Paard 18 jaar, kopen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieeeeeee
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-01-21

Paard 18 jaar, kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 18:29

Hey daar, ik heb even jullie advies nodig.
Ik heb een super leuk paardje gezien dat ik zou kunnen kopen. Je kan eigenlijk alles met haar doen: springen, dressuur, wandelen, grondwerk,... Ze heeft vroeger ook heel wat wedstrijden meegelopen ,maar wegens tijdsgebrek is de eigenaar hiermee gestopt.
Ze is wel al 18 jaar en de eigenaar vraagt 2500€ voor haar. Mijn ouders vinden dit zelf wat veel geld voor haar leeftijd, maar ik weet het eigenlijk niet. Ik heb niet zoveel ervaring hierin. Ze is wel nog heel fit en je zou helemaal niet zeggen dat ze al 18 jaar is.
Wat denken jullie?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paard 18 jaar, kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:30

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Marieeeeeee
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 18:33

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Okee , sorry ik wist niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:34

Dat is ook afhankelijk van haar niveau en eventueel welke bloedlijn ze heeft.
Het is niet veel geld voor een paard maar als het een laag niveau heeft dan is het een beetje aan de hoge kant aangezien ze 18 is.

En is het incl het tuig bijvoorbeeld dat speelt ook een rol. Goede basis is vaak dit bedrag al meer dan waard.
Laatst bijgewerkt door xtessax83 op 20-01-21 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:36

Paarden zijn aardig aan de prijs momenteel.