Verkoop van paard loslaten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 11:16

Afgelopen juli is mijn paard verkocht. Zelf gefokt, 8 jaar gehad. Wat had ik moeite met de verkoop. Ze stond in training, diegene heeft ook de verkoop gedaan.
Paard is verkocht aan een particulier. Met keuren ben ik erbij geweest en heb haar zelf naar de nieuwe stal gebracht.
Omdat het voor mij moeilijk lag en ik haar los wilde laten heb ik contact met de nieuwe eigenaresse verder afgehouden. Ze had volgens mij een goed plekje. 40 minuten van mijn huis. Dus als ik wilde kijken, dan kon dat.

Helaas kreeg ik in september bericht van de trainer dat ze bericht had dat het niet goed ging. Paard is uiteindelijk weg gegaan en eind september stond ze op marktplaats via een handelsstal.
Half oktober was ze weer verkocht. Ik wist niet meer waar ze was. Dat maakte me onrustig. Ik ben dus maar gaan blijven zoeken.
Eergisteren vond ik haar... op ehorses te koop aangeboden in Duitsland, bijna 4 uur rijden hier vandaan. Weer bij een handelsstal.

Het maakt mij zo verdrietig wat er nu met haar gebeurt. Ze is 8 jaar mijn maatje geweest, en nu gaat ze van stal naar stal. Als ze verkocht is weet ik weer niet meer waar ze is.
Nu zit ik met zwangerschapsverlof thuis en ben ik gewoon heel veel met m'n gedachten bij haar.

Hoe kan ik haar nou loslaten? :( terug kopen is geen mogelijkheid. Ik wil zo graag dat zij goed terecht komt.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 10-12-21 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:27

Ik herken het helemaal...
Mijn maatje die ik 10 jaar had, vanaf veulentje.
Verkocht omdat hij echt meer gereden wilde worden, dat vond hij echt zo fijn. Meer doen, meer uitdaging.
En door mijn ongeval kon ik hem dat niet geven.
Verkocht aan zo'n fijn plekje. Wel nog contact met de nieuwe eigenaar. Niet veel, want wilde geen zeurende oud eigenaar zijn.
Maar kreeg wel af en toe een update en dat was zo fijn.
En ineens hoor ik via de hoefsmid dat hij weg is.
Verkocht ook aan een handelstal, waarom had ze het niet gezegd, ik had hem wel terug kunnen kopen.
Jaren gezocht en ineens vond ik hem. Als manegepaard, totaal niet geschikt, toch wilde de eigenaar de hoofdprijs, misbruik van mijn emotie maken.
Uiteindelijk heeft een stagiair hem daar gekocht, maar hij bleef op die k..plek staan met hele dag binnen.
Terwijl hij dat zijn hele leven niet had gehad.
En nu is hij dood.... veel te vroeg en naar mijn idee omdat hij daar zo slecht stond.
En ik voel me zo schuldig... nooit had ik hem weg moeten doen...het is mijn schuld....

Dus mijn emotionele reactie, kun je haar echt niet terug kopen?
Want hoe het los te laten...geen idee.... het is mij nooit gelukt, nog altijd niet.

Sterkte voor je :knuffel:

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:37

Hier hetzelfde. Ik heb spijt dat ik mijn merrie jaren geleden verkocht heb. Ik had een speciale band met haar. Maar ze was niet meer geschikt voor de sport en ik had de keuze om er zelf mee door te fokken of te verkopen want nu had ze daar de leeftijd nog voor. Ik heb haar toen verkocht naar Engeland en deze mensen zouden haar houden tot aan haar dood zeiden ze. Maar goed, de veulens vielen tegen en ze is toen toch weer verkocht. Ik kon haar niet meer terugkopen want ik was niet meer financieel en qua woonomstandigheden in de positie om haar terug te nemen. Toch heb ik in mijn hart altijd pijn gehad hierom. Ik denk dat ze inmiddels niet meer leeft. Ze was van 1996.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:51

.u
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:54

Dan hier een wat positiever verhaal:
Had ooit een merrie. Zij had bij mij een zwaar ongeluk gehad. Op de stal waar ik toen met haar stond kwam ze met haar voet vast te zitten onder de beschotting en werd voor de helft ontschoend. (Naar bleek was de bak slecht onderhouden en zaten onderaan de beslotting onder het zand behoorlijk wat gaten; in 1 van die gaten is ze vast komen zitten). Na een jaar met haar aan de hand gestapt te hebben met haar voet in een constructie, bleken de foto's door de veearts niet helemaal goed te zijn genomen en was er een stukje van het hoefbeen afgekomen. Een operatie kon niet (want dan zou de hoef weer open moeten) en werd besloten tot een zenuwsnede. Maar de merrie werd nooit meer wat het was. Ze had wel een goed papier en ik besloot haar als fokmerrie (ze was toen 6 jaar) te verkopen aan - dacht ik - een particulier. Helaas bleek het een handelaar; het paard was er snel weg en ik was haar kwijt. Ben er jarenlang ziek van geweest. Van tijd tot tijd deed ik nog wel eens een zoektocht op internet, maar zonder resultaat. Tot ik haar via een bokker terugvond. Zij herkende het paard in mijn onderschrift, ook vanwege haar aparte naam: Rokometa. Zij heeft de eigenaresse gevraagd of ze contact wilde en dat wilde ze. Rokometa, inmiddels Rocky en Rifke (zoals wij haar noemden) stond bij een hele lieve vrouw in Friesland. Inmiddels leeft ze ook niet meer, maar een betere uitkomst had ik me niet kunnen wensen. De merrie heeft het gewoon heel erg goed gehad. De eigenaresse en ik hebben nog steeds nu en dan contact.

Ik kan me heel goed indenken dat je je schuldig voelt. Ik heb me ook jarenlang zo gevoeld.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 12:03

Schuldgevoel is er zeker. Had er met een vriendin al over, had ik haar maar bij de hengst gedaan. Maar het is een merrie met karakter. Ik kon er niet meer op rijden. Ik ben te onzeker. En hoe het veulen dan zou worden, weet je ook niet.
Het is gewoon zo'n bijzondere en gevoelige merrie.

In de omschrijving van de advertentie staat ook dat ze bijzonder is en de ruiter uit kiest.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:06

Als je iets verkoopt en je hebt er moeite mee dan is het verstandig om niet elke keer te blijven zoeken naar het paard. Je hebt daar alleen jezelf mee.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:08

Als ze in de advertentie ook al wel zo eerlijk zijn, dan kan je hopen dat ze toch bij een goed match terecht gaat komen!

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:23

:knuffel:

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:30

Ja, ik ken het gevoel. Alsof ze een stuk van je hart afbreken en meenemen. In mijn geval is het paard goed terecht gekomen en staat hij van zijn oude dag te genieten in de wei. Maar toen ze hem kwamen halen, is er een stukje binnen in mij gestorven.

Ik was zo dom om mijn paard te verkopen voor een vent. Nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:36

Ooh zo herkenbaar.. Mijn oude pony had ik verkocht aan een stal waar ze een poosje heeft gestaan, toen heeft een lesklant haar gekocht. Die heeft haar een aantal jaren wel gehad, maar ze was inmiddels wel bang geworden van de pony. Vrij plots verkocht ze haar en is de (dacht ik) handel in gegaan.. Jaaaren niks van haar vernomen en ik ging er vanuit dat ze niet meer was, inmiddels was ze al ruim over de 20. Ook ooit een zoektopic op Bokt geplaatst en ineens jaren later kreeg ik via dat topic een berichtje van iemand en bleek ze al die jaren op een manege te hebben gestaan. Ik geloofde het eerst niet, want inmiddels moest ze dan bijna 30 zijn, maar na foto's uitgewisseld te hebben was ze het echt. 2 jaar geleden ben ik zelfs nog een keer bij haar geweest, heel bijzonder :+: Inmiddels is ze ingeslapen, maar op een hele mooie leeftijd en na een hele mooie oude dag :+:

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:39

Helaas is het erg vaak zo dat die hele gevoelige paarden die bovengemiddeld uitdagend te rijden zijn maar niet voldoende kwaliteit hebben voor een prof zeer regelmatig van eigenaar wisselen. Hoe sneu het dan ook voor die paarden is... Zo'n paard trainen is voor een amateur best en opgave en heel veel geven het op termijn op om maar hun hobby uit te oefenen met een minder complex beestje. Ik heb vrij recent ook zo'n karaktervol paard verkocht en ga er bewust niet achteraan.

Als terugkopen echt geen optie is TS zou ik dan vooral proberen om niet meer actief te zoeken, zolang je haar blijft volgen is emotioneel aftand nemen vrijwel onmogelijk :n

Ik heb trouwens ook zo'n verhaal, dat was mijn tweede paard dat ik nog als tiener van mijn ouders heb gekregen. Ze stond op het moment van verkoop al best een tijdje in de lease bij iemand gezien ik er absoluut geen geld voor over had om haar zelf te houden maar verkopen spijtig genoeg niet wilde lukken (destijds was de markt niet zo gek als nu). Paardelief kreeg last van HKO binnen de 3 jaar die zij bij de leaser heeft doorgebracht, erg sneu gezien ze bij mij gewoon 100% gezond was ook roentgenologisch goedgekeurd. Degene hoefde haar niet meer omdat ze niet meer geschikt was om op concours mee te springen en ik zat ff met miminumloon ergens tussen een flexhotel en een illegaal onderverhuurde kamer in een woning die we met z'n achten deelden, allemaal Oostblokarbeiders uiteraard :') dat verdient eigenlijk zijn eigen topic :+ Maar goed, ik had toen niet eens geld om mezelf fatsoenlijk te huisvesten laat staan een paard. Via via is mijn merrie aan iemand verkocht die haar als maatje voor licht recreatief gebruik zou houden, degene bleek een verkapte handelaar en zo is ze bij een manege terechtgekomen -O-

Eigenlijk is het grappige dat ze het bij die manege het beste had, zeker beter dan op de vorige 2 adressen. Zo te zien op de foto's regelmatig lekker in de wei, liep slechts wat kinderlessen en op de filmpjes zag het er leuk uit, ze stond er keurig bij qua conditie en tuig. Maar nog steeds niet wat ik voor mijn paardje zou willen... ik ben al paar jaar terug gestopt met volgen.

Ik denk er soms aan om haar terug te kopen na alles wat ze door mijn rare keuzes in het leven heeft moeten meemaken maar verstandig is anders denk ik .

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:50

Wat naar om dit zo terug te lezen. Ik snap je ongeruste gevoel wel. Ik ben alleen wel eerlijk dat je op deze manier jezelf wel gek maakt. Je hebt er geen controle meer op, tenzij je het paard terug koopt. Wanneer je niet tot de mogelijkheden bent om dat te doen zou ik er niet meer actief op zoeken. Dit ter zelfbescherming.

Als je echt zeker wil weten waar het paard terecht komt is het verstandig een koop contract op te stellen met daarin afspraken over doorverkoop. Ik heb dit ook gedaan. Dit geeft een stukje zekerheid. Zonder contract heb je geen poot om op te staan.

Het is echter wel zo dat paarden met een pittig karakter niet door elke ruiter gereden kan worden. Waardoor er mogelijk mismatches ontstaan of het niet haalbaar is voor de ruiter en het paard steeds doorverkocht wordt. Ik ken paarden die enorm veel talent hebben, goed papier hebben, maar niet door elke ruiter gereden kunnen worden.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:55

Gizeppie schreef:
Wat naar om dit zo terug te lezen. Ik snap je ongeruste gevoel wel. Ik ben alleen wel eerlijk dat je op deze manier jezelf wel gek maakt. Je hebt er geen controle meer op, tenzij je het paard terug koopt. Wanneer je niet tot de mogelijkheden bent om dat te doen zou ik er niet meer actief op zoeken. Dit ter zelfbescherming.

Als je echt zeker wil weten waar het paard terecht komt is het verstandig een koop contract op te stellen met daarin afspraken over doorverkoop. Ik heb dit ook gedaan. Dit geeft een stukje zekerheid. Zonder contract heb je geen poot om op te staan.

Het is echter wel zo dat paarden met een pittig karakter niet door elke ruiter gereden kan worden. Waardoor er mogelijk mismatches ontstaan of het niet haalbaar is voor de ruiter en het paard steeds doorverkocht wordt. Ik ken paarden die enorm veel talent hebben, goed papier hebben, maar niet door elke ruiter gereden kunnen worden.

met contract ook niet.
Ik heb het bij een volgend paard ook gedaan, hopend op een stok achter de deur, maar wetend dat het geen enkele zekerheid geeft.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:59

Oef moeiljk zeg. Ik heb 1x een paard verkocht en zoveel tijd besteed aan het zoeken naar het meest geschikte adres. Leuk stel, klonk super, zelf weggebracht etc. En na twee weken een belletje van hem, dat ie helemaal niet zo braaf was en hij moest maar terug. Ik kreeg het er echt heel slecht mee maar vond ook dat ie m bar weinig kans gegeven had om te wennen. Haar klik was destijds zo goed dus ik gaf aan dat ik erover na moest denken. Daarna trok zij aan de bel, dat ie zonder haar medeweten gebeld had en dat ze m helemaal niet kwijt wilde. Ze is gescheiden en hij is bij haar tot aan zijn dood gebleven.

Maar moeilijk, ja, heel erg. Het is loslaten van iets waar je van houdt en waar je van wil dat ie terechtkomt.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:12

DuoPenotti schreef:
Gizeppie schreef:
Wat naar om dit zo terug te lezen. Ik snap je ongeruste gevoel wel. Ik ben alleen wel eerlijk dat je op deze manier jezelf wel gek maakt. Je hebt er geen controle meer op, tenzij je het paard terug koopt. Wanneer je niet tot de mogelijkheden bent om dat te doen zou ik er niet meer actief op zoeken. Dit ter zelfbescherming.

Als je echt zeker wil weten waar het paard terecht komt is het verstandig een koop contract op te stellen met daarin afspraken over doorverkoop. Ik heb dit ook gedaan. Dit geeft een stukje zekerheid. Zonder contract heb je geen poot om op te staan.

Het is echter wel zo dat paarden met een pittig karakter niet door elke ruiter gereden kan worden. Waardoor er mogelijk mismatches ontstaan of het niet haalbaar is voor de ruiter en het paard steeds doorverkocht wordt. Ik ken paarden die enorm veel talent hebben, goed papier hebben, maar niet door elke ruiter gereden kunnen worden.

met contract ook niet.
Ik heb het bij een volgend paard ook gedaan, hopend op een stok achter de deur, maar wetend dat het geen enkele zekerheid geeft.


Juridisch gezien hebt je daar heel weinig aan zo'n contract, wellicht voor je gevoel wel maar dat biedt gee zekerheid. Je kunt de nieuwe eigenaar daartoe proberen te verplichten om bij eventuele verkoop eerst het paard aan jou aan te bieden, maar als het terugkopen financieel of om prive redenen niet haalbaar is wat voor stok achter de deur is het dan...? Verder mag je niemand verbieden om over zijn eigendom te beslissen zolang het maar binnen grenzen van de wet valt, dat is het vervelende van paarden verkopen :')

Ik zou echt zeggen dat niet meer actief opzoeken de enige gezonde oplossing is, het paard heeft er toch niets aan en zo blijft je jezelf maar onnodig kwetsen :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 10-12-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:13

Het is heel erg voor je ts. Maar je geeft aan dat terugkopen geen optie is.Dan zit er niets anders op dan loslaten.Het is dan simpelweg een gevolg van karma dat jullie apart van elkaar verder moeten.Je paard vindt vast wel een nieuw baasje die haar\zijn best voor haar gaat doen.Je kunt via sociale media en haar naam en registratienummer waarschijnlijk haar nog wel volgen.Een al te intens contact met ex-eigenaren wordt overigens niet door iedereen op prijs gesteld,maar dat is in elk geval anders.Je hebt haar indertijd verkocht om een toen goede reden. Het is ook heel normaal dat (jonge) paarden verkocht worden.Dus ik zou zeggen,leg het naast je neer.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 13:38

Niet meer op zoek gaan zou inderdaad de beste optie zijn. Al voelt dat ook weer heel dubbel.
Misschien dat het ook nog wat tijd nodig heeft om te slijten.

En wel fijn dat het gevoel herkend wordt. Mijn vriend denkt er ook makkelijker over en zegt ook dat ik het moet loslaten. Makkelijker gezegd dan gedaan.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:28

Ik heb het geluk gehad dat verkochte paarden altijd erg goed terecht gekomen zijn, maar begrijp wel heel goed hoe lastig het voor je is.

Als terugkomen geen optie is (en die is er niet, las ik), dan zou ik stoppen met het paard te volgen. Anders blijf je in je onrust zitten en daar heeft niemand wat aan.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:01

Fly_high schreef:
Helaas is het erg vaak zo dat die hele gevoelige paarden die bovengemiddeld uitdagend te rijden zijn maar niet voldoende kwaliteit hebben voor een prof zeer regelmatig van eigenaar wisselen. Hoe sneu het dan ook voor die paarden is... Zo'n paard trainen is voor een amateur best en opgave en heel veel geven het op termijn op om maar hun hobby uit te oefenen met een minder complex beestje. Ik heb vrij recent ook zo'n karaktervol paard verkocht en ga er bewust niet achteraan.

Als terugkopen echt geen optie is TS zou ik dan vooral proberen om niet meer actief te zoeken, zolang je haar blijft volgen is emotioneel aftand nemen vrijwel onmogelijk :n


Hier zit helaas wel een kern van waarheid in, jij hebt alles gedaan wat je kon TS. In training gedaan en verkocht naar een fijn plekje. Dit soort paarden moet echt geluk hebben bij een wat handiger persoon terecht te komen of weer even goed doorgetraind te worden op een handelstal. Niet alle handelstallen zijn slecht gelukkig. Al gun je ieder paard natuurlijk een fijne eigen baas en een goede paardwaardige plek. Hopelijk vind ze die in Duitsland. Verkopen is sowieso loslaten, hoe moeilijk soms ook.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:08

Ik heb ook mijn vorige pony van hand op hand zien gaan, maar loslaten had ik erg veel moeite mee.
Enkele jaren later zag ik dat er bij haar chipnummer een melding stond dat ze geslacht is in Nijkerk (+- 9 jaar oud).
In eerste instantie schrok ik hier heel erg van, later bracht het veel rust omdat ik mij geen zorgen meer hoefde te maken over haar :(:)
Ik weet de reden van slacht niet en dat knaagd nog wel eens, maar de wetenschap dat er niet meer met haar geleurd kon worden bied ook troost.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:44

Aangezien dit paardgerelateerd is, verplaats ik dit topic naar [PP] Paardenpraat

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:40

Moeilijk TS, kan mij amper voorstellen hoe jij je moet voelen. Maar ben bang dat als terugkopen geen optie is, je het alleen nog maar los kan proberen te laten.
Ik heb van mijn moeder een heethoofd karakteristieke adhd merrie gekregen toen ik 14 was, als ik achteraf had geweten wat een paard houden (met zo'n gebruiksaanwijzing) in hield.. Maar verkopen zou ik nooit meer kunnen, al heb ik nog zo vaak op het punt gestaan wel hoor.. Dat ik het financieel niet meer trok, of betreft tijd, moet veel extra werken om haar te bekostigen en heel veel leuke dingen er voor laten, en dan nog niet gesproken over haar gecompliceerde karakter, ze is zeker niet mijn droompaard, sterker nog, zou momenteel liever geen paard hebben, het past niet in mijn leven. Maar kan het niet over mijn hart verkrijgen te verkopen, als de dood dat zo iets zou gebeuren. Inmiddels zijn we al ruim 10 jaar verder, en ik verwacht dat ze ook nog wel minstens 10-15 jaar mee gaat :') maar een mooi leven heeft ze zeker, en ondanks de af en toe onmogelijk struggle voor mij, geeft dat een voldoening, haar happy zien maakt mij happy.
Als ik jou was zou ik proberen haar terug te kopen en de verloren tijd zo veel mogelijk proberen goed te maken, maar als dat echt geen optie is, dan moet je het loslaten. Genoeg mensen die makkelijk omgaan met kopen en verkopen van paarden, dus daarin zou je geen uniek geval zijn, neem het jezelf dan ook niet al te kwalijk, soms loopt het leven zoals het loopt.

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Verkoop van paard loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:44

Ik herken het wel en heb zelf 1 keer een paard verkocht (mijn enige eigen paard ooit), die ging weg als weidemaatje, kon nog wat recreatief rijden. Heb er altijd een knoop van in mn maag gehad, zo'n foute beslissing geweest. Ik had alle spullen meegegeven, maar die mensen hebben hem een paar maanden later alweer verkocht. Uiteindelijk is hij wel goed terecht gekomen, maar ik zou het nooit meer op die manier doen. Maar als ik hem zelf had gehouden, had ik daar qua tijd, energie en geld ook niet gelukkiger van geworden, maar ik was jong, wel weer iets van geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 00:08

Ik heb dit ook met een veulen gehad. Die bleef steeds maar weer opduiken.

Had er een onwijs goede band mee, kon er in de wei zo naast gaan liggen etc. Ongelooflijk fijn karakter.

Maar toen hij bijna 3 werd had ik op dat moment mijn handen te vol met mijn andere paarden, dus verkocht.

Paar jaar later stond hij op een wei in de buurt, opnieuw te koop. Nog steeds even lief <3 maar ik had er nog steeds de ruimte niet voor en gek genoeg ook niet het gevoel dat ik hem perse terug wilde.

Hij werd verkocht naar de heel andere kant van het land!

Weer een paar jaar later zag ik hem plots op buitenrit - hij was opnieuw in de buurt terecht gekomen! Dat vond ik echt bizar. Het was super leuk hem weer te zien.

Ik vond het toen erg fijn zijn vroeger verleden incl. veulenfoto's te overhandigen aan de nieuwe eigenaar.

Hij had een uitstekend nieuw plekje gevonden bij deze mensen. Ik zie hem nooit meer maar weet dat hij het echt goed heeft dus het is goed zo.

TS, als je haar niet terug kan kopen zou ik proberen positief denken en geloven dat ze wel een goede nieuwe eigenaar zal vinden :)
Vooral omdat ze in de advertentie schrijven dat ze haar ruiter kiest.

Het is normaal dat het je triggert zo'n advertentie hoor. Maar binnenkort is de advertentie weer offline en dan zal je weer rust vinden.

Probeer alleen uit te zoeken of je haar echt niet wil/kan terugkopen, want dan is dit wel het moment natuurlijk :o