Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 20:26

AlwaysH, wat een goede aanpak om hem op zijn gemak te krijgen!
JuliavH, Grondwerk helpt zeker met spanning afvloeien, als je paard het ontspan-spelletje eenmaal door heeft. Veel succes! En wat gaaf dat ze zo met je meedraaft!
Welkom, Donja1996! Ik snap dat je voorzichtig bent, maar bij mijn paard zijn ze er te jong op gaan zitten (alleen maar zitten dus) en ik ben 4 jaar later nog steeds de schade aan het repareren. Dus wees echt voorzichtig. Wat een leukerd is Donja zeg!
Isabel_k, Ja, dat gespannen herken ik. Zie het helemaal voor me, met zijn staart stijf naar achteren, of zelfs omhoog :')
Roosjenat, jij gaat lekker zeg! Heb je al punten terug O:) ?

Wij zijn het bos in geweest. Mijn moeder reed op Madelief, want die had al een tijd niet gereden. Ik heb zelf paard #3 meegehad: onze 25-jarige superarabier. Die had een tijdje stilgestaan, dus misschien was het bos meteen in niet het slimste plan :+ Ze heeft continu lopen dribbelen, ik had mijn handen vol := Zij heeft duidelijk weer zin in de endurance!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:34

Haha ondanks haar leeftijd heeft ze dus nog genoeg pit! Was zeker wel koud in het bos of viel het mee?

Nee heb de punten helaas nog niet terug. Nog even afwachten (best lastig hihi), als ik ze heb deel ik ze hier. :D

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:47

Nessinator, lekker hoor, naar het bos :j

4-1-2021

Net weer bij Titane geweest. Het stukje naar de poetsplaats leek hij goed te lopen :)
Morgen komt de DA. Kan er helaas niet zelf bij zijn, werk biedt prutsmuts absoluut geen flexibiliteit in :n
Dus mn vriend is erbij. Hem aan hem gevraagd of ie aan de DA wil doorgeven dat ze zn voorknie ook op de foto zetten.

Ennn morgenochtend komt Matt terug *\o/*

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:48

Jeetje wat gaan we hard :D ik ga even uitgebreid reageren, zal wel een lange post worden :')
Iedereen die ik nog niet welkom heb geheten, welkom! Echt leuk dat er zoveel mensen meekletsen.

@AlwaysH, zie dat je verhuisd bent. Hoe gaat het nu en hoe bevalt de plek? :)
Altijd goed om zoveel te blijven herhalen en fijn dat je dit samen met je moeder kan doen. Hier een moeder die wat bang is voor paarden, al is dat met de jaren stukken minder geworden. Ben echt benieuwd als je er zo meer door gaat hoe knap die gaat worden met wat extra bespiering :j

@Isabel_k
Vind het juist super leuk hoe jij met je paard omgaat. Hier nog iemand die elke week toch wel bezig is met masseren. Tot nu toe gewoon met een speciale massageborstel maar vind die stenen toch ook wel erg interessant. Heerlijk hoe je paardje er dan bij staat. Ga je de foto's van de fotoshoot ook showen? :)

@roosjenat jullie zijn het nieuwe jaar in ieder geval goed begonnen zo te zien :D En dat nieuwe dekje, wauw!

@JoycexEnya wat fijn dat je als nog de buitenrit hebt kunnen maken, al is het jammer dat je vriendin niet mee kan. Ik zou echt heel bang zijn dat er nog vuurwerk wordt afgestoken, terwijl mijn paard het vaak niet eens eng vind :') ik ben dan meer de schijterd haha

@Dilan93 Wat balen zeg van je paardje. Wel fijn dat die vanavond even goed liep....
Wel fijn dat je vriend er bij kan zijn, hier een vriend zonder verstand van paarden, niet erg maar soms wel lastig om dingen mee te delen over het paard.
Wel fijn dat Matt terugkomt morgen!

@Donja1996 Wat een leuke paardjes heb je :D
Ook ik kan je alleen maar aanraden om nog even een jaartje langer te wachten. Hier in mijn omgeving ook dingen gigantisch mis zien gaan met paarden die vroeg zijn ingereden. Uiteraard je eigen keuze en wil ook geen discussie aanwakkeren ;)

@nessinator ik heb dus vandaag nog nagedacht over dat ik het echt veel te koud vind voor een buitenrit :') Heb je daar geen last van? Al kan ik me voorstellen als je paardje zo druk is dat je daar geen last van hebt haha

update Elaya 31-12/ 4-1

Hier heeft Elaya van 31-12 tot 3-1 alleen even een halfuurtje aan de longeerlijn gelopen op 1-1. Dit deed ze super. Verder heb ik vandaag les met haar gehad en daarbij wel aangegeven dat ze een aantal dagen weinig had gedaan. Aankomende week ben ik de hele week vrij van werk.
Merk dat we hard vooruit blijven gaan. Het rechtuit en een keer een volte rijden gaat nu top, echter vragen we nu steeds iets meer van haar en daarbij komt ze even lekker er tegen in :') Ach ja, ik ben al lang blij dat ze een aantal maanden al geen onregelmatige pas meer heeft gezet.
Ik twijfel nu heel erg om morgen naar buiten te gaan, maar ik ben echt zo'n koukleum :') Anders even dressuur in ieder geval. Woensdag heeft ze vrij en donderdag ga ik weer is springen met haar in de les.
Vond het ook wel jammer om weinig te doen met haar maar kwam even niet uit afgelopen week. Ach ja ze heeft zich vermaakt op de weide :)

Afbeelding

Afbeelding
Is wel hengstig geloof ik :')

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:52

Nou, dat wordt geen foto van Titane zn been vandaag. Vriend belde vanochtend naar de DA om de verwachte tijd dat ze kwamen te vragen, krijgt ie te horen "röntgenapparaat is al 2 weken stuk, dus we komen niet".

Beetje jammer dat we dat dan pas horen als we zelf bellen, ipv dat zij het lieten weten. Dan had ik iets anders kunnen regelen en had mn vriend de middag niet vrij hoeven vragen om erbij te zijn...

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:54

Jeetje wat slecht. Ook mooi rot dat die nu heeft vrij gevraagd voor niks..
Heb je er nog wat van gezegd? En natuurlijk rot dat je nu nog niks verder bent met Titane :(
Heb je wel direct een nieuwe afspraak gemaakt? Of overweeg je om er een ander bij te halen?

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:17

Felien_Kyra schreef:
Jeetje wat slecht. Ook mooi rot dat die nu heeft vrij gevraagd voor niks..
Heb je er nog wat van gezegd? En natuurlijk rot dat je nu nog niks verder bent met Titane :(
Heb je wel direct een nieuwe afspraak gemaakt? Of overweeg je om er een ander bij te halen?

Ik hoorde het van mijn vriend, die heeft gebeld omdat ik aan het werk ben. Dus heb ze zelf niet gesproken. Misschien beter ook, ik ben op zo'n moment niet altijd even subtiel :=

Heb nu de Lingehoeve een bericht gestuurd of zij kunnen komen.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:21

Dilan93 schreef:
Felien_Kyra schreef:
Jeetje wat slecht. Ook mooi rot dat die nu heeft vrij gevraagd voor niks..
Heb je er nog wat van gezegd? En natuurlijk rot dat je nu nog niks verder bent met Titane :(
Heb je wel direct een nieuwe afspraak gemaakt? Of overweeg je om er een ander bij te halen?

Ik hoorde het van mijn vriend, die heeft gebeld omdat ik aan het werk ben. Dus heb ze zelf niet gesproken. Misschien beter ook, ik ben op zo'n moment niet altijd even subtiel :=

Heb nu de Lingehoeve een bericht gestuurd of zij kunnen komen.

