Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 217 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

 
Profiel   

Ik had een afspraak bij een bijna 4-jarige merrie aan de andere kant van het land. Ik was bang dat ze te groen zou zijn, maar ze was voor zo'n jonkie al goed gereden, veel gewend en ging ook vaak mee op buitenrit naar het strand.
1 dag van te voren appte ze dat het paard een beetje verkouden was. Ik baalde want had mij er zo op ingesteld en aangezien ze er nog meer te koop had ging ik toch kijken.
Het was echt bagger weer, er stond een oude caravan op het erf daar werden we heen begeleid waar iemand dus ongeveer elke 5 minuten een nieuwe sigaret opstak met alle ramen dicht.
Toen bij het paard kijken, ze was echt super mager en angstig. Ze werd opgezadeld en voorgereden door iemand die 8 maanden zwanger was en rookte als een ketter(zelfs op het paard).
De bak was klein, kletsnat en ook glad en het paard had 0 balans, kon niet eens op de hoefslag lopen en kon geen enkel figuur. Ook in draf viel ze steeds terug, stopte regelmatig en ging zo nu en dan achteruit.
Ik ben er zelf voor de vorm nog even opgestapt, maar dit was zoo niet wat ik zocht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 11:17 



 
Profiel   

Heerlijk topic, eigenlijk ging het bij mij altijd wel goed met een paard kopen. Verkopen doe ik niet aan :o

Toen ik een jaar of 14/15 was, is mijn d-pony ingeslapen en gingen we op zoek naar een paard. Eerste paard wat we gingen kijken was ik er van overtuigd dat dit hem zou worden, bloedmooi, met opzadelen en in de omgang ontzettend lief. Ik was eigenlijk al verliefd.
Tot dat ik er op ging, verkoper vertelde dat ze er niet op kon omdat ze rugpijn had. Nou oké, 15 jaar was ik dus ik sta daar verder niet bij stil. In stap ging het nog goed, heel rustig. Daarna ging ik maar aandraven, en daar ging ik, paard kwam omhoog en liet zich gewoon vallen. Waarop de verkoper zegt 'oh dat doet ze bij mij dus ook altijd, maar ik dacht dat het aan mij lag'' ;( Heb er toen een gebroken rib en gebroken enkel aan overgehouden. In verband met verzekering moest ik haar twee weken later nog bellen over mijn breuken, geen gehoor, advertentie weg en de stalhouder wist ook niet waar ze gebleven was. Ze is gewoon vertrokken, heeft paspoort en paard daar gewoon achtergelaten. Stalhouder heeft het paard uiteindelijk verkocht geloof ik, ik hoop dat het paard een plek heeft mogen krijgen met iemand die er mee om weet te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 11:28 



 
Profiel   

Caboby schreef
Heerlijk topic, eigenlijk ging het bij mij altijd wel goed met een paard kopen. Verkopen doe ik niet aan :o

Toen ik een jaar of 14/15 was, is mijn d-pony ingeslapen en gingen we op zoek naar een paard. Eerste paard wat we gingen kijken was ik er van overtuigd dat dit hem zou worden, bloedmooi, met opzadelen en in de omgang ontzettend lief. Ik was eigenlijk al verliefd.
Tot dat ik er op ging, verkoper vertelde dat ze er niet op kon omdat ze rugpijn had. Nou oké, 15 jaar was ik dus ik sta daar verder niet bij stil. In stap ging het nog goed, heel rustig. Daarna ging ik maar aandraven, en daar ging ik, paard kwam omhoog en liet zich gewoon vallen. Waarop de verkoper zegt 'oh dat doet ze bij mij dus ook altijd, maar ik dacht dat het aan mij lag'' ;( Heb er toen een gebroken rib en gebroken enkel aan overgehouden. In verband met verzekering moest ik haar twee weken later nog bellen over mijn breuken, geen gehoor, advertentie weg en de stalhouder wist ook niet waar ze gebleven was. Ze is gewoon vertrokken, heeft paspoort en paard daar gewoon achtergelaten. Stalhouder heeft het paard uiteindelijk verkocht geloof ik, ik hoop dat het paard een plek heeft mogen krijgen met iemand die er mee om weet te gaan.

Tjonge.Dit vind ik een van de sterkste verhalen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:23 



 
Profiel   

Mag ik nog iets doms noemen van na de aankoop? Waar de verkoper voor gewaarschuwd had?

Paard had wat spanning met opstappen, was niet heel makkelijk geweest met zadelmak maken. Dit had de verkoper keurig verteld, maar we konden ook zien hoe braaf hij nu was. Gekeurd en gekocht (leuk een 3,5 jarige longeren zonder omheining die beleerd was in afgesloten longeerbak en dus longeren in open ruimte niet snapte haha ) verkoper meldt erbij dat we wel meteen in normale ritme moesten doorgaan op stal. Dus ook gewoon rijden, maar geen vreemde dingen met zadel enzo doen. Dan moest hij eerst even aan de longe. Zadelmaker kwam, zadel zonder dekje erop, want anders kon zij het niet goed zien.

Ik lag er binnen 2 meter af.... Had toch beter moeten luisteren naar verkoper en niet naar zadelmaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:30 



 
Profiel   

Vriendin van me had weleens dat ze bij een paard ging kijken en er een volledig ander paard stond (wel dezelfde kleur en ongeveer dezelfde aftekeningen, maar duidelijk een ander paard). :+ Eigenaar bleef stug volhouden dat het toch echt dezelfde was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:40 



 
Profiel   

Hier met verkopen alleen maar een hele goed ervaring, super aardige mensen waar ik nogsteeds contact mee heb, ondanks dat pony niet meer leeft.

Maar met kopen wel een rare ervaring gehad. Wij hadden afgesproken te komen kijken voor een 4jarige grote haflinger merrie. Heel eind gereden, krijgen we daar te horen dat pony al gereserveerd was -O- Maar hij had nog wel een andere haflinger, 3 jaar, veel kleiner ook. Nee, die zou zeker even groot worden.. Pony liep ook op eieren. We hebben haar dus ook niet gekocht. 2 jaar later stond de pony tekoop op de bokt markt.. 2 Cm groter dan toen wij haar bekeken en dus absoluut niet zo groot als degene waar we officieel voor kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:53 



 
Profiel   

Hier ook genoeg dingen meegemaakt bij kopen en verkopen.

We hadden 2 D-pony's te koop. Zowel mijn zusje als ik waren te groot geworden voor ze. Mijn pony stond er al even op, maar trok niet zo heel veel kijkers, waarschijnlijk omdat het een wat rille pony was en dat hadden we er natuurlijk ook bij gezet. Maar afgezien van dat rille, was het echt een toppony! (Zo'n pony die elke hindernis springt, maar wel een meter opzij springt door de reservebalken die op de grond liggen). Op een gegeven moment een Engels meisje, dat haar nichtje uit Nederland had laten proef rijden. Nichtje had ze laten weten dat het een leuke pony was, dus het Engelse meisje zou een keer langskomen om zelf proef te rijden. In de tussentijd kwam er een Duits meisje kijken voor de andere pony. Dat was hem niet voor ze, dus wij lieten weten dat we ook nog een andere te koop hadden. Die hadden ze online wel gezien, maar die vonden ze te weinig pit hebben in het parcours. Nu had die dat best wel, maar ik ben een dressuurmuts die moeite heeft de controle los te laten, dus zo reed ik hem ook in het parcours. Maar als ze er toch waren, wilden ze hem wel proberen. Toen ze er op zaten waren ze gelijk verliefd om hem en wilden de koop eigenlijk wel gelijk afronden.
Dat gaf alleen een klein probleem, dat Engelse meisje was ook nog steeds geïnteresseerd. Dus toen hebben we hun gebeld, het nichtje was blijkbaar zo enthousiast geweest, dat ze hem dan ook wel ongezien wilden kopen. Zo heb je bijna geen interesse, en zo heb je teveel interesse xD
Uiteindelijk gekozen voor het Duitse meisje want die reed er zo leuk op weg. Ook inderdaad huilend bij gestaan toen we hem afleverden, maar ze hebben er heel veel plezier van gehad. Daarna heeft het zusje hem ook nog overgenomen en hij heeft het met beide echt super gedaan.

De andere pony was overigens iets minder een toppony. Wel heel braaf, maar niet zo getalenteerd. Uiteindelijk kwam er iemand met trailer en al aan. Vond hem braaf genoeg, heeft hem ingeladen en direct meegenomen. We hebben nog 1x keer een foto gekregen van hem in het weiland en verder niets meer van gehoord.

Bij het zoeken naar een pony ook een keer een meisje gehad dat heel erg vond dat de pony weg moest. Ze wilde zelfs niet eens bij de verkoop zijn, omdat ze bang was dat ze alleen maar zou huilen. Dus door iemand anders laten voorrijden. Was inderdaad een leuke pony, maar we hadden eerder die dag een pony gezien die net wat beter paste.

Uiteraard ook een arsenaal aan kreupele en op een andere manier kromme paarden gezien. Zelfs na uitgebreid vragen om filmpjes.

Ook een keer bij een beginnerspony wezen kijken. Nou braaf was hij in ieder geval wel, alleen zo "braaf" dat we hem niet in draf kregen xD

En tot slot nog een verkoopverhaal. Topbrave Z dressuur merrie die het hogere werk niet meer aan kan door een blessure. We trokken een stel aan waarvan de vrouw al ervaring had en haar vriend was ook begonnen met rijden en voor hem zou het paard voornamelijk worden. Stap ging prima, maar in draf had hij zo weinig balans dat hij er letterlijk bijna van af stuiterde. Paard ging heel braaf terug naar stap zodat hij zijn evenwicht weer kon vinden.
Maar het paard was toch te moeilijk.... Ik hoop dat ze toch nog maar wat manegelessen hebben gedaan voordat ze de zoektocht hebben voortgezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:03 



 
Profiel   

Ooit een bloedmooie 4 jarige palomino te koop gehad. Duidelijk vermeld dat hij maar net 4 weken zadelmak was en dus niet voor beginners. Krijg ik berichtje van een dame dat ze wil komen kijken. Ik stuur terug dat ze 2 dagen later kon komen en kreeg geen reactie meer. Zelfs mijn adres had ze niet gevraagd. 2 dagen later stond ze ineens voor de deur, hoe ze aan mijn adres kwam is nog steeds een raadsel. Oke, zal het paard dan maar laten zien. Bleek hij voor haar dochter van 9 jaar te zijn. Kind had 1 maand rijervaring op de manege. Ik rij hem voor en na 15 min vraag ik of ze nog iets wilden zien. Nee, ze vonden het wel goed zo. Kind moest dan van haar moeder het paard komen aaien en ze durfde nog niet eens bij het paard in de buurt komen. Dame zei tegen mij dat ze dit paard toch echt wel wouden kopen want hij was ooo zo mooi. Heb hun toch even duidelijk gemaakt dat dit paard niet geschikt was voor hun. Ik werd uitgemaakt voor het vuil van de straat en kreeg een slechte review op 2dehands

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:45 



 
Profiel   

Ik ging bij mijn IJslander kijken en lag er met proefrijden na 5 minuten al af...
Terwijl ik op mijn rug lag kwam hij over me heen staan en keek me aan van... "Begrijpen wij elkaar??'

Eigenaar had een hartverzakking en schaamde zich kapot. Ik had de tranen over mijn wangen lopen van het lachen en riep 'Ik neem hem!!!'

Paardje is een enorme clown en heeft mij echt uitgeprobeerd of ik zijn gevoel voor humor kon waarderen of niet.

Ik heb hem nog steeds en hij is echt mijn Once in a lifetime horse.

We kunnen ook samen heerlijke streken uithalen bij elkaar, Hij onthoud alles en pakt je letterlijk terug. Geweldig dier!! En ben er stapelgek op.

De vorige eigenaar spreek ik nog heel erg veel en het verhaal van de eerste bezichtiging blijft bij ons lachbuien opwekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 16:46 



 
Profiel   

Caboby schreef
Heerlijk topic, eigenlijk ging het bij mij altijd wel goed met een paard kopen. Verkopen doe ik niet aan :o

Toen ik een jaar of 14/15 was, is mijn d-pony ingeslapen en gingen we op zoek naar een paard. Eerste paard wat we gingen kijken was ik er van overtuigd dat dit hem zou worden, bloedmooi, met opzadelen en in de omgang ontzettend lief. Ik was eigenlijk al verliefd.
Tot dat ik er op ging, verkoper vertelde dat ze er niet op kon omdat ze rugpijn had. Nou oké, 15 jaar was ik dus ik sta daar verder niet bij stil. In stap ging het nog goed, heel rustig. Daarna ging ik maar aandraven, en daar ging ik, paard kwam omhoog en liet zich gewoon vallen. Waarop de verkoper zegt 'oh dat doet ze bij mij dus ook altijd, maar ik dacht dat het aan mij lag'' ;( Heb er toen een gebroken rib en gebroken enkel aan overgehouden. In verband met verzekering moest ik haar twee weken later nog bellen over mijn breuken, geen gehoor, advertentie weg en de stalhouder wist ook niet waar ze gebleven was. Ze is gewoon vertrokken, heeft paspoort en paard daar gewoon achtergelaten. Stalhouder heeft het paard uiteindelijk verkocht geloof ik, ik hoop dat het paard een plek heeft mogen krijgen met iemand die er mee om weet te gaan.

Ik snap dus echt serieus niet dat je een paard dat zo steigert te koop zet en het niet even verteld... laat staan er zomaar iemand op laat proefrijden. Kan er gewoon pissig van worden. Ik had nog het geluk dat ik het bij het voorrijden heb gezien en er dus niet op ging stappen. Ik zal dus ook nooit een paard proberen zonder dat deze wordt voorgereden, wat de reden ook moge zijn. Maarja jij was jong dan doe je dat soort dingen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 17:21 



 
Profiel   

Ik heb tijdens mijn zoektocht 4 paarden bezichtigd.

De eerste was een tinker, en de (toenmalige) eigenaresse was een bokker. Dus lekker handig, even alles nagetrokken wat ik kon vinden. Het paard zou doodbraaf en lief zijn, maar volgens andere bokkers die met haar gereden hadden was het er eentje die niet vies was van voetjes van de vloer (bokken, ervandoor gaan, steigeren) en stond er vanalles over dominantie problemen en been blessures. Tijdens het voorrijden begon het paard te hoesten, nou, kan gebeuren, maar toen ik vroeg of ze dit vaker doet hield de verkoopster vol dat ze nooooit hoest en dat ook nu net echt niet gedaan had. Zowel ik als de persoon die mee was hadden haar duidelijk horen hoesten. Ook werd keihard ontkend dat er sprake was van blessures of problemen aan de benen. Nou, toen wist ik al genoeg... Als je er gewoon eerlijk over bent, okay, maar dit?

Het tweede paard was een haflinger met een gebruiksaanwijzing. Tijdens het eerste gesprek stond de toenmalige eigenaresse ontzettend te huilen, want ze had eigenlijk beloofd dat dit paard voor altijd bij haar zou blijven, maar ze had een eigen bedrijf met paardentherapie, en dit paard was daar niet geschikt voor. Dus moest ze weg, want geld voor meer paarden had ze niet, en haar vaste therapie paard mocht met pensioen. De pony was nogal van het achteruit lopen en bokken onder het zadel, en was nogal onberekenbaar soms, dus de verkoop was te begrijpen. Ik kon er wel mee om gaan, maar ik zocht een braaf paard voor urenlange buitenritten en geen project. Ik heb nu nog steeds heel leuk contact met de toenmalige eigenaresse, dus dat is wel heel leuk!

De derde was een IJslander waar ik via via bij ben gekomen. De eigenaresse was namelijk een vriendin van de buurvrouw van een stalgenootje :+ Op zich een heel leuk paard, maar ook hele aparte eigenaren. Eerst 3 keer laten komen om te kijken of het klikt, waarna ze doodleuk zegt "ja, ik weet dat je maar 3500 wil uitgeven, maar we vragen 7000 en dat is al minder dan we eigenlijk wilden. Ook komen we iedere week een keer kijken, en als het niet klikt nemen we hem gewoon weer mee hoor!". Fun fact: Ze wisten vanaf het begin mijn maximale budget... Grrrr... En dan nog het lef hebben om te vragen of ik betalende bijrijder wilde worden toen ik zei geen interesse te hebben in de koop.

En dan de vierde, Nala <3 Op de heetste dag van het jaar met 35+ graden 3 uur met het OV, om dan nog een uur te lopen naar de stal en proef te rijden. In de bak ging het la-la, maar na een paar rondjes stap en draf (en iets dat op een extra gang leek omdat ze niet wilde galopperen _O- ) zei de toenmalige eigenaar "nou, dit gaat al beter als bij alle anderen, je zit er nog op" :+ :') Ook zei hij dat ze meer een buitenritten paard was als een bak-paard, dus toen ik aangaf ook meer een buitenritten ruiter te zijn, zei hij doodleuk "Nou, je gaat het erf af, dan rechts, links, rechts, en nog eens links, en dan kom je weer op stal uit. Veel plezier!" En daar gingen we...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 17:33 



 
Profiel   

Ah wat heerlijk met Nala zo! Ik hoop ook op zo’n leuke manier mijn maatje dit jaar te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 17:47 



 
Profiel   

Zelf ook wel ietsjes wat vreemds mee gemaakt met een verkoop (die niet door ging). Mijn toenmalige 4,5 jarige waarmee ik met zadelmak maken mijn rug brak. Daarna is ze door iemand anders op gepakt en hebben we nog een goed half jaar rond gereden maar ze bleef te sensibel voor mij en ik voelde onwijs veel spanning wat niemand zag. Gevolg was dat ik met grondwerk met haar bezig ben gegaan. Daar leerde wij hoe erg ze zich af sloot als er iemand op stapte.

