Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

 
Profiel   

Utixo schreef
Ik vind het juist top dat je nadenkt over preventief ontwormen. Ik ben met de mest onderzoeken gestopt sinds een aantal jaar, na 2 jaar op een rij een paard gehad te hebben die volgens de onderzoeken geen kuur nodig had, maar wel symptomen had. Als ik ze dan toch ontwormde kwamen er standaart wormen mee en knapte het paard op. Het idee is goed, maar het is zo afhankelijk per mestbal. Veeartsen hier in de omgeving komen er ook op terug.

Overleg even met je veearts voor een wormpakket. Iedere 6 tot 8 weken is misschien wat overkill voor zo'n ukkie, en je moet wel afwisselen met de stof.


Ik moet dat zelf allemaal betalen, en dan betaal ik liever voor preventief ontwormen dan telkens zo'n onderzoek zonder zekerheid. En genoeg andere kosten (hoesmid, dierenarts, tandarts, voer, halsters want hij groeit etc) Dus als het echt verstandiger is doe ik het wel met een mestonderzoek maar als het preventief ook gewoon kan vooral omdat hij zo gevoelig is voor wormen en er duidelijk van opknapt na een spuit heb ik dat liever
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 08:33 



 
Profiel   

Dus inderdaad hoe jij het zegt vind ik het ook (:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 08:34 



 
Profiel   

jaren geleden, stond ik op een stal waar we geen pasta maar tabletten gebruikten om te ontwormen. Lijkt mij dat deze 'droge stof' langer te bewaren is dan de pasta. Ik denk dat de dierenarts je wel kan adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 08:42 



 
Profiel   

Beer heeft sinds kort zijn 1e kaptoom, hij had niet zoveel zin om model te staan dus dan maar even kriebelen en zo foto’s maken :D
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 21:46 



 
Profiel   

Haha hij is het er niet mee eens
Ga je hem beleren voor de kat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 10:40 



 
Profiel   

hasufel schreef
Haha hij is het er niet mee eens
Ga je hem beleren voor de kat?


Katten schijnen niet zulke fanatieke ruiters te zijn.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 14:43 



 
Profiel   

Ninx schreef
hasufel schreef
Haha hij is het er niet mee eens
Ga je hem beleren voor de kat?


Katten schijnen niet zulke fanatieke ruiters te zijn.....


Ik moest hier even heel hard om lachen :')

TS, Wat fijn dat beer zo opgeknapt is, zo te zien is hij goed terecht gekomen. Hij heeft echt een lief koppie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 15:01 



 
Profiel   

Ninx schreef
hasufel schreef
Haha hij is het er niet mee eens
Ga je hem beleren voor de kat?


Katten schijnen niet zulke fanatieke ruiters te zijn.....


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 16:08 



 
Profiel   

hasufel schreef
Haha hij is het er niet mee eens
Ga je hem beleren voor de kat?


Ja ik wil hem later graag voor de sulky hebben! (als ik hem houdt, ben nu namelijk 15 en als ik straks dierenarts wil worden slurpt dat veel tijd. Mijn tinker laat ik nooit meer gaan, Beer liever ook niet maar als het echt niet kan is hij wel degene die weg zou gaan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 17:43 



 
Profiel   

Weer even een mindere update… we hadden met de dierenarts gepraat en we waren het erover eens dat wij eerst een mestonderzoek brengen en dan het hele jaar door gewoon spuiten kunnen kopen en preventief kunnen ontwormen. We hebben gistermorgen een mestonderzoek gebracht en we schrokken van de uitkomst. Erg zware bloed en spoel worm besmetting.. hoe kon dit nou? We hadden hem 2 maanden geleden nog 2 x ontwormd tegen spoel wormen en het is nu alweer terug. We hebben dezelfde avond nog de spuit opgehaald en hem ontwormd, over 10 dagen weer ontwormen. Ik voel me zo schuldig tegenover lieve beer, net alsof ik hem de zorg niet kan geven die hij nodig heeft, alsof ik hem laat lijden door er niet op tijd bij te zijn terwijl ik zo mijn best doe. De komende dagen zal ik wat updates geven over hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:30 



 
Profiel   

Een wormenbesmetting is echt drama om weer op te lossen.

Haal je alle mest weg uit de wei paddock? Anders kan hij zichzelf op die manier ook weer besmetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:34 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Een wormenbesmetting is echt drama om weer op te lossen.

Haal je alle mest weg uit de wei paddock? Anders kan hij zichzelf op die manier ook weer besmetten.


Ja, ik poepschep bijna elke dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:37 



 
Profiel   

Houd je ook tinker in de gaten, dat deze ook besmet kan zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:40 



 
Profiel   

Wat vervelend! Maar voel je niet schuldig, je hebt immers getest en onderneemt actie. Hopelijk gaan jullie het kwijt raken, wormen kunnen vreselijk hardnekkig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:55 



 
Profiel   

Dit was Daantje toen ik hem net had, een dikke 3.5 jaar geleden.
[ img ]

En dit was Daantje afgelopen zondag.
[ img ]

Daantje was ook een levend scharminkel met echt op het randje van de dood.

Heel veel dierenartskosten verder, bloed, zweet en heel veel tranen. Hebben we hem eindelijk helemaal goed!

Hij heeft 5 maal een zware bloedworm en infectie gehad en nog talloze andere dingen.

Hij is nu bijna 4 jaar oud en is er eindelijk overheen gegroeid.

Blijft een pony die moeilijk op gewicht te houden is, maar verder doet hij het heel goed.

Als je vragen hebt voor Beer, stel ze gerust!

Beer ziet er al heel veel beter uit, maar geef het de tijd, verwaarloosde wormenbesmettingen werken flink in op zo een kleintje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 10:06 



 
Profiel   

Daantje komt eindelijk mooi in verhouding <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 10:10 



 
Profiel   

Ik heb trouwens deze spuit gekregen van de dierenarts en
gebruikt, na 10 dagen weer. Heb nu 1,25 streepje gegeven

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:26 



 
Profiel   

We hebben contact opgenomen met een andere dierenarts, toch echt niet meer tevreden met deze omdat ze nergens info over geven, alle een jaar eigenlijk niet de goede spuiten geven etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 11:08 



 
Profiel   

Vervelend, je zou op je dierenarts moeten kunnen vertrouwen. Gaat de nieuwe nog onderzoek doen bij Beer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 11:53 



 
Profiel   

Mijn Da adviseerd bij zeer ernstige besmetting om 5 dagen achter elkaar te ontwormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 13:02 



 
Profiel   

Hoi! Het is hier even stil geweest. Met Beer gaat het voor mijn gevoel beter, we zitten nu in een schema: ontwormen, na 2 weken weer ontwormen en 2 weken daarna mestonderzoek brengen en als het nodig is weer het riegeltje opnieuw. Hij is veel vrolijker (en irritanter haha) en eet goed zijn brokken (: ook heb ik het gevoel dat zijn buikje minder dik wordt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:04 



 
Profiel   

De aanhouder wint Hilde :j
Je bent heel goed bezig, want je blijft er echt boven op zitten
om hem helemaal van die wormen te verlossen.
Heerlijk dier is Beertje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 17:54 



 
Profiel   

Vandaag is beer 2 jaar oud geworden! Het gaat al weet wat beter met hem en we brengen vandaag weer mest naar de dierenarts. Hier even 2 foto’s. De eerste is van precies een jaar geleden en de eerste foto op mijn topic over beer
[ img ]
[ img ]

en de 2e is van vandaag <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 11:49 



 
Profiel   

Hai Ts. Ik heb je idd ook gevolgd in je vorige topic en wat heb je het fantastisch gedaan! Mijn complimenten.

Ik heb altijd begrepen dat mestonderzoek pas zin heeft nadat ze 3 zijn geworden, tot die tijd idd gewoon preventief en regelmatig ontwormen. Ik zou even overleggen met je da wat hier verstandig in is. En ja hoor jij kunt prima meerdere keren ontwormen met 1 spuit

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 12:03 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Dit is beer nu! Een stuk aangekomen en een veel minder dikke buik :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen