Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 53 [ 1315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Van jonkie tot rijpaard, de route..

 
Profiel   

Ja nogal. Misschien is het dat niet hoor. Maar is het onderzoek en bespreken met de dierenarts waard :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:45 



 
Profiel   

Ik ben vergeten te vragen aan de da na hoeveel tijd ik een nieuw mest onderzoek kan laten doen na de panacur. Weet iemand hier dat toevallig? Anders bel ik ze morgen gewoon even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 21:24 



 
Profiel   

Capriootje, ik ga er vanuit dat je de dierenarts al hebt gebeld, maar ik kon na 2 weken mestonderzoek doen.

De DA is vanmiddag langs geweest voor die van mij, gelukkig slechts een simpele (waarschijnlijk virale) verkoudheid in de bovenste luchtwegen. Hij krijgt wat tegen het hoesten en dan moet het snel weer over zijn. Hij liep ook al weer te huppelen met z'n weidegenoten de afgelopen 2 dagen dus ik geloof dat hij zichzelf weer wat fitter begint te voelen. Maar toch fijn om het even gecheckt te hebben, zeker gezien ik volgende week op vakantie ga.

De laatste dagen heb ik vooral gefocust op voetjes optillen/uitkrabben. Nadat de hoefsmid was geweest ging dat weer wat moeizaam (had ineens een nieuw dingetje; wat als ik nu gewoon door mijn knieën ga :o? ). Hij reageert heel enthousiast op de clickertraining dus zo ermee aan de slag gegaan, en vandaag normaal alle 4 de voetjes kunnen krabben terwijl hij los in z'n stal stond.

Zo vier ik de kleine dingetjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 22:35 



 
Profiel   

Oh die door de knieën hebben wij ook gehad. Is er vanzelf weer uit gegaan met gewoon veel hoeven uitkrabben. Fijn dat het niet ernstig is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 22:45 



 
Profiel   

Fijn LE! (Ik kort je naam even af sorry). Lijkt me inderdaad prettig dat even te controleren zo vlak voor een vakantie.
Vind clicker training heel erg fijn om ze een duwtje te geven dingen net even wat makkelijker op te pakken. Die van mij vindt balans echt nog wel lastig en kan nog niet echt de hoeven uit krabben. Ze kan ze net 1/2 sec in mijn hand houden. Volgens mij vindt ze het ook gewoon STOM want het liefste trekt ze haar hoeven heel ruw en lomp uit mijn handen. Hier wil ik komende week hard mee aan de slag gaan.
Fijn vakantie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 23:24 



 
Profiel   

Fijn dat het hoesten niks ernstigs is en het even gecheckt is. Vind dat zelf ook altijd fijn en helemaal als je dan even weg bent zelf inderdaad.

Op de knieën is hier ook weleens gebeurt, hij rukte z’n voet heel vlug los en had de balans niet dus boem op de grond := Gelukkig maar 1x gebeurt, nu gaat het wel steeds beter maar balans en langere tijd op 3 benen is nog erg lastig dus dat vraag ik ook nog niet. Als je hem een klein duwtje geeft voor ‘om’ te zetten of aan de kant staat hij ook nog te wiebelen.

Qua kleur is hij wel een tover bal, winter vacht komt nu meer door gelukkig en hij is veel donkerder geworden. <3

Nog even oefenen op zijn model skills wel haha. Hij is heel knap maar kan er ook als een ezel bij staan. De nog lichtere vacht bij z’n buik heeft wel te maken met de wormen denk ik, ben benieuwd nu de panacur is afgelopen of zijn buik wat bij trekt.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 11:24 



 
Profiel   

Wat een knap dier zeg! Ben benieuwd hoe deze eruit ziet over een paar jaar. Die buik zal nog wel wat bijtrekken. Heb wel eens gehoord dat het tijden kon duren voordat dat weer normaal is.

Mijn paard heeft als hobby gekozen mij bezig te houden denk ik. Ze heeft een hele beginnende mok. Morgen direct beginnen met behandelen dus komt vast goed. Ze heeft 1 mini wondje dus we zijn er vroeg bij. Wordt nog wel even lastig want afspuiten vind ze wat spannend. Maar goed, met liefde en geduld komt dat vast goed. Dit is wel weer zo’n typisch ding wat wellicht niet was gebeurd bij een andere stal.. maar goed, wie weet heb ik ook gewoon met pech. Ik ga wel binnenkort kijken bij een andere stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:31 



 
Profiel   

Ah mok is zo balen. Tip van Flip.. niet teveel wassen, weke huid heeft een zwakkere huid barrière..

Wat een leuk dier ook hierboven!
Mijne afgelopen week een tikje verwaarloosd ivm hard leren voor een module masseren, aankomende week weer even lekker wat tutten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:43 



 
Profiel   

Mok komt vaak van binnen uit. Bij mijn haflinger komt dat altijd rond de vacht wisseling. Dan keldert zijn weerstand en krijgt hij mok. Dus ik probeer dat voor te zijn, maar dat lukt niet altijd. En deze tijd van het jaar is het vaak bingo :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:58 



 
Profiel   

Bedankt dames! Ben ook heel blij met hem en ook heel benieuwd hoe hij uitgroeit :j Als het allemaal loopt zoals plan is hij de nieuwe opvolger van m’n springpaard en kijk er ontzettend naar uit om hem zelf op te leiden.

Ah balen van die mok! Het zit jullie niet mee inderdaad. Gelukkig ben je er wel op tijd bij, dat scheelt al in de behandeling. Bij wat voor stal ga je kijken? Ben benieuwd voor je en hoop dat het wat is!

Ach een keer minder aandacht is nog niet zo erg afentoe een weekje, wij voelen ons vaak meer schuldig. Ik ben deze week op een nieuw project begonnen (ben project manager in de bouw) en had ook wat minder tijd helaas. Baal er altijd wel van maar de dagen dat ik wel tijd heb maak ik het wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:20 



 
Profiel   

Herkenbaar! Ik ben ook projectmanager en de dagen dat ik van 06:30-18:00 werk heb ik soms niet de puf ervoor nog naar stal te gaan (20 km fietsen heen en terug). Ik loop ook nog 4 keer per week hard dus dan moet ze zichzelf wel wat meer vermaken. Normaliter kan ik paard-sport-werk goed balanceren, mijn vriend ziet mij alleen nooit

De mok is al zo goed als weg. Huid is nog wat warm maar geen plekjes. Het water ging super goed, een beetje spannend wel. Het aanraken voor wassen, drogen en smeren vond ze vre-se-lijk. Ze trapt niet maar trekt wel rap haar voeten weg. Voetjes geven vind ze super leuk gezien we met klikker werken. Haar huid is ook gewoon wat pijnlijk denk ik :knuffel:

Het is een stal met paddock paradise waar ze 24/7 buiten staan een mega overdekte binnenbak! Dit weekend kom ik geen tijd maken maar hooop komend weekend even heen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:28 



 
Profiel   

Ah fijn dat het beter gaat. Hopelijk blijft het weg.
En wat leuk dat je met clicker training werkt. Daar kan je ook fijn moeilijke dingen mee oefenen.

Wij hebben van de week eens deken geoefend. Nou hij gaf er niks om. Eerst twee keer ruiken, toen heb ik hem opgevouwen al vasthoudend op z’n rug gelegd en pas afgehaald toen hij ontspande.
Daarna deken erop… geen centje pijn. Stoer ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 10:26 



 
Profiel   

Ik mag me vanaf nu hier officieel gaan melden en zou dan ook graag mee praten :D !
Vanaf morgen komt er een 2,5 jarige (net gecastreerde) Welsh cob pony deze kant op.
Het wordt niet de eerste jonge pony waarmee ik gewerkt heb of heb beleerd, maar wel de eerste van mij zelf :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 10:28 



 
Profiel   

Deken er op! Stoer!
Hier is de paardvretende handdoek al heul spannend haha. Volgende stap is een zadeldekje. Deken wacht ik nog wel even mee :+

Welkom Josien!

Afgelopen week wel geoefend met een krukje ernaast. Ging prima. Ook er op gestaan om te poetsen. Heel normaal allemaal :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 10:32 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik mag me vanaf nu hier officieel gaan melden en zou dan ook graag mee praten :D !
Vanaf morgen komt er een 2,5 jarige (net gecastreerde) Welsh cob pony deze kant op.
Het wordt niet de eerste jonge pony waarmee ik gewerkt heb of heb beleerd, maar wel de eerste van mij zelf :D .


Oooh wat super leuk en spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 10:33 



 
Profiel   

Muze schreef
Ah fijn dat het beter gaat. Hopelijk blijft het weg.
En wat leuk dat je met clicker training werkt. Daar kan je ook fijn moeilijke dingen mee oefenen.

Wij hebben van de week eens deken geoefend. Nou hij gaf er niks om. Eerst twee keer ruiken, toen heb ik hem opgevouwen al vasthoudend op z’n rug gelegd en pas afgehaald toen hij ontspande.
Daarna deken erop… geen centje pijn. Stoer ding.


Hier hetzelfde met dekentje, echt zo fijn als ze relaxted zijn! Dekje heeft hij ook al op gehad om de kleur te passen :=


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:32 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik mag me vanaf nu hier officieel gaan melden en zou dan ook graag mee praten :D !
Vanaf morgen komt er een 2,5 jarige (net gecastreerde) Welsh cob pony deze kant op.
Het wordt niet de eerste jonge pony waarmee ik gewerkt heb of heb beleerd, maar wel de eerste van mij zelf :D .


Super leuk nu 1 van jezelf *\o/* we zien graag een foto van je nieuwe aanwinst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:32 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Deken er op! Stoer!
Hier is de paardvretende handdoek al heul spannend haha. Volgende stap is een zadeldekje. Deken wacht ik nog wel even mee :+

Welkom Josien!

Afgelopen week wel geoefend met een krukje ernaast. Ging prima. Ook er op gestaan om te poetsen. Heel normaal allemaal :D
[ [url=m/h4Szdr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah dat is ook een leuke oefening met krukje! Fijn dat het zo goed ging. Geniet momentjes hè <3

Ik lig helaas ziek op de bank (ja Corona) maar ga stiekem afentoe even naar buiten en knuffelen met die kleine als er niemand is verder op stal. Verder even balen dat ik niet zoveel kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:43 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik mag me vanaf nu hier officieel gaan melden en zou dan ook graag mee praten :D !
Vanaf morgen komt er een 2,5 jarige (net gecastreerde) Welsh cob pony deze kant op.
Het wordt niet de eerste jonge pony waarmee ik gewerkt heb of heb beleerd, maar wel de eerste van mij zelf :D .

Is het dat vosje geworden dat je eerder liet zien? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:48 



 
Profiel   

Ja dat krukje was echt leuk. Overal neergezet (niet al te subtiel O:) ) en uiteindelijk dus op het krukje gepoetst. Ze vond het echt doodnormaal zo'n mens boven haar. Heerlijk dier is het <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:11 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ja dat krukje was echt leuk. Overal neergezet (niet al te subtiel O:) ) en uiteindelijk dus op het krukje gepoetst. Ze vond het echt doodnormaal zo'n mens boven haar. Heerlijk dier is het <3


Dit even gemist! Wat een dapper beestje! Gaat het al wat beter met haar "opgeblazen" buikje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:23 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik mag me vanaf nu hier officieel gaan melden en zou dan ook graag mee praten :D !
Vanaf morgen komt er een 2,5 jarige (net gecastreerde) Welsh cob pony deze kant op.
Het wordt niet de eerste jonge pony waarmee ik gewerkt heb of heb beleerd, maar wel de eerste van mij zelf :D .

Leuk! Welkom!

Wat voor maat is/wordt het en wat zijn je plannen met hem?

Ik heb ook een (halve, weliswaar :D ) Welsh Cob :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:26 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Daihyo schreef
Ja dat krukje was echt leuk. Overal neergezet (niet al te subtiel O:) ) en uiteindelijk dus op het krukje gepoetst. Ze vond het echt doodnormaal zo'n mens boven haar. Heerlijk dier is het <3


Dit even gemist! Wat een dapper beestje! Gaat het al wat beter met haar "opgeblazen" buikje?

Ze krijgt nu een zandkuur. Geen wormen in ieder geval, de mest was schoon. Ze zit verder goed in haar vel. Dus wat het nu is? Misschien wel gewoon spekkies :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:34 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Josien_ schreef
Ik mag me vanaf nu hier officieel gaan melden en zou dan ook graag mee praten :D !
Vanaf morgen komt er een 2,5 jarige (net gecastreerde) Welsh cob pony deze kant op.
Het wordt niet de eerste jonge pony waarmee ik gewerkt heb of heb beleerd, maar wel de eerste van mij zelf :D .

Is het dat vosje geworden dat je eerder liet zien? :)


Ja klopt :D !
Gisteren goed gekeurd en vandaag gecastreerd :Y) .
Vanaf morgen lekker op de weide en eind november komt mijn geblesseerde cob er ook bij te staan. (staan straks in totaal met 5 van verschillende leeftijden).

Ik zal snel een foto plaatsen!

De bedoeling is dat hij uiteindelijk net zo veelzijdig wordt als mijn huidige merrie.
Lekker dressuren, springen, crossen en in de bossen rijden. Voor nu ben ik van plan hem eerst even rustig bij te laten komen een paar weken en daarna beginnen met grondwerken. Verder even kijken hoe het loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 15:09 



 
Profiel   

Daihyo, ga je de zandkuur herhalen? Zand kan soms heel hardnekkig zijn. Ik ga maandelijks de kuur herhalen althans. Wellicht is het ook gewoon een tijdelijk ding en is ze over twee maanden bijgetrokken. Die van mij had in sept/okt veel spekkies (en zand moet ik toegeven). Zand is er nu uit en ze is was afgevallen en heb echt get gevoel dat ze zo 30 cm minder breed is opeens. Nu is ze ook een paar cm gegroeid de laatste maanden dus dat kan ik wel rijmen.
Wel fijn dat alles goed is met haar! Zeker na de wormen kan ik me voorstellen dat je wat huiveriger bent

Super Josien! Ben heel benieuwd :j Ze hebben zon karakteristiek en sterk uiterlijk, het heeft wel wat! Stiekem gebladerd door je profiel. Vind je oude paardje ook erg knap

Afgelopen weekend was het even stress. Ik dacht dat de mok beter ging maar opeens was het terug en waren haar pijpen ook dik. Ik maak me niet altijd direct druk dus op zaterdag heb ik het even van me af geschud maar die nacht heb ik de hele nacht lopen tobben hierover. Uiteindelijk maakte ik me wel veel zorgen en zondagochtend de da gebeld. Die is diezelfde dag gekomen. Heb een heel gesprek met hem gehad en hij heeft me dringend doch professioneel geadviseerd elders te staan met haar. Ze staat hier op veen grond en als ze hier de winter blijft kan ik nog blijven bellen. Het mag gewoon absoluut niet nat worden meer. Nu dus met enige snelheid opzoek naar een andere stal. Gelukkig geen einschuss of enge dingen maar dat wil ik wel dolgraag voorkomen. De staleigenaar doet ook maar wat hij kon en op deze leeftijd zijn ze gewoon ontzettend gevoelig. Vandaagga ik bij 2 stallen kijken en woensdagavond ga ik het trailerladen oefenen. Hoop heel erg dat ik wat vind!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 53 [ 1315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen