De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:42

Wat een geweldige, herkenbare verhalen!
In onze zoektocht naar een (jawel) BRAVE, wat oudere KPWN-merrie voor onze 15-jarige dochter, hebben we 11 paarden bezocht,
waarvan dochterlief er 8,5 heeft gereden,
waarbij ze er 1x met een salto vanaf is gelanceerd,
1x na een halve ronde aan de longeerlijn is afgestapt en
waarvan ze op 2 paarden niet eens is opgestapt ("ohhhhh, jullie zoeken een écht braaf paard....." |o ).

Voor iedereen die op zoek is, en zich hierdoor (bijna) laat afschrikken:
we hebben nu een heerlijke, prachtige, lieve, brave, voorwaartse. leergierige 4-jarige Friese ruin gekocht <3.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:43

Eatshay schreef:
Overigens ben ik ook wel eens bij een paard wezen kijken, wat verkocht werd wegens er niet lekker mee kunnen rijden. Eigenaar toch even voor laten rijden, zien wat er mis gaat, gevraagd of ik haar even mocht helpen. Resulteerde in een uurtje hartstikke fijn lesgeven waarin ze allebei hartstikke lekker reden, waarna de eigenaresse huilend afstapte en me de teugels wou geven zodat ik proef kon rijden omdat ze dacht dat ze niet meer terug kon qua verkoop. Ik heb er nog een kop koffie gedronken en ben vervolgens weer 2 uur terug naar huis gereden. Zonder paard, maar met een grote grijns op m'n bakkes. Paard is niet verkocht. Ze heeft een andere instructeur gezocht en ze heeft 'm nog steeds. We zijn inmiddels al dik 10 jaar facebookvriendjes en ik geniet regelmatig mee van haar foto's en verhalen.

Waauw dit is toch prachtig <3

Ben eens ergens een sterk mannen paard gaan rijden volgens de advertentie. Zou ook regelmatig er van door gaan.
Paard werd niet voor gereden wegens blessure schouder door dat paard.
Toen nog het lef zo op te stappen.
En heb heerlijk gereden.
Verkoper stond ook met open mond want dier had al op trainingsstallen gestaan enz. Advies was verkoop..
Het enige wat je moest doen was los laten van voor. Niet vasthouden. Dan werd hij sterk tot rennen aan toe.

Paard is dus ook niet verkocht.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:47

Ik vond het juist niet prettig als ik bij een paard ging kijken en de (dochter van) de eigenaar ging zich heel emotioneel gedragen.Het paard voelt dat gedrag ook en het beinvloedt de bezichtiging.Zelfs eens meegemaakt dat een paard te koop was gezet door de vader en toen ik volgens afspraak kwam kijken was die er niet maar wel zijn dochter die hem duidelijk niet wilde verkopen en hem niet eens uit de wei haalde.Daar had ik toch een urenlange tocht voor gemaakt.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:55

Wat een mooi verhaal Eatshay.
Zoiets bedacht ik me net ook, was bij een dame die kleinschalig dravers opleerde en verkocht. Ik kwam er voor een sportpaard, maar kreeg daar pas te horen dat het een draver was. En oh ja, dat ie wel wat problemen had. En oh ja, dat ik m voor een klein prijsje mee mocht nemen. Ik wist direct al dat ik m niet wilde maar ik wilde wel eens kijken of ik misschien kon helpen. Hij bleek een opstap probleem te hebben. Ik heb ze wat laten zien hoe ze dat konden fixen en na een half uurtje kon ik chill opstappen. Dus dat was wel leuk, dame was er heel blij mee. Kreeg benzinekosten vergoed zo blij :')

Daarna verkocht ik mijn eigen paard, omdat ik met hem tegen een grens aan liep. Hij is echt kuikenmak, en boy, daar kwam een volk op af :') Ergste was een balletje die alleen maar liep te pochen dat hij op dezelfde stal reed als waar de royals hun paarden hadden staan. En dat hij wel eens met Wim-Lex reed. Dus ik was wel benieuwd, nou ik heb nog nooit zo'n zak aardappelen op een paard zien zitten, totaaaal geen ruitergevoel. En hij reed toch al een paar jaar. Arm dier, dus hij werd het niet.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:14

Hier ooit eens een vrouw gehad die kwam kijken bij een paard. Ze was helemaal weg van het beest, en bleef vragen en vragen.. Uiteindelijk was het allang tijd om te eten, ons eten was ook al klaar, dus uit fatsoen maar uitgenodigd. In die tijd kookten we vaak voor 2 dagen, maar die dag gingen de schalen helemaal leeg. Echt, niet te filmen hoeveel die vrouw eten kon. Daar ging gewoon een complete ovenschotel voor 4 personen naar binnen en een halve liter vla er achteraan. We hebben het er nu nog over :')

Voor hetzelfde paard overigens, kwam ook een meisje met haar moeder kijken. Klikte met het paard niet helemaal, het meisje klikte wel heel goed met m'n broer en ze hebben nog 3 jaar een relatie gehad.

Daarna durfden we geen paarden meer te verkopen :')

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:37

dakplaat schreef:
Hier ooit eens een vrouw gehad die kwam kijken bij een paard. Ze was helemaal weg van het beest, en bleef vragen en vragen.. Uiteindelijk was het allang tijd om te eten, ons eten was ook al klaar, dus uit fatsoen maar uitgenodigd. In die tijd kookten we vaak voor 2 dagen, maar die dag gingen de schalen helemaal leeg. Echt, niet te filmen hoeveel die vrouw eten kon. Daar ging gewoon een complete ovenschotel voor 4 personen naar binnen en een halve liter vla er achteraan. We hebben het er nu nog over :')

Voor hetzelfde paard overigens, kwam ook een meisje met haar moeder kijken. Klikte met het paard niet helemaal, het meisje klikte wel heel goed met m'n broer en ze hebben nog 3 jaar een relatie gehad.

Daarna durfden we geen paarden meer te verkopen :')

Het is bij jullie heel gezellig om een paard te gaan bezichtigen!!

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:38

Klinkt niet verkeerd een paard bij jullie gaan kijken :D
Wanneer mogen we aanschuiven, paard krijgt wel een worteltje.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:40

Wow ik kijk even niet op bokt vanwege werkten nu al 4 pagina's, heb alles bij gelezen. Wat een mooie verhalen hebben jullie allemaal.
Fijn dat het niet allemaal negatief is en er ook mooie momenten zijn :)

Dat verhaal van koekie vind ik wel heel erg. Ik verkoop al 10 jaar paarden, nou ja voornamelijk pony's en heb tot afgelopen weekeind nog nooit iemand gehad die van mijn dieren is afgevallen omdat ik heel duidelijk ben in wat voor dier ik verkoop. Maar als een kind bij mij van mijn pony's valt en niet meer opstaat zou ik alles doen wat ik kan om de ouders te helpen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:00

Solica schreef:
Vorig jaar kwam er iemand langs zonder cap om een paard uit te proberen. Ik heb gezegd dat ze wel een kon lenen, maar dat wou ze niet. Prima, maar dan kom je er ook niet op. Fijne dag nog.

Ik had een paard te koop staan. 4 jarige fijn te rijden, maar wel heel sensibel en groen, dus niet voor beginners. Ik kreeg een berichtje van een meisje van ik denk 14 ofzo. Of ze vandaag nog langs kon komen. Ze stelde verder helemaal geen vragen over het paard. Nou ja prima. Meisje en haar vader kwamen die middag nog. Ik was binnen en hun waren toen al de schuur ingelopen. Toen ik er aan kwam liepen ze al achterin de schuur bij de zadelkamer. Vond ik een beetje bijzonder, maar oke. Zo'n beetje het eerste wat ze zegt is dat ik hem niet hoef voor te rijden. Helaas voor dat paard kon dat meisje écht niet rijden en was ze behoorlijk grof met haar hulpen. Zat zijn hoofd naar beneden te zagen terwijl hij op 2 pinken te rijden is en ze zat er gewoon heel verkrampt en uit balans op. Hij was al een paar keer weggeschoten als reactie op haar zit waarna zij nog meer begon te hangen. Je zag hem gewoon spanning opbouwen en ik denk dat als ik niet had ingegrepen hij echt af was gegaan. Toen ik heb gezegd dat ze beter kon afstappen kreeg ik ruzie met haar pa. Volgens hem ging het hartstikke goed en kon dochterlief heel goed jonge paarden opleiden. Ik moest me schamen voor mijn gedrag :j

Ik ben altijd heel eerlijk in hoe mijn paarden zijn en als ze niet voor beginners zijn zet ik dat er bij en leg ik uit waarom. Helaas toch nog vaak genoeg mensen die zichzelf gigantisch overschatten, dus tegenwoordig gaan ze eerst aan de longeerlijn als ik twijfels heb.


Die heb ik ook langs gekregen maar zonder cap kom je er niet op. Het paard kan superbraaf zijn maar ik weet niet hoe je rijdt...

Ik wilde ooit mijn oude merrie verkopen omdat 2 paarden mij een beetje te veel werd. Niet de jongste meer maar enorm werkwillig, wel wat heet af en toe maar enorm betrouwbaar. Vooral met kinderen was ze vreselijk braaf. Was een te klein gebleven kwpn merrie met oud bloed (dus redelijk veel body) van 1.56. Kijker komt, bekijkt haar en zegt: op zo'n smalle kleine pony kan ik niet rijden :? Joe, waarom kijk je dan bij een kwpner van deze maat en geen leuke tinker?

Andere kijker was een oudere man met kleindochter. Super enthousiast maar een dag later belde hij dat hij max de helft van de vraagprijs wilde bieden. Op een van de verkoop foto's stond ze zo raar dus risico's op beengebreken vond hij te groot. Naast het feit dat ik al niet de hoofdprijs vroeg was de betreffende foto met haar veulen los in de bak. Ze stond met 1 been op de hogere rand van de hoefslag :')

Ze is uiteindelijk niet verkocht na al die rare kijkers. Ik kon het haar niet aandoen.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:18

Ik had een simpel wensenlijstje: braaf, goed opgeleid, allround paard. Niveau naar leeftijd en budget, maar minimaal een goede basis en door de puberleeftijd heen.

Uiteindelijk gaan kijken naar een 8-jarige, L2-dressuur merrie die te koop stond bij een manege annex handelsstal. Paard zou super geschikt zijn voor wat ik ermee wilde. Prijs was aan de hoge kant, maar ik vond een betrouwbaar paard wel wat waard.

Paard komt vervolgens uit haar box met méga ongelijke voorvoeten (ik had geen volledige standfoto's gezien, maar het was om de hoek). Die voeten waren voor mij eigenlijk al genoeg om af te haken. Maar, we waren er toch, dus het paard toch voor laten rijden en daarna zelf opgestapt. Om na 3 rondjes weer af te stappen...

Paard was zogezegd door "verschillende stalruiters gereden" (lees: ze had een jaar in de manege gelopen en bleek daarna te moeilijk voor de meeste ruiters) en "ze had daardoor wat moeite met de rechter galop" (lees: paard bokte de TL-balken van het dak zodra ze moest galopperen). Maar zelfs in stap had ze al zo'n ril, dat ik niet eens meer durfde dan dat.

Ik snap tot op de dag van vandaag niet waarom een professionele handelsstal dit paard dacht aan mij te kunnen verkopen, terwijl dit écht geen koekkie was. En daarbij nog niet de helft waard van wat ze ervoor vroegen 8)7

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:50

Wij hadden onze Fjordenmerrie te koop staan.
De eerste kijker was een vrouw van een jaar of 60 die een leuk recreatiepaardje zocht. Eenmaal bij ons bleef ze maar praten over een Merens die ze de dag ervoor bekeken had. Zo'n geweldig dier, zo'n geweldig ras, blabla. Ze kon niet op mijn Fjord komen zonder hulp (beestje was 1.40 hoog en stond doodstil).
Was hem dus niet geworden, ze heeft de Merens gekocht.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:32

Zowel mn zusje als ik hebben er bijna een jaar over gedaan om een paard te kopen (allebei een andere)
- 1x 3 jarige met veel 3'en en 4'en bij rontgen keuring
- 1x toen we voor de 3e keer gingen kijken (en aanbetaling wilden gaan doen) tussendoor even snel naar China verkocht
- 1x kreupel paard bij rijden
- 1x paard onder onze neus door verkocht (hadden gezegd dat we m wilden, 2u later was ie verkocht aan een ander)
- 1x groot weiland ingestuurd met veel paarden er in met het verhaal; kijk maar welke je aanspreekt
- 1x redelijk jong paard (3 vgm) wel echt leuk paard opzich maar kon niemand voorrijden en wel beetje wilde verhalen. Paard was met rijden prima braaf en denk dat wanneer ik gewoon mn ding had kunnen doen ik m misschien nog wel had meegenomen ook. Rit gaf mij gewoon geen fijn gevoel, werd door de eigenaar en de verhalen beetje onzeker dus niet gedaan.

raarste verhaal is denk ik toen we naar een fries gingen kijken (kan ook wel een kruising zijn geweest). Ze wilde eerst bij haar thuis afspreken. Nou ja oké prima. Allemaal verhalen, paard had geen bekende ouders oid (als in onbekend). En ze was behoorlijk tegen rontgologisch keuren want dat zei toch niets (side note; bij kopen van paard hebben we altijd volledig op de foto laten zetten door en op goede kliniek). Was sowieso een bijzonder type maar hadden al zoiets van uhm, ok. Daar op stal aangekomen, geen bak oid en alles beetje houtje touwtje. Ze kon vgm ook niet zelf voorrijden en mochten er wel op in de paddock (7x15 met wat hooibakken gok ik). Zadel lag uiteraard niet echt denderend. Paard leek wel grappig dus toch maar gewoon opgestapt. Eerst mn zusje want zou voor haar zijn. Was niet echt een succes, redelijk groen en gewoon geen match. Weer allemaal verhalen van de verkoper dus uiteindelijk zelf ook nog op gezeten (tja, als we er toch zijn + kan ik ook beter inschatten hoe of wat (zusje twijfelde en wist niet zo goed hoe of wat) + verkoper bleef er maar op aandringen). Uiteindelijk toch maar vriendelijk bedankt.

Uiteindelijk bij een trainingsstal/handelsstal uit Belgie (lees; komen uit nl) mijn paard gekocht. Konden daar ter plaatsen ook niet proefrijden (was winter). Dus paard bij hen op stal gezien, gezien hoe ontzettend braaf ze is met laden/op vreemd terrein en in een bak gereden met andere paarden. Nu +5 jaar verder. Kan er echt mee lezen en schrijven. 1 vd 2 verkopers idd ook beetje tranen nadat ze was goedgekeurd en dus verkocht aan mij was.
Wat ik ook wel heel belangrijk vond; had toen al een paar paarden gezien die aan mijn lijstje voldeden. ook een aantal die ik prima leuk vond. Maar bij haar voelde alles gewoon zo vertrouwd. Ik denk ook dat ik 'goede klik' het beste zo kan omschrijven; jouw intuitie/intuitief handelen past bij het paard.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:51

Ik heb ook ooit een mooie koopervaring gehad. Ik moet er wel bij vermelden dat ik toen 10 jaar oud was.

We gingen kijken voor een stevige D-pony ruin van toen 7 jaar oud. Braaf dier en ik kom van de boerderij dus had tegen die tijd redelijk wat "blijf zitten" ervaring. Het begon er al mee dat ponylief in de begrazing stond en al 7 weken niet meer gereden was. Dus wij naar de begrazing toe met een zadeltje en het goede paard eruit gevist. Pony aan het hek geknoopt, zadeltje erop en de (toenmalige) eigenaresse ging hem "voorrijden" ze reed 3x het grindpad op en af in stap en 1x in draf (pony was echt heel braaf) waarna ze zei "dus nu jij?" Dus ik erop, ik was een bangerik dus na 2x het grindpad op en neer in stap vond ik het wel best. Toen mijn moeder er nog even op, ging ook allemaal braaf. Pony hebben we toen nog gekocht ook en is nog altijd in mijn bezit <3 hij is zo braaf met bange kinderen en zo achterlijk wild met mensen die zich overschatten/oprecht goed kunnen rijden..

Moraal van het verhaal laat je niet afschrikken door een gekke verkoopervaring, ik had hem voor geen goud willen missen..

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:02

Nog niet zo lang geleden ging ik op een vosje af. Hij leek leuk, leuke foto's goed geschreven advertentie. Ik belde en mijn eerste vraag aan de verkoopster was: Heeft hij gekoerst? Ik overdonderde haar en ze zei ja. Nou vond ik dat niet meteen een probleem dus ik maakte een afspraak.
Opgehangen ben ik wel even gaan googelen. Het beest had een uitgebreid koers verleden zowel vlak als steeple.
We gingen er heen. Ja t was een lief beest, een beetje naar binnen gekeerd maar niet verkeerd. Het kwam net uit de weide werd ons verteld, maar toen we de verkoper wezen op twee opgelopen benen was dat omdat het stalbenen had. Hm We hadden meteen kunnen gaan, maar ach we waren er nu toch.
De verkoopster reed het dier voor in een hobbelige blubberige bak. Het zag er best aardig uit op dat ene steekbeen na.
Terwijl ik mijn cap opzette verzamelde zich een clubje stalgenoten bij de bak om te kijken.
Ik klom er op en zette ons in beweging. In stap ging alles goed, maar zodra ik aanzette tot een drafje gingen de achterbenen ineens richting oren. Ik kon dat wel uitzitten probeerde het nog een paar keer met hetzelfde resultaat en ben er vervolgens af gegaan.
Intussen stond mijn man onopvallend te luisteren bij het "publiek" Daar scoorde ik punten want; "Deze was er in elk geval op blijven zitten".

Wij moesten ineens heel dringend de kat eten gaan geven .

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:06

Ook nog eentje, maar was bij een vriendin van mij.
Was bij een paard wezen kijken die wel beviel.
Vriendin gaf aan wel te willen keuren, maar de verkoper had daar niets mee. Was een moment opname zei ze.
Maar goed ze waren overeen gekomen en afspraken gemaakt.
Dit was op zaterdagmiddag en ze zou maandag morgen een afspraak maken met de kliniek voor het keuren.
Maandagochtend vroeg krijgt ze een appje. Het gaat niet door, we hebben hem verkocht. Mensen kwamen met trailer en namen hem gelijk mee. Die hoefde niet zo nodig te keuren.
Nou eigenlijk weet je al genoeg dan.

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:33

Door de jaren heen al heel wat paarden gekeken en ook aantal verkocht en dan maak je inderdaad wel bijzondere dingen mee :') Leuk om ook andere ervaringen te lezen!

Wij zijn een keer bij een paard wezen kijken op een (handel) stal. Alles was prima in orde, paard werd netjes voorgereden, maar was toch niet helemaal wat we zochten. Dus ik hoefde er zelf ook niet op. Net toen we dat wouden aangeven, kwam het paard lelijk ten val. Deed niet raar ofzo, maar verstapte zich en verloor zijn evenwicht.
Dus paard viel met ruiter en al... De ruiter lag er vervelend onder en had zijn been had gebroken. Die vent was echt helemaal over de zeik, want rijden was natuurlijk zijn inkomsten.
Nou dan sta je er best wel beetje banketstaaf bij te kijken :+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:42

Eatshay schreef:
Overigens ben ik ook wel eens bij een paard wezen kijken, wat verkocht werd wegens er niet lekker mee kunnen rijden. Eigenaar toch even voor laten rijden, zien wat er mis gaat, gevraagd of ik haar even mocht helpen. Resulteerde in een uurtje hartstikke fijn lesgeven waarin ze allebei hartstikke lekker reden, waarna de eigenaresse huilend afstapte en me de teugels wou geven zodat ik proef kon rijden omdat ze dacht dat ze niet meer terug kon qua verkoop. Ik heb er nog een kop koffie gedronken en ben vervolgens weer 2 uur terug naar huis gereden. Zonder paard, maar met een grote grijns op m'n bakkes. Paard is niet verkocht. Ze heeft een andere instructeur gezocht en ze heeft 'm nog steeds. We zijn inmiddels al dik 10 jaar facebookvriendjes en ik geniet regelmatig mee van haar foto's en verhalen.


Dit vind ik een geweldig verhaal! <3

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:51

Volgens mij heb ik het al eens verteld in een ander ouder topic maar ik was na 2 kindjes krijgen en een vervelende ervaring een stuk minder zeker geworden met rijden dan ik altijd geweest was. Op zoek naar een braaf betrouwbaar paard om mijn vertrouwen weer op terug te krijgen. 2 of 2,5 uur gereden, dit ook aangegeven bij het maken van een afspraak. ook meerdere keren echt hel duidelijk aangegeven wat ik zocht en of dit paard hieraan voldeed.
Ik kom op stal, zie daar een paard volle galop door de bak gaan, schuim tussen de benen. Ik stel mijzelf voor aan diegene aan de bakrand en noem de naam van het paard, zegt ze, ja dit is hem, hij wordt al door iemand anders proefgereden. Ze kwamen zonder afspraak kijken maar jij mag zo ook nog uitproberen hoor en anders had ze nog wel wat paarden te koop ( die ik online al gezien had en waar allemaal duidelijk bijstond, sensibel, groen etc)
Ik ben omgedraaid en 2 / 2.5 uur terug naar huis gereden

Ander paard, voldeed op papier aan wt ik zocht, kom op die stal aan, kreupel. Zijn zoon rijdt hem toch voor ( zak aardappelen die trok en zaagde) Ik ging toch heel even erop, ze was erg braaf maar helaas, kreupel . Thuis nog even de papieren bekeken op google en kwam ik op de naam van een vorige amazone tegen. Haar op fb gevonden en om wat info gevraagd, zij belde mij in tranen op want dat paard zou al 2 jaar dood moeten zijn vanwege extreem hengstig gedrag en beenprobleem, schopte namelijk zo hard tegen de muur dat ze vanalles beschadigd had. Achteraf bleek dat ik op de weg ernaartoe 60 ipv 80 mocht en dus zowel op de heen en terugweg geflitst was, 2 x 20 km te hard, ketjinggggg dat was een dure bezichtiging

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:55

In mijn zoektocht naar een nieuwe pony heb ik héél veel pony’s bezocht door heel Nederland en België. Een verkoper is mij altijd bijgebleven :+

Pony kon helemaal niets. Ik wilde hem toch even zien lopen, dus vroeg of ze hem wilde losgooien in de bak. Dat vonden ze een vreemde vraag. Maar uiteindelijk lieten ze hem toch even los bewegen in de bak. Ze kon hem daarna niet meer vangen, werd daarom pissig op mij en smeet mij het touw toe en schreeuwde “hier is het touw, JIJ wilde hem los zien dus JIJ mag hem pakken” en ze beende weg. :')

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

Haha Susanne, bijzonder :D Ik heb jaren terug een onbeleerde ruin verkocht, ik dacht nog, fijn, hoeft niemand proef te rijden, maar daar kwamen alsnog mensen met allemaal vragen en eisen op af. Dier was 2,5 en sommigen wilden al half aanrijden met proefrijden om te kijken hoe hij zou reageren. Nou, dat mag je fijn doen als je hem gekocht hebt. Nu kun je er mee wandelen, naar kijken, op de poetsplaats zetten en los laten in de bak om hem te zien lopen. Kwamen mensen met een kaptoom en zadel achterin de auto bijv. Ik was de verkoop toen al helemaal zat en dacht hem zelf te houden en aan te laten rijden, kwam er via een instructeur toch nog iemand kijken. Ik gaf toen een vaste prijs aan (die netjes was, met het gevoel, niet meer zeuren, graag of helemaal niet). Die dame leek het wel wat, zat hier aan tafel en begon toch weer over de prijs. Ik was aan de telefoon duidelijk geweest dat die vast was voordat ze kwam. Uit coulance nog 250 euro eraf (was in lagere prijsklasse al), toen deed zij weer een lager bod en ging ik niet akkoord. Zat ze huilend aan tafel. Zo was paarden kopen niet leuk, zij deed een bod, dan moest ik er wat af doen, dan zou zijn weer een bod doen en moest ik er weer wat vanaf doen, totdat we bij elkaar zouden komen. Ik heb haar naar huis laten gaan zonder paard. 3 maand later kwam die instructeur naar mij toe, of ik het paard toch niet aan haar kwijt wilde, ze kon niets anders vinden. Met hem als tussenpersoon heeft ze uiteindelijk meer betaald dan mijn originele vaste prijs. Zij heeft hem door mijn instructeur aan laten rijden, maar zelf nooit op durven stappen. Een jaar aangeklooid, ik was toen intussen bevallen en toen zij het paard weer zelf wilde verkopen, wilde ik hem wel terug kopen. Maar voordat ik kon komen kijken, had hij met zijn achterbenen vast gelegen in de tralies van zijn stal. Drama, dierenarts wist niet of het nog goed zou komen, die verwachtte behoorlijke peesschade. Hij moest een week op boxrust en dan zouden ze voorzichtig gaan kijken hoe hij zou bewegen en hoe verder. Ik kreeg foto's van zijn gehavende benen en na een week vroeg ik hoe het nu ging, had ze hem net verkocht?! Al snel kreeg ik van de nieuwe eigenaresse een mailtje over hem (die had gegoogled en mij gevonden), paard zou in galop raar doen en zij wist niets van het vastliggen verhaal. Paard had nog gewoon pijn en was verder ook behoorlijk getraumatiseerd blijkbaar. Wat er in dat jaar bij die dame allemaal gebeurd is, geen idee. Eigenaresse nr 2 heb ik nog altijd contact mee. Toen zij zwanger was, is het paard nog 2 jaar weer bij mij geweest en nu is hij weer bij haar, maar getraumatiseerd is hij altijd wat gebleven in omgang. Met poetsen niet goed aan te raken bijv, paard kon zonder reden strak staan van spanning. Maar verder met rust een heel eind goed gekomen en geen schade gehouden van het vastliggen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:40

Ik verkocht mijn fjord een aantal jaren geleden aan iemand die hem onder een huifbed wilde hebben.
Bedrag en zelfs een proeftijd overeen gekomen om te kunnen zien of hij het echt zou gaan doen.
De eerste 1,5 week kreeg ik alleen maar lovende berichten, hij doet het zo goed, zo braaf, ik moest snel een keer komen etc etc.
Maar toen kwam het telefoontje met gelijk de mededeling dat hij hem direct terug zou brengen want hij was niet te laden op de trailer. Ik kreeg een beschrijving van het trailerladen alsof ze een gek gestoord paard hadden.
Mijn advies om even een hoofdstelletje in te doen en hem even op de plaats te zetten (flinke 'let op" zeggen) is genoeg. Daarnaast was het paard net verhuisd etc etc dus wellicht nog wat onwennig wat er allemaal ging gebeuren. Maar nee...hij was staats gevaarlijk en moest direct terug. OOk wilde de koper extra geld terug ivm keuring (die hij glansrijk doorkwam) en de ijzers die er onder gezet waren.
En ik keeg nog een bak commentaar over het bit wat ik gebruikte voor de wagen.

Nou ja 2 dagen later stond mijn paard weer op het erf. Huilend meisje erbij want die was inmiddels gek op hem. Ik heb wel voet bij stuk gehouden en hem alleen het aankoop bedrag terug gegeven. Daar was gelukkig verder geen commotie meer over.

Een dag later terwijl ik in de winkel stond werd ik gebeld...het was de volwassen dochter van de koper.
Of ik hem toch niet alsnog terug wilde verkopen want ze hadden er spijt van. Het was toch wel een heel lief paard, hij deed alles zo goed, ze miste hem nu al en ze zouden dan wel gaan oefenen met het trailer laden. Toen heb ik natuurlijk ook wel even mijn zegje gedaan.
Ik heb gezegd dat ik er even over na zou denken...maar ik wist mijn antwoord natuurlijk al. Ik heb haar 2 dagen later terug gebeld en gezegd dat het paard bij mij bleef. Dat snapte ze.

Maar ik ben daarna nog zeker 4x gebeld door haar vader. Echter heb ik de telefoon niet meer opgenomen.

Paard is nog steeds bij mij. Ik heb geleerd dat ik geen verkoper ben :D

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:53

kwita schreef:
Het veulen loopt in de weide er stopt een man met een Porsche ,maakt een foto en rijd weer weg!
Deze opvallende auto komt in de middag terug met een meisje, en komt op het erf. Deze waren vast besloten om dit veulen te kopen, ze hadden niet het besef dat hij nog niet met hun meekon het dier was amper14 dagen oud! ik werd niet goed van het bedrag wat ze noemde dat was echt veel, heel heel veel!.
Toen ik aangaf dat hij niet meekon vanwege zijn leeftijd werd er een ultimatum gesteld 1500,- euro er bij of ik kon hem houden!....ik koos voor zijn welzijn. En weg scheurde de Porsche. Ook was ik een ondankbare geldwolf, die het dier geen betere toekomst gunde !.
[ Afbeelding ]

Na 3 jaar bleek hij toch te fel voor onze dochter, dus kwam hij te koop. Er reageerden veel Heel veel mensen die hem voor bijna niets wilde hebben. Behalve een huilende dochter die heel boos was, zat er tussen al die mensen ook een moeder en een meisje Dat Carlijn hete....
Het was een bijzonder moment ze zat er op en glimlachte van oor tot oor ze straalde gewoon! .En hij en dat meisje Zijn samen echt het droom team van elke verkoper, ze beleven de leukste dingen samen!. En laatst haalde ze zelfs de Bit...

https://www.bitmagazine.nl/de-kruising/ ... ik/131154/

Ik kan je zeggen elk bericht dat we van hun krijgen, is feest voor mijn dochter en Ik ben de gelukkigste verkoper. ik had hem aan geen ander willen verkopen...al kon ik letterlijk het driedubbele krijgen!.

Wauw, dit vind ik echt heel gaaf! <3

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:32

Paarden verkopen.. :')
Vorig jaar had ik mijn huidige paard tekoop gezet. Aan de hand een schat van een paard maar onder het zadel wel rillerig en vlug.. Zat nog veel werk aan. Duidelijk aangegeven aan iedereen en veel mensen gehad die zichzelf hadden overschat en dus ook allemaal met m'n paard op de loop zijn gegaan..

Meisje aan de telefoon gehad wat súper klonk. Sprong op M niveau, veel ervaring met zulke sensibele paarden etc etc. Dus die langs laten komen. Ze stapte de auto uit en ik moest wel even slikken. Ze was wel heel erg stevig.. :\ Maargoed, toch voorgereden en zij wou er ook op. Ze plofte met d'r hele gewicht in het zadel.. Stappen ging ok, dus aan laten draven. Maar ze had helemaal geen balans en zat het paard heel erg in de weg. Die schrok daar zo van, dat hij in paniek is gaan rennen. Ik heb 'm nog nooit zo lang en hard zien rennen. Ik heb 'm in kunnen sluiten en zo is hij eindelijk gestopt. Gauw af laten stappen en heb hem aan de hand gestapt tot ie niet meer zat te stressen. Ze wou er toch graag op dus zo aardig als ik was ermee akkoord gegaan. In de circkel aan de longe een paar rondjes laten stappen en toen heb ik maar gezegd dat het goed was zo :').

Paard heeft er nog best lang last van gehad waardoor ik 'm toen maar uit de verkoop heb gehaald.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:56

dakplaat schreef:
Hier ooit eens een vrouw gehad die kwam kijken bij een paard. Ze was helemaal weg van het beest, en bleef vragen en vragen.. Uiteindelijk was het allang tijd om te eten, ons eten was ook al klaar, dus uit fatsoen maar uitgenodigd. In die tijd kookten we vaak voor 2 dagen, maar die dag gingen de schalen helemaal leeg. Echt, niet te filmen hoeveel die vrouw eten kon. Daar ging gewoon een complete ovenschotel voor 4 personen naar binnen en een halve liter vla er achteraan. We hebben het er nu nog over :')

Voor hetzelfde paard overigens, kwam ook een meisje met haar moeder kijken. Klikte met het paard niet helemaal, het meisje klikte wel heel goed met m'n broer en ze hebben nog 3 jaar een relatie gehad.

Daarna durfden we geen paarden meer te verkopen :')


Maar heeft de veelvraat het paard uiteindelijk ook gekocht? :')

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:59

Of mijn 2 jarige a Welsh al beleerd was en ze daar een filmpje van willen ontvangen