Mijn 1e paard kwam toen terug in de verkoop en ik heb altijd gezegd dat ik haar dan terug zou kopen, een karakter paard wat in verkeerde handen heel fout kan lopen. Ik heb toen besloten mijn toenmalige paardje te verkopen. Ik had iemand geintereseerd maar zij was voor 2 weken in Spanje. Zij wist toen nog wel iemand anders. Daarmee in contact gekomen. Maar zij wilde er zeker wel op proef rijden, of ik haar niet door iemand een paar keer kon laten rijden voor zij kwamen.

Dit hebben we toen gedaan bij mijn lesgeefster's partner die zulke gevalletjes vaker onder zijn kont krijgt. hij zat nog niet goed en hij lag er al langs. Maar loste dat super op en het ging snel heel goed weer. Toen de mensen kwamen kijken had ze in anderhalve week 5 of 6 x gelopen waarbij we met de trailer naar de andere locatie gingen. Ze had dus spierpijn en was ook gewoon moe.

Paard hoefde ze niet, is ze ook niet meer op gestapt want ze trok niet genoeg naar de hindernissen toe. Nu staat datzelfde paard in zwitserland bij een grandprix ruiter en springt de sterren van de hemel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 18:12 



 
Profiel   

Wat een verhalen! Ik heb vanaf het begin meegelezen en er schiet me nu ook 1 ervaring te binnen.

Dit was de eerste tinker waarbij ik ging kijken. Ik vond hem prachtig, qua karakter precies wat ik zocht. Klikte ook goed met de eigenares. Mocht ook meerdere keren langskomen om samen met hem bezig te zijn, hem te leren kennen. Zou dan 1x in de week langskomen ivm de afstand (ouders moesten nog mee met de auto, was ruim een uur rijden). Afspraak gemaakt voor de volgende keer. Ik zag het helemaal zitten en de eigenares ook. Ze gaf ook aan dat hij goed op me reageerde.

Tot ik een paar dagen na het eerste bezoek een bericht kreeg dat ze het heel jammer vond, maar ze had met haar paard gepraat (gaf nu aan met paarden te kunnen communiceren) en hij zag het helaas niet zitten met mij.

Tja :\ wat kun je erover zeggen....

Ik was wel ontzettend teleurgesteld, ik vond hem echt geweldig. Maar goed, het was niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:35 



 
Profiel   

Het meest vreemde dat ik heb meegemaakt was een scheldende mevrouw, die bij een paard van ons kwam kijken. Ze stond aan de rand van de bak te roken en terwijl het (leuke) paard keurig netjes werd voorgereden, begon ze: Wat een slecht paard! Slachtprijs! Wat een slungel, die verkoop je nooit! Ik neem 'em zo wel mee. Slachtprijs. Of wil je nog 100 euro er bij? Nou vooruit. Maar slachtprijs. Meer is ie niet waard. Wie wil daar nu op zitten?' En dat ging nog even door....
Ik was volledig verbijsterd en heb haar bijna letterlijk buiten de deur gezet.
Paar dagen later is het paard verkocht. Once-in-a-life-time paard geworden van een leuke meid, die er gewoon Z-dressuur mee werd en iedere dag blij was met 'em.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:43 



 
Profiel   

Noet bij mij maar stalgenootje die paard te koop had staan, kwam een meid met denk ik instructrice, waren net binnen, gelijk alle minpunten benoemen, gelijk onder zadel willen zien ipv achtergrond horen en na 1 rondje draven al vertrokken zonder iets te zeggen, dan sta je als verkoper toch ook raar te kijken >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:56 



 
Profiel   

Zit met verbijstering dit topic te lezen...aantal bijzonder mooie verhalen, maar de meeste...wow -O-

Ik heb zelf ook een bijzondere ervaring. De pony's van mn werk te koop gezet vanwege bezuinigingen: de een met blessure, en dit ook direct in de advertentie al vermeld. De vraagprijs was er ook naar.
De drama begon al onder de advertentie. Schandalig een geblesseerd dier te koop te zetten, volgens betreffende dame te dun, en al met al dierenmishandeling. De pony's waren net obesitas-af :') Geblesseerd te koop zetten had ik ook liever niet gedaan, maar op bezuinigingen heb ik weinig invloed.

Na nog wat meer rellen onder de ad, waar nog een paar andere dames bij aansloten, heb ik simpelweg mensen geblokkeerd.
Een geïntresseerde belde. Leek een goed gesprek, waarbij we de beide pony's besproken. Ze wilde specifiek blessures weten, en in het gesprek ergens heb ik benoemd dat ik er niet 24/7 naast sta...geen idee of ze iets in de wei hadden uitgevreten of niet.
Paar dagen later belde ze weer. Gesprek begon apart te worden: vraagprijs was lastig want net een ander dier gekocht, en zadelproblemen enz.

Een 3e telefoongrsprek: of ze de geblesseerde pony niet gratis kon krijgen, want dan had de pony het bij haar heel goed. Een opmerking waar ik serieus jeuk van kreeg, want als ze de vraagprijs (die gelijk stond aan slacbtprijs) niet kon betalen, waar ging ze dan het onderhoud van betalen??? Gesprek eindigde vervelend, want ik gunde haar de pony niet.

Kort hierna een app van een kennis: of ik wist dat ik op een facebookgroep werd vermeld als oplichter? Met in het bericht dat ik in een telefonisch gesprek 'bekend zou hebben dat de pony rugletsel had opgelopen op de weide.' Ik was serieus flabbergasted.

Reactie op dit bericht gegeven, en beheerder van de pagina benaderd. Ik werd in gelijk gesteld want mijn advertentie was toch echt al duidelijk, de persoon is van de groep verwijderd, en er is vanuit beheer mensen algemeen aangesproken op lukraak mensen als oplichter neerzetten.
Dezelfde dag apps van degene die die post op de facebookgroep had gezet, en ook de eerste dame bleek te zijn die aan het rellen is gegaan onder de advertentie. Of de naam van de beller me iets zei? Die had namelijk namens haar gebeld.

Echt. Sommige mensen hebben tijd teveel. Omdat ze bleef dreigen ben ik naar politie gegaan voor aangifte doen. Die 144 die ze zou inschakelen? Nooit wat van gehoord. Als ze al zijn geweest kunnen ze alleen maar opgemerkt hebben dat de ponys wel goed voorbereid waren op de winter :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 20:34 



 
Profiel   

Ik weet niet of dat standaard is als je bij een paard komt kijken maar de verkoper verteld elke x zijn hele levensverhaal. Eentje zou een botte boer zijn en die heeft een uur gepraat en kon er geen seconden tussen komen. Zelfs te laat gekomen op m'n werk daardoor. Heb nu toch aardig wat paarden gezien en de laatste zei eigenlijk amper wat. Dat was ff wennen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 22:34 



 
Profiel   

Zoveel mooie verhalen dat ik hierin ook niet kan achterblijven.
Enkele jaren geleden was ik met een kennis een goede fokmerrie gaan bekijken waarvan we wisten dat deze te koop stond. Het dier was drachtig en het veulen zou terug naar de verkoper gaan. Over de prijs van de merrie werden we het vlug eens maar over het ongeboren veulen was niet te onderhandelen. Nadat we terloops nog de verkoop van een goedkope pony hadden afgerond, werd bij een bakje koffie nagepraat en konden we na stevig aandringen voor een flinke som alsnog het ongeboren veulen bijkopen.
Het was ondertussen al vrij laat op de avond en rustig op de baan; ik reed te snel en werd geflitst. Onze aankopen werden al flink wat duurder. Het ware nog niet erg geweest als het dan meevallers waren geweest maar dat was echter niet zo. Integendeel: nooit hebben we slechtere zaken gedaan. Ons duur gekocht veulen bleek een grote misser en de merrie werd na enkele jaren afgevoerd omdat ze niet meer drachtig werd.
Maar de toevallig gekochte pony die staat hier tot onze kleinkinderens tevredenheid nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 00:02 



 
Profiel   

Wij hadden een groot braaf paard te koop. Hij was alleen erg mager bij ons gekomen. Voordat we hem de verkoop in deden was hij al behoorlijk aangekomen maar miste nog wat bespiering en kracht.
Hij was enorm braaf en lief maar niet traag.
Komen leuke mensen kijken, voor hun dochter met een achterstand. Iets wat zwaar gebouwde dochter, heel lief meisje en kon best leuk rijden. Hadden heel veel moeite een passend paard te vinden hadden er al enorm veel gezien.
Na het proef rijden straalde het meisje helemaal. Ze was compleet verliefd.
Ze wilde graag nog terug komen met instructeur. Dus paar dagen later zijn ze er weer...
Wij snapte meteen waarom ze zo veel moeite hadden een paard te vinden.

Letterlijk instructeur from hell. Er was niks goed aan het paard. Hij werd compleet afgekraakt. Toen zei ze nog ja hij heeft een peesblessure aan zijn achterbeen want ik til hem op en hij trekt hem uit mijn hand ( er waren vliegen en hij was na een 10 min prikken en porren van haar wat geïrriteerd)
Vond dat erg knap dat ze dus mij even ging vertellen dat mijn paard een peesblessure had.
Niet gekocht uiteraard, mensen wilde wel graag maar durfde na advies instructeur risico niet meer te nemen.

Twee dagen later verkocht aan iemand anders die heeft hem opnieuw van boven tot onder laten keuren...
Paard was perfect in orde

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 08:21 



 
Profiel   

Wat mij soms opvalt is dat kopers een persoon meenemen (logisch) maar dat deze persoon vaak vanuit zn eigen view kijkt.
En niet vanuit degene waar hij/zij voor mee is.

Voorbeeld;
Een recreatie paard voor iemand die gewoon wil genieten van een braaf paard, vooral op buitenrit.
Persoon2 zegt hij is wat kort in de hals voor dressuur..

Of een wat flegmatiek paard voor een onzekere ruiter.
Persoon2 ziet graag een wat vlugger paard

Paarden passen perfect bij de ruiter maar aan af op het oordeel van persoon2 en het gaat niet door.

Hoe vind de koper zo een paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:06 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Wat mij soms opvalt is dat kopers een persoon meenemen (logisch) maar dat deze persoon vaak vanuit zn eigen view kijkt.
En niet vanuit degene waar hij/zij voor mee is.

Voorbeeld;
Een recreatie paard voor iemand die gewoon wil genieten van een braaf paard, vooral op buitenrit.
Persoon2 zegt hij is wat kort in de hals voor dressuur..

Of een wat flegmatiek paard voor een onzekere ruiter.
Persoon2 ziet graag een wat vlugger paard

Paarden passen perfect bij de ruiter maar aan af op het oordeel van persoon2 en het gaat niet door.

Hoe vind de koper zo een paard?


Daarom gingen mijn moeder en ik samen. Ik heb paarden gereden die ik heel fijn vond, maar die niet geschikt waren voor moeder en daar is zij ook niet opgestapt.

Iemand die je meeneemt moet voor jou kijken en niet voor zichzelf. Sommige dingen kunnen alsnog wel belangrijk zijn ook al vind je dat zelf niet. Mijn moeder dacht een wat flegmatieker paard te willen, maar ik vond dat juist niet passend. Geen heethoofd, maar zeker niet flegmatiek want daar zou ze later spijt van krijgen.

Zij hoefde geen wedstrijden te rijden en we zijn dus bij een paard geweest die in de zomer niet kon lopen zonder uv kap en dus geen wedstrijden dan. Ik vond dat niet geschikt (ook door andere dingen) en uiteindelijk is ze toch wedstrijden gaan rijden met huidige paard.

Het is dus lastig, helemaal voor minder ervaren mensen. Je weet dan nog niet helemaal wat goed past en dan kan het best zijn dat je met iets thuis komt waar je later juist tegen die dingen aan gaat lopen. Of dat je toch ineens dingen wilt gaan doen die je eerst niet wilde. Wij hebben dus nooit instructeurs oid meegenomen, altijd samen gedaan. En het vertrouwen dat ik wist wat zou passen en dat is alle keren ook heel goed gelukt.

Maar goed punt, soms alleen minder zwart wit zoals dat flegmatieke

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:13 



 
Profiel   

Wij hebben nog nooit een paard verkocht, wel met kijken iets geks meegemaakt. Zochten een pony voor onze dochter. Ik moest er ook op passen. Voorwaarde, hij moest wel doodbraaf zijn want onze dochter reed toen nog niet zo lang. Pony zou 7 jaar zijn, goed doorgereden en dood braaf. Wij komen aan en mogen haar opzadelen. Idd op stal leek het een ideale kinderpony. Heel lief. Maar zag er totaal niet uit als een 7 jarige, eerder het dubbele qua leeftijd. Iets doorgezakte rug, hele bolle grasbuik. Dat had ze op de foto's niet.

In de bak dochter erop. Viel ons al meteen op dat pony niet happig was op mijn man, sterker nog die kon er niet bij komen. Met dochter was hij af en toe vlug na geven van been, maar wel braaf. Ik er op. Plakte enorm aan mijn been, kon absoluut niet inbuigen. En als ik de zweep van de ene naar de andere kant overpakte schoot ze weg. Kreeg haar niet in galop. Ja zei de verkoopster, dan moet je haar met haar hoofd omhoog laten lopen. Dan lukte het idd wel als je eerst heel hard ging draven :+ . Conclusie, pony was met rijden supergroen. En heel bang voor mannen. Zat nog heel veel werk aan en dus absoluut niet wat we zochten. Ook dat braaf zagen wij niet zo, heel bang voor de zweep, en of supersloom, of rennen. Er zat niet echt iets tussen in zeg maar. Wel wijze les geleerd: nooit meer als eerste mijn dochter er op. Gelukkig niks gebeurd. Maar dat ga ik dus niet weer zo doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:20 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! In mijn leven ook best wat bijzondere dingen meegemaakt, maar 1 spant de kroon. Ik had onder voorbehoud van keuren een paard gekocht bij een bekende stal hier redelijk in de buurt. Word ik ‘s ochtends gebeld dat keuren geen zin heeft, want paard bleek die ochtend niet goed op de harde volte. Vond het wel netjes dat verkoper dat liet weten, scheelt mij weer keuringskosten. Omdat het in de buurt was afgesproken dat ik ‘smiddags even langs zou komen om met eigen ogen te zien hoe het paard liep. Idd niet rad op het harde, maar hij had nog een paard te koop wat misschien wel geschikt was. Dus ik naar dat andere paard kijken. Super leuk dier. Stiekem nog leuker dan die andere, dus ik helemaal enthousiast. Proefgereden en helemaal blij. Prijs was reeel, paspoort ingezien en afstamming was leuk, dus ik zag het helemaal zitten. Afgesproken nog een keer te komen rijden omdat ik niet snel meteen beslis. Tweede keer proefgereden, overtuigd en afspraak gemaakt om te keuren. Kom ik daar voor de keuring, was wat vroeg. Sta nog bij mijn auto met trailer op de parkeerplaats en ben m’n stalschoenen aan het aantrekken bij de auto, parkeert een auto naast me. Mensen stappen uit en we kletsen wat. Er kwam ter sprake wat ik daar kwam doen (ik helemaal enthousiast vertellen over dat paard) waarop die mensen heel verbaasd mij aanstaren.... dus ik vraag of er wat is.... Blijkt dat paard van hun te zijn en ook nog eens niet te koop te zijn...... Ik wist in eerste instantie niet wat te zeggen... toen maar met z’n allen naar de ‘verkoper’ gelopen voor een verklaring. Die eigenaren hartstikke boos.... dus ben uiteindelijk maar flabbergasted de dierearts af gaan bellen en naar huis gereden. Als die mensen die dag niet geweest waren en dat paard was die middag goedgekeurd, dan had ik dat paard na het keuren meteen betaalt en meegenomen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 10:12 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Overigens ben ik ook wel eens bij een paard wezen kijken, wat verkocht werd wegens er niet lekker mee kunnen rijden. Eigenaar toch even voor laten rijden, zien wat er mis gaat, gevraagd of ik haar even mocht helpen. Resulteerde in een uurtje hartstikke fijn lesgeven waarin ze allebei hartstikke lekker reden, waarna de eigenaresse huilend afstapte en me de teugels wou geven zodat ik proef kon rijden omdat ze dacht dat ze niet meer terug kon qua verkoop. Ik heb er nog een kop koffie gedronken en ben vervolgens weer 2 uur terug naar huis gereden. Zonder paard, maar met een grote grijns op m'n bakkes. Paard is niet verkocht. Ze heeft een andere instructeur gezocht en ze heeft 'm nog steeds. We zijn inmiddels al dik 10 jaar facebookvriendjes en ik geniet regelmatig mee van haar foto's en verhalen.

top *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 10:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 217 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen