Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 53 [ 1315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Van jonkie tot rijpaard, de route..

 
Profiel   

Sprayen blijft hier ook spannend. Gaat wel steeds beter, maar als ze weg kan lopen, dan doet ze het.

Ze wordt groot!
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:00 



 
Profiel   

Lekker uit verhouding ook Haha.

Mijne wilde vandaag bijten. Omdat ik m geen snoepje gaf. Dat dacht ik toch niet, haha
Lekker gewandeld en twee nieuwe dingen gezien: schapen en een koets

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:01 



 
Profiel   

LunarEclipse schreef
Wat een leuk paardje is het toch Danique, mooie kleur ook. Fijn als je instructrice zo even mee kan kijken. Dat respecteren van mijn ruimte, ruimte maken als ik dat vraag etc. ben ik nu ook veel mee bezig. Gaat steeds wat beter.

Ik 'm ook m'n clickerwoordje geleerd. Merk dat het heel motiverend werkt voor hem.

Van de week kennis gemaakt met 'enge' dingen (hij vond het zelf allemaal wel meevallen):

[ Afbeelding ]

Je merkt wel dat ie nu echt een beetje begint te aarden op zijn nieuwe plek, en zich beter voelt. Hij krijgt wat meer praatjes, zowel richting andere paarden als richting mij. Maar dat zie ik als een goed teken, vind het ook fijn om hem te zien spelen met de andere hengsten. Wat extra uitdaging voor mij :)


Ik heb mijn ruin nu 3 maanden en merk ook dat hij echt begint te wennen. Meer praatjes naar de paarden, sluit zich minder snel af en probeert nu ook wat minder uit. Maar vanaf het begin enorm lief en mens gericht <3

Ik weet niet of er meer mensen zijn met een 2 jarige? Ik heb nu 1 keer in de 2 weken ongeveer 30 minuten les, wil dit eigenlijk uitbreiden naar 1 keer per week. Iemand ervaring hiermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:03 



 
Profiel   

Haha ze is net een beetje aan het bijtrekken. Ze is alweer bijna gelijk aan de voorkant :')

Ah nee, bijten mag niet. Lekker hoor dat wereldwijs maken. Daar worden ze zo braaf van. Hoe groot is hij nu Muze? En wat verwacht je qua stokmaat uiteindelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:04 



 
Profiel   

Hij is rond de 142 gok ik. Zal ergens rond de 1.46 a 148 worden denk ik…

Mijne is 2. Les heb ik niet met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:20 



 
Profiel   

Ik wil ook gaan beginnen met clickertraining. Gaat het mak maken voor sprays e.d. toch net een stukje makkelijker.

Wat een leuke Daihyo, hoe groot wordt deze? Lijkt me vrij aan de maat!

Ik vind het ergens zo schattig als ze hun grens heel stiekem en voorzichtig opzoeken. Laatst maakt ze een soort hap beweging naar mijn omdat haar uit m’n ruimte duwde, kreeg ze natuurlijk direct op dr falie, zo ben je niet opgevoed. Dan doen ze direct alsof er nooit wat is gebeurd en denken “ah ja das waar ook, zo ben ik inderdaad niet opgevoed! :))
Uiteraard is dit zwaar (al dan niet 100%) vermenselijkt. Maar ze zijn lekker puppy soms

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:20 



 
Profiel   

Mooi maatje Muze!

De mijne is 1,5. Ik heb eens in de 2 maanden les. Maar dat richt zich vooral op de trailer momenteel. Grondwerk kan ik verder voorlopig wel zelf. En als ik het nodig vind, boek ik weer een lesje.

Ze is nu zo rond de 1.50. Ik verwacht dat ze rond de 1.60 gaat worden. Vrij groot voor een paint :j
Ik hoop nog op iets meer lengte in de rug en iets meer quarterbody :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:23 



 
Profiel   

Ik ben van de week achter het bestaan gekomen van (extreme) mountain trail! Een soort parcours met natuurlijke obstakels die je ook aan de hand kunt overwinnen met een paard. In Empe en ergens in het zuiden van het land liggen twee banen ook. Die van mij is nog wat te jong maar wellicht is het wat voor iemand hier om met je jonkie mee te oefenen aan de hand?

Ik ga volgend jaar dit sowieso proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:35 



 
Profiel   

Ik ga empe volgend jaar doen. Dan is ie 3, dat moet wel kunnen dan. Aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:58 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik ga empe volgend jaar doen. Dan is ie 3, dat moet wel kunnen dan. Aan de hand.


Leuk! Die van is 15 maanden. Veel te jong. Ze moet minstens 2/2,5 zijn van mij. We zijn al wel begonnen met wat “light mountain trail” oefeningen. Over een balkje, terug over het balkjes, over een zeiltje lopen, zijwaarts over het balkje (klein stukje), door een zigzag paadje. Ze vind het fantastisch leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:09 



 
Profiel   

Ah ja dat is leuk he. Doe ik nu in de bak soms ook, of op ons wekelijkse rondje wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:11 



 
Profiel   

Ik wil ook naar Empe volgend jaar :j
Lijkt me zo leuk om een keer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:38 



 
Profiel   

Mij dus ook. Tegen die tijd is ie vast goed trailermak en kunnen we dat soort dingen gaan oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 18:41 



 
Profiel   

Dit weekend zouden we een lang weekend weg gaan met de paarden, maar op het laatste moment viel een paard uit. Aangezien ik er toch twee paarden heb, dus maar besloten mijn jonkie uit het natuurgebied te vissen en ook mee te nemen. Omdat ze 4 jaar is, in principe zadelmak, een op maat gemaakt zadel heeft en vele kilometers op een dag aflegt op het natuurgebied, toch de gok genomen dat ze het aan zou kunnen.

Wat ben ik trots op mijn (niet meer zo’n) kleine meisje. In praktijk was de eerste buitenrit op vakantie de 2e keer los onder het zadel en ze deed het super.

De tweede dag deden we een langere buitenrit met een groep van 6 paarden en ook daar deed ze niet moeilijk over. De eerste paar kilometer plakte ze veel achter mijn 8 jarige ruin, maar zodra ze door had dat de rest van de paarden wel oké waren, deed ze ook niet moeilijk over naast een ander paard lopen, slalommetjes om de bomen heen, een drafje tussendoor en met galopperen wilde ze vooral graag hard. Dag 3 had ze wat spierpijn, maar even loswerken aan de hand in de bak, een goede massage en al snel liep ze weer soepeltjes, dus in de avond nog een kort stapritje gedaan. Nou ja, stapritje was de planning, maar mevrouw vond draven en galopperen veel leuker, dus we hebben het wat korter gehouden, maar haar wel lekker even laten lopen.

Dag 4 hebben we het wel op een stapritje gehouden, omdat ik niet wilde dat ze met spierpijn terug naar het natuurgebied zou gaan.

Maar eenmaal op het natuurgebied aangekomen stormde ze meteen op de kudde af en heeft ze een half uur lekker lopen donderjagen met de rest. Ook vanavond bij de check loopt ze nog net zo soepel als normaal. Nu nog 6-7 weken op het natuurgebied voordat ze voor de winter weer naar stal komt.

Hier een link naar mijn insta, als je op het pijltje drukt krijg je het filmpje te zien van hoe moedig zij voorop liep.


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:16 



 
Profiel   

Wat goed zeg Daphara! Begrijpelijk dat je trots bent :D

Extreme mountain trail lijkt mij ook super vet. Wil ik ook zeker gaan doen!
Voor nu heb ik besloten dat ik volgend zomer of het jaar erop (even kijken hoe hij zich ontwikkelt) een arabieren show wil proberen. Geen idee of ik dat überhaupt leuk vind, maar leuk om geprobeerd te hebben. En showen .. dat kan Edje wel. De staleigenaren zijn bekend in de Arabische paardenwereld, en kunnen ook het e.e.a. helpen waar nodig.

Gisteren heeft hij een nieuwe chip gehad. Twee mensen hebben z'n chip niet kunnen vinden, gisteren was het iemand die kwam voor registratie in het AVS en heeft toen een nieuwe chip gezet. Vond het wel apart, maar blijkbaar kunnen die dingen door het lichaam migreren of eruit vallen?

Verder heb ik gisteren alle 4 de voetjes kunnen uitkrabben (hij vond het een tijdje heel spannend als ik z'n voeten aanraakte), hij komt goed aan en momenteel staat zijn kruis ruim 5cm hoger dan zijn schoft (heb ik echt een paar keer nagemeten haha). Gaat nog wel even de lucht in dus :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 07:45 



 
Profiel   

Wat goed Daphara!

LunarEclipse: bijzonder van de chip. Kan inderdaad dat hij is gaan zwerven. Maar toch bijzonder.

Wij hadden dit weekend een primeurtje <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:05 



 
Profiel   

Oohh wat leuk! :D Ging het goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:16 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wat goed Daphara!

LunarEclipse: bijzonder van de chip. Kan inderdaad dat hij is gaan zwerven. Maar toch bijzonder.

Wij hadden dit weekend een primeurtje <3
[ [url=m/ZULK9v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/17ntjy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vVx7mR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, dat had ik twee jaar terug ook met mijn jonkie geprobeerd, maar ik werd practice uit mijn zadel getrokken af en toe (oefenen in de bak), dus nooit echt gedaan op buitenrit.

Wat fijn dat het bij die van jou zo soepel gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:54 



 
Profiel   

Ja ze waren echt super braaf! Ze begreep het nog niet echt, maar met hulp van mijn bijrijdster ging het wel goed. Zij liep mee en zo kon ik dit wat stukjes proberen.
Maar goed, Noura is buiten sowieso heel braaf. Thuis ook. Eigenlijk altijd wel. Die is echt nergens van onder de indruk :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:57 



 
Profiel   

Hoe is het hier?
Ik heb vandaag voor t eerst in m’n eentje een langer stuk gewandeld met uk. Ongeveer 6 kilometer.
Normaal gaat mijn vriend mee en gaan we vaak zondag maar gisteren ben ik thuis gebleven.
Hij was reuze braaf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:30 



 
Profiel   

Wat fijn zeg Muze, flink stukje ook en dat alleen :D
Ik heb van 't weekend ook weer gewandeld met die van mij en een stalgenootje en haar jaarling die van dezelfde hengst is als die van mij. De twee halfboertjes op stap :+. 5km, dus ook een mooi stukje. Ik wil het ieder weekend gaan doen, hij is erg braaf en vind het ook wel leuk! Alleen vind hij nog wel heel erg spannend, dan zijn auto's, fietsers etc ineens 100 x zo eng haha. Dat doe ik tussendoor af en toe, en dan steeds een klein stukje en iedere keer iets verder proberen.

Binnenkort komt de hoefsmid, bij mij is hij nog nooit geweest (en hoefsmid van de opfok waar hij stond vond het steeds niet nodig) dus ik ben héél benieuwd hoe dat gaat. Ik heb wel geoefend met voetjes geven, voorvoetjes gaat goed, achter is nog lastig. Één van zijn achterbenen lijkt wel wat kramperig bij het optillen, maar dat kan ook komen omdat hij z'n achterbenen aanraken allemaal nog wat spannend vind en ze dus op een hele rare manier optilt om uit mijn hand proberen te komen :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:14 



 
Profiel   

Ah ja dat is ook best spannend allemaal. Mijne geeft er gelukkig niet zo heel veel om alleen mountainbikers die opeens van achteren komen en gisteren een hardloper vanuit de struiken is wel ff eng.
Maar met rustig oefenen komt dat goed!!

Ja voetjes was hier ook best lastig. Het is ook wel een balans ding. Zeker achter. Ze moeten toch ook wat zoeken hoe ze dan hun gewicht anders moeten gaan verdelen. En het voelt gek en zeker als ze het niet gewend zijn is t spannend.
Gewoon rustig blijven proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:53 



 
Profiel   

Ik kom mij hier graag melden :D

Sinds een maandje in bezit van een 1,5 jarige hengst. Na het overlijden van mijn wedstrijd paard was ik nog helemaal niet echt op zoek maar deze jongen sprak me direct aan dus gaan kijken en tja verliefd natuurlijk. Hij staat aan huis met vriendjes en 24/7 buiten, heerlijk om hem zo dagelijks even te knuffelen en in de hand te hebben.

Dit is Picasso (roepnaam Frits), springpaard gefokt en ik ben helemaal weg van hem <3

[ img ]
[ img ]


Voor nu doen we vooral afentoe poetsen, voetjes tillen en soms een klein rondje polder lopen. Alleen staat hij nog meer stil dan meelopen maar met een vriendje erbij is hij heel stoer dus dat doen we voorlopig even. Verder is hij super lief en mensgericht. Nuchter met nieuwe dingen en vooral nieuwsgierig dus een erg fijn karakter :j Dat hij hengst is weet hij zelf nog niet dus zolang dat goed gaat mag hij z’n balletjes houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:54 



 
Profiel   

Leuk dier!
Aardig aan de maat al of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:27 



 
Profiel   

Ja hij is al aardig groot. Wil hem nog even meten maar gok rond de 1,50/1,55 nu al zeker wel. Ben zelf niet zo groot (1,60) maar het maakt mij opzich niet uit hoe groot hij uiteindelijk zal worden. M’n vorige paard was 1,74 :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 53 [ 1315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen