Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 12 [ 289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Pech half uur na aankoop paard

 
Profiel   

Kidde schreef
YvonneV schreef
Toen onze pony op boxrust moest Hebben we met schrikdraad een paddock gemaakt iets groter als een box en die elke dag verzet. Dan kon hij geen vaart maken om te springen en gek te doen en stond hij toch bij zijn vrienden.

Dit hebben we vorig jaar ook gedaan hier

Dit heb ik ook gedaan toen een paard van een vriendin hier ter revalidatie kwam. Op haar stal was dat niet mogelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:38 



 
Profiel   

Lastig zeg....als je nou wist dat ze rustig zou blijven dan zou ik zeggen zet een pad af rondom een stukje wei waar vriendjes op staan, zodat ze altijd in de buurt van de anderen gewoon rustig hapje-stapje kan mee-grazen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:02 



 
Profiel   

Ik zou idd het bovengenoemde zo snel mogelijk proberen want nu is ze nog niet geopereerd.. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:42 



 
Profiel   

En een kleine pony lenen van iemand, desnoods een Shetlander. Zet die er naast in stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:47 



 
Profiel   

bigone schreef
En een kleine pony lenen van iemand, desnoods een Shetlander. Zet die er naast in stal.

Maar dan moet die ook steeds op stal blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:43 



 

Als er meerdere paarden op de stalling staan, kun je in overleg met de eigenaren, elke dag een ander paard er bij zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:48 



 
Profiel   

bigone schreef
En een kleine pony lenen van iemand, desnoods een Shetlander. Zet die er naast in stal.

Lijkt me niet echt leuk voor de shetlander eerlijk gezegd als het niet noodzakelijk is. Een shetlander is ook gewoon een paard met behoefte om buiten te lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 12:44 



 
Profiel   

Ik lees al een poosje mee, TS, en wat zuur dat dit er nu toch nog uitkomt....

Mijn paard heeft eens 3 maanden op stal moeten staan omwille van een barstje in haar kogel en een botontsteking daarop. Ik heb haar die maanden dagelijks zenn van Audevard gegeven, dat is een vloeibaar kruidenmengsel (ik vond het wat naar ouderwetse kruidenhoestsiroop ruiken) waar ze rustiger van worden. Voor mijn paard was dit meer dan voldoende, het werkte uitstekend. Mijn paard staat echter wel van zichzelf rustig in de stal, ondanks het feit dat ze anders hele dagen buiten loopt.
Misschien kan je zoiets geven, het is minder zwaar dan een echte sedatie. En als het niet werkt, kan je nog steeds echt sederen.

ik zou haar persoonlijk liever in de stal dan in een miniscule paddock zetten, mijn eigen paard zou uit die paddock namelijk gewoon uit springen eens ze het beu is :+ Maar je kan natuurlijk altijd testen of jouw paard er wel braaf en rustig in blijft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:56 



 
Profiel   

pmarena schreef
Lastig zeg....als je nou wist dat ze rustig zou blijven dan zou ik zeggen zet een pad af rondom een stukje wei waar vriendjes op staan, zodat ze altijd in de buurt van de anderen gewoon rustig hapje-stapje kan mee-grazen....


Ja daar springt ze dus uit :(


Helaas is 1 paard of pony die ook op stal staat niet genoeg. Twee ook niet. Alleen als er meerdere binnen staan is ze rustig (vooral als het haar vriendinnen zijn). Dit hebben we helemaal in het begin al geprobeerd..



[ img ]
1. Eerste keer dat de breuk gezien werd was vanuit dit beeld van de MRI. De witte lijn met hierbij de pijlen is de breuk.

[ img ]
2. Zijaanzicht van de sprong. Hier is wederom de breuk te zien.

De röntgenfoto’s, de bovenste schijf is aan de rechter kant de breuk te zien (gelijk aan foto 2, maar dan röntgen ipv MRI.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

De precieze bevindingen van de MRI:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 22:40 



 
Profiel   

Jaatje wat balen zeg. Ik zou ook zeggen een panelbox maken in de wei op gras. Growi of patura heeft veiligheidspanels. Ik heb een jaarling gehad met een flinke beenwond en die heeft ook iets van 8 weken in een paddockje van 3x3m gestaan,was wel een b pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 06:15 



 
Profiel   

Hailey springt nogal graag |o


Helaas zijn de schroeven nog niet binnen, het is nog even wachten geblazen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 23:54 



 
Profiel   

Pfoe dan ben ik toch altijd weer blij met mijn vaste kliniek waar zulke dingen op voorraad zijn omdat ze daar geregeld beenbreuken etc opereren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:27 



 
Profiel   

Wat zuur allemaal zeg, ik hoop dat ze nog volledig zal herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:11 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Pfoe dan ben ik toch altijd weer blij met mijn vaste kliniek waar zulke dingen op voorraad zijn omdat ze daar geregeld beenbreuken etc opereren.


Ze zeiden in Someren tegen mij dat ze alleen grotere schroeven op voorraad hadden, maar de mijne moet natuurlijk weer die kleine hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 12:14 



 
Profiel   

MissSicarius schreef
kyrkelover schreef
Pfoe dan ben ik toch altijd weer blij met mijn vaste kliniek waar zulke dingen op voorraad zijn omdat ze daar geregeld beenbreuken etc opereren.


Ze zeiden in Someren tegen mij dat ze alleen grotere schroeven op voorraad hadden, maar de mijne moet natuurlijk weer die kleine hebben...


Ja en dat wachten is zo zenuwslopend. Bang dat er in de tussentijd toch iets mis gaat en afwachten tot de operatie.
Nu heb ik makkelijk praten want heb op de kliniek gewerkt dus dan is het toch anders, maar zodra het je eigen paard betreft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 12:49 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Ja en dat wachten is zo zenuwslopend. Bang dat er in de tussentijd toch iets mis gaat en afwachten tot de operatie.
Nu heb ik makkelijk praten want heb op de kliniek gewerkt dus dan is het toch anders, maar zodra het je eigen paard betreft..


Ja dat is het vooral ook. Elke dag heb ik wel even een moment dat ik bang ben om in de groepswhatsapp te kijken van de stal waar Hailey staat. Bang voor dat berichtje met: 'ze staat weer op drie benen'.

Ik ben wel heel blij met al jullie steun _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 18:57 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 00:14 



 
Profiel   

Veel belletjes met de kliniek. Wat een drama daar. Schroeven niet bestelbaar, aangezien ze niet op voorraad waren. Kan een hoop uitlatingen er over doen, maar ik houd mij even stil daarover.

Aankomende woensdag breng ik haar weg. Donderdag opereren en zaterdag mogelijk weer ophalen. Hopen dat het allemaal goed gaat :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:29 



 
Profiel   

Heel veel sterkte gewenst

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 23:39 



 
Profiel   

cariena1973 schreef
Heel veel sterkte gewenst



Dankjewel! Ik hoop dat ze goed bijkomt van de operatie en dat ze niet al te veel pijn heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 23:48 



 
Profiel   

Succes met de operatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 11:46 



 
Profiel   

Ik duim voor jullie donderdag. Dit is altijd heftig, maar zo direct na aankoop is wel bijzonder zuur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 22:23 



 
Profiel   

YvonneV schreef
Toen onze pony op boxrust moest Hebben we met schrikdraad een paddock gemaakt iets groter als een box en die elke dag verzet. Dan kon hij geen vaart maken om te springen en gek te doen en stond hij toch bij zijn vrienden.



Dit hebben wij ook gedaan. Gewoon in het weiland met de andere paarden waar hij altijd bij stond maar dan toch op rust in zijn kleine afgezette stukje. Was meteen goed. Binnen in de box was hij de hele dag aan het draaien. Dat heb ik dus maar 1 dag aangekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 06:46 



 
Profiel   

Nou daar ging ze gisteren dan eindelijk! Gisteren hebben we haar naar Someren gebracht. Ik mocht kiezen of ik haar binnen of buiten wil hebben. Ze vindt een binnenstal meestal niet heel fijn, dus mocht ze lekker in een buitenstal staan. Het was erg dubbel, aan de ene kant wil ik super graag dat ze geopereerd wordt, maar aan de andere kant vind ik het zo spannend... Na een dikke kus en knuffel moesten wij maar weer eens richting huis gaan.

Vandaag wordt ze geopereerd. Ze staat als tweede op de planning. Geschat werd dat ze om 11 uur vanochtend aan de beurt zou zijn en dat de operatie ongeveer twee uur zal duren. Echter denk ik dat de eerste operatie enorm is uitgelopen, aangezien ik nog niet heb gehoord en we vier uur verder zijn. Ik ben enorm zenuwachtig en ik denk oprecht dat ik meer zenuwachtig ben vandaag dan in 2015 toen ik de uitslag zou krijgen of ik geslaagd of gezakt was voor mijn HAVO.

Ik zal straks een update plaatsen met hopelijk goed nieuws!

PS: Dankjewel allemaal voor het duimen en meeleven met Hailey!
[ img ]
Oh wat kijkt ze lekker charmant

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 14:58 



 
Profiel   

Veel succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 15:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 12 [ 289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen