Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en Volg je paard 2021!

 
Profiel   

Gelukkig jeika! Rustig aan conditie en kracht opbouwen dus :D

Mel is weer niet goed helaas. Alweer rechtsvoor. Nou had ik iets nieuws geprobeerd en dat niet helemaal handig gedaan, sukkel dat ik ben. Maar alsnog zit het me niet lekker dat deze hoef telkens zo gevoelig is.
Dus ik ga maandag foto's laten maken, kijken of er een groter probleem in zit.

Ik hoop het niet :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 15:33 



 
Profiel   

Sinatra, wat vervelend dat Mel zo blijft kwakkelen. Ik hoop dat je maandag verder komt.
Jeika, gelukkig is het dan geen pijn! Succes met sterker maken!
Roosjenat, fijn dat je les zo lekker ging! Madelief is op zich wel in orde, maar ze blijft nu en dan hoesten...
Zebrastreep, welkom! Veel plezier dit jaar met samen groeien!

Stink is lekker onder de pannen bij Mireille en heeft nog veel werk voor de boeg, maar ik zie de vooruitgang en wat dat met hem fysiek én mentaal doet.
Madelief pak ik wat vaker dressuurmatig mee en dat gaat prima, ze wordt steeds sterker.
En Sandy... Ik durfde na de eerdere pech eigenlijk niks meer over haar te posten, bang om dingen te jinxen. Maar ze is sinds de laatste kreupelheid goed opgeknapt en daar was dan gisteren het moment: Endurance Holterberg! Ik had het deze keer niet ultiem voorbereid, maar wel goed genoeg. Ze deed het super, ze was superchill en kwam goed door alle keuringen en door het terrein. Het was best een beetje uitdagend terrein, maar wij zijn het Montferland gewend dus was het super te doen. Ik merkte bij de nakeuring wel dat de puf eruit was bij Sandy, dus hebben we besloten dat dit écht haar laatste wedstrijd was. Maar ik ben super blij met hoe ze het deed en het was voor mij erg fijn om een wedstrijd zonder zorgen te kunnen rijden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 11:01 



 
Profiel   

Hai lieve mensen,

Dacht laat toch even wat van me horen. Ik hoop deze week of volgende week even terug te blikken op mijn doelen van juni. Verder reageer ik dan ook weer even. Doelen voor juli ga ik niet opstellen. Ik ben mega druk met werk en verhuizen. Daarnaast gaat de training van Elaya hopelijk ook nog gewoon door.
Heb echt even heel weinig tijd over deze week

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 06:48 



 
Profiel   

Ik moet mel helaas nog zeker twee weken op rust zetten. De dierenarts kon niks vinden, ja het komt uit de ondervoet maar verder niks. Foto's en alles zijn zo goed als maar kan. Dus ze denken iets van een bloeduitstortinkje of kneuzinkje ergens van binnen. Van buiten is er niks te vinden of zien.

Ben wel opgelucht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 13:37 



 
Profiel   

Ik reageer later ook even weer uitgebreid, ik heb het heel erg druk en er zitten maar 24 uren in een dag helaas..

Miley heeft even wat dagen vrij gehad, vanavond ook geen les gehad. Vanaf morgen pak ik haar weer op.

____________

Opzich best goed nieuws dus Sintara! Ik snap dat je opgelucht bent, wel balen van de twee weken rust. Hopelijk helpt het haar, zodat ze weer wat opknapt :)

Felien_kyra: logisch! Succes met verhuizen nog :D

Nessinator: Fijne wedstrijd gereden zo te horen, al super dat ze vlekkeloos door alle keuringen kwam toch? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 23:05 



 
Profiel   

Ik heb al lang geen update gegeven dus bij deze even een samenvatting van de laatste paar weken.

Op de manege hebben ze helaas het paard verkocht waar ik zo goed mee ging. Momenteel wissel ik super veel van paarden. Er zit best een groot gat nu tussen de beginner paarden en de paarden die war meer ervaring vereisen dus dat wisselt per paard. De instructrice vind mij eigenlijk te goed rijden voor die beginner paarden maar ik vind het soms wel spannend op de wat pittigere. Deze zijn of heel erg voorwaarts waarbij je super goed teugelcontact moet houden om ze bij je te houden of ze maken wel eens een bokje of gekke sprong opzij. Hier draag ik dan mijn body protector op want dat voelt prettiger. Vorige les lag ik er bijna af. Ze sprong al in galop voor ik de hulp gaf omdat een ander paard al ging en daarbij gaf ze een gemeen bokje. Ik verloor mijn evenwicht, beugel en teugels. Ik ben wel blijven zitten maar nadat ik mijn evenwicht en teugels weer had verstijfde ik een beetje waardoor het ook even duurde voordat ik haar weer in draf had. Volgende keer beter beugels uitdrukken, meer naar achter en voorbereid zijn op een bokje.

Met Valentijn zijn training ging het heel erg goed tot ongeveer 1,5 maand geleden. Ik had er net een keer opgezeten zonder zadel en we waren bezig met longeren met zadel toen hij onregelmatig liep. Na het kreupelheids onderzoek van de dierenarts bleek dat hij linksvoor kreupel was in de draf. Hier hebben we toen twee weken zakjes inflacam voor gegeven en we moesten met hem stappen. Het been was verder niet warm of dik en de hoeven waren ook in orde. Na die twee weken geen verbetering kregen we het advies om hem tot begin juli stil te zetten op een kleiner stukje weide zodat hij kon rusten. Helaas nog geen verbetering dus we gaan morgen naar de kliniek voor meer onderzoek. Waarschijnlijk uitdoven en misschien foto’s. Hopen dat het niks ernstigs is en dat hij snel beter word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 13:13 



 
Profiel   

Eergisteren is de zadelmaker langsgekomen om een zadel aan te meten, we zijn geslaagd! Het is een prestige roma jump geworden. Hij was hartstikke braaf ondanks dat hij al 7 weken geen zadel op had gehad. In het begin vond hij het super spannend, maar al gauw ontspande hij en hebben we een fijn proefritje kunnen maken. Gisteren heb ik nog een keer in mijn eentje gereden, dat ging ook super goed! Hij was al een stuk rustiger.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 16:53 



 
Profiel   

Plop1997: Balen dat het manegepaard verkocht is.. Hoe ging het op de kliniek? Wat zeiden ze?

Jeika: Mooi zadel staat hem goed! Altijd fijn als je goed kunt slagen bij de zadelmaker.

Bmh's Miley

Hier staat Miley weer volop in training na haar vrije dagen. We zijn gisteren en vandaag weer naar de vereniging geweest om te kunnen trainen in een 20 x 60 bak. En wat gaat ze goed!

De contragalop rechtsom is bevestigd, linkskom nog niet helemaal. Maar daar zijn we nu hard mee bezig. Ook de schouderbinnenwaarts is bevestigd. Dus nu kwam toch echt het moment om onze M1 debuut te plannen.. :Y)

Deze staat aanstaande dinsdag gepland, we gaan lekker 1 proefje rijden om even rustig in te komen. Ben heel benieuwd (en zenuwachtig haha) hoe het dinsdag zal gaan!

Bmh's Wodan

Zoals ik al eerder had gemeld rijd mijn zus nu op Wodan. Gisteren voor het eerst sinds 6 jaar met hem in de trailer weggeweest! We zijn even gaan oefenen op de vereniging met hem.

Hij is in heel zijn leven (hij is nu 19) nog nooit in een binnenbak geweest, maar WOW wat deed hij het goed... Geen één keer geschrokken en zelfs gegalopeerd. Daarna hebben ze nog in de buitenbak gereden en ook daar deed hij geen vlieg kwaad. Super trots op hem! Had dit echt nooit verwacht. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 14:49 



 
Profiel   

Fijn dat je weer een zadel hebt jeika :D

En miley en wodan gaan dus lekker. Wat kan je dan trots zijn he.

Mel is al bijna 4 weken aan het sukkelen. Na twee weken kwam er een klein zweertje uit een hoef, liep ze ff veel beter en daarna weer prut. Dierenarts, foto's, de hele rattaplan gehad en geen duidelijke oorzaak.
Tot ik vanavond dit zag
[ img ]
Zweer eruit bij de kroonrand. Je ziet het zo niet zo (was al donker) maar het gat stond open.
Mel was ook in een bijzondere bui *ahum*. Er werd een paard teruggezet in haar groep, maar het ging niet. Mel wist zich niet te gedragen, echt erg :x. Hopelijk is die bui morgen weer over..
Ze kon altijd prima met dat paard en normaal is t juist zo'n softy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 00:33 



 
Profiel   

@roosjenat M1 gaat helemaal goed komen zo te lezen! Het proefje was vandaag? Hoe ging het?
En wat fijn dat Wodan braaf was.

@sintara dat het een hoefzweer was dan best positief nieuws, die zijn meestal best onschuldig toch? Ik heb er nog nooit een gezien op die plek, loopt ze al beter?

Gisteren heb ik een les gehad in academische rijkunst/dressuur vanaf de grond. Ik vond het super leuk en leerzaam, ik had zo iets nog nooit eerder gedaan. Het leek me goed om te leren, zodat ik Kasper onbelast sterker kan maken en zodat hij meer balans krijgt. We hebben allemaal kleine dingetjes geoefend. Rondlopen op mijn tempo, de schouders besturen, pasje achterwaarts zonder te hoeven duwen en trekken, dat soort dingen. Ik kon het goed vinden met de instructrice. :) Kasper vond het naar mijn verbazing ook erg leuk! Ik gebruik geen voedselbeloningen, maar hij was toch gemotiveerd en deed echt super goed zijn best. :) hij werd er ook echt super ontspannen van, het knopje “stretch” zat er zo op. :D
Wel stond hij heel vaak kleine beetjes te plassen, dat was wel gek. Dat heeft hij nog nooit eerder gehad. Iets om in de gaten te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:42 



 
Profiel   

Jeika: Leuke les gehad gisteren zo te horen! Ook heel fijn dat Kasper het leuk vond, dat is natuurlijk het belangrijkste. Ga je vaker z'n les volgen?

Leuk dat je het vraagt!

We hebben geen winstpunt (171) gehaald maar dat had ik ook niet persé verwacht.

Er zaten hele fijne stukken in maar ook wat stomme fouten. We moeten vooral nog werken aan de afwerking van de oefeningen dat kost ons nu veel punten, dus daar gaan we hard aan werken. Maar de kop is eraf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 22:13 



 
Profiel   

Leuk zo'n les :D en je bent dus al best ver gekomen in 1 les! Ik ben wel nieuwsgierig hoe je strechen vraagt met grondwerken.

Ik heb gister mel voor het eerst weer een paar minuutjes los gelongeerd, liep prima en was helemaal blij, begon met een paar flinke bokken, en daarna helemaal showen enzo. Na afloop in de paddock zette ze wel weer een paar voorzichtige stapjes.. Maarja opzich niet heel raar. De plek van de zweer was toen ook weer vochtig. Ik heb er maar betadine in gedaan.

Vandaag ga ik voor het eerst op mijn vakantie verzorgpony rijden :D heel veel zin in

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:42 



 
Profiel   

Gistermiddag dus het eerste ritje gemaakt op vp. Heerlijk ongecompliceerd rijden :D vergeleken met mel een stuk slomer en minder 'aanwezig', maar zeker voor nu is dat ook wel relaxed.

Mijn doel met haar is de weg beter leren kennen, en lekker veel galopperen. Ook ga ik op touwhalster rijden, wat ik nog niet eerder heb gedaan. En misschien mel meenemen aan de hand, als ik het aandurf.
Ze hebben vaak vrij veel lol samen.. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 13:13 



 
Profiel   

Van de week weer fijn gewerkt met Miley. Vooral de galop is enorm verbeterd, ik kan haar al fijn verzameld krijgen. Ook schouderbinnenwaarts gaat steeds beter! Vandaag ook al een stukje travers mee gepakt, rechtsom ging dat al best fijn.

De contragalop is eingelijk helemaal bevestigd, zowel linksom als rechtsom. Ze springt niet meer over.


Gisteren ook les gehad van een nieuwe instructrice, niet met Miley maar met haar paarden. Heb er 3 gereden gisteren, allemaal Z + hoger opgeleide paarden dus daar kan ik enorm veel van leren.


En vandaag was weer een paarden dagje want we zijn met Wodan voor het eerst naar een crossterrein geweest! En wauw wauw wauw wat deed hij het super. Schrok nergens van en sprong alles, alleen de waterbak is niet gelukt maar dat komt een andere keer wel weer. :D
De bedoeling is dat Wodan volgende maand een paar oefencrossen gaat rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 17:02 



 
Profiel   

Lange tijd niks van mij laten horen, was even erg druk en het blijft ook nog wel druk de komende weken dus het zal ook nog even rustig blijven. Toch wel even een snelle update!
Inmiddels hebben we de eerste 2 winstpunten in het L2 gekregen tijdens ons debuut 2 weken geleden, de proeven gingen ook echt wel fijn dus daar was ik erg blij mee! We zijn laatst voor het eerst alleen een stuk de polder in geweest en dat was echt heerlijk! Je kan er lekker lange stukken achter elkaar draven of galopperen, echt super chill. Afgelopen donderdag een heerlijke rit van 2 uur gemaakt en Zaza blijft me telkens toch weer verbazen hoe braaf ze eigenlijk is <3

[ img ]

Voorlopig krijgt Zaza lekker wat rust, want ik heb tijdelijk 2 andere paarden om te rijden/verzorgen tijdens de vakantie voor andere pensiongasten.
Barry stond 1 week geleden weer op 3 benen, was gelukkig een hoefzweer. Die is er uitgesneden en hij loopt nu weer aardig. De manegepaarden hebben nu vakantie en staan lekker 2 weken op het land, en daarna kijken we hoe Barry loopt als hij terugkomt en hoe we dan verder gaan.

Doelen voor komende tijd met Zaza zijn vooral lekker lol maken. Het lijkt me supergaaf om vanaf stal een keer naar het strand te rijden en weer terug, maar dat moet wel even rustig wat opgebouwd worden want dat is zeker een rit van 5 á 6 uur in totaal.
18 augustus staat er een L2 wedstrijd op ander terrein gepland, als ik vervoer kan regelen. Lijkt me superleuk om eens op ander terrein te starten, dat hebben we nog nooit gedaan namelijk.
29 augustus is er een meetmoment bij ons op stal, dan gaan we ook weer een rondje starten.

Wat naar de Mel nog niet helemaal goed loopt Sintara. Wel fijn dat het ‘maar’ een hoefzweer is. Leuk dat je ook een vakantie verzorgpony hebt! Lekker van genieten!
nessinator Fijn dat Stinky goed vooruitgang boekt bij Mireille! En superleuk dat je met Sandy toch nog een wedstrijd hebt kunnen rijden!
roosjenat Wauw, jullie gaan lekker, al je M1 debuut gehad! Leuk dat je op de paarden van je instructrice hebt mogen rijden, lijkt me echt gaaf om op een paard te rijden die alles kan! En lekker gecrosst met Wodan, klinkt als een geslaagde dag!
Jeika Welkom nog! Wat een leuke pony heb je! Fijn dat je een zadel hebt gevonden! Academische rijkunst vanaf de grond lijkt mij ook erg leerzaam ja! Staat ook nog op mijn lijstje om eens een keer te proberen. Fijn dat het goed ging en dat Kasper zo zijn best deed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 23:21 



 
Profiel   

Ohh wat gaaf! Een dagtocht naar het strand is wel een top doel zeg.

Ik heb nu drie keer op vakantie vp gereden. Super braaf, doet geen vlieg kwaad en erg goed voor het vertrouwen. Met mel is een ritje van 5 minuten al sensatie, een belevenis, enthousiame! dus het is wel een aardige tegenstelling _O-

Mel heb ik de afgelopen week een paar keer 10 minuten gelongeerd. Ze heeft 4 weken af en aan wat gekreupeld op die zweer en dat zag ik nog een beetje, komende week misschien er weer op.
De energie en zin is er zéker. Oh en de 31 krijgt ze een sportmassage. Heeeel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 23:31 



 
Profiel   

Helemaal vergeten te reageren :Y)
@roosjenat ach geeft toch niks, van die winstpunt? Super goed dat jullie het hebben gedaan!
En wauw wat gaaf dat je gecrosst hebt! Dat wil ik ook ooit nog eens doen.

@Juliavh wow, goed gedaan hoor met die wedstrijden! En wat een leuke foto, Zaza had het naar d’r zin zo te zien. :)

@Sintara komt vast goed met Mel, en een sportmassage zal ze vast wel waarderen. :D

Vandaag voor de eerste keer sinds een week weer even gereden met Kasper. Gisteren en eergisteren had ik hem al gelongeerd en vandaag voelde het weer goed om er even op te gaan. Hij zette geen stap verkeerd! Ik houd het bij ritjes van max 20 minuten, ik merk wel dat het best zwaar voor hem is namelijk. Fysiek én mentaal. Ik wil binnenkort beginnen met balkjes lopen, dat is denk ik wel de meest toegankelijke oefening om zijn knie te verbeteren. Hij kwakkelt nog steeds namelijk. Wel al beter dan eerst gelukkig. Hij heeft ook minder moeite met galop aan de longe merk ik! Onder het zadel laat ik galop nog achterwege. Ik wil hem alleen actief en in balans hebben in draf en stap, de rest komt vanzelf wel. :) ik merk wel dat ik zelf heel veel heb om aan te werken. Ten eerste moet ik heel rap uit de stoelzit komen, het is echt niet om aan te zien. :') nu gaat dat wat lastiger met een springzadel maar ach, moet lukken! Anyways, we hebben het goed afgesloten en morgen mag hij lekker niksen. [ img ]
(Zadel mag wel wat naar achter zie ik nu)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 00:26 



 
Profiel   

Hey,

Ik heb eindelijk na weken even tijd om rustig te reageren. Heb even een halfuurtje niks :')
Ik ben inmiddels verhuisd naar mijn eigen plekje en heb even wat minder tijd gehad voor Elaya. Afgelopen week had ik gelukkig wel weer meer tijd en hebben we weer heerlijk veel getraind. Daarnaast heb ik afgelopen week drie winstpunten weten te halen in de klasse B dressuur :D Nu staat de teller op B+7. Ik was heel erg tevreden over de afgelopen week en heb gister nog weer les gehad om ook weer lekker verder te kunnen trainen. Ook staat eind augustus een eerst BB parcours op de planning. Even weer een rondje springen op ander terrein. Voor mijn eigen vertrouwen beginnen we weer even met BB ipv B. Doelen voor juli stel ik even niet op. De doelen van juni zijn ook grotendeels niet behaald. Toch ben ik erg tevreden. Afgelopen week hebben we maarliefst 1 uur en 20 minuten buitengereden en dat helemaal alleen :D

Mijn doelen komen volgende maand hopelijk weer.

@roosjenat Wat fijn dat er nu ook lekker met Wodan wordt gereden :D Fijn dat het in de training met Miley zo goed gaat en ook lekker dat je even het gevoel kan krijgen van hoe het "moet" door de paarden van je instructrice. Leer je denk ik erg veel van ;)

@sintara Wat fijn dat je zo lekker zorgeloos kan rijden met je verzorgpaardje ;) Hopelijk gaat het snel helemaal goed met Mel en kun je weer lekker fanatiek aan de slag.

