Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 9 [ 217 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

 
Profiel   

Ania schreef
dakplaat schreef
Hier ooit eens een vrouw gehad die kwam kijken bij een paard. Ze was helemaal weg van het beest, en bleef vragen en vragen.. Uiteindelijk was het allang tijd om te eten, ons eten was ook al klaar, dus uit fatsoen maar uitgenodigd. In die tijd kookten we vaak voor 2 dagen, maar die dag gingen de schalen helemaal leeg. Echt, niet te filmen hoeveel die vrouw eten kon. Daar ging gewoon een complete ovenschotel voor 4 personen naar binnen en een halve liter vla er achteraan. We hebben het er nu nog over :')

Voor hetzelfde paard overigens, kwam ook een meisje met haar moeder kijken. Klikte met het paard niet helemaal, het meisje klikte wel heel goed met m'n broer en ze hebben nog 3 jaar een relatie gehad.

Daarna durfden we geen paarden meer te verkopen :')


Maar heeft de veelvraat het paard uiteindelijk ook gekocht? :')

Wat is dat nou voor een banketstaaf opmerking? Sommige mensen kunnen er niets aan doen dat ze dik zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:22 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Ania schreef
[quote="dakplaat"
Hier ooit eens een vrouw gehad die kwam kijken bij een paard. Ze was helemaal weg van het beest, en bleef vragen en vragen.. Uiteindelijk was het allang tijd om te eten, ons eten was ook al klaar, dus uit fatsoen maar uitgenodigd. In die tijd kookten we vaak voor 2 dagen, maar die dag gingen de schalen helemaal leeg. Echt, niet te filmen hoeveel die vrouw eten kon. Daar ging gewoon een complete ovenschotel voor 4 personen naar binnen en een halve liter vla er achteraan. We hebben het er nu nog over :')

Voor hetzelfde paard overigens, kwam ook een meisje met haar moeder kijken. Klikte met het paard niet helemaal, het meisje klikte wel heel goed met m'n broer en ze hebben nog 3 jaar een relatie gehad.

Daarna durfden we geen paarden meer te verkopen :')
[/quite

Maar heeft de veelvraat het paard uiteindelijk ook gekocht? :')

Wat is dat nou voor een banketstaaf opmerking? Sommige mensen kunnen er niets aan doen dat ze dik zijn.


? Lees je eens goed?

Ik ben ook wel benieuwd eigelijk }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:23 



 
Profiel   

Ik lees nergens dat het om het dik zijn gaat, maar over de hoeveelheid die ze at.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:24 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Wat is dat nou voor een banketstaaf opmerking? Sommige mensen kunnen er niets aan doen dat ze dik zijn.


Wat is dit nou weer voor een rare opmerking? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:39 



 
Profiel   

Ik las het ook verkeerd :+ in het bericht daarboven wordt een verhaal verteld over een meisje wat te zwaar was voor het paard.
Maar de quote over de 'veelvraat' is weer een ander verhaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:46 



 
Profiel   

Ik ben eens (toen ik op zoek was naar een haflinger) in Zeeland wezen kijken bij een haflinger die Speedy heette * tja, toen had ik het al kunnen weten natuurlijk :+ :+ .
Ik ben een rustige recreatie ruiter en zocht een lief en nuchter dier....dat was het ook zeker.
Beest nam een run ...en daar lag ik....en ik had gekneusde ribben.

Achteraf: ik had het kunnen weten :D :+

Toen bij een andere haflinger wezen kijken ( die ik ook echt jaren gehad heb, superlief dier).

Weet nog dat we het erf op reden en dat er al naar ons geroepen werd : 'In principe is ie al verkocht hoor'.
Hele eigenaardige begroeting vonden we dat.
En ook dat er geen eurocent van de prijs afging.
Hele vreemde mensen, maar goed, paardje was top en tot zijn pensioen van genoten, nu staat hij op rust in Drenthe.

Mensen en paarden....hele boeken kan je wel over de paardenwereld schrijven :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 12:46 



 
Profiel   

Geweldige ervaringen hier :') .

