Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:44

Ben je ook gaan volgen :D Ik heb ook mijn privé account alleen. Deel ook wel veel andere dingen buiten Elaya om dus ben denk ik niet heel interessant om terug te volgen :') Al gaan de dingen in mijn verhaal die ik dagelijks post wel 9 vd 10 keer over Elaya.

Wat vervelend dat je het toch nog wel even goed voelde... Rijd je Barry altijd al bij? Heb dit even gemist geloof ik. Las dat het een paardje was vd manege maar verder even gemist waarom je hem ook rijd :)
Fijn dat Zaza even goed liet zien dat ze nog genoeg energie had ;)

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:09

Ik werk op de manege en ik revalideer Barry als onderdeel daarvan :j Hij staat sinds midden zomer stil met een blessure en mag sinds een paar weken weer onder de man stappen en wat draven. Als hij goed blijft gaan dan gaat hij over een tijd weer de manege lessen in, maar dat gaat nog even duren want we doen heel rustig aan :)

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 03:28

Thanks allemaal, groot maar daardoor extra lief lijkt t wel.
Hij is redelijk simpel te rijden dus het voelt niet als een slagschip gelukkig.

Isabel leuke vos oranje staat hem echt wel goed!

Sintara goed bezig. Lekker gewerkt.

Julia Ai een klapper maken is nooit fijn. Hopelijk houd hij zich vanaf nu tam.

Nessinator haha kwakkel B?

Wij hebben van de week ons eerste uitstapje alleen gemaakt! En dan is hij blijkbaar net zo mak als altijd de held.

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:09

Alles weer mee gelezen, iedere keer geen tijd om er uitgebreid op te reageren.

Hier eindelijk goed nieuws over Gestoa. Opbouwen gaat echt super goed, ondertussen zitten we op 20/25 minuten draf en 3/5 minuten galop en ze blijft goed lopen en niet stijf. Vrijdag en zaterdag 2x een ronde gedaan van 10KM en dat gaat super goed.
13 februari gaan we ons aller eerste proefje opnemen samen <3

Donnee liep vandaag erg kort, na de buitenrit (die we meteen korter hebben gemaakt toen hij niet fijn liep) kwam ik erachter dat er een flinke steen in z'n hoef zat dus waarschijnlijk had hij daar last van. Dinsdag hopen we weer lekker dressuur te kunnen doen en hoop met hem de 6e nog een keertje een proefje op te nemen :D

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:12

Fijn dat het opbouwen goed gaat :)
Balen van die steen in zn hoef.

Wij zijn vanochtend even een wandeling gaan maken. Dat vind Matt dan weer hartstikke gezellig. Zijn een goed uur onderweg geweest :)

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:52

Zaza loopt lekker te showen Julia!

Veertje99: fijn dat het opbouwen goed gaat met Gestoa. De 13de is al snel, spannend hoor!

Dilan93: Je had er lekker weer bij, heerlijk zo. {:}

Zondag 31 Januari 2021

Vandaag is het 11 jaar geleden dat ik mijn eerste wedstrijd ooit heb gereden. Toen nog op een manege en nu met mijn eigen paarden.

Het plan was om vandaag te gaan rijden op de vereniging alleen sproeien ze daar elke nacht de binnenbak en het heeft natuurlijk vannacht goed gevroren... Dat is dus geen succes. :Y) We zijn daar maar een klein stukje op buitenrit geweest. Op een stuk grasveld heeft ze lekker wat gegeten en toen zijn we weer terug gegaan.

Nieuwe doelen februari

- L2 startgerechtigd worden
- Misschien 1x L2 (HC?) Starten
- Balkjestraining mee pakken
- Meer oefenen op verruimingen

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 21:34

Sinatra wat goed! Gefeliciteerd met jullie eerste ritje!
JuliavH, wat een pech dat je gevallen bent. Wel goed dat je doorgereden bent! En die staart omhoog, werkelijk de arabier!
AlwaysH, fijn dat de ontsteking zo goed wegtrekt en dat hij zo braaf was!
Roosjenat, lekker bezig met je doelen! wat een bokkesprongen zeg, goed dat je het hebt kunnen uitzitten!
Felien_Kyra, ja het is echt een enorme blubberzooi. Nou ja nu is alles bevroren maar man wat een nattigheid! Wat fijn dat Elaya zo vooruit gaat!Mijn insta is notahaflinger_valentino :)
Nimber, ja, mijn punten schieten van hot naar her, zo rij ik 195 en de week daarna 158, en met Madelief is het nog erger: ik probeer steeds te beginnen maar door corona wordt mijn debuut steeds uitgesteld.
Wat fijn dat je zo lekker in je eentje hebt kunnen rijden!
Veertje, wat fijn dat het opbouwen weer zo goed gaat! Succes met je proefjes!
Dilan, lekker zo'n wandeling!

Wij zijn vandaag voor de verandering :+ het bos in geweest. Het was koud :brr: maar de paar drafjes die we konden doen op de gelukkig niet al te modderige paden, hebben ons net warm genoeg gehouden om niet als één klomp ijs terug te komen na bijna 2 uur...
Stinky heeft een nieuwe singel die ik eens gepast heb. Op zich doet 'ie het goed. Het is een fijne singel dus ik ben benieuwd!

nessinator schreef:
Doelen voor Januari
Stinky
1. Opzadelen in ontspanning afronden
2 Werken aan het blokken (meer geduld)
3 Rustig rondje wandelen
4 Opstijgen in rust

Madelief
1 Rust in het grondwerk
2 Opzadelen zonder spanning
3 Rondrijden in ontspannen aanleuning
4 Ontspannen bosritje


Terugblik-tijd!
Stinky heeft het in januari heel goed gedaan. We kunnen nu redelijk ontspannen opzadelen al zal het voorlopig nog een puntje van aandacht blijven. Het blokken gaan steeds beter, hij doet het zeker nog maak het is al een stuk minder. Het wandelen is nog niet waar we zijn moeten, we komen nu ongeveer 300m voordat hij het niet grappig meer vindt. Blijven we aan werken.

Madelief doet het fantastisch! Ze is de afgelopen maand zo hard vooruit gegaan, iedereen begint het te merken. Mijn moeder rijdt haar ook met steeds meer vertrouwen en als ze zo doorgaat hoop ik na de Coronatijd een goed wedstrijddebuut te kunnen maken!
Ze is erg rustig in het grondwerk, rent bijna niet meer rond. Opzadelen heb ik niet zelf gedaan deze maand maar doet ze ook braaf. Aanleuning zoekt ze zelf op dus daar ben ik ook heel blij mee. En die ontspannen bosritjes zijn zeker helemaal gelukt!

Ik vind het met dit kwakkelweer en de onzekere vooruitzichten wel lastig om doelen te bedenken voor februari!
Doelen februari
Stinky
1. Doorwerken met het zadel: ontspannen zadelen zonder blokken
2. Hopelijk weer eens rijden
3. Rustig rondje wandelen

Madelief
1. Dressuurtraining
2. Horsemanshipweekend (al zal die denk ik niet doorgaan)
3. Volledig rondje disengage
4. Op alle vier de benen een stap of 3 wijken voor lichte druk
5. Veel plezier in het bos :) Eind van de maand op 15 km zitten

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:28

We hebben deze maand heerlijk afgesloten met een buitenrit van 50 minuten. Vond het te koud om langer naar buiten te gaan en op een of andere manier is dit een standaard rondje waar ze altijd wel heel braaf is onder het zadel :D
Afbeelding

Doelen januari
- Proefje oefenen (B)
- Minimaal 2 keer op buitenrit :brr: (ben echt een koukleum en krijg het vaak op buitenrit niet warm, dus kan me er rond deze tijd van het jaar heel moeilijk toe zetten).
- Elke week longeren
- 1 keer springles
- 2 keer zelf springen

Helaas niet alle doelen behaald maar de doelen die niet behaald zijn nemen we gewoon mee naar januari. Ben al hartstikke blij dat we weer een maand hebben gehad waarin we dressuurmatig vooruit zijn gegaan :D En ik denk dat ik niet te veel eisen wil stellen aan februari aangezien ik ook zit met mijn afstuderen, dus ik denk dat we gewoon nog een maand hetzelfde gaan doen als in januari :D

Doelen februari

- Proefje oefenen (B)
- 2 keer zelf springen
- 1 keer springles
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Elke week longeren

Ik reageer morgen even op de andere reacties van jullie hier :)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:07

@Dilan, lekker om zo te wandelen!

@roosjenat, mooie doelen zeg!

@nessinator, Je hebt voor beide paarden ook weer fijne doelen om aan te werken! Ook voor beide totaal verschillende doelen wat het natuurlijk extra leuk maakt om daar aan te werken :)

@Felien, Oh lekker zeg! Waar rijd je buiten als ik vragen mag?
Toch 2 van de 5 doelen behaald! Ook weer mooie doelen erbij gezet om aan te werken.

Hier ook wat doelen bedacht voor deze maand. Voor Donner heb ik eigenlijk maar 1 doel en de rest is lekker verder trainen zoals altijd.
Donner:
- Laatste 2 punten in het M2 halen

Gestoa:
- B proefje opnemen
- Galop uitbreiden naar ongeveer 6-8 minuten
- Draf uitbreiden naar 30 minuten
- Buitenritjes uitbreiden naar 12-15KM (zitten nu op 8-10KM)
- Dressuur oefeningen meer mee pakken zoals wijken & schoudervoor

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:57

Nimber: Supergoed, 1e uitstapje alleen! Fijn dat hij braaf was!
veertje99: Fijn dat het opbouwen goed gaat met Gestoa! Superleuk dat je met allebei de paarden een proefje gaat opnemen! Je kan lekker werken aan je nieuwe doelen!
Dilan93: Heerlijk gewandeld met het mooie weer van zondag, goed bezig!
roosjenat: Doelen voor februari zien er goed uit, succes!
nessinator: Fijn dat beide paarden vooruit gegaan zijn in januari, doelen voor februari zien er goed uit!
Felien_Kyra: Toch het grootste deel van de doelen wel gehaald! Mooie oortjesfoto <3

Ik heb zondag rustig wat gedressuurd, gewerkt aan het rechtmaken van Zaza. Veel binnenhoefslag gereden en ze ging erg lekker lopen. Maandag springles gehad en ze ging heel fijn. 1 keer een enorm slechte afstand, maar dat kwam door een fout van mij. Gelukkig kon Zaza ons redden, wat een heerlijk dier is het toch! Ik heb vandaag een rustig staprondje door het bos gemaakt en ze was heel relaxed.
Ik heb ook wat doelen bedacht voor februari:
- Werken aan sturen met springen, ik heb vaak moeite met netjes over het midden van de hindernis springen.
- Bosritjes uitbreiden. Het standaardrondje is ongeveer 1 uur en ik wil graag wat langere ritjes gaan maken en nieuwe routes ontdekken.
- Minimaal 1 keer een online proefje opnemen!
- Werken aan correct achterwaarts gaan ohz. Zaza gaat altijd scheef namelijk.
- En nog steeds doorwerken aan de galopovergangen en het longeren.

Sintara

Berichten: 7422
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:22

Goed bezig met de doelen allemaal! Ik bokt op mijn mobiel dus op iedereen reageren is een beetje ingewikkeld, maar ik ben wel bijgelezen.

Voor Mel heb ik een doel voor deze maand : buiging kunnen vragen in haar lichaam onder het zadel. Op de grond gaat het nu zo goed, maar als ik erop zit ziet ze 1 been niet als een hulp dus die link moet nog even gemaakt.
Vandaag heb ik het met grondwerk weer geoefend, nu ook in draf en dat vond ze best spannend maar deed ze al direct heel goed. Ze gaat als een speer :D

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:05

@JuliavH ah vandaar! Wel leuk om Barry er nog bij te rijden en te helpen met de revalidatie :D
Fijn ook dat het rijden met Zaza weer even goed ging en een verkeerde afstand kan gebeuren. Hier heeft Elaya mij in het verleden ook regelmatig moeten redden.... Fijn dat Zaza dat zo goed kan :j
Succes met je nieuwe doelen!

@Nimber fijn dat je een rondje buiten hebt kunnen maken en dat het eigenlijk direct goed ging :D

@veertje99 Wat fijn dat het met Gestoa zo goed blijft gaan zeg!
En fijne doelen om deze maand mee aan de slag te gaan.
Op de vraag waar ik buitenrij: vaak alleen rondom onze stal in Winterswijk. Heb je best hele leuke stukken om te rijden. Toch hoop ik ergens nog zelf mijn trailerrijbewijs te halen en dan met haar ergens naar toe te kunnen.
Kwam trouwens je prachtige foto's tegen op insta door een winactie die ik voorbij zag komen :D Heel gaaf. Ben je ook even gaan volgen.
@dilan93 lekker dat Matt zo ontzettend braaf is met het wandelen ;) heerlijk zeg.

@nessinator en roosjenat, succes met jullie doelen in februari. Volgens mij hebben jullie beide een behoorlijk geslaagde eerste maand gehad ;)

@Sintara, succes met je nieuwe doel ook! Fijn dat het vanaf de grond al zo goed gaat met haar.


Hier moeten we helaas even een stapje terug doen. Loop zelf al maanden tegen wat problemen aan waardoor school op een laag pitje kwam te staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ga van een aantal dagen in de week terug naar 1 avond en 1 dag in de week werken. Verder ook maar even kijken hoe vaak we nog gaan rijden in de week. School moet echt weer even voorrang krijgen op alles.
Nu wil mijn osteopaat (en tevens dus stalgenoot) Elaya bij gaan rijden. Ze mist zelf het rijden heel erg want kan op haar eigen paardje nog niet en voor mij geeft het alleen maar rust als ik weet dat Elaya wel aan haar trainingen toekomt. Verder longeert een stalgenootje Elaya sowieso al 1 keer in de week. Dus als ik dan zelf nog 1 a 2 keer in de week aan rijden toe kom is het voor de maand februari ook even prima. Ben vooral heel benieuwd wat mijn stalgenoot gaat voelen onder het zadel. Ik heb haar vanaf haar 4e en er heeft verder nog nooit iemand serieus mee gereden. Dus vind het ook wel heel leuk dat er iemand op gaat die echt goed kan rijden :j

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:07

Felien-Kyra, goed om dan een stapje terug te nemen. :j

Julia, mooi doelenlijstje voor deze maand :)

Gisteren weer wezen wandelen met Mattvey. Dit keer zonder vriend erbij.
Was weer heel braaf, alleen een paar stukjes waar machines bezig waren achter een muurtje was eng. Maar hij bleef wel bij me.
Grote trekker met aanhang en vrachtwagens vond ie dan weer niet boeiend :+

Afbeelding

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 18:43

Felien_Kyra, wat fijn dat je januari fijn hebt afgesloten. Studie heeft altijd voorrang, gelukkig is Elaya in goed handen. Veel succes met afstuderen! Mijn maand was inderdaad best succesvol :)
Veertje, succes met je proefjes, en veel plezier op buitenrit!
JuliavH, wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen werken :D Veel plezier met je nieuwe doelen in februari!
Sinatra, Dat is een goed punt om aan te werken. Wat fijn dat ze zo goed gaat!
Dilan, maf paard. Met Madelief ook wel eens gehad, vol enthousiasme achter een combine aan, doodsbang voor hooibalen die nog op het land lagen :+

Wij konden nog voor de buien het bos in, dus dat was fijn. Sandy was haast niet te houden, Madelief wederom doodbraaf. Na de bosrit heb ik met Madelief nog wat grondwerk gedaan, er zat een kleine verbetering in haar disengage. Hopelijk is die gewoon goed als we weer op pad mogen.

