Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:57

Ik wilde even een update delen mbt onze doelen.
Een van de doelen voor mij was om wat af te vallen. Niet dat ik echt te zwaar ben geweest, maar ik was wel aangekomen in de afgelopen twee jaar.
Inmiddels tien kg kwijt met simpel beter eten, goed drinken en ook het houden van een paard heeft geholpen. :P

Nobli daarentegen, als jonge gup, is zeker 50kg aangekomen en flink gegroeid.

Even een leuke voortgangsfoto gemaakt!

Dit was donderdag:
Afbeelding

Dit was 29 december 2020:
Afbeelding

Zoals je ziet is Nobli flink breder en ben ik wat slanker. Een super verschil al, als je het mij vraagt!

Onze grondwerklessen kunnen we trouwens echt super toepassen. Dus dat is waar ik nu veel mee bezig ben. Oh, en kilometers vanaf de rug van Nobli, want ik wil me met rijden weer net zo zeker voelen als in 2018. Maar dat gaat ook al veel beter want zoals je ziet durf ik met onze bbp gewoon over het erf te rijden.

Blij met de voortgang.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:49

super goed! Knappe nobli..

Nou ik heb vandaag voor het eerst weer op Mel gezeten :') was niet echt een succes helaas. Toen ik erop zat toen gingen de kuddegenootjes roepen en rennen en weet ik veel.
Dus.. Mega afgeleid, terugroepen en weet ik het.
Maarja de kop is er weer af zal ik maar zeggen :+
Zo jammer dat je dan niet gewoon verder kan waar je was gebleven he _O-

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:29

Dankjewel Sintara en Felien_kyra! Ben nog steeds enorm blij ermee, ook al is het nog maar één winstpuntje we hebben het toch samen maar bereikt. En het gaafste vind ik nog wel dat we haar 7 jaar terug voor nog geen paar honderd euro meegenomen hebben van de Zuidlaardermarkt als een kleine puppy haha! Beste aankoop ooit. <3

Felien_kyra:

Gaaf zeg!! Super dat je weer op wedstrijd gaat. :D

Ook interessant met de natuurgeneeskunde voor Elaya, ben benieuwd wat daar uit komt. Heb er niet heel veel verstand van maar is altijd wel interessant. Hopelijk past een van de twee dressuurzadels!

Alwasyh: Top zeg! Nobli ziet er goed uit zo. Ook knap dat je zo bent afgevallen, goed bezig!

Sintara: Goed dat je weer op Mel gereden hebt. Ondanks dat het niet super ging is de eerste stap weer gezet.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:44

14,15,16 en 17 april 2021

Deze dagen weer getraind met Miley, en wat doet ze het goed. <3 Ze gaat steeds fijner lopen, heel blij mee.

Aankomende week gaan we veel oefenen met L2 proef 13 en 14 aangezien we volgende week zondag weer op wedstrijd gaan. Voor het eerst offline L2 rijden, heel veel zin in. :D


Bmh's Wodan

Volgens mij heb ik Wodan wel eens voorgesteld maar verder niks meer mee gedaan. Hij staat namelijk al bijna een jaar stil omdat hij niet meer fijn te rijden is. Vorig jaar hebben we een hele goede periode gehad maar daarna is het gestopt en staat hij nu stil.Hij is helemeel gecontroleerd door Da en Osteopaat maar daar is niks uit gekomen.

Nu kriebelt het toch weer om hem op te pakken dus dat ga ik nu ook doen. Het zal waarschijnlijk maar 3 keer per week zijn aangezien ik fulltime werk en Miley ook aan het werk moet.

Gisteren ben ik weer begonnen met hem en als stap 1 ben ik met aan de hand door de bak gelopen. Ik begin weer helemaal bij 0 en zo ga ik verder werken. Longeren kan hij namelijk ook niet, hij trekt de longeerlijn uit je hand en peert hem.. Dus tijd om aan de slag te gaan!

Dit is Wodan ook wel Bootje genoemd. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 16:32

Sinatra, leuk dat je alleen het bos in bent geweest! Ik probeer het aan de hand ook vaan mee te pakken. Jammer dat het rijden nog niet geweldig ging, maar oefening baart kunst!
Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt! Jullie gaan hard! Veel plezier ook met Wodan, benieuwd naar zijn vorderingen! (ik wil ook wel weer op wedstrijd maar ik ben 27+...)
Felien_Kyra, wat goed, veel plezier met starten! Spannend zo'n natuurgeneeskundige, ben benieuwd wat eruit komt.
AlwaysH, wat goed, en wat een verschil!

Ik zie dat ik een hele week te updaten heb!
Stink had woensdag zijn dag niet. Hij was blijkbaar eerder deze week door het draad gegaan, dus zijn spanning zat behoorlijk hoog. Dinsdag en woensdag zijn we dus bezig geweest de spanning eruit te werken. Ook liep hij net niet helemaal lekker, dus ik heb verder niet doorgezet, alleen bij ontspanning zoeken gehouden.
Gelukkig heeft dat gewerkt, want gisteren kon ik zo opstappen. Ik heb voor het eerst met ons nieuwe hoofdstel gereden (staat hem goed, vind je niet?) en dat ging hartstikke lekker. We hebben rechtgericht en hij was al sneller los, hoewel hij echt nog heel veel te winnen heeft op dit vlak.
Vanochtend kon ik er nog sneller op, deze keer mét bit gereden. Ik heb dit hoofdstel gekocht om met bit en sidepull tegelijk te kunnen rijden en dat lijkt te werken. Voor het eerst in anderhalf jaar met bit rijden was wel raar maar na de sprongen die hij laatst in het bos maakte ga ik even niet meer zonder de zekerheid van een bit naar buiten met hem.

Afbeelding

Madelief deed het super. Omdat het thuis zo goed gaat moeten we van de grondwerkjuf, onze oefeningen ergens anders gaan doen zodat ze ook buiten het terrein leert ontspannen. Zo gezegd, zo gedaan, bleek dat ze al net buiten het paardenstuk (dus nog op het terrein) genoeg spanning had om aan te werken. Daarna nog even wat dressuur gedaan. Ook met haar pak ik de rechtricht-oefeningen mee en man wat wordt ze daar lekker los van zeg! We zijn ook rustig aan met de oefeningen voor het L bezig, dus ik probeer wat wijken en achterwaarts te vragen. Beide kent (kende) ze nog helemaal niet dus voorlopig hebben we nog genoeg om aan te werken. Ik vind haar ook nog niet sterk genoeg voor het hogere werk (dus L zou ik acceptabel vinden maar voor de M-oefeningen is ze echt nog niet sterk genoeg), dus met haar hebben we voor de voorzienbare toekomst het werk uitgestald liggen!
Zaterdag zijn we eindelijk weer met zijn tweeën het bos in geweest. We hebben Sandy maar niet gespaard, dus gewoon gedraafd en gegaloppeerd. Ik zat zelf op Madelief en dat is maar goed ook want ik begin toch echt bang te worden. Hopelijk heeft dat een te verhelpen oorzaak want ik was altijd de durfal die overal op stapte. Zou jammer zijn als dat helemaal niet meer zou gaan. Madelief is gelukkig rotsvast, dus we hebben prima gereden. Met haar heb ik het weekend afgesloten met iets verder weg grondwerk, maar ze wilde alleen maar eten :Y) Dus maar weer teruggegaan en voordat ik haar terugzette nog even op rust gewacht. Volgende keer gaan we naar een parkeerplek of zo, iets waar ze niet zomaar kan eten :+

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:44

Nessinator: Mooi nieuw hoofdstel, staat hem zeker goed <3 Fijn dat het na wat slechtere dagen nu weer beter gaat met het rijden!

En zo te lezen ook goed bezig met Madelief, super zeg.

18 april 2021

Vanochtend weer gereden met Miley, ze had vandaag haar dag niet pff..

Tijdens het wijken was ze bokkensprongen aan het maken en totaal niet aan de hulpen. Ook bij het van hand veranderen schoot ze steeds in galop. Uiteindelijk goed doorgepakt en het fijn kunnen afsluiten. Heb er wel een dik uur opgezeten maar ik vind het belangrijk om het goed af te sluiten dus dan zit er ik liever wat langer op!

Morgen gaan we trainen met balkjes eens wat anders.:D Dinsdag is ze vrij en derest van de week gaan we hard trainen voor de wedstrijd van zondag. Als we die gehad hebben gaan we even stoppen met dressuur en pakken we het springen weer deels op.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:40

Zeker een mooi hoofdstel! En niks mis met een bitje rijden hoor, als hij daar beter op reageert :)

Jammer van miley haar bokkesprongen. Misschien is het net ff anders precies wat jullie nodig hebben :D

Mel heeft vandaag goed haar best gedaan met grondwerk. Ze kan nu in stap echt flink inbuigen *\o/* mooi door het hele lijf. Dus nu ook een beginnetje in draf. Snapte ze meteen, dus heel positief over.

Ook heb ik haar afgespoten. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kent vanuit de renbaan, maar ze had er toen ik haar net had echt een takkehekel aan. Inmiddels vind ze het bij haar benen wel prima. Lijf is nog steeds haar hobby niet, maar het bleef bij een beetje wegdraaien. Braaf paard :j

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:35

Hier ook even een update!

De nieuwe “kantine” is af. Fijn voor het voer en halstertouwen etc. In op te slaan. En in te schuilen als het met bakken er uit komt vallen!

Afbeelding

Ook zijn alle palen en het boompje waar de eigenaar al 10 jaar mee aan het vechten is weg gehaald. De wei is daarna bemest, omgeploegd en opnieuw gezaaid.

Afbeelding

Met Valentijn gaat het super goed. Hij begint al steeds beter in te buigen en te ontspannen tijdens het los longeren.

Afbeelding

Ook was hij 17 april jarig en is hij 3 geworden.
We konden het niet laten om hem zijn eerste eigen dekje kado te geven. Hij vond het dekje ook totaal niet spannend en het boeide hem helemaal niks toen het op z’n rug lag.


Afbeelding

Met rijden gaat het ook goed. Als het goed weer is gaan we aankomende zaterdag met de groepsles op buitenrit dus dat is super tof!
En we kunnen weer op de wei rijden dus ik kon even snel een rondje make op Victor. Het is wel even wennen om van een les paard naar een dressuur matige pony te gaan maar het is wel super makkelijk om het doorzitten te oefenen aangezien hij een kei is in de verzamelde draf.

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:13

Sintara: Super dat Mel haar best deed.Klinkt als een geslaagde training!

19 april 2021

Vanochtend Miley gereden, we hebben met balkjes geoefend en dat deed ze super! Ze had vandaag meer haar dag, ze liep fijn dus ik ben tevreden. {:}

Daarna Wodan helemaal weer geborsteld en de manen + staart geknipt. Ook de hele staart uitgeborsteld dus hij ziet er weer goed uit. Ik heb hem express in de bak geborsteld op de plek waar hij altijd schichtig is, hij schrok één keer maar verder was hij heel braaf.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 00:10

Slim om dat eens in de bak te doen :D heeft hij een keer alle tijd om alles te bekijken enzo.

Ik heb met Mel weer verder het wandelen in het bos geoefend, gewoon zij en ik met z'n tweeën. Gaat echt best goed! Ik laat haar tegenwoordig wat meer gaan, ze wilt toch niet echt van me weg en blijkbaar helpt het haar om dat vertrouwen te krijgen

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 18:54

Roosjenat, fijn dat het gisteren beter ging. Bokkesprongen, ondeugd :+
Sinatra, wat fijn dat ze zo goed buigt! En lekker aan de wandel!
Plop1997, ziet er goed uit! Gefeliciteerd met zijn verjaardag.

Vandaag had ik mijn dag niet zo dus hebben we het rustig aan gedaan. Met Stink heb ik alles tot en met opstijgen herhaald, zodat hij weer netjes bij het opstapkrukje parkeert. Ook het inparkeren onder het zadel begint echt een truukje te worden, dus die ga ik lekker blijven oefenen.
Madelief was erg druk met grondwerk. Nog maar een paar keer herhalen dus. Ook heb ik dressuur met haar gereden, we zijn vooral aan het rechtrichten en dat vindt ze heel erg moeilijk. Dus ook met haar blijven we lekker door-oefenen!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:46

Sintara: Fijn dat het wandelen al zo goed gaat!

Nessinator: Zo te lezen vandaag weer goed bezig geweest met de paarden! En inderdaad met veel oefenen kom je ver. :D

20 April 2021

Vandaag was Miley weer vrij

21 april 2021

Vandaag is Miley jarig! Ze is 10 jaar geworden. *\o/*

Vanavond hebben we lekker getraind en dat ging best prima. Niet helemaal tevreden maar het was ook niet slecht. Daarnaast heb ik me ook opgegeven voor de verenigingslessen, de ene week hebben we dressuurtraining en de andere week Working Equitation training. 3 mei hebben we de eerste les en dan gaan we even kijken als het wat voor ons is. :D

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:10

Gefeliciteerd met miley!

Ik heb gister op Mel gereden, deze keer precies zoals je het hebben wilt dus mag niet klagen!
Aangezien het de keer hiervoor geen succes was heb ik heel uitbundig beloond en heb ik alleen wat in stap geoefend voor een kwartiertje ofzo.
En ik had zelf eigenlijk mijn dag niet :o

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 19:16

Gefeliciteerd, Roosjenat! En veel plezier met je lessen!
Sinatra, super dat het zo lekker ging!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:14

Dankjewel beiden!

Fijn dat het zo lekker ging met Mel ondanks dat je je dag niet had! Super zeg :D

22 april 2021

Vandaag Miley gereden, ze liep opzich wel prima maar ik was niet 100% tevreden. Het ging niet slecht maar ook niet super goed. :Y)

23 april 2021

Vanavond weer gereden met haar en deze keer ging het al een stuk beter. Ze deed goed haar best en we hebben lekker kunnen trainen! Nu hard bezig om L2 proef 13 en 14 voor zondag uit mijn hoofd te leren, ik ga na 7 maand weer helemaal alleen op wedstrijd dus dan is het wel handig als ik ze ken haha.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:48

Fijn dat het rijden lekker ging! Succes alvast voor zondag.

Mel en ik zijn inmiddels weer klaar voor een bosritje denk ik. De buiging rechtsom is een beetje stuk onder het zadel maar ach. Ze had ook wel een beetje een gevoelige buik van de ontworming gister. Vandaag kleine stukjes draf erbij gepakt.

Die brave muts at gisteren het ontwormingspul zo met een hap voer voor me op <3 ze keek me ook echt zo aan van.. Ik doe dit speciaal voor jou, omdat ik braaf ben. Dat je het ff weet O:) knapperd
Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:51

Wat een lieve foto van Mel! <3

24 april 2021

Vanochtend weer gereden met Miley. Ze liep erg fijn en ze luisterde ook super. We hebben L2 proef 13 gereden, daar zaten een paar kleine foutjes in maar opzich was het een nette proef. We zijn goed voorbereid voor morgen en het enigste wat we nu nog kunnen doen is morgen goed ons best doen. :D

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 11:50

Roosjenat, veel succes op je wedstrijd vandaag!
Sinatra, wat een rust <3 en wat fijn dat je weer klaar bent voor het bos!

Stinky en ik zijn gisteren weer op les geweest en wat hebben we heerlijk gereden! In stap is hij superfijn recht te zetten, in draf was hij een drama, de simpele oefeningen hielpen voor geen meter maar gelukkig zijn er vele oefeningen die we kunnen doen en op het eind was hij heerlijk fijn en rustig rond aan het draven. Oefening baart kunst dus we gaan hier lekker mee aan de slag. Ik ben erg blij met deze weg, nu ik de bevestiging heb dat zijn gehaast voortkomt uit flinke disbalans in plaats van stress.

Met Madelief ben ik vooral bezig met horsemanship, er zitten in haar basis toch blijkbaar nog wat gaten die ik op deze manier wil opvullen. Met bit in doet ze het beter dan zonder, maar 'helaas' moet ze beide kunnen. Best lastig om ook bij haar een balans te vinden tussen mentale en fysieke training.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:47

Nessinator: Dankjewel!
Fijn dat de les zo goed ging met Stinkie gisteren! En hard bezig met Madelief zo te lezen, top zeg. *D

25 april 2021

Vanmiddag met Miley op wedstrijd geweest. Het inrijden ging énorm goed, ze luisterde goed naar mijn been en dacht goed mee tijdens de oefeningen. Zelfs van meerdere mensen complimenten gekregen over hoe lekker ze daar liep! <3

De proeven zelf gingen helaas wat minder. De 1ste proef hing ze heel erg in mijn handen en wilde ze teveel op de voorhand lopen. Alles was een beetje rommelig en hier hadden we dus ook 176 punten gekregen.

De tweede proef ging op het begin een stuk beter, ze liep goed door en luisterde ook weer top. Helaas tijdens het wijken ging ze in galop en bokken ( ondeugd :Y) ) en tijdens het aanspringen in de linkergalop ging ze ook weer bokken dus toen heb ik een volte gereden (-2). Daarna waren we uit ons ritme en dus heel veel punten laten liggen helaas. Hier hadden we 171 punten (173 punten zonder de -2).

Dus geen winstpuntjes vandaag maar alsnog ben ik heel trots!! Voor ons reed een witte hengst dus ik had verwacht dat ze hier heel druk op zou reageren maar ze gaf geen kik. <3

Nu lekker doortrainen en dan komen de puntjes vanzelf wel, we hebben in iedergeval veel ervaring op gedaan vandaag.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 19:18

Klinkt alsof je veel werkpuntjes mee hebt gekregen gisteren, Roosjenat!

Vandaag heb ik weer les gehad met Stinky, van iemand anders, hij deed het super goed. We hebben stappen gezet, hij is hard aan het werk geweest. Misschien wel iets té hard. De komende dagen heeft hij wel wat vakantie verdiend!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:28

Jammer dat het het net niet helemaal gelukt was op wedstrijd roosjenat! Maar wel een hoop ervaring opgedaan dus.


Jij gaat wel lekker he Nessinator :D druk aan het lessen.

Ik ga morgen voor het eerst op de nieuwe plek een buiten/bosrit maken :):) is dat handig op koningsdag? Nou, dat weet ik nog niet O:) maar we zien wel.

Vandaag heb ik wel alvast weer eens rondom alle hoefschoenen aan gedaan, en met wandelen eens een andere kant op gegaan. Het was super druk met veeeel honden maar Mel deed het best aardig. Maar een klein beetje haast afentoe :o

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:46

Buitenritje ging echt top. Nog nooit zo goed gegaan zelfs, ik ben heel trots {:}
Lekker stukken goed doorgedraafd enzo.. :D

Het oefenen aan de hand heeft veel geholpen dus

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:09

Super zeg Sintara!! Heel blij voor je :D Was het druk onderweg?

Nessinator dat klinkt als een geslaagde les, top zeg!

26 april 2021

Vandaag was Miley vrij

27 april 2021

Net Miley gereden, we hebben gesprongen. We hebben nieuwe hindernisplanken gekocht dus het werd tijd om deze even uit te proberen. Hoog hebben we niet gesprongen maar het was wel leuk. Ik heb enorme springangst dus het is niet mijn favoriete hobby.. Ik wil het eingelijk wel meer gaan oppakken om zo wat minder bang te worden.
Vandaag ging het eingelijk helemaal prima, was een fijn ritje. :D

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:54

Zo, even een tijdje stil van mijn kant. Was best druk de laatste tijd.
nessinator: Goed dat je regelmatig les hebt met Stinky en dat jullie ook vooruitgang boeken!
Sintara: Wat fijn dat je weer op Mel hebt gezeten! Ook lekker actief aan het wandelen geslagen. Dat is geen straf met het mooie weer van afgelopen dagen lijkt mij! Fijn dat jullie buitenrit vandaag goed ging!
roosjenat: Gefeliciteerd nog met je winstpunt met Miley! Goed dat je regelmatig de proeven oefent, zou ik eigenlijk ook wat vaker moeten doen. Is wel een goede graadmeter om te kijken waar je precies staat. Ook lekker gesprongen vandaag, leuk!
Wodan is ook een knap paard, klinkt als een leuk projectje!
Felien_Kyra: Wat goed dat je een startpas hebt aangevraagd! Hoe ging je wedstrijd? En is de natuurgeneeskundige al geweest?
AlwaysH: Mooie vergelijkingsfoto! Jullie zien er goed uit! Fijn dat jullie zo goed vooruit gaan!
Plop1997: Gefeliciteerd nog met Valentijn! Dekje staat supergoed! Fijn dat het rijden goed gaat.

Zaza was de laatste 1,5 week ontzettend druk en drammerig met rijden. Dat zal deels hebben gelegen aan het feit dat ik erg druk was en niet echt bezig was met rijden. Ik ben ook regelmatig het bos in gegaan en daar was ze ook superdruk. Zaterdag kalmeerde ze eindelijk een beetje en dat was maar goed ook want we hadden gisteren dressuurles gepland. Het was een pittige les maar wel enorm leerzaam. De instructrice was erg tevreden over Zaza en we hebben hard gewerkt. Vandaag daarom rustig aan gedaan en een staprondje bos gedaan met een vriendin. Ze was erg braaf, en dat terwijl het ontzettend druk was in het bos.

Barry had een dik been RA, en die was eigenlijk na 2 dagen weer helemaal dun, dus ben er 2 dagen later weer rustig opgegaan. Toen stond hij 2 weken geleden met een dikke knie LV. Die had hij al eerder gehad, was van de zomer een wondje gaan ontsteken in die knie. Dinsdag was alleen de knie dik en woensdag het hele been. Hij wilde er absoluut niet op staan of lopen en weigerde zn stal uit te komen. Dierenarts geweest, was dus een einschuss geval. Daarvoor is hij behandeld en daarna heeft hij tot gisteren op rust gestaan met alleen stappen adh. Het been is weer dun, maar de knie blijft wat dik. Dierenarts had wel gezegd dat dat kon gebeuren en dat we na een paar dagen mochten kijken hoe hij zou draven en van daaruit verder opbouwen. We hebben van die paar dagen maar gewoon 1,5 week gemaakt om hem goed de tijd te geven, want het zit hem allemaal niet mee de laatste tijd. Gisteren er voor het eerst weer opgegaan en hij liep verbazingwekkend soepel. Ik ga hem dus voorlopig weer alleen wat rijden en opbouwen. Hopen dat hij nu al zijn benen heel houdt.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:34

Even teruglezen dames (en heer?)!

@roosjenat, je gaat hard zeg!
Gaaf zeg! Ik snap je wel, ik dressuur liever..
En nog bedankt voor de lieve reactie!

@sintara, herkenbaar van Nobli hoor. Ze zijn veel gewend maar dat betekent niet dat 't allemaal van een leien dakje gaat. :o :+ Fijn dat het grondwerk zo goed gaat! Mel is zeker ook zo slim?
Hoe ging het buiten??
Oh, zie nu dat je al had gepost! Wat super fijn!!

@nessinator, fijn dat je hem toch er doorheen kon pakken!! Dan sluit je toch nog fijn af, hè.

@JuliavH, Dankjewel!
Fijn dat de les goed ging!
Ontstoken wond in knie, herkenbaar...
Hopelijk blijft het nu dun.

Hier gaat alles goed. Dit weekend weer een controle van de schiefel van Nobli. Even kijken hoe het er voor staat en of het hetzelfde is gebleven (heeft zich x maanden terug aangetikt).
Hij zit zelf super in z'n velletje en staat nu al bijna de volledige dag buiten. Blij ei!
Ik ga straks weer even rijden, hopelijk is hij een beetje soepel want hij heeft afgelopen dagen bijna niks gedaan. :Y) :+