Nou ik zou denk ik op het moment aan de telefoon niet zo goed weten wat te zeggen en dan daarna even losgaan :') Ik kan me echt goed voorstellen dat je klaar bent met deze dierenarts en de Lingehoeve bericht hebt gedaan. Je zou haast het geld voor de uren dat je vriend niet gewerkt heeft terugvragen :')

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:35

Bijna wel idd.

Baal er echt ontzettend van. Heeft al anderhalve maand geduurd voor we erachter waren wat er precies mis was. Paard staat inmiddels al 3 maanden stil en is het inmiddels spuugzat om niks te doen

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:45

Ja begrijp je helemaal... Voor jou wordt het niet leuker en voor Titane al helemaal niet.
Hopelijk heb je snel reactie van de Lingehoeve. Laat je het weten als je reactie hebt en wanneer je een afspraak hebt? Ga voor jullie duimen in ieder geval!

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:57

Felien_Kyra schreef:
Ja begrijp je helemaal... Voor jou wordt het niet leuker en voor Titane al helemaal niet.
Hopelijk heb je snel reactie van de Lingehoeve. Laat je het weten als je reactie hebt en wanneer je een afspraak hebt? Ga voor jullie duimen in ieder geval!

Zeker!
Zit nu op zowel bericht van de Lingehoeve te wachten, als op bericht van mn vriend dat Matt goed is aangekomen op stal.

Gelukkig ook nog iets leuks om vandaag te delen :)

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:10

Jeetje wat balen, zit je zo in spanning en dan weet je nog niks.. Hopelijk kunnen ze snel komen!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:24

Dilan93 dat meen je niet... Balen zeg! Vind dat persoonlijk ook wel een zeer slechte zaak van de dierenarts.

05-01-2021

Vandaag mijn punten gekregen van de L1 proef. We hebben 181 punten gekregen met super fijn commentaar! Daar gaan we nu lekker mee oefenen zodat we hogere punten kunnen halen, maar wel een winstpuntje erbij dus we zijn nu L1+7.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:30

Ik ben echt te lang niet met dressuur bezig geweest, maar 181 is vrij hoog toch? :)

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:05

Gefeliciteerd met je wp :) ik wou vandaag of morgen Mel weer longeren /grondwerken, maar iewl wat een weer en wat een humeur had ze vandaag. Dus ik heb haar fijn verzorgd en kijk morgen wel weer

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:06

Dilan93 schreef:
Ik ben echt te lang niet met dressuur bezig geweest, maar 181 is vrij hoog toch? :)


Voor ons is het al best hoog haha! Het is een winstpuntje,maar krap. Voor mij geen probleem, ik vind het gewoon heerlijk om wedstrijden te starten en hoger op te komen. En we trainen gewoon lekker verder en komen misschien ooit wel boven de 200 punten uit maar dat is voor nu bijzaak. :D

Dit is de puntenverdeling:

210 punten of hoger|3 winstpunten

195 tot 210 punten |2 winstpunten

180 tot 195 punten |1 winstpunt

150 tot 180 punten | geen winstpunt

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:20

Oh ik dacht dat vanaf 160 punten je al een winstpunt had. Is ook pas 8 jaar geleden dat ik wedstrijden reed hoor :o :))

Heb voor komende dinsdag een afspraak staan met de Lingehoeve voor sowieso foto's en eventueel ook een echo. Wil ze even laten kijken of dat nodig is.

Matt is veilig thuis :D heb t idee dat ie zich nog wat ongemakkelijk voelt, maar dat mag als ie bijna 4 maanden weg geweest is lijkt me

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 09:57

Roosjenat en Felien_Kyra, Ja het was koud, maar gelukkig heb ik een dikke jas en een thermorijbroek :D En het laatste stuk hebben we gelopen dus dan word je vanzelf warm :j
Felien_Kyra, Ondeugende pony, protesteren als ze wat moet doen :+
Dilan, dat is balen zeg! Lingehoeve was voor mijn verhuizing de dichtstbijzijnde kliniek, dus goede ervaringen. Veel succes volgende week. En wat fijn dat Matt weer terug is!
Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt!
Sinatra, Morgen (vandaag) weer een dag! Zolang je maar lol houdt :)

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:30

Ja, als ze toch maar twee keer per week aan het werk hoeft ivm de revalidatie, kan ik dat net zo goed doen als ze wel in een goed humeur is. En het leek gister ook alsof haar knie wat gevoeliger was.. Dit was haar wondje gisteravond.
Afbeelding
Het geneest langzaam maar wel goed volgens mij :)

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:33

Wel een rotplek om een wondje te hebben := snap dat het langzaam geneest, is preciez een buigpunt

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:38

Ja klopt, het was een heel grote wond, eind oktober opgedaan.. Eerst ruim 6 weken in dik drukverband absolute boxrust gehad, maar toen ze een drukplek kreeg moest het verband afblijven. Toen heb ik haar op een klein paddockje gezet en ze heeft nu bijna twee weken pas ongeveer de ruimte. Hoe het was:
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Daarom is ze zo stijf en doe ik erg voorzichtig met haar

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:45

@roosjenat gefeliciteerd met je winstpunt! Hier ook nog nooit richting de 200 gereden hoor. Nu deed ik ook nooit echt veel in de dressuur, maar daar gaan we dit jaar hopelijk verandering inbrengen :)

@dilan93, Fijn dat Matt thuis is en dat er een afspraak staat voor aankomende week. Kun je hier zelf bij zijn?

@nessinator, volgens mij zou ik als nog als een ijsklontje op mijn paard zitten :')
Lopen van de ruiterclub naar huis doe ik inderdaad ook vaak, helpt altijd wel iets.
Dit is niet voor niets een van mijn doelen van januari: Minimaal 2 keer op buitenrit :brr: (ben echt een koukleum en krijg het vaak op buitenrit niet warm, dus kan me er rond deze tijd van het jaar heel moeilijk toe zetten). :') :')

@Sintara, wondje is wel mooi genezen dan in ieder geval. Ik opende je spoiler tijdens het avondeten en kan er al niet heel goed tegen :') heb het maar snel weggeklikt. Kan me voorstellen dat je motivatie met slecht weer en een humeurig paard niet heel groot was. Vandaag nog met haar gewerkt?


Elaya en ik hebben vandaag niks gedaan. Ben alleen even geweest om de stal te doen, haar zandkuurtje te geven en ik heb mijn zadel ingevet. Was hard nodig.
Gisteren hebben we nog even gereden, maar merkte aan alles dat ze wat spierpijn had van de les van maandag. Ach ja, heb ik de spierpijn er hopelijk een beetje uitgereden en kan ze morgen vol frisse moed een springles aan :D Een vriendin die een halfuur mee lest, gaat na dat halfuur als ze het niet al te koud heeft nog even wat filmen/ fotograferen bij mijn les. Hopelijk kan ik dat hier delen :)

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:48

Je hebt een druk schema zo met lessen :j
Ik kan dinsdag gelukkig zelf erbij zijn :)

Ik heb niet veel spannends te updaten vandaag. :')

Ja, dat Titane aan zn verharen begonnen is. Enige periode dat ie borstelen fijn vind :))

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:51

Ben toevallig een weekje vrij van werk ivm werken aan mijn scriptie en heb daarom ook maar een extra les ingepland. Normaal hebben we gewoon 1 keer in de week les hoor ;)

Hier is Elaya ook al bezig met verharen, kan me niet herinneren van vorig jaar dat ze nu al aan het verharen was? :)

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:01

Oh dat is vroeg! Mel nog niet.
Vandaag was ze ontzettend zoet, heel braaf 'gewerkt'. Ook over de hoefslag netjes rustig een drafje gedaan.. Dus we waren allebei tevreden Afbeelding