Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Weer beginnen met paardrijden

 
Profiel   

Dat spookt al een tijdje in mijn hoofd rond. Echter best wel met een hoop twijfels en maren.. dus waar anders dan op Bokt zou ik dat moeten delen.

Om de situatie te schetsen. Ik ben als kleuter begonnen met paardrijden. Deze hobby deelde ik met mijn moeder. Helaas is zij overleden toen ik een tiener was en daarmee ook de hobby. Na 10 jaar ben ik dus gestopt met paardrijden. Ondertussen ben ik eind 20, maar het begint toch een beetje te kriebelen. Afgelopen zomer heb ik in het buitenland nog paard gereden en dat vond ik erg leuk.

Nu ben ik misschien wat verwend in mijn eisen. Want les bij een manege zie ik dus niet zo zitten. Ik heb altijd een eigen paard gehad en het beeld wat ik heb bij een manege is (waarschijnlijk onterecht hoor) ook niet zo goed. Ik heb nogal een duidelijke visie over het verzorgen en berijden van paarden. En dan met name hoe het niet moet. Ik ben daarom geen voorstander om op een paard te zitten die de hele dag rondjes loopt in een bak. Een verzorgpaard zie ik niet zitten. Dat kost me te veel tijd en de ervaring en kennis heb ik ook niet om dat goed te kunnen doen.

Is het een ding om bij iemand thuis lessen te volgen op een eigen paard? En is het dan wel wenselijk als het gaat om een beginnende ruiter gaat zoals ik..
Ik zou het ook belangrijk vinden om van te voren kennis te maken met paard en baasje om te kijken of het klikt, maar misschien is dat vreemd? En aan wat voor prijzen moet ik denken als ik 1 keer per week zou willen paardrijden? Of is dit een optie die nauwelijks voor komt. En waar vind ik zoiets of zijn er misschien andere opties waar ik niet aan heb gedacht?

Nou ja, waar het op neer komt is dat ik tips nodig heb en misschien kunnen jullie helpen. Dat zou ik leuk vinden want misschien waag ik het er dan wel op. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 22:35 



 
Profiel   

Ik ben ook kort geleden weer begonnen met rijden sinds 3 maanden en het is heerlijk. Ik heb het zo onwijs gemist.
Het is lastig weer beginnen als je niet op een manege wil rijden, ik kan het je toch wel aanraden. Ik rijd nu 1x p/w op de Manege en 3x p/w op mijn bijrijdpaardje. Les op de verschillende manege paarden heeft me wel doen inzien wat ik wel en absoluut niet zoek in een paard. Dus dat is wel erg fijn aangezien ik best open sta voor een eigen paardje als deze per ongeluk op mijn pad komt.
Je kan natuurlijk altijd een advertentie op marktplaats en Facebook zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 22:42 



 
Profiel   

Wat leuk dat je weer wilt gaan rijden! Ik merk dat er naast de 'traditionele' maneges ook steeds meer alternatieven komen. Zeker op het vlak van paardenwelzijn. Je zou kunnen kijken of er zoiets in de buurt zit. Al zal je dan waarschijnlijk verder moeten reizen. Een voorbeeld is fair to horses in Bleiswijk.

Mocht je echt alleen op een 'eigen' paard willen rijden zou ik een berichtje plaatsen met je wens op facebook en marktplaats. Dan duimen dat er iemand in de buurt je wilt helpen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 06:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen