Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en Volg je paard 2021!

 
Profiel   

Toen Mel van 6 weken absolute boxrust af kwam (en naar een kleine paddock mocht) werden alle benen dik en werd ze zo stijf als een plank door de spierpijn. En Mel had alleen maar een kapotte huid, bot gaat een stuk dieper..

Dus ik zou dat niet helemaal uitsluiten hoor :) kop op
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 22:59 



 
Profiel   

Sintara schreef
Toen Mel van 6 weken absolute boxrust af kwam (en naar een kleine paddock mocht) werden alle benen dik en werd ze zo stijf als een plank door de spierpijn. En Mel had alleen maar een kapotte huid, bot gaat een stuk dieper..

Dus ik zou dat niet helemaal uitsluiten hoor :) kop op

Ahw dat is wel een heftige reactie dan :=

Het is afwachten nu. Als ie weer nasr buiten zou mogen, denk ik wel dat ie eerst een paar keer wat kalmerends moet krijgen, anders gaat ie zeker uit zn plaat. Want zelf denkt ie dat ie gewoon gek kan doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:02 



 
Profiel   

Jullie gaan hard!! Bedankt allemaal.
Hier heeft Nobli voor de eerste keer aan de longe gelopen op het nieuwe terrein. Ontspannen en fijn af kunnen sluiten. Mooi debuutje!
[ img ]

immanuela29, wat een toffe doelen. Voraal endurance, weet daar zelf niet zoveel vanaf, wel super stoer.
Ben benieuwd of je een trailer kan vinden. Wij zitten via de gemeente te volgen. Ze worden nog wel eens in beslag genomen. Ze staan er dan voor een prikkie. ;)

JoycexEnya, wat gaaf gemaakt. Echt werk aan gededuceerd, super stoer. Ik ga ook mijn bullet journal voor Nobli omtoveren. Je hebt me inspiratie gegeven! :j Gebruik dat ding nu eigenlijk niet.

Isabel_k, welkom! Geeft toch niet. Het is al leuk om in 2022 weer terug op 2021 te kunnen kijken. En misschien motiveren we je wel!

Jennifer3010, succes met je L1 debuut! Leuke en realistische doelen. Nu nog een foto van je knapperd. ;)

Roosjenat, succes met je proefje!
Op zich ook wel leerzaam om ze soms wat drukker of juist luier te hebben. Ipv altijd diezelfde energie!

Aniek, haha, dat soort dagen horen er bij. :') Hier had Nobli juist hele dunne, goede benen toen hij na dagen op stal staan de paddock op mocht. Na het longeren zag ik dat pas echt goed. EV spillebeentjes.. :j

Dilan93, jeetje wat vervelend. Zo wil je niet get nieuwe jaar in... hopelijk ‘gewoon’ verstapt en stijf. Ik duim voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:12 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Sintara schreef
Toen Mel van 6 weken absolute boxrust af kwam (en naar een kleine paddock mocht) werden alle benen dik en werd ze zo stijf als een plank door de spierpijn. En Mel had alleen maar een kapotte huid, bot gaat een stuk dieper..

Dus ik zou dat niet helemaal uitsluiten hoor :) kop op

Ahw dat is wel een heftige reactie dan :=

Het is afwachten nu. Als ie weer nasr buiten zou mogen, denk ik wel dat ie eerst een paar keer wat kalmerends moet krijgen, anders gaat ie zeker uit zn plaat. Want zelf denkt ie dat ie gewoon gek kan doen...


Dat zou ik zeker doen :+ Joep stond 1 week op een paddock en na drie dagen mocht hij eruit om te stappen en sprong boven mij uit. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:13 



 
Profiel   

Ja zij is ook een paar minuutjes gaan bokken, viel erg mee maar ze had wel spijt dus de eerste dagen daarna ;) . Ik heb alles zonder kalmeringsmiddelen gedaan.

Na een paar dagen waren de eerste drie benen alweer netjes dun en na een dikke week de laatste ook. De dierenarts zei echt dat het door overbelasting /spierpijn kwam _O- ja en stuwing doordat ze 6 weken drukverband had gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:15 



 
Profiel   

2-1-2021

Vandaag Titane zn been nog eens goed gekeken en afgevoeld. Vond zn voorknie, net boven de plaats waar de breuk zat, wat warm.
Dus 10 minuten gekoeld en Leovet coldpack erop gesmeerd.
Liep ook nog niet goed. Niet heel kreupel, maar alsof ie zn pas met dat been niet goed afmaakt.

Hoorde van een stalgenoot dat de Lingehoeve tegenwoordig een mobiel team heeft. Dus dat hou ik als optie, mocht dinsdag blijken dat het bot wel genezen is.

Als ie ingeslapen moet worden, wil ik eigenlijk wel zeker weten dat er echt niks meer mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 12:22 



 
Profiel   

Dilan93: altijd lastig zulke blessures bij je paard. Alvast veel succes dinsdag! Hopelijk krijg je postief nieuws te horen.


02-01-2020

Vandaag een proefje opgenomen voor de online Knhs wedstrijden. Met het losrijden was ze weer wat heet maar met veel figuren rijden dit kunnen oplossen.

Proefje zelf ging echt top! Zaten echt goede stukken tussen maar natuurlijk zijn er ook nog genoeg verbeterpunten. Vooral het halstrekken moet echt nog beter. Maar voor vandaag zijn we tevreden. Nu met spanning op de punten wachten, hopelijk kunnen we weer een winstpuntje erbij schrijven. Zal wel heel leuk zijn. :D


Hier nog wat screenshots van het proefje, heb hem gewoon lekker in normale kledij gereden om meer spanning te voorkomen. Beeld is wel iets donkerder dus hoop dat de jury het zo goed kan zien. Volgende keer even een opvallender setje aan doen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 12:50 



 
Profiel   

Fijn dat het goed ging :) wanneer krijg je bij zulke proeven de uitslag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 12:53 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Fijn dat het goed ging :) wanneer krijg je bij zulke proeven de uitslag?


Geen idee... ligt aan de jury zelf. De uitslag kan er binnen 1 uur zijn maar ook pas na een week. Maar hij moet wel binnen 7? werkdagen beoordeeld zijn. Dus het is nog even afwachten haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 13:00 



 
Profiel   

Oh een week is wel lang dan. Ben benieuwd wat je gescoord hebt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 13:06 



 
Profiel   

Wow, wat gaan jullie hard!
Isabel_K, Interessant, dat Guasha! Ook apart dat hij specifiek voor een steen koos.
Roosjenat, wat fijn dat je proefje goed ging! Leuke kleur dekje ook :) staat haar goed!
Sinatra, Wat fijn dat de wond genezen is! Hier zijn de paarden met wat stress alles goed doorgekomen, ondanks de knalfuif van de buren.
Dilan, Dat is balen zeg. Ik hoop dat hij zich rustig houdt als hij weer iets meer mag, en dat de onregelmatigheid een andere, makkelijk te verhelpen oorzaak heeft... Veel sterkte dinsdag!
JoycexEnya, wat een goed verslag :) Fijn ook dat je lekker op buitenrit kan :) Ik gebruik zelf Equilab voor de gangen, HealthMate (die bij mijn horloge hoort) voor de rijtijd en voor de nauwkeurige afstanden gebruik ik een Polar horloge. Ik merk dat mijn telefoon ook niet echt nauwkeurig is met de afstanden, daarom dus de Polar, die ik eigenlijk kocht voor het hartslag uitlezen.
AlwaysH, wat fijn dat het longeren goed ging!

Gisteren heb ik met Madelief weer grondwerk gedaan, nu met stick om mijzelf te beschermen tegen haar toch wel bij vlagen erg felle uitbarstingen. En die had ik eindelijk eens niet nodig, ze was bij de eerste keer naar binnen halen al rustig en we konden snel naar ontspanning. Ook de Porcupine-game pakte ze goed op, dus ik ben tevreden. In de toekomst wil ik haar nog iets sneller naar ontspanning hebben, maar dat is een kwestie van vaak herhalen.

[ img ]

Met Stinky heb ik eigenlijk mijn hele januari-doelen af kunnen werken, ik heb gisteren voor de tweede keer sinds de verhuizing 3 weken geleden, kunnen rijden, dat is vaker dan de laatste 9 maanden op onze vorige stal bij elkaar. Alleen mijn wandel-doel nog!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 15:04 



 
Profiel   

Ziet er goed uit roos. Ik ben benieuwd naar je punten. En stinky en madelief hebben ook hun best gedaan dus.

Mel is vandaag echt aan het werk gegaan aan de longeerlijn. We hadden een beetje miscommunicatie, want ik had bedacht dat ze de draf over de hele hoefslag mocht doen en dat was een beetje raar. Waarom zou je dan gaan draven terwijl je ook zat ruimte hebt om daarop te galopperen >;) maar ze heeft het op twee wel erg enthousiaste overgangen naar galop best goed gedaan. Het is ook niet niks om na zoveel tijd echt te moeten werken en dan ook nog met zoveel vrijheid omgaan. Een foto van haar spieren nu, zodat ik het later kan vergelijken als ze weer langer bezig is. Grijs van het huidvet en in de miezer regen /mist, maarja 30 graden en zon was niet leverbaar:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 18:40 



 
Profiel   

Nessinator: de doelen heb je snel gehaald met Stinky haha. Ziet er goed uit! En fijn dat het grondwerken met Madelief zo goed ging.

Sintara: fijn dat ze ondanks de miscommunicatie goed liep! Ik ben benieuwd hoe ze er over een tijdje eruit ziet. :D

Het valt me nou pas op dat ik de vorige 2x 2020 heb geschreven in plaats van 2021. Oeps haha

03-01-2021

Vanochtend weer na de vereniging geweest met Miley. Ze liep heel fijn en we hebben ook goed oefeningen kunnen verbeteren! Vandaag ook al wat L2 oefeningen mee gepakt, zoals draf-halthouden-achterwaarts-draf en dat deed ze al netjes. Ook het wijken 10m i.p.v 5m pakte ze goed op, heerlijk z'n pony die alles goed oppakt! <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:28 



 
Profiel   

Roosjenat, ik blijf nog wel even automatisch 2020 typen denk ik :))
Fijn dat het zo goed ging :D

3-1-2021

Vanochtend eerst bij Titane geweest. Voorknie leek wat minder warm. Ook liep ie imo minder moeilijk dan gisteren.

Daarna door naar de stal waar Matt nu staat. Voor het eerst zelf met dubbele lijnen gewerkt met hem (had hij ook extreme angst van). Ging heel netjes, al was ie wel enorm fris in het begin :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:43 



 
Profiel   

Sinatra, wat een grappenmaker aan de longe! Ik ben heel benieuwd naar de transformatie :D
Roosjenat, Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!
Dilan, wat fijn dat je zo met Matt hebt kunnen werken. Ik duim voor Titane!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 20:34 



 
Profiel   

Klinkt al wel beter wbt titane :) en knap met de dubbele lijnen! Wil ik ook nog altijd leren. Werkt zo super goed, maar het is best lastig

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 20:54 



 
Profiel   

Lastig is het zeker. Nou was Titane er altijd super makkelijk mee, maar Matt is een heel ander verhaal.

Die verdroeg geen lijn achter zn billen. Schijnt bij de vorige eigenaar een half uur in paniek de bak door gerend te zijn toen ze het probeerden. En nu nog is het goed opletten. Aan- en afkoppelen doen we met zn 2en. Als ie eenmaal 'vast' zit en gaat lopen, is er niks meer aan de hand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 21:06 



 
Profiel   

Jullie gaan snel. Houd het niet bij. :+
Ben nu de bullet journal voor Nobli aan het omtoveren.

02-01-21
Eerste keer buiten er opgestapt. Ging niet helemaal volgens plan. Bak vond ‘ie echt doodeng. Longeerlijn er even aan gedaan en zo heeft hij een kwartier de bak verkend. Toen hij hierna rustig was is mijn moeder er weer op geklommen. Wel wat gespannen, maar hij kwam niet omhoog en durfde ook wel gewoon. Dus ondanks dat hij echt als een compleet ander paard de bak binnen kwam, hebben we het goed afgesloten.
In de regen. Eerste dag zonder binnenbak. _O-

[ img ]

Om die reden, vandaag 03-01-21, weer met leadrope en longeerlijn naar diezelfde bak gewandeld. Hij was iig een stuk rustiger dan gisteren, maar toch even rondjes laten lopen aan de lijn. Daarna was hij écht chill. +:)+ Mijn moeder heeft toen weer aan de leadrope wat gegrondwerkt. Hij keek veel om zich heen, maar had wel goede focus wanneer mijn moeder wat van hem vroeg. Dus ook wat kunnen wijken voor druk en achterwaarts geoefend. En stilstaan deed hij weer zoals gewoonlijk. Dus echt goed stilstaan. Niet draaien omdat hij nerveus was.

Morgen gaan we dit weer herhalen met uitstappen er op (en ik er dan weer naast). Lekker rustig aan en veel herhalen.

Ook even zijn coupe bijgewerkt:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 21:13 



 
Profiel   

Isabel_k: Leuk om Joep hier te zien, ben een stille meelezer in jullie volgtopic!
roosjenat: Knap paardje die Miley! Mooi dat je proefje goed ging
Dilan93: Bah wat een nare blessure zeg. Ga voor je duimen dinsdag!
nessinator: Leuk, grondwerk. Dat wil ik met Zaza ook nog gaan oppakken, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen eigenlijk haha. Denk dat dat wel kan helpen met spanning laten afvloeien, kan dat kloppen?
Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden met Stinky!
Sintara: Fijn dat het longeren goed ging, miscommunicaties horen erbij toch? Zo’n vergelijk foto is altijd leuk, ben benieuwd hoe ze er later uitziet!
AlwaysH: Het leven zonder binnenbak is zwaar haha. Goed dat je je tijd neemt om Nobli te laten wennen op jullie nieuwe plekje!

Ik doe denk ik 1 a 2x per week even een kort verslagje, moet even kijken waar ik tijd voor heb..
1 Januari zijn we “rustig” begonnen met een buitenrit. Zaza was nogal fris en zag overal spoken, maar al met al geen gekke dingen. Na de rit nog even geprobeerd wat spanning te laten afvloeien in de bak, maar daar stonden mensen naast die iets aan het doen waren met een bal, dus dat was niet echt gelukt. Uiteindelijk ontspande ze een beetje, dus daar hebben we maar genoegen mee moeten nemen.
[ img ]

Gisteren en vandaag lekker in de binnenbak gereden. Gisteren was ze heel fijn, vandaag een beetje sloom. Linksom had ze wel 1 heel rustige overgang naar de galop, dus gelijk lange teugel en klaar! Daarna nog even wat door het bos gewandeld. Zaza heeft eindelijk door dat als ik ga rennen, zij mee moet rennen, dus we hebben ook stukje gedraafd en een boomstammetje meegenomen.
Nu Zaza meedraaft aan de hand, wil ik denk ik het hardlopen met het paard wat gaan oppakken. Mijn conditie is namelijk niet aanwezig haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 22:09 



 
Profiel   

Wat gaan jullie hard met posten, super leuk!
Zal vandaag thuis op de laptop even bijlezen en reageren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 10:30 



 
Profiel   

Wat een leuk topic!

Dan zal ik mijn pony's maar is voorstellen en mijn doelen proberen bij te houden!

Donja is een 24 jarige Welsh A pony. In mei 2021 wordt ze al weer 25 :O Ik heb haar 10 jaar al weer! Ik heb vroeger altijd op haar gereden maar ik ben nu te groot en te zwaar voor haar geworden. Nu staat ze voor de koets. Begin 2020 zijn we heel fanatiek begonnen met de koets maar na een aantal keer flinke koliek heeft ze eigenlijk vanaf juni stil gestaan. Af en toe longeren, kleine buitenritjes zonder zadel en wandelen maar meer heeft ze eigenlijk niet meer gedaan. Ik wil in 2021 weer lekker met haar buiten kleine ritjes maken met de koets! Helaas heeft Donja last van zomer-eczeem en dat wil ik ook graag onder controle houden dit jaar! Ze staat nu heel de dag op een open weiland dus het is de vraag of ze er veel last van gaat krijgen.

[ img ]

Doelen 2021:

-fit voor de koets
-jeukvrij houden

Doelen januari 2021
-conditie training aan de longeerlijn
-wandelen / fietsen!

Daarnaast heb ik sinds eind september 2020 Pip, een Haflinger merrie van 1,5. In april 2021 wordt ze 2 *\o/* Ze is echt een super lieve baby. Eigenlijk kan ze alles al wat een jaarling hoort te kunnen. Ze geeft alle 4 haar voetjes, ze loopt braaf mee naar de wei en naar stal. Het vast staan op de poetsplaats vind ze spannend. Verder wandel ik af en toe met dr over de straat wat ze ook super goed doet! Met een ander paard erbij is ze super mak en stoer. Alleen is iets enger en schrikt ze hier en daar wat maar ik mag absoluut niet klagen. Verder staat ze lekker met Donja in de wei en binnenkort komt er een speelmaatje bij voor Pip. Verder kan ze al flemen en een klein beetje kusjes geven :o Aan het einde van 2021 wil ik heel rustig aan beginnen met zadelmak maken. Ik wil er voor 31 dec 2021 1x op gezeten hebben. Als dat uit eindelijk niet lukt lukt het niet maar het is wel een streven. Dus tegen die tijd wil ik ook het longeren heel rustig op pakken en zadeltje, hoofdstelletje een keer in. Maar dat is allemaal voor het einde van het jaar! Het klinkt ook heel gek dat ik aan het einde van het jaar op Pip wil zitten :j Dus misschien stel ik het ook wel uit :wave:

[ img ]


Doelen 2021:
- er 1x op zitten
- minder schrikken op de straat
- meer kunstjes leren

Doelen Januari 2021:
-Rustig blijven op de poetsplaats
-1x wandelen
-kusje bevestigen


Edit: fotos bijgevoegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 13:05 



 
Profiel   

@Dilan, hopelijk morgen positief nieuws! En wat fijn dat het beter ging met Mattvey!'

@AlwaysH, wat een knapperd met zijn donkere vacht. En fijn dat het al beter gaat in de nieuwe bak. En even wennen zonder binnenbak _/-\o_ Ik mistte mijn binnenbak meer in de zomer dan in de winter. Het is vaak echt een pak koeler in de binnenbak. Althans in die waar ik reed haha.

@JuliavH, haha wat grappig dat je Joep ook volgt in het topic. :D Wat je zegt over afvloeien van spanning en grondwerk klopt soms, maar soms gaan ze juist helemaal aan. Mijn fjord vind het zo ontzettend leuk dat het echt een fire cracker is als ik die op de grond ga werken. (Bijvoorbeeld parelli of in liberty). Die kan ik onder het zadel makkelijker haar spanning laten verliezen. Zelf vind ik grondwerk echt super leuk om te doen en volg ik in stilte een opleiding (al is dat wel redelijk stil omdat Joep kreupel werd).

@Donja1996, leuke paarden en doelen! Bij mijn paard hielp Glucobalance heel goed tegen ZE. En ik was tester van een nieuw product van VitalStyle en dat zalfje was ook echt top! Ik las in je doelen dat je op je haf al wil gaan zitten. Vind je dat niet super jong? Ze is pas 2 jaar.

3 januari 2020

Vandaag had ik een fotoshoot op het strandje met Joep. Er zijn hele mooie foto's uitgekomen, maar hij was echt niet te doen zo druk. :') Op de heenweg stonden we al vijf minuten stil omdat hij een visser zag en hij heeft ook nog bijna alles in een dribbeldrafje gedaan. Soms is hij best vermoeiend. :') Verder hebben we wel lekker gewandeld. Het was de eerste wandeling van 2021 en we waren al een week niet het erf af geweest door al het vuurwerk. Wellicht dat dat ook een trigger was haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 13:34 



 
Profiel   

Donja, welkom :)

Isabel, maar vissers zijn ook heeeel eng :wow: aldus Titane die een keer volledig uit zn plaat ging omdat iemand met een visnet op stok liep :+

Die man deed m nog netjes omlaag, maar het kwaad was al geschied :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 13:37 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
@Donja1996, leuke paarden en doelen! Bij mijn paard hielp Glucobalance heel goed tegen ZE. En ik was tester van een nieuw product van VitalStyle en dat zalfje was ook echt top! Ik las in je doelen dat je op je haf al wil gaan zitten. Vind je dat niet super jong? Ze is pas 2 jaar.

[


Ik wil pas aan het einde van 2021 1x erop gezeten hebben eigenlijk. Niet meer dan erop zitten! Ze is dan ruim 2,5. Ze is nu al rond de 1,40 en ze walst behoorlijk door als ze bang is of eten ziet :Y)
Maar stel ik zie dat ze er nog helemaal niet aan toe is op dat moment ga ik mijn doel ook helemaal niet doorzetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 13:43 



 
Profiel   

Dilan93: fijn dat het gisteren wat beter ging met Titane! Hoe ging het met haar/hem vandaag?

AlwaysH: hij weet gelijk hoe het is om een verzopen katje te zijn haha!

JuliavH: tof dat ze nu met je meerent, samen met je paard hardlopen is altijd leuker dan alleen. :D

Welkom Donja1996!

Isabel_K: Fotoshoots zijn altijd leuk, heb je al een voorproefje gekregen?

04-01-2021

Ook vandaag met Miley naar de binnenbak geweest, ze liep eingelijk wel weer heel fijn. Hebben vandaag vooral geoefend op een nog stillere aanleuning en de overgangen netter afwerken. Dit deed ze prima!

Daarnaast nog weer een L2 oefening mee gepakt, volte 10-15 meter bij A. Dit hadden we nog nooit eerder gedaan maar voor de eerste keer ben ik tevreden.

Nu heeft ze vier dagen rust want ik moet werken en daarna heb ik geen tijd meer om naar de vereniging te gaan. Maar een paar vrije dagen heeft ze ook wel verdiend! <3

En een fotootje van vandaag, daar had ze niet zoveel zin in hihi.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 18:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen