Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 12 [ 289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Pech half uur na aankoop paard

 
Profiel   

Is ook niet vreemd dat het allemaal nog pijnlijk is, omdat het eigenlijk nog best kort is na de operatie. Maar super dat je nu weer rustig op mag bouwen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 09:55 



 
Profiel   

Wat fijn dat de prognose gunstig is!
Mag ze dan ook weer buiten lopen? Of nog een tijdje boxrust?
Groen licht betekent dat je haar gaat laten dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:48 



 
Profiel   

even een tip, zo laat in het seizoen kan je prima met een hengstenhouder no cure no pay afspreken, dan heb je iig geen kosten als het niet meer lukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:53 



 
Profiel   

hasufel schreef
Wat fijn dat de prognose gunstig is!
Mag ze dan ook weer buiten lopen? Of nog een tijdje boxrust?
Groen licht betekent dat je haar gaat laten dekken?


Ze stapt nu vijf minuten: van stal naar de buitenbak, daar een rondje in en weer naar stal. Vanaf morgen wordt dat drie keer 10 minuten lopen.

Vandaag is ze voor het eerst met een vriendin van mij door de aquatrainer geweest. Donderdag gaat ze weer er doorheen om te wennen en daarna mohelijk met water er in. Ik kon er helaas niet bij zijn ivm quarantaine door corona.


[ img ]


fokfanaat schreef
even een tip, zo laat in het seizoen kan je prima met een hengstenhouder no cure no pay afspreken, dan heb je iig geen kosten als het niet meer lukt


Heel goede tip, echter heb ik sperma gewonnen en zal ik deze gaan gebruiken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:21 



 
Profiel   

Afgelopen maandag (19 juli) is Hailey geïnsemineerd. Eén eitje was los en één eitje had stipjes. Volgens de DA betekent dit dat het eitje mogelijk niet bevrucht kan worden, maar ook kan een eitje stipjes krijgen als het bijna loslaat. Daarom moeten we 15 dagen na inseminatie langskomen voor een echo, gezien het anders een tweeling kan worden.

Ik ben ontzettend trots op mijn meisje. Aangezien de DA om de hoek zit konden we er lopend naar toe. Ondanks dat je zou verwachten van een paard dat al 7 weken stil staat dat ze uit haar plaat gaat, loopt ze rustig met mij mee. Ze is een engeltje O:)

Gisteren heb ik voor het eerst weer op haar gezeten na 4 maanden. Lekker zonder zadel (die past niet meer aangezien ze bijna geen bespiering meer heeft).

[ img ]

Op mijn insta staat ook een filmpje (weet niet hoe ik deze kan toevoegen. Mocht iemand dat weten, stuur even een pb):

@lian_the_equestriann

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:58 



 
Profiel   

Wat een lieverd… zo lang in een box en dan zo opstappen <3
Hopelijk lukt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:01 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie weer in de lift zitten! Hopelijk gewoon 1 bevrucht eitje en lekker in 1x drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 06:11 



 
Profiel   

hasufel schreef
Wat een lieverd… zo lang in een box en dan zo opstappen <3
Hopelijk lukt het!


Ja ik ben echt blij met haar. Hopelijk binnenkort aan de slag met haar fight or flight respons. Als ze schrikt gaat ze altijd de lucht in. Nou vind ik dat fijner dan wegrennen, maar ideaal is het niet

Mayasfrenk schreef
Wat fijn dat jullie weer in de lift zitten! Hopelijk gewoon 1 bevrucht eitje en lekker in 1x drachtig.


Dat hoop ik ook! Over een weekje heeft ze haar eerste scan, hopelijk 1 bevrucht eitje wat mag uitgroeien tot een gezond veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 01:44 



 
Profiel   

Deze week voor het eerst weer 'gereden'. De DA zei dat ik ook te paard het wandelen mag doen ipv aan de hand.

"Wil je hem eerst nog longeren?", werd mij gevraagd. Nouja, er valt niks te longeren aangezien ze alleen mag stappen... Dan maar direct er op. Wederom weer super braaf en dat terwijl ze de binnenbak nog nooit had gezien.

Nou moet ik zeggen dat ze twee dagen erna in de binnenbak uit haar plaat ging. We zaten in een wolkbreuk en mevrouw vond het niet relaxt dat er regen op het dak kletste. Ze galoppeerde om mij heen, stond nog twee keer op haar achterbenen maar was daarna weer rustig. Ben blij dat ik er niet op zat :#

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 19:31 



 
Profiel   

Fijn dat je er weer op zit! Ze heeft geen last gekregen van haar uitspatting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 20:10 



 
Profiel   

Nee niet dat ik kan opmerken in de stap. Draf heeft ze voor het laatst 5 weken geleden laten zien toen dat moest voor de DA.

Ze is zonet weer door de aquatrainer gegaan. Ze was braaf en we konden hem dicht doen aan de voor en achterkant. Dus we zijn weer een stapje verder. Ze bouwt wel veel spanning op, maar hoe vaker we het doen, hoe normaler het wordt natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:06 



 
Profiel   

Wat een mooi dier en wat een lieve uitstraling heeft ze! Fijn dat ze goed hersteld en knap hoe je het allemaal aanpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 15:36 



 
Profiel   

Wat een mooi en lief hoofd heeft ze !

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 15:46 



 
Profiel   

Aaah dankjewel! Ze kijkt ontzettend lief, daar ben ik het helemaal mee eens! Ze krijgt ook heel makkelijk wat extra snoepjes door haar lieve hoofdje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:28 



 
Profiel   

Helaas is Hailey niet drachtig gescand gisteren. Wel was ze alweer hengstig en was er een groot eitje te zien. Ze overnacht nu een paar nachtjes op de kliniek om het nog één keer te proberen dit jaar. Elke zes uur wordt ze gescand en zodra het eitje weg is wordt ze direct geinsemineerd. Fingers crossed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:19 



 
Profiel   

Spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 07:18 



 
Profiel   

Ja nogal spannend inderdaad!

Vandaag contact gehad met kliniek Someren. Waarschijnlijk moeten we nog maanden stappen en zit draven er niet in. Gelukkig is ze aan de hand heel makkelijk, dus dat scheelt, maar uiteindelijk wil ik haar wel weer buiten zetten in een paddock. Ze staat nu 8 weken in haar box. Ze doet dat prima, maar toch gun ik haar ook wat anders. Maargoed, de arts had de foto's van de laatste controle nog niet ingezien dus wie weet krijg ik toch nog een aangepast advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 15:52 



 
Profiel   

Wat jammer dat ze niet drachtig is gescand. Hopelijk de volgende keer wel. Hoe gaat het met de aquatraining?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:12 



 
Profiel   

Goed dat je er naar vraagt, helemaal vergeten te vertellen!

Ze is afgelopen zondag weer in de aquatrainer geweest en we hebben eindelijk de band aangezet. Ze liep erg makkelijk en begreep het direct.

Toen besloten om ook direct voor 5/10 cm water erin laten lopen. Dit deed ze ook super!


Eerst was ze zo bang voor de gehele installatie, maar inmiddels is ze er redelijk koel onder

Vandaag ben ik ook met de lange lijnen aan de gang geweest. Dit hebben we al vaker gedaan als zijnde longeren, maar niet rechtuit en niet terwijl ik er achter liep. Ze heeft twee keer een heel klein sprongetje met haar kont onder haar aangezien het touw natuurlijk tegen haar kont aan komt. De rem doet het enorm goed, een simpele 'ho' en ze staat abrupt stil. Misschien iets té abrupt :'). Uiteindelijk wil ik haar zo laten draven: veel rechtuit en onbelast.


Foto's voeg ik zo even toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 23:00 



 
Profiel   

Eindelijk weer eens een update:

Een week geleden zijn we voor de tweede keer na de operatie op bezoek geweest bij kliniek Someren.


[ img ]


Deze keer (en dit was ook de eerste keer) deed de chirurg van Hailey de check-up. De check-up was in vergelijking met de vorige keer een stuk minder uitgebreid: een paar keer op en neer stappen en draven waarna er weer röntgenfoto's genomen werden. Tijdens de eerste check-up werd er ook een buigproef gedaan en moest ik Hailey longeren op het harde in draf. Het was voor mij geruststellend dat ze deze keer geen buigproef hoefde te doen, want de vorige keer deed dit haar best veel pijn.


[ img ]
Voordat we weggingen moest ze er tiptop uitzien <3

[ img ]
Hailey in het vrachtwagentje


[ img ]
Eenmaal aangekomen moesten de beschermers er even van af. Je ziet duidelijk hoe weinig bespiering haar bovenlijn heeft. Alles is weg ;(


De röntgenfoto's zagen er prima uit. Er was wederom geen reactie op de schroeven, dus deze mogen blijven zitten *\o/* . De vorige keer was er wel wat reactie en spat-vorming, maar dat was aanzienlijk verminderd. Alleen maar verbetering dus! De enige maar: de breuk is nog niet geheeld. Niet zichtbaar op de röntgen in ieder geval. Alleen kalk is te zien op röntgen, maar bindweefsel niet. Dus mogelijk is er al wel bindweefsel aanwezig, welke kalk uit zal gaan scheiden.

In draf is te zien dat ze met een iets gestrekt been draaft. Buigen vindt ze nog steeds niet helemaal fijn, alhoewel een voetje geven helemaal geen probleem geeft. Wanneer ik haar voet vraag tilt ze hem netjes vanzelf op en buigt ze de sprong juist heel ver de eerste 3 seconden.

Volgens de chirurg verkeert ze in een enorm goede staat en doet ze het ontzettend goed. Dat geeft enorm veel hoop. We moeten nog wel even wachten voordat ze weer mag draven en we weer mogen opbouwen. Dit zal pas juni 2022 worden. Nog even geduld hebben :') .

Ook was het de dag van de verhuizing. Beter één keer op pad dan twee keer! Er was een stal vrijgekomen dichtbij huis op 5 minuten fietsen. Dat maakt het mogelijk om elke dag naar haar toe te gaan in plaats van 1x in de vier dagen. Een stalgenootje zette Hailey elke dag in de stapmolen en toevallig verhuisde zij haar paard ook op dezelfde dag.

Hailey staat nu in een klein paddockje, ongeveer 2 keer zo groot als haar stal. Ze staat nu heerlijk rustig de hele dag gras te eten. (Alhoewel ze alweer over het draad was gesprongen van haar eerste paddock, aangezien er geen gras in stond.. Dramaqueen)..

[ img ]

Ze wordt overigens goed in de gaten gehouden:

[ img ]


Laatst bijgewerkt door MissSicarius op 29-09-21 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:13 



 
Profiel   

We hoeven ons overigens niet meer bezig te houden met aquatraining. Wat de eerste arts had voorgeschreven qua opbouwen blijkt totaal niet van belang te zijn volgens Haileys chirurg. Zo veel mogelijk rust en maximaal 2 maal daags 20 minuten stappen voor het koppie

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:15 



 
Profiel   

Wat een positief bezoek! Fijn op d'r nieuwe stal en nu nog maar heel veel geduld opbrengen zodat ze helemaal hersteld en je er echt weer op kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:59 



 
Profiel   

Wat fijn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:11 



 
Profiel   

Ja ik ben heel blij! Hopelijk kunnen we samen nog vele ritten maken over een hele lange tijd. We gaan het zien! Ik zal zo nu en dan wel een update plaatsen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 22:26 



 
Profiel   

Ik hoop echt voor jullie dat jullie in de toekomst nog vele fijne ritten mogen maken! Dat hebben jullie zeker verdiend na dit alles!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 22:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 12 [ 289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen