Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:26

Isabel_k schreef:
Dilan93 schreef:
Ahh wat kijkt ie lief! <3
Welke maat is jouw kaptoom? Ik heb een rambo liggen maat Cob, maar hij lijkt zo groot voor Matt


Dit is ook cob inderdaad. Past prima. Ik vind ze vrij klein vallen. Joep draagt normaal pony

Oh dan past ie misschien wel. Matt heeft ook nu een pony hoofdstel (al vind ik de frontriem weer wat klein), maar dan past de rambo misschien toch gewoon :D

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:18

welkom veertje99, knappe paardjes heb je!
Stoere foto van Pip Donja1996!
Felien_Kyra: Zier er ontspannen uit, je springfilmpje! Slim dat je haar regelmatig laat behandelen door de osteopaat!
nessinator: Balen dat je minder naar je paardjes kan. Het schijnt wel weer regelmatig te gaan regenen komende week, dus op zich is het niet heel erg denk ik haha
Het zit jullie ook niet mee Dilan93. Ik ga weer voor jullie duimen hoor!
Isabel_k: Wat een lieve foto van Joep!

Gisteren had Zaza vrij en heeft ze zelf lol gemaakt in de paddock. Ik was van plan vandaag weer te gaan rijden, maar werk liep uit, en daarna was het alweer donker, dus ik heb maar even gelongeerd. Zaza heeft me positief verrast! Ik had haar voor het eerst in tijden weer eens lichtjes bijgezet en dat is altijd reden voor spanning. Maar dat viel heel erg mee vandaag. De ho was ver te zoeken en ze ging vrij hard, maar ze is niet omgedraaid dus daar was ik erg blij mee! Ze wilde uiteindelijk ook wel lekker zakken met haar hoofd en hals, dus weer fijn afgesloten :)

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:36

Isabel_K: Leuke foto van Joep!

JuliavH: Top dat je het fijn hebt kunnen afsluiten vandaag. Dat is altijd belangrijk. :D

08-01-2021

Vandaag is het Miley haar laatste vrije dag geweest. Morgen gaan we weer samen naar de vereniging toe, dan mag ze weer aan de slag. :j

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:21

09-01-2021

Vanmorgen met Miley naar de binnenbak geweest en pff wat was ze druk na haar vrije dagen. :+

Eerste kwartier heb ik haar maar lekker laten gaan en toen was ze gelukkig wat beter te rijden. We hebben fijn kunnen oefenen met het wijken en de overgangen. Dus alsnog een fijne training!


Afbeelding

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:12

Fris zal idd wel :))

Vanochtend hadden we het plan om Matt aan de dubbele lijnen te zetten. Helaas was zowel de longeerbaan als de rijbaan ongesleept en vasgevroren, dus niks in te doen :n

Morgen maar in de middag plannen.
Nu alleen beide paarden gevoerd en Titane zn been gekoeld

Titane en Matt voor het eerst weer samen sinds hij in september op kamers ging. <3
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:30

Aaw dat is wel lief van titane en matt! Mel heeft vandaag ook samen met haar 'maatje' gestaan in de wei, voor het eerst sinds eind oktober.

Ze hebben zo ver mogelijk van elkaar vandaan gestaan en 0,0 contact gemaakt :+.

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:30

10-1-2021

Vandaag geen bevroren bak, dus Matt even aan het werk gezet. Waren nu met zn 2en, dus konden we hem aan de dubbele lijnen zetten. Hij vind de lijnen nog een beetje spannend, maar dat komt vanzelf wel goed.

Titane uiteraard ook nog even aandacht gegeven. Die liep eigenlijk redelijk vandaag

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:31

@Isabel, Jammer dat je niet echt fijn bezig kon met grondwerk. Super schattige foto zeg!

@Julia, Fijn dat je het longeren zo fijn hebt kunnen afsluiten! Blijft altijd lastig om die ontspanning te zoeken.

@Roosje, Super dat ze het alsnog fijn heeft opgepakt na een aantal dagen vrij! Soms is het juist fijn om even te beginnen met de galop en daarna pas echt te gaan 'instappen'. Kunnen ze even hun energie kwijt en daarna de focus bij jou leggen

@Dilan, wat een schattige foto! Fijn dat je hem vandaag aan het werk hebt kunnen zetten. Als hij de dubbele lijnen nog spannend vind kun je dan niet de achterste lijn over de rug doen i.p.v. achter de achterbenen langs?

9-1-2021
Met Donner een proefje opgenomen. Hij was enorm druk en had totaal geen focus bij mij. Uiteindelijk een fijne proef kunnen rijden en ben benieuwd naar de punten.
Afbeelding

Gestoa eventjes gereden in het weiland. Ze was super druk en wilde graag wat doen, voor het eerst weer een aantal voltes galop mee gepakt en ze loopt nog steeds goed! Eerder was het na de galop dat ze weer enorm stijf was en dat is nu niet meer. We hopen dat het nu de goede kant op blijft gaan. Ze hoeft nu vrijdag pas weer iets te doen :D

10-1-2021
Vandaag wilde we een buitenrit maken, dit kon helaas niet doorgaan omdat alles zo hard en bevroren was. Dus we zijn met Donner naar de binnenbak geweest, weer een keertje S&T in gehad. Ik doe dit ongeveer 1x in de 2 weken. Hij liep echt super fijn. Veel verschillende oefeningen mee genomen, eenvoudige wissels, schouderbinnenwaarts in galop, wijken & appuyeren in galop, travers in draf en SB in draf en zo nog een paar oefeningen. Hij pakt alles zo fijn aan. Linksom heeft alles iets meer tijd nodig en rechtsom is bij de meeste oefeningen het kwartje gevallen :D

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:35

Veertje, lijn over zn rug is met omdraaien alleen niet zo handig.
Balen dat de buirenrit niet door ging, maar lekker gereden iig :)

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:08

Afbeelding


Hoi allemaal,

Ik heb een pony, western gereden. Zij mist een spier in haar schouder: de infraspinatus. Hierdoor is ze scheef. Tevens heeft ze een knieblessure door een uitglijder. Dus mijn doelen voor 2021:

-pony eerst (voorjaar) van de knieblessure afhelpen dmv fysiotherapie
-tegelijkertijd start maken met recht richten schouder.
-verder recht richten
-rijden weer oppakken en zien hoe ver we komen
-regelmatig masseren / bodywork.
-in de zomer buitenritjes weer oppakken

En daarnaast ook veel lol hebben !

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:19

Dilan93: Gelukkig was de bak vandaag niet bevroren bij jullie! Ondanks dat hij de dubbele lijnen nog wat spannend vond loopt hij er best ontspannen en netjes bij. Hoe vaker je oefent hoe beter het gaat natuurlijk.

Je hebt wel een hele gave gele longeersingel hihi.

Veertje99: Ik heb inderdaad eerst een paar rondjes galop mee gepakt, dat werkt bij haar altijd goed gelukkig!

Fijn dat Donner ondanks dat hij wat druk was toch fijn zijn rondje liep. Ik ben benieuwd naar je punten laat je die aan ons weten als je ze hebt?

Jammer dat de buitenrit niet door ging vandaag, had ook goed gevroren vannacht. Maar met s&t oefenen is natuurlijk ook leuk om te doen. Fijn dat hij het zo goed oppakt!

10-01-2021

Ik wilde vanochtend naar de binnenbak maar het had zo erg gevroren dat ik het niet vertrouwde op de weg. Dus ons uitje naar vanmiddag verplaatst.

Ze was eerst weer lekker fris maar dat heb ik goed kunnen oplossen. Heb haar in galop gezet en meer verzameling gevraagd. Hier werd ze wat rustiger van en daardoor fijn kunnen trainen!

Ik wilde eingelijk vandaag een proefje opnemen maar had er stieken niet zoveel zin in. :Y) Volgende week maar weer!


Afbeelding

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:25

@Dilan, daar heb je gelijk in! Blijven herhalen dan went het vast snel genoeg :)

@Elska, welkom! Hopelijk herstelt ze snel van haar blessure!

@Roosje, Ja die laat ik zeker weten :D Zullen denk ik ergens deze week wel binnen komen.
Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen! Soms is even lekker trainen ook wel lekker i.p.v een proefje op te willen nemen :)

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:43

Elska, welkom. Is ze zonder die spier geboren?

Roosjenat, ook nog fijn gereden. Snap dat je met gladheid niet de weg op gaat.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:57

Dilan93 schreef:
Elska, welkom. Is ze zonder die spier geboren?

Roosjenat, ook nog fijn gereden. Snap dat je met gladheid niet de weg op gaat.



Nee, na een trauma. Ik heb haar zo gekocht (kwam er na 6 mnd achter).

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:00

ElskaIsland schreef:
Dilan93 schreef:
Elska, welkom. Is ze zonder die spier geboren?

Roosjenat, ook nog fijn gereden. Snap dat je met gladheid niet de weg op gaat.



Nee, na een trauma. Ik heb haar zo gekocht (kwam er na 6 mnd achter).

Ah wat zonde. :( Hoop dat het goed gaat met trainen de komende periode

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:12

Dilan93 schreef:
ElskaIsland schreef:

Elska, welkom. Is ze zonder die spier geboren?



Nee, na een trauma. Ik heb haar zo gekocht (kwam er na 6 mnd achter).

Ah wat zonde. :( Hoop dat het goed gaat met trainen de komende periode



Dank!

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:48

Fijn dat Matt weer thuis ziet en wat ziet hij er ook goed uit aan de longe!

@Veertje99, Knappe pony die Donner! Fijn dat het beter gaat met Gestoa

@Island, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met je pony!

@Roosjenat, ik vind haar zo'n lief hoofdje hebben! Lekker smerige deken ook :')

Volgens mij heb ik nu iedereen. Anders sorry _/-\o_

---
09-01-2021

Vandaag was alles bevroren. Net als in de rest van Nederland. De bak was natuurlijk weer drama, maar gelukkig was de wei lekker plat gevroren dus perfect om parelli in te doen. :D Het ging best lekker, maar de wei nodigde wel uit tot een paar sprintjes en soms gingen die weer helemaal terug naar stal :') (En dan keurig blijven wachten tot ik hem weer heb :+ )


Afbeelding

Afbeelding

--

10-01-2021

Vandaag was een bijzondere dag. <3 Ik heb weer even op Joep gezeten! Dat is al zeker 1,5 jaar geleden en daarvoor was het door allerlei traumaatjes mini-minimaal bevestigd. Gelukkig is het een topper en gaf hij geen kick :+:

Afbeelding

Als kadootje voor hem (of eigenlijk voor mij :') ) heb ik hem zijn aller-eerste eigen dekje gegeven. Het paard is bijna 12, dus het mocht wel een keer. Zo kunnen we gelijk 'vers' starten. Het is een oranje LeMieux dekje geworden. En voordat mensen denken: oranje op oranje? Hij heeft alles oranje. :')

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:54

roosjenat: Haha druk na een paar vrije dagen herken ik wel, zeker als het zo fris is! Wel fijn dat jullie goed hebben kunnen trainen
Dilan93: Wauw, wat een knapperd die Matt! Dubbele lijnen lijkt mij dus echt heel ingewikkeld.
Fijn dat Titane redelijk liep vandaag!
veertje99: Fijn dat jullie uiteindelijk een fijne proef hebben kunnen rijden!
Ook mooi dat Gestoa de goede kant op gaat!
Welkom ElskaIsland! Doelen klinken goed! Wel naar van die blessure, hopelijk gaat het herstel snel!
Isabel_k: Wat super fijn dat je weer op Joep hebt gezeten *\o/* . Jullie zijn allebei toppers! Leuke foto's ook, vooral die 2e!

Gisterochtend was ik onderweg naar werk al met de fiets onderuit gegaan, dus de dag begon goed haha. Toen op stal waren alle bakken bezet, dus ik heb drie rondjes rond de weilanden gedraafd en daarna ging de zon onder, dus ben ik terug naar stal gegaan. Zaza gedroeg zich prima, zeker aangezien ik al 4 dagen niet meer gereden had. Galop maar wel even overgeslagen want ze voelde nogal explosief.
Vandaag had Zaza wederom vrij. Ze heeft even in de molen gelopen en lekker in de paddock gestaan. Ik was aan het werk op stal en er waren 2 jonge meisjes die wilde helpen dus die heb ik Zaza lekker laten poetsen en buitenzetten. Toch superleuk om te zien hoe voorzichtig zo’n paard dan is met die meiden <3 .

Heb de springles voor morgen afgezegd, we gaan eerst maar weer eens wat dressuren, en dan volgende week weer springen.

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:56

Ahh wat goed dat je op Joep gezeten hebt! :D Had het op insta al voorbij zien komen.
Eigen dekje wordt wel tijd idd :P :))

Julia, oei, hopelijk niet al te veel bezeerd? Paarden zijn allemaal wel wat fris met dit weer geloof ik.
Dubbele lijnen is wel even een handigheid idd :j

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:27

Wat leuk dat je op joep hebt gezeten!
Ik wacht op beter weer :brr: ik ga niet goed op dit natte koude weer en ik heb een paard dat op me lijkt

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:14

Hi!

@Isabel_k wat een lieve foto van Joep op de vorige pagina <3
Wat leuk dat je even op hem hebt kunnen zitten en dat dekje wat je hebt gekocht is zo gaaf he!

@JuliavH Hoe gaat het met je na je val vd fiets?
Begrjipelijk dat je eerst even dressuur gaat rijden voor je gaat springen. Volgende week beter :)
Maar mag je niet in de bak als de bak bezet is? Of heeft dit te maken met corona?

@roosjenat Fijn dat het rijden zo lekker gaat :D

@dilan93 Wat een ontzettend leuke foto van je knapperds samen :D
Fijn dat je wel weer lekker met Matt aan de slag kan nu. Fijn ook dat je vriend eventueel kan helpen, is net wat makkelijker dan om het met zn 2 te doen.

@veertje99 Fijn dat de proef goed ging en de dag daarna de training ook. Laat je het weten als je punten binnen zijn? :)
Fijn dat Gestoa ook goed blijft gaan, vooral als ze eerder snel stijf was. Hopelijk blijft het zo gaan.

@ElskaIsland, welkom! Hopelijk kun je lekker aan de slag met je doelen voor dit jaar.

@Sintara, haha ik begrijp het helemaal.... zou t liefst ook een pauze nemen, maar weet dat ik er uiteindelijk blij mee ben als ik nu gewoon doorrijd, vooral omdat ze 2 jaar lang blessures heeft gehad en ik nu eindelijk gewoon door mag en kan rijden :)

Volgens mij heb ik nu zo goed als iedereen gehad. Anders mijn excuses...

Ik heb afgelopen zaterdag hulp gehad van mijn stalgenoot en tevens osteopaat. De les ging niet persé heel goed, maar ik ben vooral blij dat ik weer even weet waar ik met Elaya aan kan werken. Ze is wel aardig recht dus dat is fijn, maar ze moet nu vooral even soepel worden in haar lichaam. Dus daar ga ik mee aan de slag. Ook moet ik consequent blijven met Elaya aan mijn been houden. Gelijk vanaf moment één moet ze aan mijn been zijn. Best lastig, we hebben jarenlang op een bepaalde manier gereden en nu ik dus ook les krijg van mijn osteopaat, moeten we het een en ander omgooien. Dit is juist positief want ik merk hoe hard we vooruit gaan, maar ook wel eens heel lastig om dan niet in je oude gewoontes terug te vallen.

Gisteren is Elaya behandeld door de osteopaat. Ze was het er niet helemaal mee eens in eerste instantie... De rest mocht naar buiten en zij moest op stal blijven voor de behandeling. Uiteindelijk gaf ze zich wel over en liet ze zich goed behandelen. Was gelijk wel een goede oefening, dat ze alleen op stal moest wachten. Ik mag vandaag al weer met haar aan de slag, maar moet de hele dag werken dus ik gok dat ze een extra dagje vrij heeft. Als ik vanavond niet ga, dan beginnen we morgen even met longeren en woensdag heb ik weer dressuurles.

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:49

Veranderen is ook lastig na zoveel jaar idd.
Hoop dat ze weer lekker in dr lijf zit na de behandeling :) extra dagje vrij kan geen kwaad

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:05

12-1-2021

Klotenieuws. De enige optie voor Titane is een operatie (die bij lange na geen zekerheid biedt) waarna hij op de wei kan als pensioen. En een nog veeeeel kleinere kans dat hij nog eens een stapritje zou kunnen maken. Maar de vraag was sowieso of hij pijnvrij zou blijven.

We hebben besloten hem dat niet aan te doen. Wat dus betekent: inslapen. ;(

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:09

Oh nee, zo zonde :oo wat was de diagnose? Heel veel sterkte!

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:13

Sintara schreef:
Oh nee, zo zonde :oo wat was de diagnose? Heel veel sterkte!

Heel veel botvorming die in de weg gaat zitten. Breuk was op de plaats waar het griffelbeen vast zit aan de voorknie.

Omdat dat bot nu niet stabiel is, blijft het lichaam bot aanmaken. Dat kun je tijdelijk met medicijnen een halt toeroepen, maar blijft terugkomen.

En een operatie hieraan is een groot risico. Groter dan dat ik wil nemen. Weet ook niet hoe hij uit de operatie zou komen. En wil m niet zn leven lang op een postzegel moeten houden omdat t anders misschien mis kan gaan