Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:10

Felien_kyra: Succes morgen met de les!

Dilan93: Dat is mooi vroeg om te verharen haha! De winter is nog maar net begonnen. :brr:

Sintara: fijn dat de training vandaag goed ging!

06-01-2021

Miley was vandaag ook lekker vrij, terwijl ik gewoon moest werken hihi. Ook wij hebben niks bijzonders gedaan dus.

Heb wel wat dingetjes bestellen zodat ik binnenkort weer verder kan 'klussen' op stal. Werk is nooit af haha.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:22

Sintara, leuke foto <3

Is idd vroeg om te verharen. Heb m nu ook maar een deken omgedaan

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:38

Welkom Donja1996
roosjenat: Gefeliciteerd met je winstpunt! Altijd fijn als je fijne gevoel tijdens een proefje ook beloond word!
Dilan93: Wat vervelend van de dierenarts zeg. Gelukkig een afspraak kunnen maken met de Lingehoeve. Die kwamen regelmatig op mijn vorige werk, was er altijd wel tevreden over!
Felien_Kyra: Goed dat je merkt dat jullie vooruit blijven gaan! Merk je dat het springen helpt bij de dressuur? Bij mij en Zaza hielp dat namelijk enorm, vooral haar galop is heel erg verbeterd.
Sintara: Dat zijn altijd nare plekken voor wonden, maar ziet er op de foto best goed uit al. Gevoeliger kan zijn vanwege de kou?
Lekker gewerkt vandaag zo te zien!

Maandag hadden Zaza en ik een pittige springles. Ik ben altijd bang om controle te verliezen en dat moet ik rustig leren loslaten maar dat is best moeilijk haha. Zaza deed zoals altijd precies wat ik vroeg maar ik ben gewoon nog niet handig met springen waardoor het regelmatig niet helemaal soepel gaat := Het is een wonder dat ik er nog niet naast heb gelegen tijdens de springles...
Gisteren heb ik gelongeerd en dat was natuurlijk een dingetje. De bodem van de longeercirkel hielp ook niet echt mee, die was nogal onregelmatig. Zaza ging vrij hard in het begin. Linksom durft ze wel een beetje te ontspannen maar rechtsom raakt ze altijd helemaal in de stress. Dan gaat ze eerst rennen en dan draait ze in 1 klap om. Ben wat langer doorgegaan dan ik eigenlijk van plan was, maar aan het einde bleef ze wel redelijk rustig rechtsom lopen zonder om te draaien. Dus daarmee wel tevreden afgesloten.
Normaal is woensdag de dag van de bijrijder, die rijdt dan carrousel, maar ze kon vandaag niet dus ik heb zelf Zaza vermaakt. Ze heeft vandaag de jaarlijkse enting gekregen, dus eigenlijk kwam het wel goed uit. Vandaag had Zaza vrij, we hebben alleen even wat in het bos geklooid. Ik had mijn camera mee en heb een halve poging gedaan om een paar leuke foto’s te maken haha. Zaza is een geboren fotomodel :')

Afbeelding

Morgen heeft ze ook vrij, dus ik ga hopen dat ik het vrijdag overleef als ik er weer opga.. We gaan het meemaken!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:51

Mag ik mij hier ook komen melden? :) Vorig jaar alleen in een ander topic mijn doelen benoemd, maar meer ook niet. Vind het leuk om de vooruitgang bij te houden en te delen.

Mijn naam is Vera, ik rijd op dit moment 2 pony's genaamd Donner & Gestoa. Sommige zullen ze misschien al wel gezien hebben, andere niet. Met Donner rijd ik op dit moment M2, ons doel is (als de wedstrijden over een tijdje weer mogen) om ergens dit jaar Z1 te starten. Wanneer maakt mij niet uit, al is het einde van 2021. Daarnaast wil ik met Donner mijn BB spring debuut gaan maken. Het springen gaat onwijs goed en ik hoop dat we dat ook op wedstrijd kunnen gaan laten zien.
Afbeelding

Daarnaast rijd ik Gestoa. Ze is nu net weer een beetje terug opgepakt in het rijden nadat ze al ruim 1,5 jaar telkens een terug kerende blessure had. We zijn haar sinds ongeveer oktober weer gaan longeren, dit ging enorm goed en ongeveer 1,5 maand later voor het eerst weer een buitenrit (alleen in stap) onder het zadel gemaakt. Tot nu toe kunnen we ritten maken van ongeveer 60/75 minuten, daarvan 15 minuten draf en ongeveer 45/60 minuten stap, net hoe groot de ronde is. Laatst was ze zo blij buiten dat we ook een paar meter galop hebben gedaan en ook dat ging prima :)
Mijn doel met Gestoa is om haar weer terug op conditie te krijgen in alle rust. Door de weeks heeft ze nu nog vrij en in het weekend maak ik buitenritjes waarbij we nog lekker veel stappen :D

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:53

Hahaah wat een heerlijke foto van zaza! Klinkt alsof het wel een uitdaging was :D soms werkt het wel om even wat langer door te gaan, vooral als je dan positief kan stoppen :)

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:20

dinsdag heb ik met Pip weer geoefend met op de poetsplaats staan. Ze had niet echt haar dag }> Iets met niet stil willen staan. Ze is altijd wat gespannen na het staan op de poetsplaats en mag haar ei dan eventjes kwijt in de longeerbak. (in de wei is het daar te nat voor) Dat leverde een leuk plaatje op :D
Afbeelding

In de wei heeft ze een paal de grond uit getrokken. Maar dat was mn eigen schuld. Ik had het hek open laten staan en de opening dicht gedaan met een stro touwtje. Gaat altijd goed eigenlijk. Maar nu weet ik dat ik dat niet meer moet doen
Met donja heb ik wat kunstjes gedaan. Dat vind ze zo leuk om te doen!

En gisteren ben ik even een appel langs gaan brengen. Oke, voor pip een paar snoepjes want die lust geen appel :j

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:13

@Roosjenat, lijkt me aan de ene kant ook wel heerlijk om zo te blijven klussen op stal op de vrije dagen, al kan ik me voorstellen dat je wil dat het een keer af is :')

@JuliavH haha die foto <3
Heb je regelmatig springles? Dat kan ook helpen om het regelmatig te blijven herhalen :j
Wel fijn dat zowel het springen als het longeren uiteindelijk goed ging.
En over je vraag of springen helpt voor mijn dressuur: echt heel goed :j Vind het altijd zo fijn hoe lekker los ze daar van kan worden.

@veertje99 welkom! :D Wat een knappe pony's. Wat een gave set heb je ook aan op die eerste foto.
Hoe groot zijn ze? Gaat het denk je wel makkelijk lukken om met Donner mee te komen bij de paarden met springen?

@donja1996 haha... heerlijk die foto :') Hopelijk heeft ze zich niet bezeerd bij het lostrekken vd paal?


7-1

Hier een heel fijn springlesje gehad vandaag. Eerder deden we dit standaard elke week bij clubles.
Merk dat ik zelf ook het een en ander verleerd ben en het wel spannender vind dan voorheen. Niet erg want het komt wel weer goed en we vinden het ondanks wat spanning bij mij, wel beide super leuk :D
Was wel blij om even te springen, wordt ze dressuurmatig ook altijd een stukje fijner door en merkte dat we beide wel toe waren aan even wat anders dan alleen maar dressuur.
Helaas niet heel veel, wel dit korte filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=V4npP_6a2Y8

Wel heel blij mee want ze bleef eigenlijk de hele tijd zo fijn over de hindernis gaan. Merkte echt dat ik alleen telkens na de sprong mijn teugels langer liet worden, iets waardoor we vroeger vaak een balk hadden in het parcours omdat ze dan te lang werd en te vlak ging springen. Heb er nu wel gelijk op proberen te letten.

Morgen even longeren en dan komt zondag mijn stalgenoot (en tevens ook onze osteopaat) mij nog even helpen met rijden. Zondag wordt Elaya weer behandeld door haar. Elaya wordt om de zoveel weken een klein beetje behandeld zodat we niet stil hoeven te staan zoals normaal moet na een grotere behandeling vd osteopaat. Heel erg fijn :j

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:30

Wat een goede verhalen allemaal! Ik ben afgelopen dinsdag voor het laatst naar stal geweest :( School zit een beetje te knoeien met het rooster helaas.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 18:44

Wat zijn jullie allemaal lekker aan het springen! Stinky mag niet meer -O- vanwege een blessure in zijn hals...
Felien_Kyra:Dat ziet er goed uit! Lekker rustig!
Dilan, dat is een geruststelling, dat je erbij kan zijn. Mijn paarden zijn ook aan het verharen, er ligt nu een heel tapijt voor de stallen := Onze paarden beginnen altijd rond kerst.
Sinatra, fijn dat ze braaf was!
Roosjenat, Een paardenleven :')
JuliavH, ja, dat ken ik. Moest ik ook, leren loslaten bij het springen. En toen ik dat eenmaal deed, sloeg hij ineens de andere kant op :+
Wat een schattige foto :D
Welkom Veertje99! Wat een leuke pony's en wat een mooie doelen!
Donja, Dat stilstaan komt wel, jong dier met weinig geduld... Wat een ondeugd ook!

Hier zijn de paardjes naar de tandarts geweest gisteren, en ze zijn weer helemaal ok! Stink en Madelief vonden het allebei erg spannend, maar zijn wel ok. Ik kan helaas ook nog maar 2x per week wat met ze doen, want mijn werk liet me maar 1 dag per week vrij ipv 2 middagen... Dus meer training zal moeten wachten tot het weer langer licht is. Wel balen, maar met 2x per week komen we er ook wel :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:07

@Donja, oh wat heerlijk om te zien als ze op die manier lekker hun energie kwijt kunnen!
Geen verwondingen door de paal die eruit is getrokken?

@Felien, dankjewel! Donner is 1.55 en Gestoa is 1.48 :D In de les springen we altijd met de paarden mee en ook de afstanden gaan echt goed. 3 paarden galop sprongen red hij tegenwoordig goed :)

Wat fijn dat het springen steeds beter gaat! Denk als je lekker zo doorgaat je het zelf ook minder spannend gaat vinden. Ik herken mezelf er wel in namelijk

@Isabel, hopelijk passen ze je rooster snel aan!

@nessinator, balen zeg dat je nu minder vaak wat met ze kunt doen! Is ook lastig met dit weer en ook als het werk inderdaad niet fijn mee werkt qua vrije dagen

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:17

veertje99 schreef:
@Donja, oh wat heerlijk om te zien als ze op die manier lekker hun energie kwijt kunnen!
Geen verwondingen door de paal die eruit is getrokken?

@Felien, dankjewel! Donner is 1.55 en Gestoa is 1.48 :D In de les springen we altijd met de paarden mee en ook de afstanden gaan echt goed. 3 paarden galop sprongen red hij tegenwoordig goed :)

Wat fijn dat het springen steeds beter gaat! Denk als je lekker zo doorgaat je het zelf ook minder spannend gaat vinden. Ik herken mezelf er wel in namelijk

@Isabel, hopelijk passen ze je rooster snel aan!

@nessinator, balen zeg dat je nu minder vaak wat met ze kunt doen! Is ook lastig met dit weer en ook als het werk inderdaad niet fijn mee werkt qua vrije dagen

Hey mijn woonplaats valt je nu pas op. Dat wordt concurrentie dus voor mij dit jaar ;) :D
Wat leuk als we samen wedstrijden zouden hebben.

En is ook wat jij zegt. Toen ik 2 jaar geleden nog wedstrijden met haar reed was een B parcours niks. Nu vind ik één hindernis van 1 meter al spannend :')

Zie al meerdere bekenden voor mij ook voorbij komen in je portfolio :)

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:53

Felien, ziet er prima uit :j

Nessinator, balen dat je weinig tijd hebt door je werk :(

Nou, waar het even beter leek te gaan met Titane, stond ie vandaag met een dikke voorknie. Kan er wel gewoon aan zitten en hij is verder wel heel alert en eet gewoon. Maar geen idee wat dat nu weer is.

Ben blij als de DA dinsdag geweest is. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben (hoop ik)

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:13

Felien_Kyara: Fijn dat de springles goed ging, ziet er ook goed uit!

Ik vind het klussen ook echt wel leuk om te doen. Alles wordt steeds beter naar je zin en ook mooier. Heb meerdere plannen wat ik dit jaar ga uitvoeren dus nog genoeg te doen.

Donja1996: leuke foto van je haflinger. Energie genoeg hihi. :j

Welkom Veertje99, wat een leukerds heb je!!

Dilan93: Jeetje balen zeg dat hij nu weer een dikke voorknie heeft.. Hopelijk weet je dinsdag eindelijk meer!

Nessinator: fijn dat de tandjes weer helemaal goedgekeurd zijn door de tandarts!

Een paardenleven kun je het wel noemen haha. Al halen ze soms wel de bloed onder je nagels vandaan. Eentje besloot van de week (s'ochtends om 7 uur net voor ik naar het werk moest -O-) dwars door de bakrand te gaan. Schade viel gekukkig mee maar dat was niet helemaal de bedoeling. :+


07-01-2021

Vandaag was Miley weer lekker vrij, aan haar deken te zien heeft ze zich prima vermaakt. De deken was in iedergeval niet meer roze haha.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:49

Roze is ook geen goede camouflage kleur.. Daar moeten ze wel op schilderen dat kan niet anders :p

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:52

@Felien, haha wat leuk! Ik blijf voorlopig veilig in de BB 80 starten :P Hebben nog geen wedstrijd ervaring in het springen dus denk dat de eerste paar keer puur ervaring op doen is en de rest komt later wel :D Wie weet zie ik je dan nog eens inderdaad!
Oh echt, leuk! Misschien binnenkort nog wel meer, heb weer redelijk wat gepland staan met mensen hier uit de buurt :D

@Dilan, wat balen zeg! Enig idee hoe het kan dat hij een dikke knie heeft?

@roosje, dankjewel!
Haha altijd fijn om te zien dat ze zich vermaakt hebben :+


Ik heb vanavond weer lekker een paar sprongetjes gemaakt sinds 3 weken. Er stonden nog in uitjes dus die ook mee gepakt en er stonden 3 losse stijltjes dus uiteindelijk een eigen parcours bedacht. Alles stond lekker op baby sprongetjes om hem niet meteen weer teveel te vragen.
Zaterdag hoop ik weer een online proefje op te nemen als ik een filmer kan regelen. Gestoa mag dan weer lekker mee op buitenrit :D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:53

@Vera, Fijn he om dan even wat anders te doen :)
Succes met de proef zaterdag!

@roosjenat
Oh fijn.... doen ze altijd precies wanneer het je niet uitkomt :') niet dat zoiets je ooit wel uitkomt, maar je snapt vast wat ik bedoel. Gelukkig dat de schade wel mee viel.

@dilan93, wat ontzettend balen zeg. Gelukkig komen ze nu dinsdag in ieder geval.
Op stal is die niet heel onrustig ofzo? Dat het daar door komt.

Ik moet nog even kijken of ik zin kan maken om straks nog even te longeren.
Heb vanochtend gevoerd en buitengezet. Sta op een doe-het-zelf stal , waarbij iedereen een aantal keer in de week op het rooster staat voor verschillende diensten (voeren 's ochtends, buitenzetten, binnenzetten en dan late ronde voeren), alleen was lekker aan het genieten van de klusjes en de paarden en toen had ik helemaal geen zin meer om nog te longeren :+

Achja El vermaakt zich wel op de wei (beetje hooi knabbelen, beetje grasjes eten) :j :
Afbeelding

Wel een zandkuurtje ivm korte gras en hooi van de grond eten. Ging er van de week heel moeilijk in, nu gemengd met wat muesli van een stalgenoot eet ze het gelukkig *\o/*

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:57

Zandkuur is hier ook niet echt favoriet :+

Titane is idd wel druk op stal. Beste nieuws wat ik dinsdag kan krijgen is dat het geen verloren zaak is en hij weer naar buiten mag om daar verder te herstellen.

Gaat ie wel gek doen vrees ik, omdat ie zo lang binnen gestaan heeft

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:04

Dilan93 schreef:
Zandkuur is hier ook niet echt favoriet :+

Titane is idd wel druk op stal. Beste nieuws wat ik dinsdag kan krijgen is dat het geen verloren zaak is en hij weer naar buiten mag om daar verder te herstellen.

Gaat ie wel gek doen vrees ik, omdat ie zo lang binnen gestaan heeft

Ik ga in ieder geval voor jullie duimen!

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:06

Dankje. Ben er na bijna 4 maanden echt klaar mee. En Titane ook, die wil een heleboel, maar mag niks

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:32

Aw echt zuur.. Dat het afentoe warm en dik wordt en dan weer niet. Daar gaat je gevoel zo van op en neer he. Ik hoop zo dat je dinsdag in elk geval duidelijk krijgt wat het is, en dan natuurlijk goed nieuws graag. Go titane!

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:26

@veertje99, @felien Pip had zich niet bezeerd gelukkig!

@felien Ziet er fijn uit zeg!

@nessinator Jammer dat je nu wat minder kan doen maar over een paar maanden wordt de klok al weer verzet! *\o/*

@dilan93 Beterschap met je paardje!

@veertje99 Succes morgen met je online proefje alvast!

07-01
ik ben eventjes gaan kroelen met de pony's en met alle 2 wat kunstjes gedaan in de stal.

08-01
Vandaag hebben de popjes geen last van mij :o Misschien ga ik eventjes een appeltje brengen!

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:37

8-1-2021

Knie van Titane is nog wel dik, maar was niet warm vandaag. Liep nog niet helemaal optimaal, maar dat snap ik wel als zn knie dik is.

Matt heb ik gelongeerd, die was heel braaf.

Daarna zijn beiden naar de smid geweest. Titane hoef ik eigenlijk niet eens vast te houden bij de smid, zo braaf is die <3

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:38

Wat zie Matt er goed uit zeg! En fijn dat het beter lijkt te gaan met Titane!

8-1-2021

Vandaag ben ik weer naar Joep geweest. We hebben even gewerkt aan de hand maar de bak was erg slecht en het pad een beetje te saai en geestdodend dus ik ben maar weer gestopt. Daarna heb ik Joepie nog even op de foto gezet. Dat is altijd een leuk spelletje want hij moet dan op afstand stil blijven staan en wachten. Altijd een uitdaging :D

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:31

Ahh wat kijkt ie lief! <3
Welke maat is jouw kaptoom? Ik heb een rambo liggen maat Cob, maar hij lijkt zo groot voor Matt

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:32

Dilan93 schreef:
Ahh wat kijkt ie lief! <3
Welke maat is jouw kaptoom? Ik heb een rambo liggen maat Cob, maar hij lijkt zo groot voor Matt


Dit is ook cob inderdaad. Past prima. Ik vind ze vrij klein vallen. Joep draagt normaal pony