@juliavh Goed bezig met Zaza, even een periode wat meer rust voor haar doet ook geen kwaad ;) Strand lijkt mij ook zo gaaf he, maar is hier in de achterhoek helaas niet.

@Jeika lekker bezig dus! Heb je goed dat je het dan gewoon bij 20 minuten houdt. Je kan wel lang doorgaan maar als dat niet fijn is voor Kasper dan heb je daar ook niks aan.

Hier gaan we voor nu gewoon lekker verder met dressuur, springen en buitenritjes. Vrijdag wordt Elaya behandeld door de osteopaat en dan ga ik zondag op vakantie voor een weekje. De osteopaat zal haar dan in mijn vakantie even oppakken om te kijken hoe het gaat. Dus Na deze week heeft Elaya ook even een heel rustig weekje.
Wel toevallig trouwens, dat velen van ons hier zo druk zijn dat veel reageren niet echt lukt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 13:41 



 
Profiel   

Haha doe zelf nog maar weer even een update aangezien er verder nog niemand heeft gereageerd. Vind ik leuk om zelf terug te lezen aan het eind van dit jaar :D

Maandag even 30 minuten gelongeerd. Ging niet slecht maar ook niet heel goed. Ze liep lekker door maar wist moeilijk te ontspannen. Niks ernstigs, gewoon even een mindere dag ;)

Gisteren (dinsdag) hebben we les gehad samen met een stalgenootje. Ze was erg braaf en pakt het werk steeds beter op. Ze is een stuk losser, maar ook is ze elke keer een beetje minder scheef. Iets wat mijn instructrice vooral erg belangrijk vindt. Een rechtgericht paard. Vind ik zelf overigens ook hoor ;)

Misschien nog leuk om even te delen. Mijn punten met commentaar van de afgelopen week en een leuke foto die vrijdag gemaakt is:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:51 



 
Profiel   

Hier ook weinig tijd om uitgebreid te reageren op iedereen maar lees alles wel mee!

Felien_kyra: Netjes hoor, 3 winstpunten in één week! Daarnaast ook fijn commentaar op je protocollen zo te lezen. Ook leuk dat jullie binnenkort weer gaan springen op ander terrein. :D

Fijn dat de les gisteren goed ging!

Jeika: Leuke foto van jullie twee samen! Zo te lezen zijn jullie ook goed bezig tijdens het trainen.

Juliavh: Mooi L2 debuut hebben jullie gereden,top! *\o/*


Maandag verenigingsles gehad met Miley, ging super fijn. Veel gewerkt aan de contragalop en schouderbinnenwaarts om die te perfectioneren. Nu heeft ze twee dagen vrij gehad. Morgen pak ik haar weer rustig op en a.s. dinsdag gaan we weer M1 starten dit keer 2 proefjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 23:03 



 
Profiel   

Precies waar ik bang voor was , vergeten weer te reageren :')

Ik kijk even naar mijn doelen , en er zijn echt ontzettend veel stappen gezet.

Op deze ben ik wel het meest trots


[ img ]

(zadel ligt wat naar voren door even een wilde bok :') )

Ofira gaat heel erg voorruit! En wat ben ik trots op haar!


Verder beschreef ik als doel vaststaan en hierbij ook rustig zijn. Dit gaat ook al stukken beter , ik durf er even ( kort) bij weg te lopen om bijv even mijn poetskist te pakken.

De verlatingsangst wordt minder , de vorige keer heeft ze 0 x geroepen naar haar kuddemaatjes alleen één keer gehinnikt naar mij maar dat mag altijd :D

Kennis gemaakt met de bak , maar mevrouw vind alles wel gezellig en prima als ze maar gewoon even mag kijken en daarvoor voldoende tijd krijgt. Ze liep een beetje te ruiken aan de grond en wat om zich heen te kijken. Als ik in de buurt ben gaat dat hartstikke prima.

Voetjes geven moet ik nog wel even actief mee bezig. Haar hoeven zien er nu niet uit ( smid kon pas volgende week donderdag) dus heb het nu even links laten liggen. Ze heeft na het zadel erop nu even 2 weken lekker niks , dit doe ik puur even voor het verwerken en rustig opbouwen. Volgende week gaan we weer verder met het zadel en dan langzamerhand gaan we erop!

Ook wil ik nu wel dat ze ondertussen leert om binnen te staan. Ze had de eerste keer een hele nare ervaring met de stal , maar dat lijkt nu eigenlijk wel mee te vallen. Ze stapt zo naar binnen en is dan ook eerder nieuwsgierig. De stal is vooral voor gebruik van vastzetten en poetsen en opzadelen. Straks met slecht en kouder weer ook wel handig. Ook kan ik dan weglopen en haar gewoon constant zien dus dat is ook een fijn idee!

Ik ben er trouwens achter dat het geen wegloper of vluchter is qua karakter. Er zat een duif in de bosjes en dat maakte heel veel lawaai. Ze werd hiervan onrustig en heb haar toen losgemaakt. Als reactie ging ze kijken naar de bosjes wat er nu in zat. Dit vindt ik dus juist zo fijn aan een Fjord , eerst kijken en dan bepalen of ze gaan rennen.

En ze is nu zo relaxt ze komt heel nuchter over. Ik heb hele andere scenario's in mijn hoofd gehad , maar ze is zo het tegenovergesteld van wat ik had bedacht. Heerlijk kalm en pakt nieuwe situaties goed op. Dit belooft wat voor de toekomst! Ook is het echt een knuffelkont aan het worden ze geniet zo van alle aandacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:50 



 
Profiel   

Zo, afgelopen week verliep even wat anders dan verwacht. Ik had Zaza op maandag met peesbeschermers op stal laten staan ’s nachts dus ze had dikke pootjes gekregen. Kon mezelf wel voor mn kop staan, maar helaas, gebeurd is gebeurd en er is niks aan te veranderen. Dus ze heeft de hele week op rust gestaan voor de zekerheid. Dinsdag waren haar benen ontzettend heet en ook relatief dik dus veel gekoeld en gestapt. Vanaf donderdag blijven haar benen eigenlijk wel dun gelukkig, maar ik wacht liever wat langer dan dat ik te vroeg haar weer ga belasten. Vandaag heeft de bijrijder voor het eerst weer een rondje gestapt erop en dat ging prima. Ze heeft gelukkig ook geen minuut kreupel gelopen ofzo, maar als het om benen en pezen gaat ben ik liever te voorzichtig.
Volgende week weer rustig wat gaan opbouwen.

Sintara: Fijn dat Mel zo veel energie en zin toont! Hoe was de sportmassage? En heb je alweer gereden deze week?
Jeika: Je denkt goed na hoe je met Kasper zijn jonge leeftijd omgaat, super om te horen! Inderdaad eerst goed aan de basis werken en dan komt de rest vanzelf wel! Lekker doorgaan hoe jullie nu gaan!
Felien_Kyra: Gefeliciteerd met jullie winstpunten! Lekker bezig! Fijn dat het rijden steeds beter gaat! En veel plezier met je vakantie.
roosjenat: Lekker gewerkt in de les, leuk! Succes met je proefjes dinsdag!
Zebrastreep: Welkom nog, knappe pony! Leuk dat je haar zelf gefokt heb. Dat is ook ooit nog mijn droom!
Ze klinkt als een fijne nuchtere merrie. Mooi lijstje met doelen, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:47 



 
Profiel   

Oei wat balen dat je ze was vergeten! Hopelijk is alles gewoon ok :)

De sportmassage was niet door gegaan vanwege de regen. Is ook echt niet grappig hoeveel er valt, maarja niks aan te doen.
Ik was ook gigantisch verkouden afgelopen week dus heel weinig puf gehad iets te doen. Wel nog een rondje gewandeld met mel en haar paddock maatje + eigenaar.
Op twee keer een paar seconden na de hele weg voorop gelopen :D super trots op haar!
De enige dingen die ze spannend vond was een roepend paard dat ze niet kon zien maar wel vlakbij was, en een onbekende harde knal. Toen kroop ze heel even achter dr maatje. Top peerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:52 



 
Profiel   

Balen van de peesbeschermers Julia, maar kan eens gebeuren natuurlijk. Wel heel fijn dat ze niet kreupel loopt!

Met Miley ben ik van het weekend naar de vereniging geweest om te rijden. Ging super fijn! Zelfs de eenvoudige wissels kunnen bevestigen, heel blij mee.:D

Had ook een filmpje gemaakt maar helaas heeft hij alleen het dak gefilmd. :Y) Altijd lastig als je alleen gaat haha.


Doelen Juli 2021

- M1 starten (Debuut: 13 juli) Behaald!
- Wekelijks blijven springen Oeps geen één keer gesprongen :+
- Schouderbinnenwaarts bevestigen Behaald!
- Contragalop bevestigen Behaald!
- M1 proef netter afwerken Behaald


Doelen augustus 2021

- Een paar keer M1 starten
- Vaker gaan springen
- Stukjes travers meenemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:09 



 
Profiel   

Ik ben echt slecht in het bijhouden dit jaar -O- Deze maand ben ik ineens super druk op mijn werk, dus als ik thuis ben schiet het reageren er vaak bij in...
Roosjenat, wow ben je al met wissels bezig! Wat ga je hard! Voor het eind van het jaar Z :D
Sinatra, wat fijn dat Mel zo dapper wordt! En die massage komt nog wel toch!
JuliavH, Dat vergeet je gelukkig niet nog een keer. Fijn dat het zo snel wegtrok. Hopelijk houdt Zaza er niks aan over!
Zebrastreep, lekker bezig! Klinkt super goed! Veel plezier met haar!
Felien_Kyra, gefeliciteerd met je winstpunten! Veel plezier met je parcours deze maand!

nessinator schreef
Doelen juli
Stinky
Lekker met hem knuffelen en de training aan professionals overlaten.

Madelief
1. Zijgangen verbeteren
2. Rechter rijden
3. B-proefje inplannen

Endurance Holterberg: genieten van een goede wedstrijd!

Stinky heeft een super maand gehad op training, hij is echt een stuk beter geworden maar hij heeft ook (samen met mij) nog een lange weg te gaan. De trainer is nu op vakantie, maar in september gaat hij weer terug.

Madelief heeft goed haar best gedaan deze maand, ze wordt steeds beter maar ik moet er steeds voor waken dat ik niet te veel tegelijk van haar vraag.
1. Wijken gaat super lekker nu, ook in draf!
2. Het duurt even, maar ze wordt ook steeds rechter.
3. Ik heb nog niks gepland, want de eerstvolgende wedstrijd hier in de buurt is pas weer in september. Dan nog neig ik op het moment naar nog iets langer de tijd nemen om de basis te bevestigen. Ook moet ik meer gaan rijden dan 2x per week, om daadwerkelijk vooruitgang te gaan boeken, of ik moet de trainingen die ik wel doe, zwaarder maken.

Sandy deed het geweldig deze maand. Eerst liep ze Endurance Holterberg fantastisch uit, daarna is ze ook nog mee op training geweest en ook dat deed ze geweldig. Echter was ze beide keren bij het 'nakeuren' erg sloom, voor mij een teken dat er met haar 26-jarige botten echt niet meer in zit dan dit, dus mag Sandy van een welverdiend wedstijdpensioen genieten. Stilzetten doen we niet, daar wordt ze erg onblij van, dus nu blijft met haar het doel, zo lang mogelijk goed houden.

Doelen augustus
Stinky
1. Grondwerk: Mentale balans herstellen
2. Werk aan de hand: gewicht van rechterschouder af
3. Rondstappen: gewicht van de rechterschouder af
4. Trailertraining

Madelief
1. 3x per week gaan rijden
2. Verticale balans sterker maken
3. Conditietest
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen