Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:34

Als eerst iedereen bedankt voor het fijne meedenken en de tips! Voor nu heb ik as zondag een buitenrit afgesproken met een stalgenootje. Als ik dit afspreek dan hou ik me tenminste ook er aan. We hebben afgesproken om een rondje van 1 a 1,5 uur te doen. Normaal ben ik altijd binnen het uur terug, dus dit is dan al wat langer dan normaal.

@nessinator, ik heb je even een pb gedaan over jou hooinet ;)
Fijn dat je zo lekker bezig bent geweest met de paarden!

@Donja1996, lekker bezig. Veel blijven oefenen is het enige wat helpt met zo'n jonkie ;)
En wat is Donja schattig zo met dat zadeltje op. Heeft ze echt nog een eigen zadeltje? Aangezien je alleen met haar voor de kar nog reed toch?

@isabel_k Thanks voor de goede tip :D Ik ga er echt even opletten als ik zondag op buitenrit ga dat ik met mijn tenen blijf bewegen. Hoe gaat het bij jou en je paardje?

@Sintara aah fijn dat je wel zo lekker bezig bent met grondwerk en dan komt erop zitten wel weer.
Is nu toch erg koud, dus dan maar lekker straks met het mooie weer een buitenrit maken ;)
Hoe gaat het nu verder eigenlijk met Mel en de bult op haar been? Niks meer van te zien?

@JuliavH mm wat vervelend zeg dat ze niet helemaal fit lijkt of in ieder geval niet is zoals je haar kent. Dat is beter verwoord denk ik. Misschien komt ze iets te kort? bepaalde mineralen of vitaminen. Wel fijn dat je zo lekker met haar op pad kan zoals vandaag. En wat betreft je tip, ik moet dit ook echt gaan proberen maar vind het gewoon best heel vervelend om niet de volledige controle te hebben als ik er naast loop buiten. Dus hier moet ik ook inderdaad gewoon stapje voor stapje mee oefenen en daar ook geduld mee hebben. Was denk ik ook makkelijker geweest als ik dit gelijk had gedaan toen ze als 4 jarige bij me kwam... maar goed, daar veranderen we nu niks meer aan :)

Verder had ik vandaag heel weinig zin maar het gaat hier morgen en overmorgen non-stop regenen volgens de app dus uiteindelijk toch besloten om even naar de binnebak te stappen en heb echt heerlijk gereden :D Dus was natijd heel blij dat ik was gegaan. Ze is steeds makkelijker van "achter naar voor" te rijden ipv dat ze continue op die voorhand hangt. Wil ik ook erg graag van af gezien haar blessure in het verleden. Wil niet dat ze die voorhand te veel belast. Ze had wel wat spanning, maar soms vind ik dat best heel fijn eigenlijk, dan reageert ze net wat beter op mijn hulpen. Iemand die dit herkent? :') dat spanning best wel eens fijn is haha

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:44

JuliavH schreef:
Nee ze is niet stijf, ze is alleen minder voorwaarts en ze is niet echt te motiveren, ook niet met oefeningen die ze normaal makkelijk doet en die ze ook leuk vindt. Met wandelen is ze nog wel gewoon voorwaarts en vrolijk. Je ziet niks aan haar, maar ze voelt gewoon anders. En na een dag vrij is ze weer haar normale zelf. Ga nog even kijken hoe dit zich ontwikkeld, maar als het niet beter wordt misschien even de dierenarts haar laten nakijken.

Kan idd geen kwaad. Keertje bloed trekken. Misschien is het een relatief onschuldig tekort dat makkelijk weer aangevuld kan worden.

Heb zelf met mn eerste arabier gehad dat ie futloos werd en afviel. Ook laten controleren. Geen tekorten oid. Moest gewoon de hoeveelheid voer van een groot paard hebben. Beestje zelf was 1,48m.
Kreeg toen meer hooi en olie bij gevoerd en was in no time goed in conditie

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:54

Mag ik op de valreep van de eerste maand nog aanhaken?

Ik heb een (bijna) 8 jarige Gelderse ruin van 1.88. Ice is enorm groot maar echt fantastisch lief en braaf!
Mijn doelen voor 2021 zijn:
*minstens net zo genieten van elkaar als de afgelopen jaren
*weer op concours zodra het kan en mag
* werken aan meer scherpte aan t been.
* meer vlugheid behouden

In 2020 begonnen we in de m2. Ondanks de Corona zijn we als een speer door het Z1,Z2 heen gevlogen met super fijne scores. Na de zomer hadden we twee winstpunten in het zzlicht.
Op vreemd terrein kruipt hij nog wat teveel in elkaar van de spanning.

Nu in 2021 ben ik begonnen al vast wat meer naar vreemd terrein te gaan om alvast iets van een ritme op te bouwen zodat het daadwerkelijke weer kunnen en mogen starten misschien fijner verloopt met iets minder spanning.
Ik oefen hard met nog scherper aan de hulpen zodat hij thuis nog beter voor elkaar is en ik in de ring wat “ over” heb.

Het zou mooi zijn als we dit jaar de overstap naar de subtop kunnen maken.

Nog een doel is om ook eens alleen t bos in te gaan. Moet niet lastig zijn want hij is super chill buiten.

Oja foto van mn schattie
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:52

Welkom :)
Knap paard heb je :j

Ik ben vandaag met onze Matt wezen wandelen, samen met schoonvader en zijn paard. Matt vond het wel wat spannend, was ook al even geleden, maar met de oude, wijze Mennix (die is 27 en overal al geweest in de omgeving) ging het prima :)

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:22

@dilan, was die knappe met die gave bles op je Insta van je schoonvader? Ik blijf Matt wel een knapperd vinden hoor. Hoe spreek je het nou eigenlijk uit? Matt van deurmat of de Engelse variant? :') En de 'Vey' is dat Vie of vee :Y)

@nimber, stoer ding zeg. Ik hou wel van grote stoere paarden. (Zou je niet zeggen als je mijn scharminkel ziet :') )

Met mij en Joep gaat het erg goed. *\o/* Ik heb er inmiddels weer een paar keer op gezeten. Zelfs naast de bak <3
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:29

Joep is een van de weinige vossen die ik goed weg vind komen met oranje :D

Wij spreken het uit als Metvie, maar hoe het officieel bedoeld is vanuit de fokker, geen idee :+
Mn staleigenaar noemt m Matthew :')

Die bonte is idd van mn schoonouders :)

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:33

Matthew _O-

Ja, iedereen zegt ook tegen mij: waarom nou oranje, hij is al oranje. Tot ze het zien :+ Het begon als een grapje want ik moest een nieuw halster hebben en als student heb ik niet het grootste budget. Dus ik zag bij Agradi een halster voor 2,50 toen ik voer aan het bestellen was. Ik dacht top, zijn we gelijk klaar. Mooi hoeft het niet te zijn. _O- Nu is alles oranje.

Afbeelding
Dit is het befaamde halster

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:47

Hahaha ach je kunt in ieder geval tijdens een WK voetbal goed met m over straat :+

Heb zelf wel eens een oranje set gehad op mijn witte arabier. Stond flitsend 8-)

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:55

Welkom nimber! Wat een reus zeg holy :oo is dat nou niet moeilijk, zo'n groot paard in de dressuur? Vroeger op de manege vond ik de bak altijd zo klein als ik op zo'n grote zat _O-

En ik snap je helemaal met je oranje halster Isabel_k. Om zo'n zelfde reden heb ik bijna alles in het blauw :D

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:57

hahaha dat kan ik me voorstellen! Het was echt de bedoeling dat ik working equitation / Endurance met hem zou gaan doen en dan zou dat zeker onze kleur geworden zijn.

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:00

Isabel_k schreef:
hahaha dat kan ik me voorstellen! Het was echt de bedoeling dat ik working equitation / Endurance met hem zou gaan doen en dan zou dat zeker onze kleur geworden zijn.

Ik heb dat met geel.
De wedstrijden die ik gereden heb waren nog met blauw hoofdstel. Toen een gele aangeschaft om verder mee te gaan.

Helaas heb ik maar een maand met die gele kunnen rijden :\

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:11

Dit is trouwens opa Mennix, paard van mn schoonouders. :)

Afbeelding

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:28

Welkom nimber!

@felien Dat is Donja haar eigen zadeltje. Ze heeft tot maart 2020 een bijrijder gehad. En sinds daarna doe ik af en toe een klein rondje zonder zadel buiten. Dat doe ik eigenlijk ook niet echt meer eigenlijk.

Gisteren zijn Donja en Pip vrij geweest. Vandaag ga ik waarschijnlijk met mijn vriend naar de paarden. Dus dat wordt leuk

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 19:39

Felien_Kyra, mijn paarden zijn de regen ook zat. Hebben geloof ik vandaag de hele dag vrijwillig in hun uitloopstal gestaan... Blij dat je de mogelijkheid hebt om naar de binnenbak te gaan! Sandy de senior is ook fijner te rijden met een beetje spanning, Madelief en Stinky juist helemaal niet.
Welkom (terug) Nimber! Wat goed dat jullie zo snel de klasses doorgevlogen zijn! Kom ik aan met mijn kwakkel-B-dressuur :+ Veel plezier dit jaar en ook in het bos!
Dilan, wat is Matt knap :~ en die pony zou je ook nog geen 27 geven!
Isabel_K, wat fijn dat je weer op hem gezeten hebt! Mijn kleur wordt denk ik gewoon bruin. Lekker simpel, tenzij jullie een leukere kleur voor Stinky weten :P
Veel plezier vandaag Donja!

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:43

Mennix denkt soms nog dat ie een jonge god is hoor :')
Maar we merken wel dat ie echt op aan het raken is. Laatste weken loopt ie steeds onregelmatig na een stukje rijden. Dus hij gaat nu af en toe mee voor een wandeling aan de hand. Verder scharrelt ie op het terrein en in de grote bak rond. En ineens kan ie in volle galop bokkend de bak door vliegen.

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:16

Afbeelding
Tadaaa *\o/*
Opstappen en wegstappen was allemaal echt prima, niks aan de hand. Draf was wel een ding. Ze verwachtte volgens mij pijn, de eerste keer dat ik het vroeg ging ze heel boos nee schudden en stug door blijven stappen. Hoe verzin je het! Draf is stuk! Ach geeft niks, komt echt wel goed Mel.
Toen kreeg ik twee pasjes en weer nop, kan niet hoor.
Jawel joh.. Oja, ok dan.

Nou en toen kreeg ik een super mooie draf, met losgelaten rug en een actief achterbeen :oo en weer een vrolijk paard die dacht heeee dit kan ik!

En op dat moment heb ik het afgesloten. Na terugzetten heeft ze een paar happen gegeten en is daarna plat op de grond gaan slapen tot ik een bakje voer kwam brengen. Die was psychisch helemaal moe en voldaan <3

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:28

Wat goed! :D

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:53

nessinator: Beide paardjes gingen goed zo te lezen! Lekker bezig
Felien_Kyra: Een beetje spanning is vaak inderdaad wel fijn, gaan ze lekker van showen! Fijn dat het rijden goed ging!
Snap het heel goed dat je graag de volledige controle hebt met wandelen hoor, dat heb ik zelf ook. Weet niet hoe je wandelt, hoofdstel? Halster? Ik ben begonnen met een hoofdstel en logeerlijn eraan, dan heb je toch net een beetje meer controle. Maar zoals je zelf zegt, gewoon stapje voor stapje en geduld, dan komt het vanzelf wel goed.
Nimber: Welkom! Knap dier, wel groot!
Dilan93: Lekker gewandeld! Fijn dat jullie oude wijze Mennix hebben, altijd handig om zo’n paard rond te hebben lopen! Hij ziet er nog knap uit voor 27 :wow:
Isabel_k: Top dat je weer een paar keer op Joep hebt gezeten! Oranje staat hem goed!
Sintara: Wat goed! Ook mooi dat de draf toch niet stuk was :')

Vandaag ben ik van Barry afgeknald, oeps haha. Hij zag toen we de bak inkwamen al overal spoken, dus viel te verwachten. 1e paar sprongen had ik nog maar uiteindelijk toch zand gehapt. Gelukkig geen pijn gedaan, dus zat er binnen een halve minuut weer op. Daarna ben ik toch nog even op Zaza gegaan en heb even 1 rondje gestapt en gedraafd. Eigenlijk puur met de hoop dat ik morgen misschien iets minder spierpijn heb haha. Zaza was erg relaxed en leek iets meer voorwaarts, maar goed, daar kan ik eigenlijk niks over zeggen want ik heb er nog geen 10 minuten opgezeten. Morgen heeft ze vrij, en zaterdag of zondag ga ik weer even wat rijden denk ik.

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:56

Ow balen dat je bent gevallen Julia, hopelijk niet te stijf vandaag?

Ik was idd blij dat de draf toch niet echt stuk was :P was ook fijn dat stalgenoot er was om te bevestigen dat het er niet kreupel uit zag, met dat protest en die eerste kramperige pasjes ging ik toch een beetje twijfelen of ze het al wel weer aan kon :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:19

Sintara schreef:
[ [url=m/92nI34.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tadaaa *\o/*
Opstappen en wegstappen was allemaal echt prima, niks aan de hand. Draf was wel een ding. Ze verwachtte volgens mij pijn, de eerste keer dat ik het vroeg ging ze heel boos nee schudden en stug door blijven stappen. Hoe verzin je het! Draf is stuk! Ach geeft niks, komt echt wel goed Mel.
Toen kreeg ik twee pasjes en weer nop, kan niet hoor.
Jawel joh.. Oja, ok dan.

Nou en toen kreeg ik een super mooie draf, met losgelaten rug en een actief achterbeen :oo en weer een vrolijk paard die dacht heeee dit kan ik!

En op dat moment heb ik het afgesloten. Na terugzetten heeft ze een paar happen gegeten en is daarna plat op de grond gaan slapen tot ik een bakje voer kwam brengen. Die was psychisch helemaal moe en voldaan <3


Super goed!! *\o/*

Ik ga er van de week eens even voor zitten, jullie praten zoveel. Haha!

Hier heeft Nobli net een ontstoken knie gehad (door een mini wondje :+ ), maar die is inmiddels weer dun. Dus vandaag voor de eerste keer weer even gereden sinds twee weken. Hij was poepiebraaf.
Ik zal de rest later even updaten. Hij leert zo snel en er gebeurd zoveel in die maand tijd.. moet daar echt even voor zitten. :')
Zal dan ook mijn doelen er bij pakken.

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:43

Ook voor mij gaan jullie veel te snel, ik lees alles wel mee maar heb steeds geen tijd om uitgebreid te reageren.

En de eerste maand zit er al weer bijna op, we komen steeds dichterbij het voorjaar haha.

Een kleine bijleespost:

Alwaysh: balen van de ontsteking zeg! Maar gelukkig gaat het al weer beter. Fijn dat hij braaf was tijdens het rijden, is toch altijd weer spannend bij een jonkie hoe ze het dan weer gaan doen!

Juliavh: En was de bodem goedgekeurd na je onderzoek? Gelukkig geen pijn, dat scheelt weer.

Super zeg Sintara!! En gelukkig was de draf niet stuk haha.

Woensdag 27 Januari t/m Vrijdag 29 Januari 2021

Miley heeft vrij gehad, en ik heb gewerkt. :Y)

Zaterdag 30 Januari 2021

Vandaag weer naar de vereniging geweest. En pff wat een ritje haha. De stap en draf ging goed maar in de galop is ze ontploft :+ Ik kon het gelukkig nog uitzitten en gelijk de volte op gedraaid en nog is aangegaloppeerd, begon ze weer te bokken en te springen. Daarna nog een keer weer geprobeerd en toen was het gelukkig klaar. Verder fijn kunnen rijden!

Terugkijken Januari doelen:

Mijn doelen voor Januari:

- Online proefje rijden L1
- 1x springen
- Wijken verbeteren
- Galop verbeteren

3 van de 4 doelen heb ik gehaald. We hebben alleen niet gesprongen, wel balkjes gedraafd (telt dat ook? :') ). Twee online proefjes gereden en daarmee 2 winstpunten erbij. Ook het wijken en de galop zijn al een stuk verbeterd. We hebben goed gewerkt deze maand samen!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:25

Gezien de avondklok en ik de hele dag in bed heb gelegen op een paar uur na ben ik nu uitgerust om uitgebreid te reageren :')

@Nimber welkom :D Knap paardje heb je! Succes met het behalen van je doelen dit jaar :)

@Dilan93, heerlijk dat er dan zo'n braaf paard mee kan ;) Leuk ook dat je schoonfamilie ook veel met paarden heeft.

@Isabel_K wat goed om te lezen dat je er zelfs weer een aantal keer op hebt gezeten :D En kan me er ook helemaal in vinden dat oranje 'm goed staat. Moet zeggen dat ik nu wel flink nieuwsgierig ben hoe die kleur bij Elaya staat :')

@nessinator ja bah wat een regen is er gevallen....Dit was onze weide gisteren, paarden zochten gelukkig de drogere gedeeltes op:
Afbeelding
Fijn dat die van jou zelf de keuze kunnen maken als ze overdekt willen staan.
Ach ja, ben al lang blij dat een groot gedeelte vd wei niet nat is en ze vd staleigenaar nog lekker naar buiten mogen ;)

@JuliavH
Wandel met hoofdstel in en longeerlijn eraan. Wel met zo'n tussenstukje nog tussen longeerlijn en het bit. Ga als het mooier weer is straks denk ik oefenen met mijn longeerlijn direct aan t bit, dan heb ik net wat meer controle en dan eerst gewoon het zandpad dat langs stal loopt heen en weer totdat dit zonder spanning gaat. Is denk ik maar 10 minuten in totaal, maar goed, dan is er een begin.
Hoe voel jij je na je val? Gelukkig had je direct al niets ernstigs. Vaak is de dag daarna wel even wat minder :( En vandaag nog op Zaza gereden?

@Sintara Oh wat heerlijk dat je t zo hebt kunnen afsluiten :D :D Is jullie gegund!

@AlwaysH Ben benieuwd naar je verhaal van deze maand. Gelukkig dat je nu wel weer kunt rijden. Altijd even balen zulke tegenslagen. En dat lipje van hem op de foto. Vet schattig.

@roosjenat Lekker bezig met je doelen! ;)


Hier heeft Elaya woensdag t/m vandaag vrij gehad van rijden. Ik had zelf even helemaal geen energie. Heb sinds vorig jaar zomer last van wat mentale issues waardoor ik periodes heel moe ben. Vandaag heeft ze wel haar wekelijkse behandeling gehad van de osteopaat. Ze gaat zo ontzettend vooruit :D Ik moest mijn wedstrijdtenue maar weer opzoeken zei ze al! Nou dat is toch wel heeeeel erg leuk om te horen. Morgen ga ik lekker op buitenrit met een stalgenoot en zal ik hier even een bericht plaatsen over mijn behaalde doelen en mijn doelen voor februari.

Vinden jullie het leuk om je instagram te delen? :D (Voor degene die dit hebben)
Vind het altijd leuk om mensen van bokt en hun paardjes te volgen.

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:57

Mijn insta is @dilanmansveld

Ben alleen niet heel actief momenteel. :)
Voornamelijk stories

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:25

Ben je gaan volgen, leuk!

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:36

AlwaysH: Balen van die ontstoken knie, maar gelukkig is hij weer oké! Fijn dat je weer lekker gereden hebt
roosjenat: Bodem was een beetje hard vond ik, ook erg zanderig helaas. Voor paarden wel oké denk ik haha :') . Miley was lekker druk na haar vrije dagen! Gelukkig ben jij wel blijven zitten.
Bijna alle doelen gehaald voor januari, lekker bezig!
Felien_Kyra: Moet zeggen dat de spierpijn en stijfheid erg meeviel voor de klap die ik heb gemaakt gelukkig, maar vooral m’n rug is best stijf. Barry was gisteren en vandaag gelukkig weer erg braaf, maar hij had duidelijk ook spierpijn van zijn feestje.
Ik wandelde altijd inderdaad met logeerlijn direct aan het bit, gaf toch een veilig gevoel. :j
Fijn dat Elaya zo vooruit gaat, is toch altijd een mooi compliment als de osteopaat dat ook zegt!

Vandaag heb ik Zaza even aan de longeerlijn gedaan en ze had energie voor 10. Haar innerlijke arabier kwam naar boven haha. Ze heeft even lekker haar benen gestrekt en dan gaan we morgen weer rustig wat dressuren. Niet te veel, zodat we maandag kunnen knallen in de springles.

Afbeelding

Mijn instagram is jvanhalderen, eigenlijk mijn privé-account, maar buiten Zaza om heb ik toch geen leven ;)