Met Stinky heb ik eigenlijk alles een beetje geoefend. Het opzadelen ging hartstikke goed dus zijn we met zadel en al wezen wandelen. Hij heeft lekker aan zijn bovenlijn gewerkt :+

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:57

Maar hooibalen op een weiland kunnen zomaar aanvallen hoor :))

Fijn dat je tussen de buien door naar het bos kon :D

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:13

Sintara: Wat fijn dat het grondwerk zo goed gaat met Mel!
Felien_Kyra: Jammer maar begrijpelijk dat je een stapje terug moet nemen. Studie gaat toch voor. Wel fijn voor jou dat je mensen hebt waar je je paard met een goed gevoel aan kan toevertrouwen!
Dilan93: Lekker koppie heeft Matt <3 Vind het altijd zo grappig dat ze sommige dingen dan wel spannend vinden, maar andere dingen waarvan je juist denkt dat dat eng zou moeten zijn dan weer niet haha.
nessinator: Goede oefening, zo aan de bovenlijn werken :')

Ik lag vandaag bijna weer naast Barry want er rende een kind langs de bak met een krakend chipszakje. Dat is natuurlijk doodeng. Gelukkig is bijna niet helemaal en ben ik deze keer wel blijven zitten.
Zaza had vrij, we hebben alleen een stukje gewandeld in het bos. Helaas hielden we het niet helemaal droog, maar Zaza vindt wandelen in de regen altijd superleuk :=

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:25

Dat kind was vast doodeng ja :')

Vond Titane trouwens wel. Die moest niks van kinderen hebben. Vond t vast op bakkabouters lijken

Sintara

Berichten: 7422
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:23

Aaw dat gezicht van zaza.. :(:) sielug :P

Mel schrikt eigenlijk nooit. Ze vindt het in het donker vervelend om naar een auto met groot licht op te kijken, maar dat is het wel zo'n beetje

Sintara

Berichten: 7422
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:48

Zo, vandaag heb ik er weer eventjes op gezeten :D 5 minuten in stap want de bak was echt zwoegen.. Maar ze deed het netjes én linksom ging ze direct de eerste keer al buigen om mijn binnenbeen toen ik er druk op zette *\o/* kwartje gevallen!
rechtsom was het een beetje abracadabra wat ik nou wou, een keer deed ze het volgens mij per ongeluk een heel klein beetje dus toen heb ik beloond en eraf gegaan. Komt wel :j rechts is ook haar lange kant zeg maar

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:46

@Felien_Kyra, logisch hoor, school gaat voor.
Misschien doet het de training wel goed!

@Dilan93, super zeg! Soms vinden ze dingen niet eng als je het wel verwacht, en andersom. Ken er alles van. :Y) Wat waren jouw doelen nu verder vooral?

@nessinator, haha, aan de bovenlijn werken. _O-
Fijn dat het goed ging met zadelen, niet onbelangrijk!
Ik duim dat het helemaal goedkomt met Madelief.

@JuliavH, ging je 180 graden de andere kant weer op? Gelukkig ben je blijven zitten!
Die van mij kijkt ook zo in de regen hoor... echt een paard van suiker... lol

@Sintara, super knap van jou en Mel. Slim hè, die volbloedjes :D

-
Hier gaat het super. Maandag voor de eerste keer in de nieuwe binnenbak gestapt ohz. Één keer het lamlazeres geschrokken van een foto aan de muur, maar verder echt lekker braaf en relaxed. Er wordt in die bak voornamelijk western gereden, dus Nobli mocht ook voor de eerste keer de sliding stop en het spinnen bewonderen. :Y)

Vandaag heerlijk gelongeerd. Hij wordt er al zoveel beter in! En hij vindt het ook leuk om lekker rond te sjouwen. Af en toe natuurlijk even gek doen, maar verder super braaf. Dat gek doen is ook wel een teken dat hij even lekker de benen kan strekken met hier en daar een flinke bok (voel het al kraken). Halthouden en omkeren op commando zijn we momenteel aan het aanleren en dat gaat top.
Dag één liep hij niet eens van ons weg. Dus dat hij zelfs op afstand kan halthouden en bij het horen van een commando direct reageert; heel blij mee! *\o/*
Zelfs de overgangen van stap naar draf, draf naar galop, etc gaan al minder 'explosief' en uit balans. Hij blijft recht in zijn rug- en nek en hoeft niet eerst helemaal gek naar voren te krabbelen. Zit veel meer power en lengte in. Maar dus wel met meer rust en balans in het lichaam.

Even vergelijken van twee maanden terug en nu :D

15 nov:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Onze doelen laat ik even voor zich. Denk dat ik die na de kou die ze voorspellen weer even erbij pak. Met vriezen kunnen we helemaal niks, dus nu doelen opschrijven vind ik een beetje nutteloos. :+

Afgelopen januari hebben wij voornamelijk aan ontspanning en geduld gewerkt. Zoals rustig op de nieuwe poets- en spuitplaats wachten, niet drammen buiten.
Poets- en spuitplaats echt super gelukt. Als ik even wegloop blijft hij ook rustig wachten.
Afspuiten gaat ook goed, al was hij er na 10 dagen lang 2 x daags koelen wel een beetje klaar mee. :') Hoe dan ook; ik kan zonder echt gedoe Nobli afspuiten/wassen. +:)+

Stappen buiten gaat ook super. We gaan geregeld even een rondje richting de drafbaan (pad tussen de twee stallen) en wandelen dan wat. Hij is vaak rustiger als je hem aan de linkerkant leidt, dus wij lopen nu ook af en toe rechts. Verder is hij sowieso al erg braaf. Hij loopt vaak als een mak schaap mee. Maar als het onrustig is op stal wordt hij dat ook. Zo was het met dat stormachtige weer natuurlijk onrustig bij de paarden en met binnenhalen (andere paarden bokkend nog op de paddock) was het niet leuk meer (kuddedieren hè). Maargoed, dat gebeurt ook steeds minder vaak en minder erg hoor. Hij begint ons sowieso wat meer te vertrouwen dus dan is het snel weer goed. Het is ook geen schrikkerig paard, maar op zijn tijd wel wat nerveus (zeker dus als het met andere paarden te maken heeft).

Waar hij de eerste paar weken niet normaal de hengst kon passeren (want die gaat uitdagen en Nobli denkt dan OMG HELP), loopt hij nu gewoon rustig mee. Al hinnikt en blèrt die hengst er op los.

Ook van de week voor de eerste keer ohz de bak uit gestapt en richting de stallen gelopen. Mams er op overigens. Dat deed hij super braaf! :j Toen wel wat geschrokken van de hengst want die liet ons schrikken, maar niks ergs. Gewoon een jumpscare :roll:
Dit willen we uiteraard steeds verder uitbreiden.

Ja, lekker die lange updates hè, maarja, hij is zo jong dus elke dag leren we weer nieuwe dingen. :+
Oh, en nog een laatste dingetje; Nobli heeft me voor de eerste keer echt begroet! O:) <3 Ik kwam aanlopen met mijn moeder en hij kwam al hinnikend naar ons toe. Heel schattig, want wij kwamen van de achterkant dus hij zag ons in eerste instantie niet. Maar hij hoort ons natuurlijk elke dag beppen _O- Sowieso kijkt hij altijd heel opgewekt als we aan komen lopen en loopt hij direct naar ons toe. Dat is toch wel heel leuk. Lekker pennygehalte weer. :))

Over het algemeen is Nobli heel braaf met slecht weer, maar toch hunker ik enorm naar de lange zomeravonden... Nog even wachten, haha. Wij oefenen wel gewoon verder ondertussen.

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:55

Wat ziet Nobli er goed uit! :D
En fijn dat het zo goed gaat met jullie. :j

Ik heb Matt vandaag weer eens met bijzet gelongeerd, was alweer een half jaar geleden (tussendoor voornamelijk dubbele lijnen, maar dat kan bij hem niet als je alleen bent). En hij was eigenlijk verrrassend braaf :oo
Maandag ging ie van ieder geluidje uit zijn stekker, vandaag reageerde hij praktisch nergens op.

De doelen met Matt waren om voornamelijk het rijden thuis op te pakken. Maar de laatste keer is Chris eraf gevallen en sindsdien is het regen, wind en/of vorst. Dus vrees eerlijk gezegd dat we weer bij 0 kunnen beginnen. Of dat Matt uberhaupt niet geschikt is als rijpaard, als ie zo heftig blijft reageren :(

Sintara

Berichten: 7422
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:41

Knappe matt! Ik zou hem nog niet zomaar afschrijven als rijpaard hoor. Het is letterlijk een prut periode om een paard in op te pakken..

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:43

Ach, weg gaat ie sowieso niet. Beestje is al zo vaak van eigenaar gewisseld de afgelopen 3 jaar :(:)

Mocht het rijden echt niet lukken, kan ik hem altijd straks nog voor mijn opleiding gebruiken. En wie weet kunnen we vrijheidsdressuur of werken aan de hand met m gaan doen.

En anders is ie een mooie grasmaaier :Y)

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:39

Matt is denk ik super om grondwerk mee te doen. Ik heb dat met Joep echt eindeloos gedaan en nog steeds. Echt heel leuk. Net als academisch grondwerk. Ik loop er graav naast :D Al vind ik dressuur onder het zadel ook leuk om mee te puzzelen :) Nog even en we hebben een goede bak! Zo veel zin om te gaan lessen en op buitenritjes te gaan als dat lukt. Al blijft grondwerk en wandelen echt de basis. Het is de kunst om hem goed te houden maar ook sterker te krijgen. Zo interrssant!

Nobli ziet dr goed uit trouwens. :)) Knappe vos.

Afbeelding

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:20

Sintara: Lekker weer gereden! Fijn dat Mel het buigen zo snel onder de knie krijgt :j
AlwaysH: Wauw, wat is hij opgeknapt zeg! Wat goed dat hij jullie steeds meer gaat vertrouwen!
Dilan93: Fijn dat het longeren goed ging! Snap dat het rijden nu op een laag pitje staat, niet de ideale weersomstandigheden om een paard op te pakken.
Isabel_k: Leuke foto met Joep!

Donderdag heb ik een klein rondje door het bos gestapt en Zaza was superfris. Gisteren hebben we gedressuurd en ze pakte het erg goed op. De overgangen galop linksom doet ze nu best wel stabiel, zelfs als ze erg enthousiast is. Rechtsom gaan we nog op oefenen, maar dat gaat ook steeds wat beter. Denk dat haar dipje over is, maar ik houd er nog even in de gaten.
Komende week wordt denk ik een rustige week voor Zaza. Alles zal wel bevroren zijn, dus word even afzien. Barry wordt wel even overleven denk ik, die zal wel fris zijn, maar we gaan het meemaken.
Ook wel leuk, zat even in mijn archief te spitten en vond een filmpje van een F8 proefje in maart 2019, toen Zaza nog manegepaard was, en een B proef van augustus 2020, wel leuk om het verschil te zien.


(proef begint bij 3:40 ongeveer)