Van jonkie tot rijpaard, de route..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:04

Mrs Jane Smith ziet er goed uit!

Honingzalf boven het ook zou ik niet snel doen. Als het in het oog loopt ben je verder van huis. Lastige plek altijd!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:30

Mooie foto's Evemarie en Magootie.

@Josien: goed dat je herkent dat je het spannend vind om te rijden, Ellie en jij zijn wat het rijden betreft natuurlijk helemaal nieuw voor elkaar en daarnaast ben je waarschijnlijk ook erg op Pepper ingesteld. Dus eigenlijk ook heel logisch. Maar ik denk dat het wel goed komt met jouw instelling!

Het verzorgen van Et z'n wond is redelijk goed gegaan vanochtend dus daar ben ik blij om.
Overigens heeft de DA zelf wel honingzalf aangeraden (en schoonspoelen met water met een beetje jodium).

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:47

Dan zal het idd wel goed zijn! Bij Parker durfde ik dat niet. Wondje zat ook echt op zijn ooglid.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:46

Hoe gaat het hier met iedereen?
Vorige week heb ik weer even op Ellie gezeten, vooral het opstappen en een rondje stappen geoefend voor mijn eigen spanning en dat gaat goed.
Vanaf volgende week gaan we actief lessen en wil ik tussendoor lekker blijven grondwerken/longeren. Hopelijk gaat het dan snel beter met mijn spanning en kunnen we deze zomer lekker buiten ritten gaan maken *\o/* .

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:24

Ik heb een tijdje getwijfeld wat ik met zadelmak maken wilde doen, iemand laten komen aan huis, wegbrengen, zelf doen etc. Maar hij is echt heel nuchter en zo zat ik er 'ineens' even op zelf. := Was opstappen/hangen aan het oefenen en hij was zo braaf dat ik helemaal geen angst oid had dus we gaan het lekker zelf rustig uitbouwen. Op de straat is een eigen keuze uiteraard, via de picknick tafel kan ik hier makkelijk opstappen en omdat het hangen zo goed ging kon het prima.

Ook tandarts geweest en z'n hoofdstel pas gemaakt. Helemaal blij met m'n baby <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:07

Josien_ schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?
Vorige week heb ik weer even op Ellie gezeten, vooral het opstappen en een rondje stappen geoefend voor mijn eigen spanning en dat gaat goed.
Vanaf volgende week gaan we actief lessen en wil ik tussendoor lekker blijven grondwerken/longeren. Hopelijk gaat het dan snel beter met mijn spanning en kunnen we deze zomer lekker buiten ritten gaan maken *\o/* .

Fijn dat het zo goed ging!! Hopelijk lekker buiten van de zomer! :D


Capriootje schreef:
Ik heb een tijdje getwijfeld wat ik met zadelmak maken wilde doen, iemand laten komen aan huis, wegbrengen, zelf doen etc. Maar hij is echt heel nuchter en zo zat ik er 'ineens' even op zelf. := Was opstappen/hangen aan het oefenen en hij was zo braaf dat ik helemaal geen angst oid had dus we gaan het lekker zelf rustig uitbouwen. Op de straat is een eigen keuze uiteraard, via de picknick tafel kan ik hier makkelijk opstappen en omdat het hangen zo goed ging kon het prima.

Ook tandarts geweest en z'n hoofdstel pas gemaakt. Helemaal blij met m'n baby <3

[ [url=m/qgeBen.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qDZzbn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ymg20w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat goed!! :wow: lekker bezig!!


Parker heeft een zadel op gehad. Hij vond het prima. Alleen in draf kneep hij flink zijn billen aan :') ga hem zo af en toe eens ermee longeren zodat hij op het gemakje kan wennen. Heb van de week ook op Parker gehangen. Ik stond op het krukje wat te springen en toen ben ik erop gesprongen. Hing met mijn lijf helemaal over hem heen. Vond hij prima. Lekker ding is het <3

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:21

Aah knappe Parker! <3 Leuk dat je ook zo lekker bezig bent met hem en al kan hangen, zo ben ik ook begonnen en dan gaat het lekker ontspannen en in stapjes. Blijf vooral posten!

Zadel kent de mijne al een tijdje en hoofdstel gaan we dan nu mee beginnen. Heb ook een elastische bijzet besteld met katrool ertussen zodat de 'druk' hetzelfde blijft als ze hoofd opzij doen. Vind ik wel een fijn idee als ze hun hals nog nodig hebben voor balans.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:45

wat balen van de wond LunarEclipse. En dan ook nog luizen :(:)

Mooie foto's van knappe Parker, zadel staat hem goed!

Mrs Jane Smith doet het ook goed!

Mooi hoofdstel Capriooltje!

Ik ben met Liv aan het longeren / grondwerken
Ze was de afgelopen weken alleen maar aan het bokken en ontploffen. Ik vroeg me af of ze ooit rustiger zou worden. Maar vandaag en gister een heel braaf paard. Misschien heeft het geholpen dat ik zei dat stoute paarden hier niet mogen blijven wonen :Y)

Mijn knappe baby, volgende keer even haar manen kammen :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:47

Wat een goede berichten allemaal!

Fijn dat je er lekker op gezeten hebt en wat leuk dat je gaat lessen Josien! Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Mooi en lief paard Capriootje, wat super dat hij het zo braaf doet allemaal.

Parker ziet er enorm knap uit met het zadel. Leuk Magootje!

O, heerlijk een bonte! Liv ziet een verhuizing niet zitten :P

Met Jane (dat is haar roepnaam) gaat het nog steeds heel goed. Ze onthoud ook waar we de vorige keer mee bezig waren, waardoor ze er zin en vertrouwen in heeft. Leuk om te zien. We zijn nu op het punt aangekomen dat ze los vd longe draaft door de cirkel. Het is nog onwennig maar elke keer zie ik haar positief veranderen. Opzadelen gaat vanaf het begin eigenlijk al super. Ze staat netjes stil en opent haar mond voor het bit. Ze is heel lief maar wel onzeker nog en dat mag. Het lukt haar de spanning af te vloeien en dat is heel mooi! Ik ben dus erg blij.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:46

Wat een fijne verhalen allemaal!
Ik vind het leuk om de vooruitgang te zien/lezen bij jullie.

Etnaf is ondertussen ook geheeld :') 22 maart hebben we (hopelijk laatste) controle voor de pees, dus dat is nog even spannend. Het lijkt best wel goed te gaan van buitenaf. Alleen met echte kou zie je nog wel dat hij er net ff wat minder soepel mee loopt maar echt minimaal, andere mensen zien het eigenlijk niet. De zonnige dagen hebben hem geloof ik ook wel goed gedaan, net als mijzelf. Ik voer hem nu stevig bij, en binnenkort het wandelen weer systematisch oppakken nu de dagen langer zijn om echt wat meer spieren en conditie op te bouwen. Ik ben benieuwd hoe groot hij nu is, hij is volgens mij echt een stuk hoger geworden over het laatste jaar (en staat ondertussen weer hoog vanachter).
Verder laat ik hem denk ik nog lekker een jaartje staan wat ohz betreft, tenzij hij zich echt nog enorm gaat ontwikkelen dit voorjaar.

Olaf gaat ook zo goed, hij heeft het volgens mij enorm naar z'n zin in de kudde. De andere Shetlander in de kudde is een oudere dame en dat is nu 'zijn' meisje, zeker nu ze hengstig is :'). Maar dat weerhoud hem er niet van om Et af en toe te terroriseren. T is echt een Shet. Etnaf kan best fanatiek spelen en Olaf is, ondanks z'n kleinere formaat, een goede medestander.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:55

Wat goed dat het beter gaat met Etnaf en ik duim mee voor een goede uitslag vd controle.
Wat een schatje is Olaf. <3 Leuk, ik heb ook een shetlander. Die heet Kees. Dat is iets heel anders dan Mrs Jane Smith. :D

Kees kan wel goed met mijn Fjord maar absoluut niet met Jane samen. Hij heeft een trap gehad vorig jaar en gaat binnenkort weer naar de Osteopaat om te kijken hoe het ervoor staat. Kees liep voor de kar, maar staat nu al bijna een jaar op rust hierdoor.

De namen Etnaf en Olaf passen leuk bij elkaar en leuk dat ze ook goed samen gaan. Heten ze toevallig zo of heb je ze bij elkaar vernoemd?


Afbeelding

Afbeelding

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:27

Dankjewel!
Wat een knappert is Kees! Wel balen zeg dat hij geblesseerd is vanwege de trap :(

Zowel Etnaf als Olaf heette al zo voor ik ze had, meant to be ;)

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:09

Wat een knappe pony's allemaal *\o/* .
Hopelijk gaan de blessures snel over!

Ben je alweer met Jane aan het rijden of is het nu vooral grondwerk wat je doet :) ?

Etnaf nog druk in ontwikkeling nog? Ergens misschien ook niet zo gek met de blessures die hij dit jaar heeft meegemaakt. Hij heeft nog wat energie nodig om in de eindontwikkeling te stoppen :D .

Ellie blijft zich ook nog heel erg ontwikkelen hoor. Volgens mij is ze ook weer gegroeid. Dit voorjaar misschien weer eens meten.
Wij gaan vanmiddag nog even longeren en dan morgen weer rijden, ben nu al een beetje zenuwachtig :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:45

Leuk dat je morgen gaat rijden. Alvast een fijne rit gewenst.

Jane loopt al een tijdje onder zadel. Ze draaft sinds deze week los door de cirkel en doet het superbraaf. Het is soms wat onwennig voor haar, dat merk je wel. We nemen de tijd en gaan elke keer een stukje verder zodra we merken dat ze eraan toe is. Ze vind het heel leuk, en wij ook.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:33

Ah in interpreteerde dat als grondwerken ivm cirkel etc. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Wij hebben vanochtend ook op de cirkel gereden en afgesloten in de grote bak.
Nu weer regelmaat in het rijden brengen :) .

Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:18

Wat goed Josien!

Ja klopt ja. Nu zoekt ze nog steun en als dat minder is en ze eraan toe is gaan we ook die kant op.

Nu we wat verder zijn begin ik het zelf ook steeds leuker te vinden.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:45

Liv is echt prachtig! Flinke hals ook!!

Fijn dat het met Etnaf goed gaat!! Nog even duimen voor 22 maart!

Jane en Ellie gaan ook lekker zo te lezen!! Fijn zeg!!


Parker heb ik vandaag het zadel van mijn overleden merrie Fortune Cookie gepast. En het lijkt hem goed te passen! :D gelijk weer wat nieuws gedaan. Zo trots op hem!!




Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:55

Mooi zadel zeg en ook 1 met een bijzondere lading zo te lezen.

Wij zijn ook zo begonnen. Leuk om te zien! Parker reageerd er goed op.

Hier 2 random foto's van vandaag. Mijn verzorger kan leuk foto's maken van haar en was bij haar vandaag. Jane zie je echt nog groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:49

Brave Parker!! <3

Lief koppie heeft Jane hoor. Ziet er ook uit als een fijne cirkel om op te werken.

Ik heb in de kalender van mijn instructrice tot en met eind april lessen ingepland, dus we kunnen er niet meer onder het rijden uit voorlopig :Y) .
Nee hoor, dat zou ik ook niet willen maar moet nu even doorpakken met mijn spanning. Het doel blijft om deze zomer ontspannen buiten te kunnen rijden en daar gaan we hard aan werken.
Al het andere is mooi meegenomen *\o/* .

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:00

Wat fijn van je zadel, staat hem ook erg goed <3

Fijn dat je lessen hebt ingepland Josien! Deel vooral jullie voortgang hier :j

Ik heb er ook weer even opgezeten dit weekend en 2 rondjes gestapt. Erg trots op mijn grote baby <3
Zat dus nu een week tussen en 5 min erop gezeten, bouw het nog langzaam op met eerst even hangen, stukje stappen enz dus wil het vooral in kleine stapjes doen maar kan ook echt niet wachten om straks echt met hem te gaan 'rijden'. :o

Afbeelding

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:36

Ik ben zo jaloers op jullie!!! <3

Wat een prachtig zadel voor Parker ook. Dol op donkerbruine zadels :)

Ben nog steeds met de zadel zoektocht bezig. Heb nu een wintec gevonden. Ik ga nog even nameten of hij niet te lang is, en het tussenkanaal breed genoeg is. Ik zoek eigenlijk een wow zadel maar de zoektocht vlot niet echt…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:46

Foto's van zojuist: netjes los staan na de les. Deze week heb ik iets minder gedaan ivm de griep, en daar merkten we bij de les eigenlijk helemaal niets van.

Afbeelding
Afbeelding

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:44

Even een stipje voor mezelf :)

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:20

Wat braaf Evamarie! <3 En ook een mooi bruin zadeltje, drie op een rij hier even in het topic :D Staat echt mooi!

Hier rustig aan met een bijzetje begonnen. Door de katrol kan hij gewoon z'n hoofd links/rechts bewegen zonder dat er meer druk komt op 1 kant van het bit. Heb er musketons aan gemaakt zodat hij makkelijk te bevestigen is aan de singel. https://www.agradi.nl/norton-bijzetteug ... a-full.htm
Baby doet het wel erg braaf, ik doe het nog heel kort en op zijn langste stand afgesteld maar je moet ergens beginnen.
Lag ook nog een WE/schrik parcourtje in de bak maar meneer is totaal niet onder de indruk :')


Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:10

Knappe Jane!

Fijn dat je weer lekker gaat lessen Josien!

Wat een knapperd is het ook Capriootje!! Ook groot of niet? Die word ook dit jaar 3 toch?



Mag ik even heeeeeeeeeel blij zijn!! Parker is vandaag röntgenologisch gekeurd en hij is helemaal goed!! Ik was zo zenuwachtig maar is dus niet nodig geweest!! Zo blij mee!! :D