Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 12 [ 289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Pech half uur na aankoop paard

 
Profiel   

Het is zeker een mooie stal. Zou er wel voor altijd willen blijven staan. Echter is dat niet mogelijk door reistijd en het niet super goedkoop is, anders had ik het wel geweten.

Ik zal de relaquine onthouden! Aan de hand is ze wel fijn om mee te werken, maar alleen in een box... Dan slaat de angst toe

De sfeer die daar heerst is perfect voor Hailey. Ze was in 1x rustig, net als alle andere paarden daar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 15:03 



 
Profiel   

Wat jammer dat je er niet kan blijven staan. Sterkte en beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:06 



 
Profiel   

Hele fijne stal is dat. Ga je daar ook de aquatraining doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 19:29 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Hele fijne stal is dat. Ga je daar ook de aquatraining doen?


Pfoe, dat weet ik nog niet. Eerst even kijken hoe lang ik er sta. Sowieso 4 weken en dan moeten we rustig opbouwen. Ik weet niet of aquatraining te zwaar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 22:23 



 
Profiel   

MissSicarius schreef
ApplePapple schreef
Hele fijne stal is dat. Ga je daar ook de aquatraining doen?


Pfoe, dat weet ik nog niet. Eerst even kijken hoe lang ik er sta. Sowieso 4 weken en dan moeten we rustig opbouwen. Ik weet niet of aquatraining te zwaar is


Ik denk dat Paula je daar goed bij kan helpen om mee te kijken of dat kan. Ik vind het fijne mensen daar! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 23:14 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Ik denk dat Paula je daar goed bij kan helpen om mee te kijken of dat kan. Ik vind het fijne mensen daar! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig.


Ja dat zit allemaal wel goed! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:07 



 
Profiel   

De spieren van Hailey verdwijnen als sneeuw voor de zon (met de snelheid van de huidige temperaturen buiten). Haar billen zijn een soort dakje geworden en haar bovenlijn is nog slapper dan slap..

Inmiddels staat ze 2,5 maand stil en heeft ze best een tijd gecompenseerd. Ze spande haar buikspieren dan aan één kant aan en achter haar ribben bij haar flank was het 'hol'. Dit heeft ze na de operatie ook nog een aantal dagen gedaan.

Ze krijgt op dit moment:
- PAVO Vital (100 gram)
- kruidenmix dat voor haar is samengesteld(vindt ze niet zo lekker)
- Groenlipmossel
- Traumeelpillen
- Lijnzaadolie met vitamine E van Vitalbix

De PAVO Vital is bijna op. Dan stap ik over op de Vitalbix Daily complete. Ik denk dat ik voor de opbouw wederom een voedingsadvies aanvraag. Als iemand nog ideeën heeft: meld het mij gerust!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:46 



 
Profiel   

Oh jee, had het topic even niet meer gevolgd, maar ben blij dat de operatie goed is gegaan en dat ze op een rustige plek staat!
Goed dat je ook rekening houdt met haar voeding. Jammer dat haar spieren verslappen maar dat is nu niet anders.
Hoe is ze verder mentaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:58 



 
Profiel   

Mijten bodybuilder is heel fijn voor spieropbouw/onderhoud. Magnesium is ook altijd heel goed voor spieren.
Verder werd mij vanuit Equitom Spirulina aangeraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:27 



 
Profiel   

Eggersman Aminoral!
Geweldig voor de opbouw van spieren. Echt goud dat spul. Is sojaschroot en ze vinden het over het algemeen lekker. Sterkte en succes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:36 



 
Profiel   

Ik lees al even mee, qua spieren niet raar dat ze invalt maar wil wel even kwijt, degene die regelmatig acupunctuur kont doen heeft wel al meer paarden gezien die spieren kwijtraken op de daily complete, dan zou ik zelf eerder naar de oerbalans gaan zeg maar als je toch wisselt. Daarnaast hoef ik bij mijn merrie geen kruiden te voeren die ze niet 'nodig' heeft, dan eet ze ze gewoon niet :x terwijl ze ze soms wel eet, dus weet niet op wat voor manier het samen gesteld is?

Ik zou eerder gewoon basic houden met goed hooi, misschien wat hoger in eiwitten dan normaal of gemengd voor spierbehoud, samen met vitaminebrok, de groenlipmossel zal je een reden voor hebben, kom even zelf niet zo snel op de werking ervan, en traumeel gel voor de rust in dr hoofd snap ik helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:37 



 
Profiel   

Maddy_Paola schreef
Ik lees al even mee, qua spieren niet raar dat ze invalt maar wil wel even kwijt, degene die regelmatig acupunctuur kont doen heeft wel al meer paarden gezien die spieren kwijtraken op de daily complete, dan zou ik zelf eerder naar de oerbalans gaan zeg maar als je toch wisselt. Daarnaast hoef ik bij mijn merrie geen kruiden te voeren die ze niet 'nodig' heeft, dan eet ze ze gewoon niet :x terwijl ze ze soms wel eet, dus weet niet op wat voor manier het samen gesteld is?

Ik zou eerder gewoon basic houden met goed hooi, misschien wat hoger in eiwitten dan normaal of gemengd voor spierbehoud, samen met vitaminebrok, de groenlipmossel zal je een reden voor hebben, kom even zelf niet zo snel op de werking ervan, en traumeel gel voor de rust in dr hoofd snap ik helemaal.


Ik ga even kijken wat de Daily Complete gaat doen. Voor ieder paard is het natuurlijk anders en kreeg als tip van degene die het voeradvies deed om na een paar maanden van balancer te wisselen. Dus wie weet stap ik dan tijdelijk over op de Oerbalans :). Hailey krijgt thuis veel hooi en nu ze in Sint-Oedenrode staat ook erg mooi hooi. Ze krijgt daar ook voldoende en heb haar nog niet zonder hooi zien staan.

De traumeel heeft een ondersteunende werking in het geval van acute en chronische aandoeningen van het bewegingsapparaat. Als ze er ook rustig van wordt zoals jij zegt dan is dat mooi meegenomen :'). Groenlipmossel bevat belangrijke bouwstenen voor de botten en het kraakbeen. Hierdoor biedt Groenlipmossel een goede ondersteuning aan het bindweefsel, pezen en kraakbeen.

Ik ben overigens bang voor supplementen die spieropbouwend werken, gezien deze vaak ook aardig wat suikers bevatten. Hailey hoeft geen extra energie 8-). Ik zal mij eens verdiepen in Eggersmann Aminoral en Mijten Bodybuilder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 19:16 



 
Profiel   

BriPi schreef
Oh jee, had het topic even niet meer gevolgd, maar ben blij dat de operatie goed is gegaan en dat ze op een rustige plek staat!
Goed dat je ook rekening houdt met haar voeding. Jammer dat haar spieren verslappen maar dat is nu niet anders.
Hoe is ze verder mentaal?


Ze doet het super goed. Ze is vrolijk als ik er ben, maar wel lekker rustig. Ze kijkt wat naar buiten, speelt wat met haar voerbal waar ik wat Pavo Vital in doe. Ik had niet verwacht dat ze het zo goed zou doen, maar het lijkt alsof ze zich helemaal thuis voelt in Sint Oedenrode

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 19:23 



 
Profiel   

Ben je bekend met de Horse Power Plate?
Mijn vriendin heeft haar paard gestald bij iemand die samenwerkt met een paardenkliniek.
Zij heeft 1 stal gereserveerd voor 'therapie paarden' , paarden die door wat voor blessure dan ook stalrust moeten krijgen.
Ik weet niet precies of zij ook een Horse Power Plate heeft, maar het idee erachter is in ieder geval hetzelfde.
Dat een paard met boxrust geen spierverlies lijdt.
Het kan zelfs gebruikt worden als je een paar weken niet kan rijden en je paard wel in de wei staat, maar je wilt niet dat je paard inlevert qua spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 19:57 



 
Profiel   

Damoiseaux2 schreef
Mijten bodybuilder is heel fijn voor spieropbouw/onderhoud. Magnesium is ook altijd heel goed voor spieren.
Verder werd mij vanuit Equitom Spirulina aangeraden.

Mijten Bodybuilder wilde ik inderdaad ook aanraden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:20 



 
Profiel   

Barbet schreef
Ben je bekend met de Horse Power Plate?
Mijn vriendin heeft haar paard gestald bij iemand die samenwerkt met een paardenkliniek.
Zij heeft 1 stal gereserveerd voor 'therapie paarden' , paarden die door wat voor blessure dan ook stalrust moeten krijgen.
Ik weet niet precies of zij ook een Horse Power Plate heeft, maar het idee erachter is in ieder geval hetzelfde.
Dat een paard met boxrust geen spierverlies lijdt.
Het kan zelfs gebruikt worden als je een paar weken niet kan rijden en je paard wel in de wei staat, maar je wilt niet dat je paard inlevert qua spieren.


Volgens mij alleen een watertrainer. Weet alleen niet of een trilplaat handig is met een botbreuk. Het trillen is denk ik niet heel bevorderend voor aangroei van botweefsel, maar kon er niks van vinden op Google.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:36 



 
Profiel   

Afgelopen woensdag zijn de hechtingen er uit gehaald. Zag er rustig uit, geen verdikking. Gisteren het verband eraf gehaald en wederom zag het er netjes uit. De plekken waar de hechtingen zaten zijn niet meer te vinden, wel heeft ze een paar wonden van het verband, maar deze zijn inmiddels ook dicht. Over twee weken moet ze naar de DA voor een controle :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 01:17 



 
Profiel   

Fijn! Hoe gaat lopen inmiddels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:03 



 
Profiel   

Ze stapt compleet normaal (voor zo ver ze de box uit is geweest voor de hoefsmid). Dit was voor de operatie ook het geval. Ze is heel rustig en loopt gewoon met mij mee. Je zou niet zeggen dat ze al heel lang op stal stil staat.

Hoef uitkrabben van het geopereerde been is wel lastig. Ze tilt hem niet of nauwelijks op. Dat heb ik inmiddels ook een beetje opgegeven gezien ze hem echt niet op wil tillen. In plaats daarvan tilt ze leuk haar linksvoor op. Ze snapt wat ik bedoel, maar het lukt haar niet om hem op die manier op te tillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:04 



 
Profiel   

Wat lief dat ze toch een soort van meewerkt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:36 



 
Profiel   

Ze doet inderdaad enorm haar best en dat waardeer ik enorm :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:43 



 
Profiel   

Lief. Mijn ruin met een geheel ander been probleem deed dat ook. Bood dan een ander been aan ;-).
Alweer even verder in de tijd: gaat het iets beter inmiddels? Geeft ze het andere achterbeen wel makkelijk een voetje (dus gewicht verplaatsen en gewicht erop gaat goed)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 16:53 



 
Profiel   

Oh ja, als de reden niet zo erg zou zijn, is dat eigenlijk best schattig. Vraag je een voetje, tillen ze een ander op om toch nog van goede wil te zijn *smelt* :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 16:58 



 
Profiel   

Ze tilt het niet-geopereerde been gewoon op en steunt daarbij dus volledig op het geopereerde been. Andersom lijkt het soms al wel iets meer te lukken, maar als ze hem probeert te geven dan hupt ze weer terug op haar geopereerde been (dus zet ze hem neer). Het is moeilijk om te omschrijven hoe ze dat doet.

Haar stalletje bevalt nog steeds prima. We hebben haar vrijdag even gewassen en het kliederen met water vond ze erg leuk

https://www.instagram.com/p/CQ3C7NZnzN9/


Hoe zet je hier een Instagram-post neer? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 00:57 



 
Profiel   

Even weer een update:

Afgelopen woensdag was de eerste keer dat Hailey na de operatie weer op de kliniek moest verschijnen. Eerst op het harde gestapt en gedraafd. Daarna ook op de cirkel. Dit was de eerste keer draven en stappen na 4,5 weken boxrust. Ze was enorm braaf en stopte direct toen ik 'Kom maar hier' zei. Ze liep wat kort achter, maar niet enorm kreupel. Voor de operatie liep ze zo kreupel dat ze door haar been heen zakte. Nu scoort ze op kreupelheid op een rechte lijn en linker volte (pijnlijke been aan de binnenzijde) 0,5 op de schaal van 5. Rechtervolte is iets slechter: een 1 op de schaal van 5.

Buigen is wel pijnlijk voor haar. De buigproef hierdoor niet volledig kunnen afmaken, wel kunnen wegdraven: een 2 op de schaal van 5 qua kreupelheid.

Daarna röntgenfoto's gemaakt. De schroeven zien er mooi en rustig uit. dus die kunnen blijven zitten. Er is wel botnieuwvorming. Dit betekent dat ze dus spatartrose. De botnieuwvorming lijkt te leiden tot een vergroeiing van het gewricht. Echter beweegt dit deel van het gewricht niet tot amper, waardoor de prognose voor een functioneel herstel redelijk gunstig lijkt.

We mogen nu ook gaan opbouwen: deze week 3 maal daags 15 minuten. Elke week ophogen met 5 minuten om uiteindelijk op te laten lopen tot een uur per dag in totaal.

Het voelt zo geweldig om weer aan de slag te mogen! Ze eet de laatste week ook steeds meer en krijgt de laatste dagen wat praatjes wanneer we wandelen (krekels zijn heel eng kan ik je vertellen).

Tevens heb ik groen licht gekregen voor het insemineren. Hiervoor ga ik morgen verder contact opnemen met de DA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 12 [ 289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen