Ik heb er hyposin op gedaan. Vandaag kwam toch de tandarts, dus verder lekker vrij.
Afbeelding
Ze was erg braaf

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:15

Wat is het toch ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen. :D

De afgelopen dagen heb ik weinig gedaan met Kasper naast de dagelijkse verzorging. Hij is licht onregelmatig vanuit zijn knie rechtsachter en totdat ik weet waar het door komt ga ik hem niet hard laten werken. Ik heb vorige week een paar keer een kwartiertje gelongeerd, dat deed hij braaf. Ik ga het nog even aankijken en als het niet beter/slechter wordt laat ik hem onderzoeken tot ik weet wat het is. :j mijn vader (veearts) heeft even naar hem gekeken, zijn advies is licht aan het werk zetten (zover hij toelaat) en hem zo sterker maken.
Hij is zo leuk :) Afbeelding

Pas heb ik een stapritje op hem gemaakt. Het liep af met mij in de ambulance maar dat was echt stomme pech. :+ ik zat zonder zadel en hij begon te bokken, toen viel ik. Ik liet de teugels niet los waardoor hij achteruit deinsde en op m’n borstkas stond #) maar het gaat al weer goed met mij. En met hem ook, naast die kreupelheid.
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:46

Auu :oo had je dingen gebroken?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:54

Nessinator: Hopelijk helpt het maandje bij je instructrice met Stinky!

Fijn de tandjes weer op order Sintara :D

29 juni 2021

Miley was vrij

30 juni 2021

Vanavond weer gesprongen met Miley, het ging super goed! Ze was weer lekker fanatiek aan het lopen haha.

En nu is de maand alweer voorbij...

Doelen juni 2021
- M1 startgerechtigd worden
- Meer M1 oefeningen mee gaan pakken
- Vaker zonder zweep rijden (mag vanaf het M1 niet meer)
- Wekelijks een sprongetje maken

We hebben alle doelen gehaald! Zelfs al een wedstrijd zonder zweep gereden, dus die gebruiken we helemaal niet meer.

Doelen juli 2021

- M1 starten (Debuut: 13 juli)
- Wekelijks blijven springen
- Schouderbinnenwaarts bevestigen
- Contragalop bevestigen
- M1 proef netter afwerken

Nog even update over Wodan, hij wordt nu een paar keer per week gereden door mijn zus. Ik heb de tijd niet voor twee paarden dus dit hebben we zo opgelost. Gaat super met die twee, zelfs al een paar keer gesprongen. :D

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 18:19

Roosjenat, Succes met je M1-debuut! Je gaat echt razendsnel, ik ben onder de indruk! En fijn dat Wodan bij je zus onder de pannen is!
Jeika, Ik hoop dat hij snel opknapt! En jij ook na zo'n smakkerd...
Sinatra, wat vervelend van de hoef. Hopelijk helpt de hypozin.

nessinator schreef:
Doelen juni
Stinky
1. Een heel rondje door het bos stappen (min. 5km)
2. Les bij Mireille
3. Nieuwe les bij Mireille afspreken
4. Lekker spelen in vrijheid
5. Masterson & ontspannen poetsen

Madelief
1. Tempo opvoeren in de bostrainingen (richting 8 km/h bij 17 km)
2. Wijken meepakken in de dressuurtrainingen
3. Grondwerk: ontspanning op vreemd terrein
4. Horsemanshipweekend


Stink ging dus heel wisselend deze maand. Mentaal deed hij het geweldig, maar fysiek blijft hij echt achter en omdat ik zelf niet de tools heb om hem daarin te begeleiden is hij een maandje uit logeren.
1. We hebben eerder deze maand inderdaad een rondje gestapt. Nog geen 5 km maar in ieder geval niet gedraafd!
2. Les ging dus dramatisch
3. Nieuwe les is lastig want de website doet stom
4. Spelen gaat leuk :D
5. Ben ik glad vergeten

Madelief is gaan hoesten op buitenrit, dus die houden we voorlopig thuis. Dressuurmatig is er ook nog zat winst te behalen gelukkig.
1. Bostrainingen laten we helemaal achterwege voorlopig
2. Wijken hebben we inderdaad meegepakt en dat gaat rechtsom hartstikke goed, en linksom nog wat strijd.
3. Ik heb eigenlijk geen grondwerk met haar gedaan deze maand. Wel veel geknuffeld :j
4. Ik ben met Stink naar het horsemanshipweekend geweest.

Al met al niet ontevreden.
Doelen juli
Stinky
Lekker met hem knuffelen en de training aan professionals overlaten.

Madelief
1. Zijgangen verbeteren
2. Rechter rijden
3. B-proefje inplannen

Endurance Holterberg: genieten van een goede wedstrijd!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:02

Nessinator:

Een deel van de doelen van juni dus wel behaald, top zeg! Erg balen dat Madelief is gaan hoesten, hoe gaat het nu met haar?

Je hebt mooie doelen voor juli gekozen, ook gaaf een endurance wedstrijd! De eerste keer, of al vaker gedaan?

1,2 en 3 juli 2021
Deze dagen Miley thuis gereden en ook gesprongen. Ze liep erg fijn maar was wel weer heel heet. Ook tijdens het springen ging ze steeds 1 pas voor de hindernis in galop, dat resulteerde weer in mooie sprongen. :+

4 juli 2021
Vandaag naar de vereniging geweest, het rijden ging eingelijk wel heel fijn! Alleen ze is nog steeds enorm druk, in de galop kan ik haar bijna niet houden.. Ik ben er nu hard mee bezig om dit eraf te krijgen, ze mag best heet zijn maar ze moet natuurlijk wel gewoon nog te rijden zijn haha. We doen daarom veel overgangen in galop en we rijden veel voltes (zowel grote voltes als kleinere voltes).

Op het einde wel een klein ongelukje gehad met haar, ze heeft de sluiting van de teugels in haar oog gekregen.. Hoe dat is gebeurd is nog steeds een raadsel.. Ze knipperde veel met haar oog en had een traanoogje, ik heb even een vliegenmasker op gedaan zodat ze geen irritatie van vliegen zou krijgen. Vandaag (5 juli) was er gelukkig helemaal niks meer met haar oog aan de hand, dus dat is weer een zorg minder. :o

5 juli 2021

Vandaag lekker even rustig thuis gereden, ook wat kleine sprongetjes gemaakt. Ging eingelijk wel heel fijn!

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:03

Ik wil ook graag meedoen aan dit topic :D

Ik ben zelf in bezig van een prachtige 3 jarige Fjordenmerrie met de naam Ofira. Ik heb haar zelf gefokt uit mijn andere Fjordenmerrie Udith. Als Vader heeft Ofira de grijze Fjordenhengst Tempo. Ofira is mijn allereerste veulen , en jonge paard. Ik heb dus nog vrij weinig ervaring wat betreft beleren en doorrijden. Ik krijg daarbij uiteraard alle hulp van de staleigenaar , en stalgenoten. Tot nu toe lukken heel veel dingen zelf ( de basis) , maar hebben we heel wat doelen. Ik heb Ofira vrij groen uit de opfok gehaald. Ze kende wel wat dingetjes zoals het halster omdoen en naar de hoefsmid. Ze is mensen gewend en weet ook niet beter dan dat mensen er altijd zijn geweest. Ik ging af en toe heen om even te aaien en haar te bekijken. Meer deed ik niet omdat ze van mij lekker paard mocht zijn.

En nu nog even een foto van het monster:



Afbeelding




Uiteraard zijn er ook al een aantal doelen behaald begin dit jaar:
Weg leren gaan van de kudde.
Halster om en af kunnen doen
Netjes naast mij lopen en niet meer drammen / proberen ver voor mij uit te lopen
Kennismaken met longeersingel en deze ook dragen
Kennismaken met sjabrak en deze ook dragen in combinatie met longeersingel
Meer respect krijgen voor mij
Kennismaken met hoofdstel en bit ( al ingehad)


Dit zijn doelen wat er al aardig goed inzit maar soms nog wel wat bevestiging nodig is. Het is best een waslijst wat ik wil proberen te bereiken in 2021:
- Leren vaststaan en daarbij niet onrustig worden van langslopende paarden ( het vaststaan zit er nu aardig in , ze hangt niet en heeft al door dat bij druk je naar voren moet stappen en niet naar achteren)
- Voetjes geven en er geen duw en trek wedstrijd meer van maken.
- Blijven staan als ik wegloop ( dit durf ik zelf nog niet helemaal aan dus ook een doel voor mij , omdat wat meer los te laten)
- Kennismaken met zadel.
- Verminderen van verlatingsangst ( al heel wat stappen in gemaakt , maar ze is nog heel onzeker met alleen zijn)
- Longeren zonder stil te gaan staan met name rechtsom.
- Kennismaken met iemand op haar rug en daarbij vooral voor mij niet teveel spanning opbouwen en hier de tijd voor nemen.
- Leren wennen aan geluiden op en rondom de stal , paddock en rij bak.
- Verkeersmak worden met grote voertuigen ( auto's , fietsers gaat heel goed en kijkt ze niet van op of om)

Ik denk dat dit eerst wel even genoeg doelen zijn voor de komende tijd , en nu zal ik proberen om niet te vergeten updates te plaatsen :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:15

@nessinator goed bezig! Fijn dat het wijken al lukt.
@roosjenat fijn dat het rijden goed ging. Komt vast helemaal goed met de galop! Jammer van dat klipje in d’r oog. Verder geen last meer van? :)
@zebrastreep welkom. Wat een mooie fjord, die voorpluk <3

Afbeelding
Kasper loopt helaas nog niet goed. Vandaag heb ik hem gelongeerd en het ging wel beter dan anders had ik het idee, maar er zaten ook hele, hele slechte stukken bij. Vooral van draf naar stap is een drama. Galop doe ik eigenlijk niet tenzij hij het zelf aanbied. Woensdag komt mijn vader mee om hem verder te onderzoeken en als het nodig is gaat hij zijn knie inspuiten/verdoven om te kijken of hij dan beter loopt. Anders echo’s maken of iets dergelijks. Het is zo lastig dat hij geen duidelijke symptomen vertoont die overeen komen met een bepaalde aandoening.
Zoals artrose, dan zou je denken aan staken, stijfheid (vooral in het begin) en een gevuld gewricht. Dat heeft hij allemaal niet.
Peesblessure, dan denk je aan een warm been en een wat duidelijkere kreupelheid. Heeft hij ook niet :n
Ik heb allerlei dingen opgezocht en gelezen en niks komt écht overeen. Zijn loopje lijkt op die van een paard met patella luxatie, maar zover ik kan oordelen is zijn patella niet geluxeerd. Nou ja, even mijn frustraties opgeschreven. Woensdag weet ik hopelijk meer.

Hierbij een filmpje van vandaag, hier zie je goed hoe slecht hij loopt, vooral op het einde. https://www.instagram.com/p/CQ9LYrEAWAT ... =copy_link

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:57

Welkom Zebrastreep! Prachtige fjord heb je <3

Jeika, nee gelukkig heeft ze helemaal niks er aan over gehouden. Heel veel geluk mee gehad!

5 juli 2021
Balen dat Kasper nog niet helemaal goed loopt... Hopelijk valt de uitslag woensdag mee, duimen!!

Ik ben net weer terug van de verenigingsles, was echt weer super gezellig! De les ging eingelijk wel heel fijn.Veel bezig geweest om haar rustig te kunnen laten lopen. Veel fijne tips gekregen.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:44

Vandaag is hij verder onderzocht en heeft hij een flinke dosis pijnstillers gekregen om te kijken of hij dan beter zou lopen, dat zou betekenen dat hij echt pijn heeft. Gelukkig was dat niet het geval! De conclusie: hij moet sterker worden en goede training krijgen en dan trekt het hoogstwaarschijnlijk helemaal weg. :) hij liep sowieso al een stuk fijner voordat hij verdoofd werd, zat vol looplust. Ik ben opgelucht!Afbeelding
Hij wilde veel liever galopperen dan draven. :D