[VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:42

Myponyhoward schreef:
StalNollie schreef:
Schrik van de tweede foto. Zou eens wat seniore priores bij gaan voeren de komende tijd


Sorry maar ik vind schrikken echt een heel groot woord, tuurlijk ziet hij er niet uit als hoe het hoort maar als je ziet waar hij vandaan komt. En als je mijn vorige bericht hebt gelezen weet je ook dat ik al brok bij voer.


Ik niet. Als ik zo een op zou kopen, en ik koop nog al wat pony's. Kwam zo snel mogelijk de tandarts en ging er veel voer in. Zou een cranio behandeling ook eens overwegen voor zijn stofwisseling

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:43

Geef je beperkt omdat je tinker anders te dik wordt?

Hoeveel gram geef je van de weightlift per dag?

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:50

Ninx schreef:
Geef je beperkt omdat je tinker anders te dik wordt?

Hoeveel gram geef je van de weightlift per dag?


Ik heb net even gewogen, ongeveer 250 gram weightlift, 50 gram herbs & fibre muesli mix en wat lijnzaadolie. Ja mijn tinker is wat te dik dus ik kan ze helaas niet 24/7 geven want dan krijgt hij dat ook binnen. Ik heb wel eens geprobeerd met een draden systeem te werken dat beer er wel bij kan en Howard niet maar helaas lukte dat niet.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:55

Ik niet. Als ik zo een op zou kopen, en ik koop nog al wat pony's. Kwam zo snel mogelijk de tandarts en ging er veel voer in. Zou een cranio behandeling ook eens overwegen voor zijn stofwisseling[/quote]

Ik zal kijken naar een cranio behandeling

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:50

Ik geef mijn Shetlanders puur erwteneiwit bij voor de spieren na arbeid. Maar eigenlijk vooral sinds ze equifyt gold bij ben gaan voeren, heeft de oudste ook ineens rugspieren en die had eigenlijk altijd een dakje. En dan heb ik het over een handje s ochtends en een handje s avonds dus echt niet veel. Voor een 4 jarige hoort hij er echt als een jonge god uit te zien qua spieren. Het beste zou eigenlijk gewoon gras zijn want daar komen ze pas echt goed van bij. Zelfs 2kg aan seniores priores kan niet tegen een wei vol goed gras op. Ik had vorig jaar zoveel problemen met de oudste. Maar nu dus op de gold+pre active/green balance nog nooit zo mooi in de spieren en op gewicht gehad. Mijn jongste heeft ook flink last gehad van bloedwormen besmetting als jaarling en liep daardoor echt een jaar achter in ontwikkeling maar die heeft er nooit zo bij gestaan.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:08

Mijn complimenten dat je er zo bovenop zit om het beste voor hem te regelen ts! Het buikje hebben mensen al genoeg over gezegd, ik vind hem verder echt prachtig en goed verzorgd, ik hoop dat je er snel achter bent wat er nou precies met het buikje is.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 14:46

Thanks voor alle berichtjes iedereen! Ik ga alles in me opnemen en kijken wat ik ga aanpassen.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 20:04

Wat foto’s van beer van vanmiddag!

Het gaat erg wisselend, de ene dag heel energiek en de volgende dag weer wat sloom. Ik vind het lastig waar ik hem nog meer in kan ondersteunen. Hij bouwt in ieder geval wel weer een lekker wintervacht je op!

Ik heb wel het gevoel alsof zijn buikje weer iets minder op zet, dit verschilt ook erg per dag maar de laatste tijd zie ik steeds minder vaak een echt hele erge opgeblazen buik. Ook heb ik het gevoel alsof hij een klein beetje aan is gekomen. Niet heel erg maar wel iets.

Volgende week weer een wormenspuit, ik ben benieuwd of er dan nog wat uit komt.

Ik weet dat hij er niet uit ziet hoe het hoort, maar we bekijken het per dag en vandaag was een goede dag!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:04

Het blijft een zorgenkindje, maar je doet je best. Beer heeft het maar getroffen met jou.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:22

Ik volg je topic stilletjes hoor ts maar ik vind dat hij er zeker goed uitziet gezien zijn bouw. Knap van je, het is niet makkelijk een diertje op te knappen, eten is één ding maar goed in zijn vel mentaal is weer iets anders. Hij zit er vrolijk(en geconcentreerd (op snoep) ) uit. :+

Paardenfann4
Berichten: 1345
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 23:41

Hij ziet er alweer beter uit dan op je vorige foto´s! Goed bezig, ook met het ontwormen dat zou ik mooi zo volhouden met verschillende werkzame stoffen. Het is wel een schatje om te zien met zijn wollige vacht. Ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien, jij doet je best in ieder geval voor hem.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:23

Ik weet niet in hoeverre je een beetje budget hebt om nog iets extra's te doen?

Ik heb ook een shet erbij gekocht die een flinke worminfectie had. Mijn oudere merrie heeft zoiets vroeger ook gehad trouwens.
Als gevolg daarvan kan de darmwerking en de hele stofwisseling best wel behoorlijk slecht zijn.
Ik heb dus met hulp van iemand die daar verstand van heeft de darmflora hersteld met behulp van kruiden. Het is echt ongelooflijk hoeveel verschil dat maakt!

Degene die mij heeft geholpen is Anne van het bedrijf Eqinful
https://www.eqinful.nl/darmflora-klachten/

Je zou in ieder geval je verhaal eens kunnen mailen naar haar? Met een linkje naar dit topic zodat ze ook de foto's kan zien?

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:34

Hij is zeker opgeknapt, wat een lief diertje <3 Misschien is het al benoemd, kan je geen stukje afzetten waar mini heen kan maar het andere paard niet? Dus iets waar hij onderdoor past, zodat hij daar wel onbeperkt hooi kan eten?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:42

noviceh schreef:
Hij is zeker opgeknapt, wat een lief diertje <3 Misschien is het al benoemd, kan je geen stukje afzetten waar mini heen kan maar het andere paard niet? Dus iets waar hij onderdoor past, zodat hij daar wel onbeperkt hooi kan eten?


Dit is ook een goed idee inderdaad.....

Heb je ook een foto van je andere paardje? Ik vind dat je echt een lieve baas bent.... je plekje ziet er ook leuk uit.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 10:34

noviceh schreef:
Hij is zeker opgeknapt, wat een lief diertje <3 Misschien is het al benoemd, kan je geen stukje afzetten waar mini heen kan maar het andere paard niet? Dus iets waar hij onderdoor past, zodat hij daar wel onbeperkt hooi kan eten?


Ja dat had ik zelf inderdaad ook bedacht, maar wat ik ook probeerde mijn lompe tinker beukte er gewoon doorheen :')

Dankjewel, ik zal eens kijken naar het Anna van Eqinful!

Jaa, dit is Howard. Hij is een beetje te dik :P maar wel heel erg lief.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SjonnieZ

Berichten: 2329
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:38

Wat heb jij lieve paarden zeg en wat hebben zei een lief baasje.
Beer ziet er beter uit maar ik snap wat je bedoeld. Wellicht is wat extra ondersteuning met kruiden idd een idee.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 17:50

Dankjewel! Beer zijn buik vandaag (:

Afbeelding

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 17:26

Poeh, tijdje geleden weer.

24 oktober was de dierenarts er, om naar zijn gebit en zijn plekje te kijken en gewoon in het algemeen even kijken hoe het gaat.

Hij was ontzettend tevreden met hoe Beer er uit zag, niet helemaal lekker in verhouding en nog steeds een wat dik buikje maar dat gaat waarschijnlijk ook niet meer weg zei hij. Hij vond hem er dus gelukkig super goed, levendig en vrolijk uit zien! Zijn gebit was hij al helemaal verbaast over, hij had gedacht dat dat ook wat uit verhouding zou zijn maar het zag er perfect uit. *\o/* Voor zijn plekje heb ik een antibiotica kuur gekregen van 3 weken, daar ben ik dus net mee gestopt. Hij had al gezegd dat er niet heel veel kans is dat het aan slaat en dat heeft het voor mijn idee ook niet echt gedaan. De enige optie zou nu nog operatief zijn maar dat zou dan alleen voor mij zijn, zodat ik het niet elke dag hoef schoon te maken en het is gewoon niet zo mooi, Beer heeft er voor de rest geen last van. Ik heb er dus ook voor gekozen dit niet te doen, omdat hij ook zei dat er ook een grote kans was dat het dan gewoon weer terug zou komen en dan vindt ik het een te groot risico (ook omdat hij dan in de trailer zou moeten naar de kliniek etc.) om wel te doen terwijl hij er geen last van heeft.

Ik ben dus erg tevreden met het bezoekje! Beer gaat gewoon stabiel, soms wat betere dagen en soms wat slechtere dagen maar over het algemeen gewoon lekker vrolijk. (:

Afbeelding

Hier nog even een foto van vanochtend, toen er een prachtig zonnetje was. Helaas wel veel drek in het land maar de andere helft blijft gelukkig altijd droog en ze krijgen eten in de schuilstal.

RanjaRietje

Berichten: 550
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:54

Fijn om de update te lezen! Hij oogt goed :D

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 20:06

wat kijkt hij tevreden!
drek valt bij jou nog best mee, is overal wel erg nat nu.
mooie update :D

Paardenfann4
Berichten: 1345
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:25

Hij ziet er echt lief uit en wat heeft hij al mooie lange manen! Fijn dat de DA zo tevreden was, goed bezig dus.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 12:02

Weer even een korte update van Beer, het gaat goed met hem! Er kwamen tijdens het ontwormen (via ontworm schema) 2 weken geleden wel weer een paar wormen uit maar niet super veel en hij is weer lekker veel aan het spelen en rennen!

Nog even wat foto’s van vanochtend ☺️


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:08

wat een lieve snoet heeft hij :D
fijn dat het goed gaat!

RanjaRietje

Berichten: 550
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:45

Wat ziet hij er goed, wollige teddybeer <3