Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:12

@nassinator, ah fijn het eerste galopje!!
Wij donderdag ook de eerste keer in de buitenbak!
Gaat het wel goed verder met Sandy?

@JuliavH, wat gaaf naar het strand, ben erg benieuwd hoe het gaat!
Hengstigheid... de reden dat ik voor een ruin ben gegaan. :+
Een luik ook heel fijn!!

Hier gaat het nogsteeds goed MAAR Nobli is donderdag behoorlijk hard gevallen. Ging aan de touwen hangen en trok alles mee, achoor in paniek weg en is tweemaal uitgegleden. We stonden te rillen als een rietje en was heel blij toen ‘ie weer stond.
Stom ook eigenlijk dat die paarden niet begrijpen dat trekken aan touw juist NIET werkt.
Het was een behoorlijke smak en heel wat gedoe zo op het beton maar hij lijkt er met wat schrammen vanaf te zijn gekomen.
We hebben na de val gewoon gereden en ik heb zijn benen gekoeld. Gisteren had hij veij dus straks maar weer kijken hoe het gaat.

Ben nog nooit zo geschrokken denk ik. := Paard vloog alle kanten op uit disbalans en steigerde ook in alle paniek loodrecht omhoog. Gelukkig was hij toen hij atond gelijk rustig en wilde hij er niet nog vandoor ofzo.

Waarom hij in paniek raakte weet ik echt niet. Hij liep naar achteren en BOEM paniek. Arme Nobli :(:)

Morgen heb ik een fotoshoot met hem dus ik hoop dat ik hem lekker schoon en glimmend krijg vandaag. En dat hij niet opeens wel ergens last heeft ;)

Sintara

Berichten: 7434
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:43

Agossie, arme nobli!
Mel heeft ook een keer zoiets gedaan, haar zet ik nooit meer vast. Toch raar, dat ze dat racepaarden niet leren.

Mel heeft gisteren heerlijk gelopen, al ging de les uiteindelijk niet door. Ik ben gewoon zelfstandig gaan rijden. Mel heeft er steeds meer lol in, en ik kan nu elke bocht met stelling rijden in stap en zelfs in draf is het ook al wel eens gelukt O:)

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:49

Als het goed is worden renpaarden in Engeland gewoon vastgezet en gaat dit meer over Dravers wat jij nu zegt.

Vrijwel alle paarden raken in paniek wanneer ze niet los komen. Nobli is wel echt een ongeleid projectiel die zijn benen moet leren neerzetten.

Ik ga hem juist weer poetsen op diezelfde plek. Hij is er ook niet bang van gelukkig. Liep zonder gedoe er door enzo. Was echt het uitglijden en niet meer op zijn benen komen.

Fijn dat Mel fijn liep! Hoe vaak heb je er nu al op gezeten? Volgens mij haal je me in _O-

Sintara

Berichten: 7434
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:59

Nou de laatste week schiet het op inderdaad! Toch al wel 15x inmiddels. Sinds juni :+

Mel kan echt niet vaststaan. Als ze denkt dat ze vast staat gaat de paniek knop al aan, zelfs als het niet waar is. Zelfs als ik het touw gewoon zo los over een stang heb gelegd doet ze soms in paniek een sprong naar achter, denkt dan oh valt mee dit keer en komt weer rustig terug. Maar als ze vast zit gaat ze heel hard vechten of erbij liggen

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:22

Wat sneu..!
Ja, ik weet dat er renpaarden zijn die niet vast worden gezet, maar Nobli wel gelukkig. Die kan je ook alleen laten staan, maar daar wacht ik nu wel even mee.

Sintara

Berichten: 7434
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:45

Wel praktisch dat je dat kan met nobli, opzich.

Maarja, ik kan Mel helemaal los opzadelen midden op een weiland als ik wil. Heeft ook zo z'n charme :P ze blijft overal stilstaan als ze denkt dat ik dat graag wil

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:18

Haha, dat is zeker waar.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:25

Sorry ik ben even heel erg stil geweest. Wel lekker bezig geweest deze week met Elaya maar ook heel druk met school en even geen tijd gehad om te reageren. Wel zo goed als alles bijgelezen elke dag :D

Deze week heb ik maandag

@JuliavH echt nog een ding op mijn bucketlist het strand :D :D :D :D
Wat gaaf dat je dit gaat doen en wat fijn dat ze een rustiger plekje heeft op stal.

@AlwaysH wat een schrikken dan he....
Je denkt dan inderdaad echt van: stop dan met trekken!! Helaas, zijn er maar enkele paarden die dan niet in paniek raken... Hier een pony op stal die dan gewoon altijd heel zielig blijft staan kijken als die weer eens met z'n halster vastzit op de poestplaats. Hier wikkel ik enkel nog het touw om de paal heen en dan blijft Elaya wel staan, als ze dan schrikt of iets dan gaat ze niet hangen en doet ze enkel wat passen naar achter. Van het erf afgaan zal ze toch niet doen in dr eentje. Ze kan nog prima vaststaan, maar er zijn inmiddels te veel halsters en touwen gesneuveld en ook de paal is al 2 keer mee de grond uitgekomen :')
Hoe gaat het nu verder met Nobil?

@Sintara Fijn dat het rijden goed ging en dat Mel er ook zo'n plezier in krijgt! :D

@roosjenat jullie blijven lekker gaan he :D

@nessinator
Nog wat gemerkt na de trap in haar buik?
En wat fijn dat het rijden zo lekker ging met Stink en Madelief.
Een beetje spanning is niet zo gek voor een eerste galopje :D


Hier heb ik afgelopen week 3 keer kunnen rijden en 2 keer gelongeerd. Dus wel lekker bezig geweest.
Vandaag en gisteren heeft ze vrij gekregen. Afgelopen vrijdag zou ik les hebben, maar ging niet door en heb uiteindelijk voor mezelf gereden in de bak en wat werk gedaan met de cavalleti's. Had een stalgenoot nog thuis staan en nu meegenomen naar stal. Goed werk voor Elaya, dus wil dit echt wel wekelijks gaan meepakken. Ze werd er heel enthousiast van en probeerde er dan ook een aantal keer in galop met een paar gekke sprongen over heen te gaan :') Het springpaard in haar kwam weer eens naar boven. Vervolgens gooide ze alle cavelleti's die rechtop stonden om en uiteindelijk goed afgesloten, ging ze rustig en zoals t moest eroverheen :')

Afbeelding

Mensen die dit ook doen of in het verleden hebben gedaan en nog leuke oefeningen hebben met cavaletti's :D ?

Sintara

Berichten: 7434
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:31

Oh super leuk! Ik heb het met Mel nog niet gedaan, omdat dat toch wel extra belasting geeft enzo en ik ben overbezorgd.
Maar met mijn voormalige verzorgpaard heb ik het wel een paar keer gedaan. Erg goede training.
Het is wel een tip om dat eerst zonder ruiter even te bevestigen voordat je het onder het zadel gaat doen :D tenzij je je eigen zit wilt oefenen of je paard sowieso al erg braaf is natuurlijk

nessinator
Berichten: 1795
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 17:12

JuliavH, wat fijn dat Zaza het zo naar haar zin heeft in haar nieuwe stal! En veel plezier op het strand!
AlwaysH, wat vervelend dat Nobli zo is geschrokken... Hoop dat hij niks heeft en dat de shoot goed ging! Ben benieuwd naar de foto's :D
Sinatra, jammer van je les, maar fijn dat het rijden zo goed gaat!
Felien_Kyra, hoe gaat het met school? Laatste loodjes? Wel fijn dat je zo lekker bezig bent geweest! Ik heb in het verleden met Stink veel gesprongen, maar ben helaas niet zo creatief met cavaletti. Wat wij wel vaak deden was cavaletti's op de volte.

Het gaat prima met Sandy, ze heeft gelukkig helemaal geen last meer. Ik denk dat het meer een blauwe plek was. Ze heeft wel nog een vochtophoping, maar dat is echt allemaal vocht. Het zit op een hele andere plek (onderaan haar buik) dan woensdag en is helemaal niet meer gevoelig, terwijl ik er woensdag niet eens naar kon kijken. Gisteren zijn we wezen rijden en ze was hartstikke goed.

Madelief was ook hartstikke braaf, op een schrik na van een auto die achter ons reed op een plek waar nooit auto's rijden (waarna de dames hun kans schoon zagen om een sprintje te trekken). In het grondwerk was ze wat afgeleid, maar ze deed wel wat ik van haar vroeg. Volgende keer doe ik grondwerk als ze wat minder afgeleid is.

Stinky moest weer eens de trailer in, gewoon om het bij te houden (hij laadt niet altijd even makkelijk), en dat deed hij prima. Hij liep zo achter mij aan, en daarna had hij maar 2 pogingen nodig om er zelf in te lopen en te blijven staan.
Vanochtend in het grondwerk was hij hartstikke super.

Afbeelding


Trouwens, De maand is weer voorbij! Beetje rare maand met die sneeuw en vervolgens lente, ik ben benieuwd wat er van de doelen is gekomen!
nessinator schreef:
Doelen februari
Stinky
1. Doorwerken met het zadel: ontspannen zadelen zonder blokken
2. Hopelijk weer eens rijden
3. Rustig rondje wandelen

Madelief
1. Dressuurtraining
2. Horsemanshipweekend (al zal die denk ik niet doorgaan)
3. Volledig rondje disengage
4. Op alle vier de benen een stap of 3 wijken voor lichte druk
5. Veel plezier in het bos :) Eind van de maand op 15 km zitten

Voor mij was februari best succesvol! Stinky deed het heel erg goed, ik heb meerdere keren kunnen rijden!
1. Hij deed het super met het zadel. Hij blokt eigenlijk helemaal niet meer, alleen heeft hij soms nog even wat extra tijd nodig.
2. Check, check, dubbel check! Heerlijk kunnen rijden en dus zelfs een galopje gedaan!
3. Rustig is het nog niet, maar gewandeld hebben we. We grazen nog veel, zodat hij wandelen leuk gaat/blijft vinden.

Madelief heb ik niet zoveel zelf gereden, maar wel veel grondwerk mee gedaan. Ze is goed vooruit gegaan, ben benieuwd waar we uiteindelijk uit gaan komen!
1. Dressuur was vermoeiend, in de bak is ze niet zo voorwaarts
2. Is inderdaad niet doorgegaan
3. We zijn nog bij een paar pasjes, ze is niet echt onder de indruk maar ze gaat al op steeds lichtere hulp.
4. Ook het wijken voor lichte druk gaat nog niet zo soepel. Ze gaat op lichte druk, maar pas 1-2 pasje(s). De rest komt wel.
5. Het bos is leuk. Op 15 km zijn we nog niet, maar het gaat ook om mijn plezier, dat moet prevaleren boven mijn bewijsdrang.

Doelen maart
Stinky
1. Rustig rondje wandelen
2. Volledige rust bij het opzadelen
3. Werken aan verticale balans
4. Aandachtig sturen in stap en draf

Madelief
1. Meerdere stappen disengage & wijken voor lichte druk
2. Dressuur: sterker worden
3. Werken aan balans
4. Endurancetraining (dressuur): ontspanning op vreemd terrein

Sandy
15 km bosrit en, vooral, hopen op een maand zonder kleerscheuren

Sintara

Berichten: 7434
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:37

Zo vandaag voor het eerst een les gereden :D trots als een pauw. Het was erg pittig voor ons maar het gaat wel goed komen. Ze doet gigantisch haar best. De volgende keer ga ik iets meer rust momenten voor haar inplannen :)
We hebben geoefend met halt houden zonder teugelhulp (of hooguit kneepje in de buitenteugel) en met sturen.
Gut dat sturen :+. Het idee is dat ik mijn buitenteugel tegen de hals leg, de binnenteugel ver van de hals af. Mijn hele lichaam indraaien, binnenbeen opendraaien en buitenbeen eraan. In die volgorde ook. En dat dat dan 'vanzelf' een volte wordt.

Wat Mel daarop denkt, vb linksom:
Hee rechter teugel, hup naar rechts
Huh oh, linker teugel? Naar links :j
(op dat moment geef ik een klein kneepje met rechts om te voorkomen dat we linksaf slaan)
Ok, we gaan gewoon rechtdoor
Hele lichaam van de ruiter gaat indraaien. Maar ze wil dus niet linksaf slaan
Hm ok, we gaan voor een grote bocht naar links
(ik beloon)
Yayyy oh thank God je bent blij! Ik ook! Tralala oh huh? Je doet nog hetzelfde? Ehhhmm..
Herhaling van bovenstaande.

Het was best vermoeiend :')

Wat betreft ons doel:
Citaat:
buiging kunnen vragen in haar lichaam onder het zadel.

Behaald :D

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:50

Ik ga zo even alles bijlezen,jullie gaan veelste snel haha.

23 Februari

Miley had een dag vrij i.v.m de enting.

24 Februari t/m 28 Februari

Deze dagen lekker gewerkt thuis in de bak. Veel geoefend en geleerd. We hebben gewerkt aan de verruimingen, wijken, galop-stap en stap-galop.

Stap-galop en andersom kon ze altijd al rechtsom en van galop naar stap ook linksom. Maar van stap naar galop linksom hebben we eingelijk nooit echt geofend dus daar zijn we druk mee bezig geweest. Dit pakt ze fijn op, maar is nog niet goed bevestigd. Hier gaan we van de week mee verder.

Morgen gaan we weer naar de vereniging (om 8u sochtends :+) daar gaan we weer een L1 proefje opnemen.


Oude doelen februari

- L2 startgerechtigd worden
- Misschien 1x L2 (HC?) Starten
- Balkjestraining mee pakken
- Meer oefenen op verruimingen


Door de sneeuw en daarvoor de regen maar 1 doel kunnen behalen helaas. Ze heeft bijna drie weken vakantie gehad dus de maand was zo voorbij haha.

Nieuwe doelen maart

- L2 startgerechtigd worden
- 2 of 3 keer online starten
- Misschien een springen?
- Van stap naar galop linksom bevestigen
- Nieuwe rijfoto's maken

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:59

Nassinator: Fijn zeg het eerste galopje! En mooie nieuwe doelen voor februari, gaat vast goed komen.

Alwasyh: Oeff schrikken dat Nobli is gevallen. Heeft hij er nog last van gehad? En de fotoshoot is die geslaagd?

Sintara: Jammer dat de les niet door ging, maar wel fijn zelfstandig kunnen rijden. Dat is net zo fijn! :)

Top dat vandaag de les wel door ging, klinkt als een goede eerste les!

Felien_kyra: Leuke afwisseling zo met die cavalleti's. Ik doe zo nu en dan ook een training daar mee, voor inspiratie kijk ik vaak op Google. Staan hele leuke en technische lijntjes op.

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:36

AlwaysH: Jemig, dat is wel even schrikken zeg! Wel fijn dat hij er met alleen wat schrammen ervan af gekomen lijkt te zijn.
Zaza kan alleen vaststaan als alle omstandigheden goed zijn zeg maar. Wanneer er ook maar 1 ding is wat enigszins als eng ervaren kan worden gaat ze gelijk hangen. Ze kalmeert gelukkig wel weer vrij snel, maar ik zet haar eigenlijk toch nooit vast, ze blijft los meestal veel beter stilstaan. Zal toch een mentaal dingetje zijn, dat ze zich opgesloten voelt ofzo als ze vast staat.
Is je fotoshoot goed gegaan?
Sintara: Julie zijn lekker aan het rijden, supergoed! Fijn dat je les vandaag wel door ging. Les kan heel vermoeiend zijn ja!
Felien_Kyra: Leuk, cavaletti’s! Vind het altijd grappig dat de meeste paarden daar zo enthousiast van worden!
nessinator: Jij bent nog lekker met je doelen bezig geweest deze maand, goed van je! Fijn dat Sandy helemaal in orde is!
Handig om het trailer laden zo bij te houden met Stinky!
roosjenat: Succes morgen met je proefje opnemen! Fijn dat het rijden afgelopen dagen goed ging, is een mooie voorbereiding!

Mijn doelen voor februari schijf ik eigenlijk gewoon door, want er is niet echt iets terecht van gekomen.
- Werken aan sturen met springen, ik heb vaak moeite met netjes over het midden van de hindernis springen.
- Bosritjes uitbreiden. Het standaardrondje is ongeveer 1 uur en ik wil graag wat langere ritjes gaan maken en nieuwe routes ontdekken.
- Minimaal 1 keer een online proefje opnemen!
- Werken aan correct achterwaarts gaan ohz. Zaza gaat altijd scheef namelijk.
- En nog steeds doorwerken aan de galopovergangen en het longeren.
Springen gaat even op een laag pitje vanwege de avondklok. Ik heb normaal altijd op maandagavond les, maar dat red ik nu niet met op tijd thuis zijn enzo. We gaan dus even kijken of we een ander moment kunnen vinden.
Gisteren heb ik haar even gelongeerd en dat deed ze best prima. Veel spanning op het begin, maar dat kon ze uiteindelijk wel wat laten afvloeien dus we hebben fijn afgesloten.
Vandaag had ze lekker vrij en hebben we alleen even lekker in het zonnetje gewandeld.
Barry had vandaag weer een feestje georganiseerd. We hebben voor het eerst weer gereden terwijl er andere paarden in de bak aan het galopperen waren. Daar werd hij wel even wild van, maar ik kon hem gelukkig uitzitten en enigszins tot orde roepen haha. Daar gaan we dus goed op oefenen de komende tijd.

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:42

Lief allemaal, dank. ja, het gaat goed met Nobli hoor! Ende fotoshoot ook zeker geslaagd.

Afbeelding

Afbeelding

[ITP] Sfeervolle portretfoto's in deextreme mist!

Morgen gaan we kijken of hij samen met de buurman op de paddock kan, dus spannend!

@JuliavH, ja flink!!
Fijn als ze weer snel bij zinnen komen hè. Soms kunnen paarden zo lang opgefokt blijven. :+

@rosjenat, ai, lekker vroeg haha!
Succes met het proefje!!

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:41

Helaas gaat het niet zoals ik wil. De knie gaat wel wat vooruit, maar ze lijkt toch pijn in haar lijf te hebben. Ze is te complex voor mij om alleen te revalideren. A.s. vrijdag komt de revalidatietherapeut. Fingers crossed!

ElskaIsland schreef:
[ [url=m/pB7ZbO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoi allemaal,

Ik heb een pony, western gereden. Zij mist een spier in haar schouder: de infraspinatus. Hierdoor is ze scheef. Tevens heeft ze een knieblessure door een uitglijder. Dus mijn doelen voor 2021:

-pony eerst (voorjaar) van de knieblessure afhelpen dmv fysiotherapie
-tegelijkertijd start maken met recht richten schouder.
-verder recht richten
-rijden weer oppakken en zien hoe ver we komen
-regelmatig masseren / bodywork.
-in de zomer buitenritjes weer oppakken

En daarnaast ook veel lol hebben !

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:07

Juliavh: Leuke doelen voor maart! Fijn dat je Barry kon uitzitten ondanks zijn wilde plannen haha.

AlwaysH: Prachtige foto's <3

Hoe ging het vandaag met buurman op de paddock?

01 Maart 2021

Vandaag proefje opgenomen, voor het eerst sinds oktober weer proef 7 gereden en dat kon ik ook wel merken haha.

Het was opzich een fijn proefje alleen het was het ook weer net niet. De afwerking was minder en in deze proef kom je 5 keer op de ac lijn en daar steeds recht op uit komen vind ik nog best lastig.

Wilde hem alsnog wel graag insturen alleen op een of andere manier is het niet helemaal goed gegaan en mist het einde van het filmpje. Dat wordt hem dus niet.

Maar het was wel een goede leermoment, ik weet precies waar we nu aan moeten gaan werken. En hopelijk zien we dan over een tijdje verbetering. :D

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:56

Hello!

Zal eerst even op jullie allen weer reageren :D

@sintara had het inderdaad beter eerst even aan de longeerlijn kunnen doen :')
Al deed ze het onder het zadel uiteindelijk ook top.
En wat fijn dat je zo trots was over de les en dat jullie zo lekker vooruitgaan!

@nessinator lief dat je naar mijn school vraagt. Het gaat redelijk, ik doe er alles aan in ieder geval om het in april te gaan halen. Geeft me wel veel stress, maar dat hoort er dan maar even bij. Als ik in april klaar ben en aan het werk kan dan heb ik deze zorgen gewoon niet meer en die gedachte maakt me wel gemotiveerd :')
Verder heb ik inderdaad al veel oefeningen gezien met cavaletti's op de volte inderdaad.
En wat fijn dat jij je doelen nog zo goed als allemaal behaald hebt ondanks het winterse weer :D

@roosjenat
wat balen dat het einde van het filmpje mist.... Wel beter dat het nu was dan dat je echt een ge-wel-dig gevoel erover had... Toch wel weer heel fijn als we dit jaar ergens weer gewoon op wedstrijd kunnen he ;)

@AlwaysH heb al even op je topic gereageerd :D Mooie foto's

@juliavh Goed plan om je doelen op te schuiven. Geloof dat ik dat ook maar ga doen...

nessinator
Berichten: 1795
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 10:55

Sinatra, wat fijn dat je les zo goed ging! Ik krijg altijd zo'n voldaan gevoel als ik echt moe ben geworden van een les. Jij ook?
Roosjenat, Wat goed dat je al met die overgangen bezig bent! Ik hoop daar ook ooit nog eens te komen. Succes met je proefjes! Jammer dat het opnemen staakte...
JuliavH, leuk dat je in maart met je doelen bezig blijft! Je hebt je handen vol aan Barry zo te lezen, en fijn dat je het longeren goed hebt kunnen afsluiten!
AlwaysH, foto's zijn goed gelukt!
ElskaIsland, succes vandaag met de revalidatietherapeut.
Felien_Kyra, het is zeker fijn om het einde in zicht te hebben. Succes!

Het voelt alweer even geleden, ik ben woensdag weer geweest. Madelief deed het fantastisch, ik had deze keer wel haar aandacht dus ze deed de grondwerkoefeningen op lichte druk en hield ze langer vol! In het bos was ze ook fijn, maar niet zo voorwaarts. Geeft niet, we zijn nog rustig aan het opbouwen met Sandy, dus ze sjokt maar een end weg :)
Stink was mentaal niet helemaal ok, misschien had ik niet moeten rijden maar het gewoon bij grondwerk moeten houden, maar ik heb dus wel gereden en we hebben een paar ongeplande galopjes gedaan. Minder verkrampt dan de vorige keer maar zeker niet de bedoeling. Uiteindelijk met wat meer contact toch best ok kunnen rijden.

Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:18

@felien_kyra voor balkjes en cavaletti werk heb ik een boekje gekocht met allerlei oefeningen in stap - draf en galop. Hier staan dan ook in waar het voor is en op welke afstanden je het moet leggen. Echt super handig. Ik zal is kijken of ik een linkje kan vinden van het boekje

" Edit"

Ik heb hem gevonden. Ik weet niet waar hij nog meer te bestellen is , maar dit is iig dat boekje dat ik bedoelde :) https://brightmare.horse/product/creati ... obstacles/

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:05

Always: Mooie foto’s van de shoot! Is het goed gegaan op de paddock met de buurman?
ElskaIsland: Vervelend dat het revalideren niet gaat zoals zoals je wil. Hopelijk kan de revalidatietherapeut vandaag iets voor jullie betekenen!
roosjenat: Jammer dat je proefje niet compleet gefilmd was, maar wel een fijne oefening!
nessinator: Fijn dat Madelief het grondwerk goed oppakte! Jammer dat Stinky niet helemaal mentaal in orde was, maar toch wel fijn dat de galop minder verkrampt ging dan vorige keer!

Dinsdag heb ik kort wat gereden en Zaza was best fijn. Overgang naar de galop ging erg fijn!
Afbeelding
Woensdag was het zover, we gingen naar het strand! Opgehaald door Paardentaxi Amsterdam op stal en naar het strand gereden. Zaza kan de trailer nog wel wat spannend vinden, maar ze deed het echt super.
Het strand was zo gaaf! Zaza vond het ontzettend eng, maar ze was heel dapper en braaf! Helaas hadden we geen zon, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben lekker wat rondgereden, stap en draf en een kort galopje. Nog niet de zee in geweest maar dat gaan we een andere keer doen. We gaan zeker nog een keer naar het strand!

Gisteren en vandaag heeft ze lekker vrij en dan gaan we morgen weer eens wat doen!

Sintara

Berichten: 7434
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:56

Ah wat mooi, zo galopperen op het strand <3 heerlijk!

Ik heb net weer een buitenrit gemaakt :D super blij mee. Ik had deze keer even gelongeerd van tevoren, en er zat veel meer rust in. Deze keer een groter rondje gedaan en drie stukken gedraafd. In draf weet ze zich in het bos echt geen houding te geven en kan geen continu tempo houden, maar ach. Dat komt wel :) :)

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:12

@Juliavh heerlijk joh! :D Is ook echt een bucketlist ding van mij. Helaas zit je hier in de achterhoek verre van het strand :( Fijn ook dat het rijden dinsdag zo lekker ging.

@nessinator ja is echt fijn. Mocht ik het niet halen nu dan kan ik pas in juni officieel afstuderen maar ga dan wel doorzetten aankomende maand zodat ik het in ieder geval voor me zelf zo goed als afgerond heb.

@vingino99 Dank je wel! Ik ga zo eens even kijken naar het linkje. Ben benieuwd :D

@Sintara Wat fijn zeg dat jullie zo lekker bezig zijn nu!


Was er van de week niet aan toegekomen te updaten of om terug te kijken op de doelen van februari.
Dus bij deze.

Deze week heerlijk gewerkt met Elaya. Vooral gisteren. Ik had les en wauw wat liep ze stukken fijn zeg. Ik had zo de wedstrijdring in gewild op dat moment :D :D
Dinsdagmiddag liep ik in de wei en het was zulk lekker weer dat ik besloot om mijn instructrice op te bellen om te vragen of ze toevallig die middag nog plek had en jahoor een uur later stond ze in de bak. Vind het altijd heel fijn om te rijden onder begeleiding. Dan gaat alles net wat beter bij ons.

Verder heb ik haar nog twee keer gelongeerd. Dit ging beide keren met wel wat uitspattingen van Elaya, maar goed, uiteindelijk eindigen we dan met een ontspannen en rustig paard, dus daar doen we het voor.

Ik merk aan alles dat de galop in tegenstelling tot voor haar blessure wel echt een stuk slechter is geworden. Hier wil ik de komende maand dan ook wel aan gaan werken. De galop even net wat vaker weer meepakken. Dit doe ik vaak ook maar korte stukken tijdens de training, ik denk omdat ze in de draf zo lekker loopt momenteel. Ook fijn want dat was voor haar blessure een heel lastig punt. Wellicht ook omdat we voor haar blessure wekelijks naar springles gingen waar we veel galoppeerden.

Doelen februari

- Proefje oefenen (B)
- 2 keer zelf springen
- 1 keer springles
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Elke week longeren

Helaas zijn er maar weinig doelen behaald ^ door het slechte weer in februari

Ik ga daarom alle doelen meenemen naar maart en voeg daar de galop aan toe:


Doelen maart

- Proefje oefenen (B)
- 2 keer zelf springen
- 1 keer springles
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Elke week longeren
- Werken aan de galop

nessinator
Berichten: 1795
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 20:19

JuliavH, wat gaaf die strandrit!
Sinatra, wat leuk dat je weer naar buiten kan! Dat constante tempo komt vanzelf wel.
Felien-Kyra, mazzel dat je instructrice nog zo snel tijd had! Ik hoef trouwens niet zo nodig naar het strand, het Montferland is mooi genoeg :D Succes in maart, ik hoop dat het weer dan wel meevalt!

Sandy (26) mag met pensioen. Ze had vandaag zulke heftige opstartkreupelheid dat we niks meer van haar gaan verlangen, alleen nog lol hebben. We gaan eerst de DA ernaar laten kijken, zodat die ons kan adviseren wat nog wel kan, want stil zetten is voor Sandy mentaal geen optie. Ze kwijnt weg en wordt chagrijnig als ze te lang niks mag doen en gaat uit haar plaat als ze weer wel mag, dus we willen haar wel bezig houden. Maar als het bij wandelingetjes blijft is dat voor ons prima.
Madelief was erg afgeleid, dus grondwerk was een drama, maar morgen in de herkansing inclusief een rondje dressuur. Vanwege Sandy's kreupelheid hebben we Madelief ook niet echt aan het werk gezet dus dat mag ze morgen inhalen.
Met Stinky zijn we wezen wandelen. Tot de eerste oversteek doet hij het nu hartstikke goed, maar daarna besloot hij even op 2 benen mee te lopen. Hij blijft wel goed te houden gelukkig maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dit moet oplossen. Hopelijk door veel te wandelen wordt het vanzelf beter.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:19

Juliavh: Heerlijk zeg zo op het strand, gaaf!!

Sintara: Fijn dat de buitenrit zo goed ging.

Felien_kyra: Wat een geluk dat je instructrice nog komen! Hoe ging de les?

Nessinator: Balen van de opstartkreupelheid zeg.. Maar wel een eerlijke beslissing om haar met pensioen te doen.

Jammer dat het grondwerk met Madelief niet zo goed ging, volgende keer beter!

2 maart 2021

Miley was vandaag vrij

3 maart 2021

Miley vandaag licht getraind, ze liep prima. Vooral losgewerkt.

4 maart 2021

Ook vandaag Miley gereden, helaas had ze haar dag niet helemaal dus i.p.v dressuurtraining hebben we een galoptraning gedaan. Dat vind ze namelijk altijd erg leuk om te doen!

5 maart 2021

Dagje vrij

6 maart 2021

Vandaag was het weer tijd voor een dressuurtraining. Op het begin ging het niet heel goed maar na een half uurtje liep ze heel erg fijn. Vooral geofend om een mooie rechte A-C lijn te rijden, daarnaast ook een contra galopje mee gepakt en het achterwaarts. :)