Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:09

Hey wat een stilte hier en wat een sneeuw he.... Tenminste hier in de achterhoek wel. Vind het ontzettend mooi maar oh wat ben ik er nu ook wel weer klaar mee.

Dit weekend heerlijk een weekend uitgewaaid in Schiermonnikoog en mijn stalgenoten hebben Elaya top verzorgd :D Overigens moest iedereen alles te voet doen omdat het met de auto/ fiets niet te doen was.

Hoe gaat het met jullie nu? Nog mooie/ leuke sneeuwfoto's kunnen maken??

@Julia, wat leuk om vergelijkingsmateriaal te hebben zeg :D En het zal inderdaad wel een rustige week zijn, maar ik gok niet alleen bij jou. Op dit soort momenten is een binnenbak op stal of in de buurt toch wel heel handig.

@Isabel_K Wat zie je er ontzettend trots/ blij uit op de foto :D Fijn!

@Dilan, Lief dat Matt bij je mag blijven hoe het ook loopt! Zo hoort het ook vind ik (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

@AlwaysH wat gaan jullie lekker zeg en wat ziet ie er goed uit! Ik kan daar ook vrolijk van worden hoor als ik word begroet :') Is toch altijd wel heel schattig.


Ik gok dat door de combinatie van het weer en school mijn doelen in februari wat lastig gaan worden maar goed, dat is dan maar zo ;) Elaya staat inmiddels al bijna anderhalve week stil op een buitenritje na. Ik hoop vrijdag even een rondje te kunnen stappen en wellicht een drafje. Verder hoop ik vd week even naar de binnenbak te kunnen. Heb al besloten dat het gewoon een heel rustig maandje wordt.

El (op de achtergrond) met de pony van een stalgenootje gisteren:
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:14

Ja hier gebeurt nu niks, mel speelt lekker in de sneeuw, eet alsof het een sport is en ik vind het wel prima :)

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:16

Hier gebeurt ook bijzonder weinig.
Vandaag met Matt gewandeld. Paarden staan sinds zaterdagmiddag op stal :(

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:21

Wat zielig dat hij binnen moet blijven :( Mel vind het wel tof. Ze staat 24/7 buiten op de wei. Vanavond heb ik haar ook toegang tot een nog grotere wei gegeven. Pret voor 10 *\%/* lekker rondje joggen afentoe, alle buur paarden gedag zeggen, sneeuw schuiven.. Heerlijk.

Ben wel blij dat ze het zo goed doet, van tevoren vond ik het wel spannend

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:06

Wij hebben gelukkig wel een binnenbak, maar die is nu vaak best druk en dan kan ik me niet concentreren. Rijdt veel liever in mn 1tje haha. Normaal zou ik dan naar de buitenbak gaan, of het bos in, maar dat was met het weer dit weekend niet echt een optie. Ik heb zondag even kort in de binnenbak gereden, maar na een kwartier waren mn handen zo koud dat ik maar ben gestopt.
Zaza pakt de sneeuw verbazingwekkend goed op. Vorige keer dat het sneeuwde wilde ze alleen maar heel graag naar binnen, maar nu ziet de lol er wel van in geloof ik.
Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:00

Pff lang niet gereageerd hier, er is niet zoveel te beleven nu haha!!

Ik heb alles wel meegelezen maar jullie gaan zo snel. Even een bijleespostje van de laatste pagina:

Felien_kyra: Heerlijk zo'n weekendje naar Schiermonnikoog.

En een leuke sneeuwfoto, ligt genoeg bij jullie zo te zien!

Dilan93: Lekker zo'n sneeuwwandeling, Matt denkt er zo te zien anders of haha. Wel een leukerd!

Sintara: Heerlijk is dat altijd als ze zo door de sneeuw racen. Wat een lol kunnen ze hebben haha.


Leuke foto van Zaza Juliavh!


1 t/m 11 Februari 2021

Miley heeft een paar weekjes vakantie, ga nu niet met de trailer op pad. Niet alle wegen zijn hier namelijk schoon en bij de vereniging al helemaal niet. En het is koud dus dan is mijn motivatie al ver onder 0. :+

Haar vakantie zal nog wel even verder lopen, de doelen van februari gaan hem denk ik niet worden maar dat zien we nog wel.

Ook nog geen sneeuwfoto's kunnen maken i.v.m werk en ook zaterdag moet ik werken dus hopelijk ligt er zondag nog wat. :D

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:19

Snap dat je nu niet met de trailer weg gaat.

Hier ligt de training enigszins stil, anderzijds zijn de wandelingen langs druk verkeer enzo ook weer supergoed voor m. :j

Vandaag voor het eerst weer kunnen longeren sinds de vorst. Wel tiental gillende, rennende en spelende kinderen, want onze rijbak is omgebouwd naar schaatsbaan...

Gelukkig was Matt verder vrij rustig en is ie er niet door gaan rennen.

Afbeelding

En deze nog van onze wandeling

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:39

Dilan93:

Opzich best een leuke schriktraining met al die kinderen haha! Fijn dat je in iedergeval wel weer kon longeren, die vorst mag van mij wel weer ophouden nu.


12 februari 2021

Vandaag na het werk weer naar de paardjes geweest (nouja ook voor het werk maar toen was het nog donker :Y) ) Had nog wat tijd en energie over dus heb alsnog sneeuw foto's kunnen maken. Ze was lekker druk! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:49

Schriktraining krijgt ie zo wel ja :')

Gave foto's :D

Ik ben vandaag wezen wandelen. Bak was gisteren enigszins te doen. Vandaag helaas weer vastgevroren, dus wezen wandelen.

Wel een koude wind! :brr:
Achja, Matt is iig gewend aan verkeer straks :+ Nou was ie al aardig verkeersmak hoor. Alleen grote trekkers en vrachtwagens vindt ie spannend als ze vlak langs komen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:27

Vandaag was mijn broer mee naar stal, die heeft op de wei wat grondwerk met haar gedaan. Gewoon uit intuïtie.
Het was heel leuk om te zien hahaah, Mel deed super haar best. Ze is ook weer behoorlijk toe aan werk, dus ik ben blij dat we waarschijnlijk over een paar dagen alweer wat kunnen doen

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:53

Wat fijn dat het beter gaat met Mel!

Zoals ik al zei ben ik erg slecht in bijhouden. Sorry _O- Ik ga vanaf nu écht goed bijhouden. Hoop ik.

Even een update van mijn kant: ik heb een testzadel besteld van Ghost, dus daar ben ik mega benieuwd naar. Ik had altijd al een ghost-zadel maar nadat ik die ruim een jaar in de kast had laten hangen én twee keer had verhuisd besloot ik die toch maar te verkopen. Nu spijt, dus toch maar weer proberen :+

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 21:08

IsabelK, interessant! veel plezier met je testzadel!
Sinatra, wat leuk dat je broer zo intuïtief bezig kan zijn!
Dilan, jij wandelt wat af, goed bezig!
Roosjenat, wat een mooie foto's <3
JuliavH, wat een leuke sneeuwfoto. Fijn dat ze het buiten nu wel naar haar zin heeft!

Ik ben de laatste week ook een beetje afwezig geweest. Vanwege de sneeuw kon ik de hele week niet naar mijn paardjes :( Maar vandaag, op de valreep voor de dooi, kon ik toch nog even van ze genieten in de sneeuw!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:23

Wat vervelend! Ik kon ook een paar dagen niet idd. 20 km door de sneeuw op de scooter vond ik toch wat overdreven :+

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:52

Heyhoi!

Daar gaan bij de meeste van ons de doelen van februari :')

@Isabel_k oooh hopen dat t zadel weer wat is :j

Wat balen dat jullie niet naar je paard toe konden. Hier was het 45 minuten lopen. Dat had ik er nog wel voor over. Gisteren voor het eerst weer met de auto geweest. Vrijdag ook wat leuke foto's laten maken door een stalgenootje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We waren er wel heel snel klaar mee.... Wat een kou. Had Elaya de deken even afgedaan maar die kon daarna amper nog stil staan :') Stond ook een koude wind vrijdag.

Heb aankomende week nog wat weinig tijd maar hoop toch van het weekend wel weer te kunnen rijden. Stiekem hoop de weg naar de binnenbak in ieder geval goed te doen is. We gaan het zien...

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:10

roosjenat: Geen motivatie door de kou is erg herkenbaar. Ach, een paar weekjes vakantie kan nooit kwaad. Leuke foto’s in de sneeuw!
Dilan93: Lekker wandelen! Fijn dat je ook hebt kunnen longeren ondanks de vorst.
Sintara: Leuk dat je broer mee was naar stal!
Isabel_k: Oeh spannend, nieuw zadel!
nessinator: Wat vervelend dat je niet naar de paardjes kon vanwege de sneeuw. Gelukkig kon je ze toch nog even in de sneeuw zien!
Felien_Kyra: Leuke foto’s met Elaya! Er zit inderdaad nog niet heel veel vooruitgang in de februari doelen nee haha

Zaza heeft ook een rustig weekje gehad. Ze heeft geen ijzers dus we konden wel lekker door de sneeuw wandelen. Ik heb 1 keer kort in de buitenbak gestapt om te kijken hoe ze zou reageren op rijden in de sneeuw en daarna heb ik 1 korte buitenrit gemaakt. Alleen wat stappen en een klein stukje draven. Was wel mooi in de sneeuw, maar ik kan niet wachten tot de sneeuw weer weg is en het weer warmer wordt!

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:43

Geloof dat we idd geen van alle de doelen hebben behaald :+

Niet dat ik echt concrete doelen heb momenteel met Mattvey maargoed :')

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 21:31

Felien_Kyra, wel leuke foto's! Ja het was ook koud, is nou niks meer van te merken!
JuliavH, leuk dat jij zelfs hebt kunnen rijden!
Dilan, ik geloof dat ik nog redelijk op schema ben eigenlijk :)

Vandaag kon ik eindelijk ook weer wat doen. Met Stinky heb ik lekker aan ontspanning gewerkt, hij stond echt te genieten. Madelief deed goed haar best in de grondwerk-oefeningen, maar was niet zo ontspannen als voor de sneeuw, dus dat is wel iets waar we aan moeten blijven werken.
Dit weekend is vast alle sneeuw weer weg en kunnen we weer het bos in!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:04

Ja ik kan ook echt niet meer wachten tot alle sneeuw weg is *\%/*

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:08

Hoi!

Hoe gaat het met jullie?
Hier staat Elaya inmiddels bijna 3 weken stil... nou ja, is niet anders zeggen we dan maar he;)
Eerst een week met school wat niet lekker liep en toen de sneeuw. Hier in de achterhoek is echt een hoop gevallen. De grond bij ons was de afgelopen dagen dan ook nog hard, maar de wegen zijn in ieder geval weer sneeuwvrij *\o/* . Ook denk ik dat de grond inmiddels wel weer goed is in de bak. De wei was gisteren in ieder geval al weer blub....

Morgen ga ik longeren als dit op stal kan en anders zadel ik haar op om naar de binnenbak te gaan. Scheelt dat ze nooit echt heel fris is als je haar een tijdje laat staan. Zondag staat een heerlijk buitenritje op de planning. Doen uiteraard wel even rustig aan.

@nessinator, wat fijn dat je weer wat hebt kunnen doen!
Ik zag op insta dat @JuliavH ook weer aan de slag kon :D

@Isabel_K bij jullie dus ook nog niet alles geweldig?

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:47

Ah 3 weken stil is wel balen. Maar komend weekend krijgen we heerlijk weer. Ideaal om weer op te pakken.

Ik ben met Matt gisteren in de grote bak bezig geweest. Beetje stappen waarbij ik op wat meer afstand van het loop. Leren dat de bak veilig is.

Daarna even met het opstapje geoefend. Gezien de laatste poging tot rijden nogal slecht geëindigd is, vrees ik dat we weer bij 0 kunnen beginnen.

Was ook idd wat spanning toen ik op het opstapje ging staan, na hem een paar keer er alleen maar naast gezet te hebben. Maar gelukkig had ie vrij snel door dat er niks gebeurde en kon ik ook over m heen buigen. Nog niet echt gehangen, want was alleen en had geen cap oo :+

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:17

Elaya heeft een lekkere vakantie gehad zo te lezen Felien_Kyra. Fijn dat dat wel gewoon kan zonder dat ze heel fris word!
Dilan93: 1e kleine stap is gemaakt dus! Goed bezig :j

Bij ons was de sneeuw eigenlijk heel snel weg gelukkig. Heb dinsdag dus weer lekker kunnen rijden in de buitenbak. Zaza deed goed haar best! Ze bood uit zichzelf hele fijne dingen aan en wilde graag lopen! Veel gewerkt aan lengte in de hals, want Zaza kropt zich graag wat op als ze veel energie heeft en na een ruime week rustig aan wil ik dat juist niet natuurlijk. Woensdag had Zaza vrij en gisteren heb ik weer wat gereden. Ze begon heel fijn, maar ze was wel wat schichtig. Ze werd ook steeds drukker, dus heb het ‘serieus’ rijden kort gehouden en nog een klein rondje door het bos gestapt. Volgens mij vond Zaza dat wel fijn want ze ontspande gelijk.
Barry had woensdag zn feestmuts op dus ben helaas 1 keer onvrijwillig afgestapt haha. Gisteren voor het eerst weer een stukje gegaloppeerd en dat deed hij heel braaf gelukkig. Mijn doel met Barry is om er niet meer af te vallen :') . Ben benieuwd of dat gaat lukken :P

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:33

Alweer goed bezig dus! Ik heb nog niks gedaan sinds de sneeuw, dinsdag was het nog niet te doen. Het pad de wei uit was nog helemaal ijs en er stond bijna een halve meter smeltwater op. Woensdag was ik druk en gister hadden we stromende regen :+ Maarja dit weekend gaat het wel weer lukken denk ik.
Ze gaat ook weer helemaal samen staan met het andere paard vanaf vandaag := ik vind het eng maar inmiddels heeft ze maandenlang ernaast geleefd en regelmatig een paar uur samen met hem gestaan. Op de wei gaat het goed, het andere paard kan alleen heel heftig zijn rondom 'zijn' hooibakken enzo. Afijn ik moet het een keer weer proberen

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:43

@JuliavH Wat fijn dat het zo snel weer weg was :D Fijn dat het ook zo goed gaat met Zaza de afgelopen tijd en dat je zelf kan inschatten dus wanneer je even de ontspanning op moet gaan zoeken. Voor jullie beide prettig om het dan af te sluiten met zo'n ontspannen ritje.
haha en lijkt me een goed doel voor met Barry :') Wat doet hij waardoor je er afvalt?

@Sintara fijn dat je dit weekend ook weer aan de slag kan. Ik heb er ook echt veel zin in.
Hoe is de eerste dag samen gegaan met de ander? Was dit paard ook de reden van haar wond?
Dat heb ik geloof ik even gemist of ben ik vergeten :+

Ik hoor net van stalgenoten dat in onze bak op stal in ieder geval weer gereden kan worden. Was tot gisteren nog wel erg nat. Nu nog wel wat blub maar ik wil toch rustig aan doen :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:18

Ja stond er niet bij of dat paard het had gedaan, vast wel een aandeel gehad maar het is in elk geval ontstaan door vallen op de stenen.

Ik heb vanochtend echt gereden :D in stap en per ongeluk een beetje meer draf dan gepland, ging heel goed. Het buigen om mijn rechterbeen lukt nu ook best goed, als ik het maar goed voorbereid. Nu ligt ze er zo bij, de badgast <3 (dat spul op dr knie is klei)
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:08

Ahh die ligt er lekker bij! :D
Hoe gaat het samen met het andere paard?

Gisteren bij Matt het zadel erop gelegd, zelf een cap op gedaan en weer geoefend bij het opstapje. Kon ook met zadel over m heen buigen.
Echt hangen doe ik nog niet. Vind ik in mn eentje niet echt een strak plan.
Ging wel weer goed gisteren. :)

Vandaag is de zadelpasser geweest. Ligt nog een Massimo Trail die aangepast moest worden. Dus Matt zn maten zijn opgemeten, zadel bekeken en meegenomen voor aanpassingen.