Verder vind ik het altijd vreemd als mensen ‘boos’ zijn omdat een paard verkocht werd ‘om hun rug’, omdat ze nog een volgende keer wilden komen kijken.
Ik heb reeds enkele paarden gekocht en verkocht, en als ik elke keer een mogelijke koper moest geloven op z’n blauwe ogen als hij zegt ‘ik kom op xxx terug voor een tweede kennismaking! Wil je hem aan de kant houden?’ dan had ik nog heel veel paarden staan :+ . Helft komt gewoon niet opnieuw opdagen zonder te laten weten.
Mits aanbetaling houd ik gerust een paard ‘aan de kant’ tot een mogelijke koper een volgende keer komt of een keuring wil regelen.
Zonder aanbetaling? Sorry. Als er in tussentijd iemand komt waar ik me ook goed bij voel en die aangeeft paard te willen betalen, gaat hij gewoon daarheen.

Zo heb ik mijn nieuwe paard ook net gekocht. Er was voor mij reeds een kandidaat geweest, die wel nog eens zou terugkomen. Ik was na 1x overtuigd en heb paard betaald. Voel ik me schuldig? Neen.
Heb overigens ook al in de positie gestaan dat ik nog een keer wou gaan kijken bij een paard, die dan in tussentijd toch verkocht was. Kan ik echt niet boos om worden. Anders had ik maar een aanbetaling moeten doen.

Wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen hoor :D . Vind ‘t alleen een beetje een vreemde redenering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:21 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Ania schreef


Maar heeft de veelvraat het paard uiteindelijk ook gekocht? :')

Wat is dat nou voor een banketstaaf opmerking? Sommige mensen kunnen er niets aan doen dat ze dik zijn.


Ik zeg niet dat ze dik is, ik zeg dat ze veel heeft gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:36 



 
Profiel   

@Noblesse,klopt hoor .Maar als hij dan tussendoor aan een ander verkocht wordt die wel meteen kan beslissen,is het wel fijn als je,als belangstellende die voor een tweede bezichtiging wil komen,gewoon even op de hoogte wordt gesteld van het feit dat hij al verkocht is,en niet dat je dan 101 keer probeert te bellen en dat de telefoon niet meer wordt opgenomen.Zoiets heb ik eens gehad en tenslotte in arren moede maar de stalhouder gebeld waar hij stond,en van die dan gehoord dat hij verkocht was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:36 



 
Profiel   

Oh ja dat ga ik natuurlijk niet ontkennen. De andere geïnteresseerde dient natuurlijk wel op de hoogte gebracht te worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:39 



 
Profiel   

In mijn paardenzoektocht afgelopen jaar heb ik ook e.e.a. meegemaakt.

2x Problemen omdat ik een paard niet zonder koopcontract mee wilde nemen en verkoper en ik (ook bij simpel koopcontract) niet eruit kwamen. Viel me sowieso op dat er zeer weinig met koopcontracten gewerkt wordt. Terwijl dat toch echt ter bescherming van verkoper en koper dient.
1x 2,5 uur gereden voor een paard wat 10cm kleiner was dan geadverteerd.
1x 2,5 uur gereden voor een paard wat flink toontredend stond.
1x Foto's gehad van een paard wat volgens verkoper 100% goed was op de benen. Waarbij ik op de foto's zag dat deze flink ongelijk gekoot was.

Uiteindelijk heb ik redelijk dichtbij huis mijn nieuwe paard gevonden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:40 



 
Profiel   

niet helemaal mee eens. Snap dat dat soort dingen voor komen en je als verkoper ook net nodige mee maakt maar als je een concrete datum afspreekt vind ik dat wel een ander verhaal. Zeker wanneer je duidelijk zegt dat je m in principe wil komen (of zelfs keuringsdatum de volgende dag wil laten inplannen). Nu snap ik ook wel dat wij misschien “goede/eerlijke” kopers waren maar als je echt een geweldig leuk paard hebt gevonden en deze wordt onder je neus verkocht is dat wel echt heel naar en niet zo netjes. Zeker wanneer je duidelijk hebt gezegd dat je ‘m in principe wil hebben. Lijkt me niet onredelijk dat de verkopende partij dan op z’n minst de potentiële koper even de situatie voorlegt zodat deze een aanbetaling kan doen oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:47 



 
Profiel   

Als iemand mij bv vraagt om hem bij te houden omdat ze op datum xxx willen langskomen voor een keuring (of gewoon een tweede kennismaking), zou ik ze zeggen dat dat zeker kan MITS een aanbetaling. Indien ze dit niet willen zou ik ook gewoon aangeven dat het mogelijk is dat er nog andere potentiele kopers komen en als die wel een (aan)betaling doen, dat ik dit ook zal accepteren.

Ik zou dus zeker wel duidelijkheid geven! Niet zomaar zeggen dat ik ‘m aan de kant houd, en dan toch verkopen. Da’s inderdaad niet netjes.

Verder, als ik écht interesse heb in een paard en ik wil deze kopen onder voorbehoud van keuring, zou ik zélf al voorstellen een aanbetaling te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:53 



 
Profiel   

Heb nu wel gemerkt, zowel met verkopen als kopen, dat als er wederzijds vertrouwen is.. zo'n aanbetaling helemaal niet nodig is. Dan is je woord genoeg dat je 'm wil laten keuren of dat ze 'm écht willen hebben. Dat laatste zie je overigens wel duidelijk genoeg :j En hier gaat inderdaad ook geen paard het erf af zonder koopcontract te hebben getekend.. hoeft maar heel simpel, maar wel zo prettig! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:56 



 
Profiel   

Indien ik écht vertrouwen heb in de koper zou ik misschien nog afzien van de aanbetaling idd.
Helaas heb ik nog niet vaak zo’n kopers gehad als ik ‘n paard verkocht :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:58 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
niet helemaal mee eens. Snap dat dat soort dingen voor komen en je als verkoper ook net nodige mee maakt maar als je een concrete datum afspreekt vind ik dat wel een ander verhaal. Zeker wanneer je duidelijk zegt dat je m in principe wil komen (of zelfs keuringsdatum de volgende dag wil laten inplannen). Nu snap ik ook wel dat wij misschien “goede/eerlijke” kopers waren maar als je echt een geweldig leuk paard hebt gevonden en deze wordt onder je neus verkocht is dat wel echt heel naar en niet zo netjes. Zeker wanneer je duidelijk hebt gezegd dat je ‘m in principe wil hebben. Lijkt me niet onredelijk dat de verkopende partij dan op z’n minst de potentiële koper even de situatie voorlegt zodat deze een aanbetaling kan doen oid


Wij hebben het ooit gehad dat we een pony hadden verkocht, dus ze waren akkoord met de prijs en wij zouden haar wegbrengen.
De dag dat we haar weg zouden brengen, ze stond al bijna op de trailer, werden we gebeld dat zijn ex- vrouw het er toch niet mee eens was. (man was met dochter komen kijken, je gaat natuurlijk niet de hele prive situatie navragen)

Sindsdien, vragen we altijd een aanbetaling als we een dier vast moeten houden. Iemand die serieus is, vind dat geen probleem. Sterker nog, het is ook voor de koper ook een stukje zekerheid. Als de verkoop nog op een eventuele keuring moet wachten, dan kan dat een paar dagen later, dat is natuurlijk geen probleem, maar als een koper pas over 3 weken een keuring wil, kan dat ook alleen met een aanbetaling. (en natuurlijk krijg je die bij afkeuren terug), maar zeker als je een dier hebt waar heel veel interesse voor is, en de koper wil niet doorwerken, dan mag daar ook een aanbetaling ("zekerheid") tegenover staan. Voor je het weet betaal je zo 3 maanden extra stalling door al die last minute afhakers......

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:00 



 
Profiel   

Wow, wat een verhalen! Ongelooflijk :) Ik heb ooit twee uur in een drassig natuurgebied rondgelopen op zOek naar een wildkleur vos. Die was NERGENS te vinden. Bleek het later een vos met een aalstreepje te zijn. Ja, die hadden we wel gezien...
o ja, en 2,5 gereden voor een pony waarmee ik wilde gaan wandelen. Pony sleurt mij zowat het dorp door. Zegt de eigenaar: ik zie het al, dat komt best goed! Ik was helemaal perplex! Daarna weer 2,5uur naar huis... Gelukkig was er prachtige muziek op de radio, dat troostte me.
Verkopen vind ik inmiddels verschrikkelijk. Het is een van de redenen waarom ik niet meer wil fokken. Toch is het de laatste keer dat ik een paard verkocht heb uiteindelijk heel goed afgelopen -die merrie heb ik ongezien aan een kennis verkocht -inmiddels een vriendin- voor een laag bedrag maar met de belofte dat ze dar de rest van haar leven kon blijven. En dat was zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:05 



 
Profiel   

Kijk die problemen snap ik inderdaad. Zelf ook idd voor beide aanbetaling gedaan (keken verkopende partijen raar van op). Maar als je nog maar 1x hebt gekeken en een concrete datum hebt voor een tweede bezichtiging en daarbij duidelijk hebt aangegeven dat je ‘m in principe wil kopen maar even een instructeur oid mee wil laten kijken voor je laat keuren denk ik niet dat het schappelijk is om twee dagen later een bericht te krijgen dat het paard verkocht is. Lijkt me, als je alles zo hebt afgesproken, dat dan even overleggen met de eerste kijkers niet gek is

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:06 



 
Profiel   

Oké, 3 maanden wachten op keuring is wel erg overdreven ja :') Reden te meer om als verkoper de keuring al gedaan te hebben, hoeven ze ook niet meer over de prijs te steggelen, foto's mag je hebben en naar je eigen arts sturen +:)+ En herkeuren uiteraard mogelijk k.k. :P Hier tot nu toe gelukkig alleen nog maar kopers gehad waarbij het écht duidelijk was dat ze vol voor het paardje gingen <3 Heb dan ook nog maar een handje vol paarden verkocht.. dus wie weet gaat mijn beeld nog veranderen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:11 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
Kijk die problemen snap ik inderdaad. Zelf ook idd voor beide aanbetaling gedaan (keken verkopende partijen raar van op). Maar als je nog maar 1x hebt gekeken en een concrete datum hebt voor een tweede bezichtiging en daarbij duidelijk hebt aangegeven dat je ‘m in principe wil kopen maar even een instructeur oid mee wil laten kijken voor je laat keuren denk ik niet dat het schappelijk is om twee dagen later een bericht te krijgen dat het paard verkocht is. Lijkt me, als je alles zo hebt afgesproken, dat dan even overleggen met de eerste kijkers niet gek is


Sja als ik als koper zo overtuigd ben dat ik enkel nog even instructeur wil laten meekijken alvorens kopen, ga ik gewoon al een aanbetaling doen :o . Geeft zekerheid voor mezelf en voor de verkoper. Anders is het toch echt op eigen risico dat er nog andere geinteresseerden zijn.
En zo bekijk ik het omgekeerd ook.

Maar goed ik wil dit leuke topic niet bevuilen met deze discussie dus ik trek me hieruit terug! Respect voor ieders mening :D

Maar goed,

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:16 



 
Profiel   

Sommige verhalen hier zijn wel heel erg zeg. Gelukkig bij de paarden die ik verkocht heb nooit vreemde dingen gehad; enkel boze mensen aan de telefoon omdat ik een potentieel braaf kinderpaard nog niet braaf genoeg vond voor hun dochter die 3 manegelessen heeft gehad, en een keer omdat ik een paard had verkocht zonder iedereen de kans had gegeven om langs te komen :+

wel een keer recent een slechte ervaring met een handelaar die ook veel op mp actief is. Nu heb ik het niet zo met handelaren, maar was echt een leuke jonge merrie en mocht gekeurd worden waarbij de afkeur op hun kosten was. Toch maar even heen gegaan dus. Bak was onder water dus kon niet gereden worden (was ook niet heel erg, had veel filmpjes en beest was pas 2 maanden onder het zadel). Paard had een bultje in het oog hier wou ik naar laten kijken. Afgesproken om onder behoud van keuring het paard te kopen.
eenmaal thuis dus dierenartsen in de buurt gebeld, waaronder één hele goede die ook eventueel een biopt van het oog kon nemen mocht dat echt nodig zijn. Vervolgens handelaar gebeld, verteld hij mij: de dierenarts kwam morgen al }:0 dit was niet afgesproken, het zou namelijk een door mij gekozen dierenarts zijn. Volgens de handelaar kon hij de dierenarts niet en waren deze toch wel onpartijdig.
Ik weer alle dierenartsen in de omgeving gebeld totdat ik bij de desbetreffende dierenarts uitkwam, verhaal verteld over het bultje in het oog en dat ik er bij wou zijn. Hierna werd ik gelijk gebeld door de handelaar waarom ik contact had opgenomen met de dierenarts (tot zover dus onpartijdig :Y) ).
Afijn, ik ben uiteraard nooit meer gebeld door de dierenarts met de tijd, enkel in de ochtend door de handelaar met dat het paard was goedgekeurd zonder bemerkingen enkel als opmerking: heeft bult in het oog. Tja, dat wist ik allemaal ook wel het ging namelijk om wat die bult was :+

Had nog nooit zoiets vreemds meegemaakt, er is nog een hele ruzie uitgekomen. Het paard heb ik laten staan.


Laatst bijgewerkt door K_nolan op 26-01-21 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:22 



 
Profiel   

In mijn geval ging ik op vrijdag kijken.Klikte heel goed met paard maar was niet rad. Volgens verkoopster niets ernstigs en zou aanstaande dinsdag toch fysiotherapeut komen die ernaar zou kijken\behandelen.Daarna zou ik dan opnieuw komen bezichtigen.Ik dus na die dinsdag steeds maar bellen om te vragen hoe het was maar werd niet meer opgenomen!Tenslotte na vele malen proberen (echt wel haast 100 keer want ik vond het paard heel leuk) de stalhouder gebeld die dus het slechte nieuws gaf dat hij verkocht was.Dat had ze toch ook zelf tegen me kunnen zeggen,vrijheid blijheid en ik had nog niets aanbetaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:23 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
f4bjheu schreef
Kijk die problemen snap ik inderdaad. Zelf ook idd voor beide aanbetaling gedaan (keken verkopende partijen raar van op). Maar als je nog maar 1x hebt gekeken en een concrete datum hebt voor een tweede bezichtiging en daarbij duidelijk hebt aangegeven dat je ‘m in principe wil kopen maar even een instructeur oid mee wil laten kijken voor je laat keuren denk ik niet dat het schappelijk is om twee dagen later een bericht te krijgen dat het paard verkocht is. Lijkt me, als je alles zo hebt afgesproken, dat dan even overleggen met de eerste kijkers niet gek is


Sja als ik als koper zo overtuigd ben dat ik enkel nog even instructeur wil laten meekijken alvorens kopen, ga ik gewoon al een aanbetaling doen :o . Geeft zekerheid voor mezelf en voor de verkoper. Anders is het toch echt op eigen risico dat er nog andere geinteresseerden zijn.
En zo bekijk ik het omgekeerd ook.

Maar goed ik wil dit leuke topic niet bevuilen met deze discussie dus ik trek me hieruit terug! Respect voor ieders mening :D

Maar goed,


Dit.
Als ik een paard verkoop en iemand wil hem hebben en meenemen/aanbetalen, dan ga ik dat echt niet afslaan omdat er nog iemand anders rondloopt die ik zonder iets concreets te hebben maar op zijn/haar blauwe ogen moet geloven :o
Maar even verwittigen is wel zo netjes.

Ik schrik wel van sommige verhalen hier!
Alhoewel ik soms echt wel geloof dat paarden dingen doen die de eigenaars nooit hadden verwacht. Zelf heb ik bvb een superbrave die ik op eender welk moment kan halsteren, alleen vastzetten en rijden. En nou zal je zien dat net de dag dat je met iemand afspreekt die zich helemaal niet laat vangen en nerveus staat te trappelen en brullen op de poetsplaats. Laatst was het voor de osteopaat en dan sta je daar mooi met ‘doet die anders noooit’ :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:33 



 
Profiel   

Vasthouden indien afgesproken, doe ik netjes. Maar idd, als iets te koop staat en je spreekt dat niet, dan ook niet boos worden als het verkocht wordt.. Ik zocht afgelopen jaar een plek voor een pony en kreeg een reactie van iemand die 15 min verder op woonde. Die wilde kijken en sprak ruim 2 weken later af. Verder geen vragen, niet of ze de eersten dan zouden zijn of dat ik hem vast zou willen houden. Volgende dag verkocht ik de pony en meldde netjes de kijkers allemaal af (en had enorm veel reacties). Die kijker van 2 weken verderop werd daar toch boos om, zo teleurgesteld waren ze, want ze hadden een afspraak om te kijken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:43 



 
Profiel   

Haha poekkie, dat had ik bij mijn bijrijder. Hij is onder het zadel best heel braaf, ondanks dat hij best gevoelig is, en als hij ergens van schrikt doet hij een stap opzij of stopt. Bij haar eerste x rijden nam hij toch opeens een enorme spurt := . Ook een typisch gevalletje doet hij anders nooit. Gelukkig zat ze het prima uit en nu gaan ze als een tierelier samen <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 9 [ 217 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen