Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe zou het komen dat er meer merries aangeboden worden

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een paard en het valt me op dat in het verkoop aanbod 2/3 van de dieren merries zijn. Waar zou dat nou aan liggen? 15 jaar geleden was dat andersom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 22:04 



 

Omdat je de mannelijke versie in twee varianten hebt, hengsten en ruinen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 22:17 



 
Profiel   

Veel mensen zijn ervan overtuigd dat ruinen makkelijker zijn... minder kans op pismerriegedrag denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 22:19 



 
Profiel   

Dat valt mij inderdaad ook op. Ik ben op zoek naar een betuigde (grote) shet en dan het liefste een ruin. Niet te vinden of overdreven duur. Merries zijn er inderdaad genoeg te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 22:52 



 
Profiel   

ik denk ook ivm de gedachte dat ruinen makkelijker zijn??? alhoewel ik genoeg merries ken die stabieler zijn dan ruinen...merries gaan voor je door het vuur zeggen ze wel eens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 22:54 



 
Profiel   

Ruin = geen verleiding om veulentjes te fokken met alle kosten die daar bij komen (incl. te schattig om te verkopen).
Dat is hier in elk geval een belangrijke reden om geen merries te willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 23:04 



 
Profiel   

Dat is mij ook opgevallen inderdaad, ben ook wel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 23:06 



 
Profiel   

Een merrie moet je van houden. Een ruin (en reu ook trouwens) is voor iedereen geschikt. In mijn ogen dan.

Grappig, ik vroeg me laatst af of er meer merrie aanbod zou zijn, omdat me dat best logisch leek. Bedankt voor het geven van het antwoord :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 02:16 



 
Profiel   

Dag van een ruin: :D :) :D
Dag van een merrie: :D 8)7 O:) {:} :roll: :\ :oo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 02:25 



 
Profiel   

Omdat ik never een merrie zou willen, na een enorme pismerrie verzorgd te hebben waar ik de helft van de tijd niks mee kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 05:30 



 
Profiel   

Dat is voor ieder anders bij de quarters krijg je merries veel beter verkocht dan een hengst/ruin... ik kan niks met een ruin 9/10 hebben altijd hap gedrag en zijn in het algemeen een stuk vervelender geef mij maar een merrie ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 06:21 



 
Profiel   

Pfoe toen ik zocht begin van het jaar is dat niet echt een beeld wat ik herken, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen haha.

Ik zocht juist een merrie, met ruinen kan ik niet zoveel. You tell a gelding and discuss it with a mare was het toch :D ik hou ervan en ik bouw met een merrie een veel betere band op dan met een ruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 06:45 



 
Profiel   

Ik zou juist nooit een ruin willen. Met merries krijg je een veel diepere band en werken harder voor je als ze je echt vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:50 



 
Profiel   

Bij de Friezen worden heel veel jonge hengsten naar het buitenland (Mexico, VS) verkocht. Dus er zijn gewoon ook echt veel minder hengsten/ruinen beschikbaar dan merries. En ze zijn (dus) veel duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 13:00 



 
Profiel   

Ik ben van mening dat de stelling niet klopt.

Te koop op tweedehands.be (Belgische Marktplaats):
189 merries
150 ruinen
83 hengsten

Een kleine meerderheid voor merries, maar als je alle mannelijke dieren bij elkaar telt, zijn die juist weer in de meerderheid.

Sporthorses:
787 merries
593 ruinen
414 hengsten

Zelfde conclusie: kleine meerderheid voor de merries, maar ook hier weer zeker geen noemenswaardig verschil (niet de 2/3de die genoemd wordt). De mannelijke dieren samen vormen ook hier weer juist de meerderheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 13:10 



 
Profiel   

Als je kijkt naar dieren die inmiddels in de berijdbare leeftijd zijn wel.
Het is geen wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 20:12 



 
Profiel   

Vanaf 3 jaar bedoel je?

604 merries
556 ruinen

Ik wil er geen wedstrijd van maken. Maar ik las je stelling en dacht meteen: is dat echt? Dus ging ik even kijken en dit zijn gewoon de cijfers die ik zag. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 23:11 



 
Profiel   

Ja jij dacht meteen, laat ik die vraag even onderuit halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 23:25 



 
Profiel   

mrie schreef
Ja jij dacht meteen, laat ik die vraag even onderuit halen.


Misschien was het gewoon nieuwsgierigheid?
Rustig aan, does lief ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 23:32 



 
Profiel   

mrie schreef
Ja jij dacht meteen, laat ik die vraag even onderuit halen.


Iemand zegt iets wat tegen jouw stelling ingaat, en je wordt meteen scherp in je reacties. Niet iedereen hoeft het met je eens te zijn, chill... Inderdaad, #doeslief

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 23:55 



 
Profiel   

Het ligt er ook aan waar je zoekt maar het algemene beeld is dat er gemiddeld iets meer merries dan ruinen/hengsten worden aangeboden. Maar dat verschil zit meestal in de ordergrootte van 10%. De 30% die jij stelt, herken ik niet van verkoopsites.

Het valt mij wel op dat de zoekvraag van mensen vaker "ruin/hengst" bevat dan "merrie" of "maakt niks uit" en dat lijkt voort te komen uit de gedachte dat ruinen simpeler zijn. Sommigen zeggen dat rechtuit, bij anderen lees je het tussen de regels door.

Helaas, ook kerels hebben hun streken. Ik ken ze in soorten en maten }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 23:57 



 
Profiel   

mrie schreef
Ja jij dacht meteen, laat ik die vraag even onderuit halen.

Dit is precies de reden dat mensen geen merries kopen denk ik. Overdreven reacties altijd :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 00:02 



 
Profiel   

ElSea schreef
mrie schreef
Ja jij dacht meteen, laat ik die vraag even onderuit halen.

Dit is precies de reden dat mensen geen merries kopen denk ik. Overdreven reacties altijd :Y)

Jij zegt het, ik dacht ook vrouw zeker? en ook nog een bepaalde periode, zoiets.

Maar on topic, ik heb veruit het meeste merries gehad. Bevalt me goed. Maar ruinen zijn over het algemeen wat gelijkmatiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 00:32 



 
Profiel   

pillow schreef
Jij zegt het, ik dacht ook vrouw zeker? en ook nog een bepaalde periode, zoiets.


Dit vind ik dan ook weer zo'n stigmatiserende onzin opmerking. Waarom wordt er gelijk naar menstruatie verwezen als iemand scherp reageert? Vrouwen zijn nou eenmaal emotioneler ingesteld over het algemeen. Als wij vrouwen willen dat mannen ons serieus nemen tijdens de menstruatie moeten we zelf ook stoppen met dit soort opmerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 01:09 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
pillow schreef
Jij zegt het, ik dacht ook vrouw zeker? en ook nog een bepaalde periode, zoiets.


Dit vind ik dan ook weer zo'n stigmatiserende onzin opmerking. Waarom wordt er gelijk naar menstruatie verwezen als iemand scherp reageert? Vrouwen zijn nou eenmaal emotioneler ingesteld over het algemeen. Als wij vrouwen willen dat mannen ons serieus nemen tijdens de menstruatie moeten we zelf ook stoppen met dit soort opmerkingen.


Nou ik ben aardig ontoerekeningsvatbaar tijdens deze periode dus ik vind t wel prettig als ik dan niet te serieus wordt genomen.

Eens met eerdere reacties, ik bouw met merries (maar dus ook met teven) een veel hechtere band op.

Goede post wel Gini. Het is misschien toch meer een gevoelsdingetje als je specifiek naar iets op zoek bent waardoor het zo lijkt dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 01:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen