Van jonkie tot rijpaard, de route..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:54

Knappe Parker! <3

Welkom Inge, wat leuk die verschillende karakters he!
En lekker rustig aan doen is fijn voor de paardjes denk ik.

@LunarEclipse: Hoe gaat het met Olaf? Een beetje goed hersteld?

Hier was Ellie gisteren weer even baldadig }:) . Ging super goed met vast staan en halster om doen etc., maar gisteren voor de grondwerkles bij het wisselen naar het touwhalster kneep ze er toch snel tussenuit. En natuurlijk niet meteen weer laten vangen :+ . Daarna wel fijn met haar geoefend, maar ze vindt het laten leiden en cirkelen toch maar lastig wanneer ik wat meer naast haar sta in mijn positie ipv voor
op lopen.
Dat ging bij ouwe rot Pepper beduidend makkelijker :D . Helaas liep zij op de kleine cirkel wel weer wat onregelmatig, super balen aangezien ze eigenlijk met rijden in het bos zo goed gaat en je daar niks merkt.
Maar wie weet was het iets onschuldigs. We houden het in de gaten.

IngeK
Berichten: 878
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:44

Josien_ schreef:
Dat ging bij ouwe rot Pepper beduidend makkelijker :D . Helaas liep zij op de kleine cirkel wel weer wat onregelmatig, super balen aangezien ze eigenlijk met rijden in het bos zo goed gaat en je daar niks merkt.
Maar wie weet was het iets onschuldigs. We houden het in de gaten.


Oei dat is balen! Ik vind dat altijd zo lastig, jonge paarden moeten ongemerkt soms wel erg veel op een volte lopen, veel longeren, veel afgeronde hoeken waardoor er weinig lange zijde meer overblijft in de hoek... Mijn vorige jonkie is op die manier overbelast, dus daar ben ik nu heel voorzichtig mee Y;(

Met mijn Freiberger gaat het de laatste week super goed met rijden. Hij is enorm scheef, maar hij is nauwelijks meer aan het klieren en lekker aan het werk <3 Voor het eerst ook op buitenrit een drafje gedaan, ging ook super rustig. Een tijdje leek hij het werk écht stom te vinden (met weglopen in de paddock en wegdraaien bij het krukje en zo), dus ik ben heel blij dat hij daar een beetje overheen is.

De Tinker kreeg van de week een schoftje met culeron op. Eerder had hij al een longeersingeltje om gehad en daar reageerde hij helemaal niet op. Ook dit was totaal geen probleem. Puppy is zo lief.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:06

@Josien: haha ik zie het helemaal voor me, lekker bijdehand.
Vervelend dat Pepper niet helemaal regelmatig loopt op de volte, hou het in de gaten. Hopelijk houdt het niet aan!

Gaat goed met Olaf! Het ging meer zwellen dan dat het bij Etnaf heeft gedaan maar gelukkig trok het snel weg en hij heeft ook geen koorts etc. gehad.

@Inge: fijn dat het zo goed gaat en dat de jongste zo braaf is.

Verder doe ik momenteel weinig, met beiden. Etnaf heeft sowieso weiderust natuurlijk. Ik kom voor een bakje slobber en een aai over de bol. Over een maandje voor controle naar de kliniek (en ga 'm ook helemaal op de foto zetten) en wat later ook Olaf verhuizen, dus allemaal wel spannend. Daarnaast op privé vlak nog vanalles dus ik vind het wel prima. En zij denk ik ook :P

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:59

Ah ik wilde net vragen wanneer je weer met Etnaf voor controle moet. Maar dat is dus over een maand.
Hij ziet er goed uit LE. Die hele fijne beentjes ook. Mooi type.

Welkom Inge en Mi Amore. Leuke haf zeg! Eigenwijze uitstraling ook

Dat wordt ook een knoeperd van een paard Capriootje. Nu al 267 met 2,5 jaar. Dat haalt die van mij niet hoor.

Beterschap met Noura Dallyho. Gelukkig "maar" een hoefzweer maar daar kunnen ze goed last van hebben.

Parker is als altijd heel tof. Ben ook wel benieuwd naar bewegende beelden trouwens

Leuk dat veertje in de beweging bij Pankina Danique.

Lekker aan het werk Josien. Altijd fijn dat je gebruik kan maken van fijne faciliteiten om te trainen.

Onze gup Polletje is ook hengst af. Vorige week. Heb hem op tafel laten castreren. Alles ziet er goed uit. Geen zwelling gezien. Polletje ontwikkelt zich goed. Ik denk dat hij nu met 2 jaar en 4 maanden om en nabij 1,60 is. 1.65 gaat ie wel worden, misschien nog iets groter. Nu hij geruind is zal het wel wat sneller gaan.

Hij was op de kliniek weer lief en voorbeeldig als altijd. Braaf met je mee lopen aan het touwtje, terwijl hij dat echt niet veel geoefend heeft. Niet over je heen lopen of tegen je aanduwen. Alsof hij heel goed is opgevoed, hahaha. En ook netjes het wagentje weer opgelopen. Iedereen is dol op m.
Hij wordt toch wel iets donkerder nu. In ieder geval donkerder dan zijn moeder,




Afbeelding
Afbeelding

En een filmpje bij de veearts

https://www.youtube.com/watch?v=hduaK3oMf2w

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:46

Fijn dat de castratie goed is gegaan met Pol!parker groeide na zijn castratie ook hard! Hij is nu 1.67.

En je wilde filmpjes van Parker zien. Ik heb geen recente filmpjes van zijn beweging.
Hier een filmpje van hem als veulen en op de andere was hij 1 ;)






Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:42

Leuk om te zien Magootie. Lekker krachtig achterbeen dat hij met goed gebruik onder zet.

Heb ook geen idee hoe Polletje draaft. Hij lijkt wel een "veertje" te hebben. Als veulen heb ik hem alleen maar zien galopperen. _O- .

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:41

Wat leuk Magootie! Hij beweegt al lekker. Heb wel het idee dat hij echt groot gaat worden, wanneer hij volledig is uitgezwaard

Wat knap van Pol! Een goede basis is een halve werk natuurlijk, hoe cliché ook. Wat is hij trouwens gegroeid in vergelijking met de laatste keer! Wordt al een hele vent
Ik herken het wel, heb pankina alleen op de verkoop video’s en de keuring zien draven. Maar tussentijds nooit. Ze is ook veel te chill en fokt zich niet zo snel op. Nu laat ik haar eens in de zoveel tijd even voor me lopen om te kijken of ze goed loopt en hoe ze in haar lichaam zit

Ach nog een maand nog maar LunarEclipse, tijd gaat hard. En lekker alleen knuffelen en voeren is ook leuk! Vaak leggen we ons allerhande verplichtingen terwijl de allerbelangrijkste dingen zijn: vrije beweging, sociale contacten en goed ruwvoer en water. De rest komt vanzelf dan wel. Wel hypocriet trouwens van mij, als ik 1 dag niet ga voel ik mij schuldig :')
Haha die Olaf toch, zijn altijd de kleintjes die stoer doen :')

Balen Josien, altijd wel oppassen met de cirkels. Het is zo moeilijk voor een paard goed door de bocht te komen. Maar bos is ook lekker. Kun je daar makkelijk komen vanuit stal?


Welkom Inge! Leuk dat je ook een ouder dier hebt. Kunnen we een beetje afkijken vast


Beterschap Daihyo, hoefzweren kunnen heel vervelend zijn.

Wat knap dat Frits al een zadeltje op kan Capriootje. Opstappen en wegrijden dus volgend jaar :P

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:36

ooh brave en knappe Polletje! <3 Wat een leukerd!

Lekker aan het werk Inge, fijn dat het goed gaat!

@LunarEclipse: Snap helemaal dat je nu weinig doet, lekker rustig aan is ook prima toch. Hopelijk gaat het met Etnaf de goede kant op :) !

Met Pepper gaat het alweer wat beter, ik denk even verstapt maar door haar blessureleed de afgelopen jaren denk je toch altijd weer het ergste. Ze staan lekker 24/7 buiten en dan lopen ze het er toch sneller uit lijk het.

Het werken op de cirkel of aan de longe doen we niet vaak hoor. Zowel met Pepper (16) als Ellie (3) niet, gemiddeld 1x per 2 weken en soms wel langer niet. Met Pepper in verband met haar peesblessure verleden nog minder. We gaan het meeste wandelen of rijden in de bossen.
Ze staan vlakbij het bos, paar honderd meter over een rustige plattelandsweg en we zitten op de zandpaden tussen de weilanden en later ook bos :) .

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 04:03

Zijn er meer mensen met hele drukke paarden in de hand? Ze schiet alle kanten uit soms, terwijl ze best heel netjes mee kan lopen ook. Maar als ze schrikt kijkt ze nergens naar en dendert ze ook zo over je heen… ben er nu wat meer mee bezig maar echt super irritant wel…

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:40

Wat een leuk koppie zit er op Pol Babootje! Fijn dat de castratie goed gegaan is. Voorspoedig herstel verder toegewenst!

Fijn dat Pepper al weer beter loopt :)

@Libera: Mijn Arabier loopt over het algemeen braaf mee maar áls hij druk is dan is hij een stuiterbal aan de hand. In het begin was het voor mij niet altijd even goed hanteerbaar als dat gebeurde.
Allereerst ben ik gaan kijken wanneer dat nou gebeurt. In zijn geval was dat eigenlijk als z'n hoofd al te vol zat voor wat we gingen doen (gebeurde vaak met buiten wandelen, en dan leek hij braaf en dan ineens werd hij druk, maar dan was ik dus eigenlijk al te ver gegaan).
Daarnaast ben ik oefeningen gaan doen waar hij op mij moet letten, dat heb ik 2x in de bak getraind en nu pas ik dat eigenlijk altijd toe. Stoppen als ik stop, langzamer als ik langzamer ga, lopen als ik ga lopen, stil staan als ik dat vraag, of bv een vaste afstand bewaken. Als ik merk dat hij wat hyper wordt of erg gefocust is op wat er om hem heen gebeurt dan pas ik dat toe en dat werkt bij hem erg goed.
Hoe oud is je paard?

Ondertussen heb ik afspraak met de dierenarts gepland, 4 oktober gaan we weer voor controle.
Ik ben héél benieuwd tegen die tijd (en zenuwachtig :+). Ik zie nog steeds wel soms dat de afwikkeling van het gewricht niet goed gaat, maar lang niet meer zo erg en soms zie ik ook dat het helemaal goed gaat. Sowieso loopt hij soepeler, ook als ik het nog zie.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:10

Spannend, hoop dat alles goed lijkt op controle!

Ze is nog maar een jaarling, dus emmertje loopt ook snel over. Ben nu idd in de bak bezig met meer op mij letten. Ze loopt verder wel netjes mee hoor, maar ze is nogal explosief soms :')
Hou het nu gewoon kort en krachtig, en 1 ding per keer, dat gaat beter. Dus als ik al gepoetst heb ga ii niet meer wandelen, dan is het teveel, te lang.

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 02:06

Lastig LunarEclipse. Peesblessures kunnen hardnekkig zijn. En je wilt dat het gewoon allemaal goed is en je geen zorgen maken. Daarom maar een beetje mosterd na de maaltijd van mij: het gaat in ieder geval beter en je hebt nog even tot 4 okt!
Ik ken het wel, soms zie je overal wat en als je googled hadden ze al tien keer opgegeven moeten worden. Dus wel hypocriet van mij := maar geef het tijd, en anders duurt het wat langer.

Kun je hulp krijgen Libera? Soms is net een buitenstaander goed om kleine dingen aan te passen. Het is ook echt jong nog, dan is vijf minuten soms al heel erg lastig! Overheen je gaan is nooit oké. Wellicht kan iemand je helpen hiermee om even de puntjes op de i te zetten.

Ik had vandaag mijn eerste les met Pankina! Pankina hoort mijn ruimte te respecteren en dat weet ze. Maar het blijft lastig en ze is niet zo heel snel onder de indruk. Met mijn instructrice echt gekeken hoe we haar duidelijk een vraag kunnen stellen maar dat ze ook weet dat ze ontspannen kan reageren. Soms reageert ze niet en ze is gewoon niet onder de indruk van even duidelijker zijn. Uiteindelijk pakte ze het snel op kon ik heel fijn met haar werken. Er is wel echt wat afgegaapt en gekauwd. Pankina vind situaties waarin er sociaal druk op haar komt te staan veel spannender dan nieuwe dingen. Als er iets engs is neemt ze vaak het voortouw van alle paarden en stapt ze er zo op af. Stukje onzekerheid natuurlijk ook dat ze “sociale” situaties het lastigste vindt. Toen we het blok introduceerde stond ze er zo op _O- sterker nog, ze was er niet weg te krijgen zo leuk vond ze het. Heb zo gelachen om haar. Voor nu genoeg huiswerk en daarna gaan we weer verder

IngeK
Berichten: 878
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:37

@Libera, ach ja, zoveel te leren als je zo jong bent! Maar inderdaad, ook een kleuter moet respect voor jouw ruimte en grenzen hebben.

@Danique_G, altijd fijn, les. En leuk, zo'n eigen karakter. Zo hebben ze allemaal hun eigen uitdagingen en talenten, hè?

Wij hebben van de week geprobeerd om vanaf de vierjarige Freiberger de tweejarige Tinker als handpaard mee te nemen. Ging af en toe, maar meestal werd de vierjarige daar dusdanig druk van dat ik de Tinker maar weer snel aan vriendlief gaf :') Of het komt omdat de Tinker dan iets meer naast hem loopt dan achter hem, of het stuk halstertouw dat langs zijn schouder loopt, of dat mijn teugelvoering onrustiger is, geen idee. Maar het lijkt me zo tof om straks met ze samen op buitenrit te kunnen. Maar dat moeten we nog even verder oefenen :D

En gisteren hadden we gewoon hele stukken ontspanning in draf onder het zadel *\o/* Ik ben niet van 'trek 'm naar beneden' dus ik wilde dat hij zelf leerde om de bovenlijn los te laten, en dat kwartje lijkt een beetje te gaan vallen. Wat wel hielp is dat ik zelf een lesje met een Joker heb gedaan, waardoor ik me er meer bewust van was dat ík mijn rug ook lang moet kunnen houden... Want ik verstrak zelf ook in mijn rug en ademhaling als hij met zijn kop in de lucht en zijn rug weggedrukt rondrent... Maar daar extra op letten hielp blijkbaar. Vriendje erbij geroepen om foto's te maken waar ik sindsdien verliefd naar kijk, het lijkt bijna een dressuurpaard <3 (en nee ik plaats even geen foto's openbaar op bokt, sorry, dus vorm je maar een beeld...)

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 07:34

Je hebt helemaal gelijk Danique, en ik kan er niks aan doen (niet meer dan dat ik nu doe) dus moet het mentaal ook gewoon een beetje los laten.
Het leest alsof je een zinvolle les hebt gehad, fijn! Pankina is wel echt een karaktertje he :P Leuk.
Het blok, dat vond Et ook zo leuk toen ik dat ooit eens met hem deed :D

Ah lijkt me ook zo leuk om 1 van mijn paarden later als handpaard mee te kunnen nemen Inge, idd oefenen komt vast wel goed! En super dat de ontspanning zo goed ging tijdens het draven. Je eigen houding en ademhaling kan zo veel invloed hebben. Ik zet ook nog wel eens mijn rug en ademhaling vast (bij mijn bijrijdpaard) en ik merk dat sindsdien ik daar steeds bewuster op let het rijden en de ontspanning ook beter gaat.
En foto's zijn geen verplichting hoor. Fijn dat vriend lief paraat stond zodat je zelf kan nagenieten!

Afgelopen zondag had ik nog even wat foto's gemaakt van Et. Hij begint echt een volwassen kop te krijgen. Heb ook z'n eiwitrantsoen opgeschroefd over de laatste weken en dat begin ik nu ook wat te zien.

Afbeelding
Afbeelding

Rare dingen op z'n hoofd ook geen probleem
Afbeelding

Nog een foto van precies 1 jaar geleden t.o.v. bovenstaande foto's

Afbeelding

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:58

Goedemorgen!

Zo, Etnaf wordt echt een hele kerel met een stoere kop! Arabieren zijn ook laatbloeiers geloof ik(?) moet eerlijk zeggen dat ik ze altijd helemaal niets vond maar ken er nu een aantal om mij heen en moet zeggen dat ik steeds meer gecharmeerd van ze raak :o wat een leuk karakter hebben ze vaak!

Leuk dat je daar naartoe werkt Inge! Vind foto’s soms ook poedersuiker, denk je dat je de sterren van de hemel rijdt en dat zit je als een zak hooi :') wat mij enorm heeft geholpen zijn zitlessen. Ik heb standaard 1 x keer per maand een zitles van een dame uit de omgeving Amsterdam. Geloof dat zij ook centered riding instructrice is.

Ik heb een beetje deken advies nodig. Had een mooi bucas regendekentje voor Pankina maar dit jaar heeft Pankina geleerd hoe ze haar borstsluiting open kan maken. Ze heeft klem gezeten en kwam er gelukkig vanaf met wat beurze plekken en schaaf wondjes. Nu kijk ik naar een Rambo deken. Flinke investering voor een paard in de groei met name. Als het moet dan moet het. Maar vind het zonde als ze er weer uitgroeit. Volgens de touwtjes methode groeit ze nog een kleine 8 cm. zit erg in dubio. Of weet iemand een merk met een vriendelijker prijsje voor een Houdini paard?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:21

Pas maar op Danique, straks heb je ook 't Arabierenvirus :P Het zijn inderdaad vaak laatbloeiers.

Dat is echt niet handig dat Pankina haar eigen dekens kan uittrekken :+
Is een (redelijk nieuwe) 2e hands misschien een optie? In mijn ervaring blijven de tweedehands dekens van dergelijke merken goed zolang ze goed onderhouden zijn. Maar goed dan moet je het ook maar net treffen.

Of, heel simpel gedacht; extra strotouwtjes door de sluiting van je huidige deken als extra beveiliging?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:41

Ik reageer later even uitgebreid maar qua dekens heb ik om die reden van groeien nu een Rhino gekocht. Ik heb altijd Rambo en wil ook graag de optimo voor Frits omdat hij echt breed in de schouders lijkt te worden maar welke maat hij zal eindigen vind ik nog lastig inschatten.
De Rhino met losse hals was €170 dus een andere prijsklasse dan de Rambo en heeft wel dezelfde voorsluiting. De plus variant heeft ook V sluiting. Als hij hier dan uitgroeit kan ik hem vast nog leuk verkopen en alsnog de Rambo aanschaffen. Liners had ik nog liggen mocht het nodig zijn maar die zijn ook niet zo duur.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:19

Wat vervelend Danique! Kun je inderdaad niet iets doen met ductape of strootouwtjes? Anders wellicht een andere sluiting er op laten maken of bijvoorbeeld een hengstendeken? Ik zou voor een jong paard in de groei ook niet snel een dure deken kopen. Vindt het al een hele uitgaven voor mijn andere pony haha!
Zelf heb ik het geluk dat mijn jonkie de meeste dingen van mijn oudere merrie ook past, dus vooralsnog krijgt ze alles 2ehands :P . Ik ben nog niet met een deken gestart, maar wil dit binnenkort wel doen voordat ze op training gaat. Dan krijgt ze gewoon de oudjes van mijn andere merrie en koop ik daarvoor wel een nieuwe.

Qua goede, budgetvriendelijke dekens kan ik overigens Shires aanraden mocht je toch iets anders willen proberen :) .

Ellie heeft vorige week voor het eerst een hoofdstel met bitje om/in gehad. Ze vond het in het begin maar niks, maar uiteindelijk was het gelukkig helemaal prima.

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:35

ze heeft een nieuwe deken! Stalgenootje had er nog eentje liggen die ik voor zacht prijsje kon overnemen. Sluiting is helemaal hufter proof ook. _O- Afbeelding

Die trut had wel een zwelling op haar pijpbeen achter. Ga een paar dagen aankijken en koelen gezien ze er geen last van lijkt te hebben maar anders bel ik wel. Fingers crossed en een vermanende toespraak dat ze zich eens heel moet houden.

Hoe gaat het met alle paarden?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:40

Mooi deken! Fijn dat je er een kon overnemen! Scheelt toch weer een bak geld.
Hoe is het ondertussen met dr been? Hopelijk geen rare dingen.
Zichzelf heel houden is altijd nog wel een dingetje :+

Vandaag met Etnaf naar de kliniek geweest voor controle van de pees en röntgenfoto's. Pees gaat de goede kant op en klinish beeld was ook al een stuk beter! We mogen nu opbouwen met wandelen :j dus heel blij. Over 2/3 maanden weer een echo om te zien of de verbetering stand houdt. Linksvoor heeft ie wel een OCD, gevalletje kan hij last van krijgen maar hoeft niet, dus goed in de gaten houden als ik 'm echt ga belasten. Verder zijn z'n benen en wervels röntgenologisch helemaal in orde .
De trailer wilde hij niet heel graag op maar verder was hij weer super braaf :(:)

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:17

Gisteren meteen voor een eerste wandelingetje gegaan, dierenarts adviseerde ons te beginnen met dagelijks 20 min en veel rechtuit. Veel gedaan en gewandeld hebben we de laatste maanden niet en op onze huidige plek zijn we nog niet echt van het erf af geweest. Stond ook nog een pittig windje, hij was fris en alert, dus ik dacht ik zie wel hoe ver we komen.
Maar het ging echt super! Hij vond het duidelijk spannend, hij keek z'n ogen en oren uit, hij was de halve weg aan het hinniken (naar andere paarden, en ik denk dat hij op bepaalde punten de groep ook nog kon horen) maar hij bleef zo ontzettend goed bij mij met zijn aandacht. Onze voorlaatste wandeling nog op de vorige stal ging ook zo goed, en ik ben blij dat zijn aandacht voor en vertrouwen in mij ondanks dat we niet zo veel gedaan hebben daar nog steeds is <3

Ben zelf ook echt zó blij dat we weer wandelingetjes kunnen maken! Kunnen we zo rustig aan wat kracht en conditie opbouwen.

Olaf wilde ik deze maand verhuizen, maar helaas gaat dat niet door vanwege droes op de stal. Dus nog even een maandje extra wachten. Die heeft nog wat langer vakantie.
Heb 'm wel een trucje geleerd. Nu iedere keer als hij ook maar voertjes ruikt gaat ie met volle overtuiging staan flemen :')

Afbeelding

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:59

Wat fijn dat alles zo goed gaat met Et. En liever nu deze blessure dan later. Nu geneest dat een stuk beter. Zijn OCD, linksvoor, is het niet operabel?

Pankina haar been was donderdag zo goed als normaal weer. Wel wil ik nog bellen om even te checken wat de da adviseert. En als ze dan toch komen laat ik direct haar benen op de foto zetten. Dat stond sowieso nog op de planning voor het inrijden.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:16

Fijn dat het weer dun was! De foto’s twijfel ik nog over ook, doe je ook hals en rug of alleen benen?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:57

Fijn dat Pankina haar been weer normaal was, maar altijd goed om even te checken inderdaad.

De OCD is operabel. De DA zag geen reden om het op korte termijn te verwijderen gezien hij niet voor de verkoop is en een operatie natuurlijk ook weer met risico's komt en er op dit moment geen indicatie is dat het in de weg zit en er ook een kans is dat hij er nooit last van zal krijgen. Voor nu laat ik het, misschien dat ik het er preventief uit ga laten halen maar daar denk ik nog over na. Eerst focussen op het herstel van de pees :)

Ik ben wel blij dat ik 'm op de foto heb gezet (hals en rug ook gedaan). Niet fijn dat er een OCD zit maar wel fijn om dat te weten. Ik weet waar het zit en dan kan ik het gewoon monitoren en tijdig ingrijpen mocht dat nodig zijn. Ik weet hoe het is om te lang door te modderen door iets wat veel tijd, zorgen en geld had bespaard waren er meteen rondom foto's gemaakt.

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:07

Twijfel ik ook nog over capriootje. Mijn logica over alleen benen is: als er OCD in zit kan je er wat aan doen (soms). Sommige bemerkingen zijn niet altijd een probleem en 100% schone foto’s is meer uitzondering dan regel. Ben zelf ook niet schoon op m’n eigen foto’s maar heb wel zeer intensief gesport altijd. Training en preventieve fysiotherapie kan veel doen, bij sommige bemerkingen. Maar ik overweeg ook wel weer alles direct op de foto te zetten dat indien er wel echt iets ernstigs is, ik haar niet onbewust ga belasten terwijl dat echt niet de bedoeling is. Maar vind het wel echt super spannend dat te doen. Ik bereid me voor op het ergste := dus.. denk dat m’n geweten het wel gaat winnen en ik alles direct laat doen.