Wachten of meteen mee?
Wachten 12%  12%  [ 15 ]
Meteen mee 85%  85%  [ 104 ]
Helemaal niet mee 1%  1%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 121

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

 
Profiel   

Nala schreef
Leo schreef
Meenemen. Het helpt jou ook in je nieuwe omgeving om te aarden als je je paard hebt. :)

Niet helemaal hetzelfde maar toen ik van kop Noord Holland naar hartje Den Haag verhuisde en mijn oude paardenleven niet mee kon nemen, kocht ik mijn paard. Hij stond er in dezelfde maand als ik overging en het bood mij afleiding, rust en richting in hele pittige maanden van veranderingen en wennen. Daarnaast bracht het sociale contacten. Ik heb het als heel fijn ervaren iig.


Voro mezelf bestaat er inderdaad geen twijfel dat het 100% de beste keuze is, maar voor mijn pony... Je begint dan toch te twijfelen of je niet heel egoistisch bent als je haar meteen meeneemt...

Met je topic over de stalling in gedachten, zeg ik: meteen verhuizen. Op deze stal is je pony sowieso al niet het beste af, maar jij voelt je wel verplicht tegenover de eigenaresse. Mooie gelegenheid om je boeltje te pakken daar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:12 



 
Profiel   

Wat leuk dat je naar de HAN in Arnhem gaat :D ! Zelf ook gezeten, vond mijn studie + afdeling altijd heel leuk!
En ook inwonend in Arnhem, dus als je vragen hebt, kan je mij pb’en als je wil.

Maar ontopic, ik zou je pony meenemen. Juist een dier kan ook zorgen dat je ergens went, mensen en omgeving leert kennen en je hebt iets wat je kent en vertrouwd al bij je.

Succes met verhuizen straks :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:15 



 
Profiel   

Es_ther schreef
Wat leuk dat je naar de HAN in Arnhem gaat :D ! Zelf ook gezeten, vond mijn studie + afdeling altijd heel leuk!
En ook inwonend in Arnhem, dus als je vragen hebt, kan je mij pb’en als je wil.

Maar ontopic, ik zou je pony meenemen. Juist een dier kan ook zorgen dat je ergens went, mensen en omgeving leert kennen en je hebt iets wat je kent en vertrouwd al bij je.

Succes met verhuizen straks :).


Thanks!
Niet ik, maar mijn vriend gaat naar de HAN.
Ik zal je zeker even een pbtje doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:18 



 
Profiel   

Heb je desbetreffende stallen al daadwerkelijk bezocht en besproken?
Okk over deze plekken op bokt informatie gezocht?
Stalling rondom arnhem is drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:28 



 
Profiel   

Muze schreef
Heb je desbetreffende stallen al daadwerkelijk bezocht en besproken?
Okk over deze plekken op bokt informatie gezocht?
Stalling rondom arnhem is drama.


Ik ga ze donderdag bezoeken.
Over de ene stal (met het paddock paradise) is niet iedereen heel erg te spreken, sommigen waren er het niet eens met het ruwvoerbeleid bijvoorbeeld.
De andere stal is letterlijk bij een vrouw die haar eigen hobby ermee bekostigd omdat ze haar paarden een grotere kudde gunt en de plek heeft, dus daar is niets echt te vinden qua bedrijfsnaam oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:30 



 
Profiel   

Gewoon meenemen :)
Je paard staat nu toch flut in de winter op de huidige stal, daar moet je niet willen blijven. Dus ja in het ergste geval past het toch niet of kom je toch terug, en dan verkas je je paard gewoon weer. Kan altijd. Ze passen zich makkelijker aan dan je denkt.

Als jij meerdere keren per week een grote reistijd hebt waardoor je haar minder ziet / minder kan doen /... zal je je toch steeds schuldig voelen naar haar toe, zien hoe ze terug dikker wordt en spieren verdwijnen, etc. Uiteindelijk voeg je een negatief gevoel toe in een periode die toch al veel aanpassing zou vergen. Toch veel handiger als je je paard gewoon vlakbij kan houden als uitlaatklep :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:30 



 
Profiel   

Nala schreef
Muze schreef
Heb je desbetreffende stallen al daadwerkelijk bezocht en besproken?
Okk over deze plekken op bokt informatie gezocht?
Stalling rondom arnhem is drama.


Ik ga ze donderdag bezoeken.
Over de ene stal (met het paddock paradise) is niet iedereen heel erg te spreken, sommigen waren er het niet eens met het ruwvoerbeleid bijvoorbeeld.
De andere stal is letterlijk bij een vrouw die haar eigen hobby ermee bekostigd omdat ze haar paarden een grotere kudde gunt en de plek heeft, dus daar is niets echt te vinden qua bedrijfsnaam oid.


Eerste zou ik echt maar even heel kritisch over zijn.
Tweede ken ik niet, dus kan ik niks over zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:34 



 
Profiel   

Je hebt het over wat volwassenen zeggen maar bent zelf bijna 24 jaar. Dus al een paar jaar volwassen! :)

Wat je moet doen is geheel afhankelijk van je financiële situatie. En daarbij natuurlijk wat je zelf wil. Als je het kan betalen en zonder met iets anders in de knoop te komen zou ik mijn paard meenemen. Maar houdt dus rekening met minder gunstige scenario’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:34 



 
Profiel   

Ik heb 6 maanden intern op Texel gezeten en mijn pony's zijn gewoon mee heen en terug verhuisd. Het was wel een hele auto vol spul van hen en een tweede auto met mijn spullen, maar zoals eerder al benoemd hier door anderen zou ik dood ongelukkig worden zonder hen. Dus niet mee was geen optie. Nu hadden zij het wel makkelijker, want ze hadden elkaar natuurlijk. Maar je kent zelf je eigen paard het beste en die van mij vinden nieuwe omgevingen geweldig. Dus die vonden het beide niet zo'n probleem om te verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 23:38 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips en ervaringen!
Ik ben wel heel benieuwd naar de redenering van diegenen die "helemaal niet mee" stemden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:21 



 
Profiel   

Nala schreef
Leo schreef
Meenemen. Het helpt jou ook in je nieuwe omgeving om te aarden als je je paard hebt. :)

Niet helemaal hetzelfde maar toen ik van kop Noord Holland naar hartje Den Haag verhuisde en mijn oude paardenleven niet mee kon nemen, kocht ik mijn paard. Hij stond er in dezelfde maand als ik overging en het bood mij afleiding, rust en richting in hele pittige maanden van veranderingen en wennen. Daarnaast bracht het sociale contacten. Ik heb het als heel fijn ervaren iig.


Voro mezelf bestaat er inderdaad geen twijfel dat het 100% de beste keuze is, maar voor mijn pony... Je begint dan toch te twijfelen of je niet heel egoistisch bent als je haar meteen meeneemt...


Nee niet egoïstisch. :) Je klinkt alsof je alles goed afweegt, ook de stal met oog op dierenwelzijn. Dat is top! Met dat in het achterhoofd, is het zeker niet egoïstisch om je pony te verhuizen. Natuurlijk moet ze wennen, jij ook, maar als het welzijn dik op orde is went een pony snel genoeg op haar nieuwe plekje. :)
Ik heb helaas meerdere keren binnen de regio moeten verhuizen, iedere keer is het goed gekomen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:30 



 
Profiel   

Meenemen natuurlijk. Je gaat of je gaat niet. Als je je paard achterlaat voor 3 maanden voor het geval dat, dan stap je toch niet met je hele hart in je nieuwe plan? Gewoon gaan en dan zie je wel hoe het loopt. Je kunt altijd terug (al dan niet naar je oude stal).


Laatst bijgewerkt door Ir111 op 12-05-21 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:31 



 
Profiel   

Meenemen die hap! Je paardje staat nu verre van ideaal dus in het ergste geval, als je teruggaat, dwing je jezelf meteen om wat nieuws te zoeken en dat kan wel eens heel goed uitpakken :j

Bovendien wat anderen al zeggen: je gaat of je gaat niet: ga ervoor +:)+
Dan heb je meteen je beestje bij je en dat kan alleen maar positief zijn voor je opstart / ervaring daar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:34 



 
Profiel   

Ik zou ze ook meenemen.
Ben van Brabant naar Friesland verhuisd, maar heb er ook maar nooit over gedacht om mijn paard pas later mee te nemen. :=
Paard zorgt ook weer voor sociale contacten. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:36 



 
Profiel   

Natuurlijk neem je je paard mee. Die hoort bij je leven, dus mee. Anders woon je samen, bouw je een routine op en kun je die weer omgooien omdat met een paard je routine domweg heel anders is dan zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:40 



 
Profiel   

Nala schreef
kamsel schreef
Ik zou eerst zorgen voor een stabiel inkomen en en een dak boven je hoofd voordat je je pony gaat verhuizen...


Uiteraard wil ik er wel eerst zelf wonen ja, niet dat zij me alvast voor is :')


Ik ben vorig jaar verhuisd en heb het juist andersom gedaan.
Ik heb mijn paard eerst verhuisd en een paar weken later ging ik over.

Zo had ik geen zorgen om mijn paard tijdens mijn verhuizing en hoefde ik niet 10x heen en weer te rijden. Nu stond ik wel ergens waar ik veel zelf deed.
De verzorging op de nieuwe stal was prima, ook al kende ik niemand, en zou het zo weer doen.
Toen ik weer wat met mijn paard kon gaan doen was hij lekker gewend en gingen we gelijk buiten rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:41 



 
Profiel   

meenemen.
Je verhuisd dus waarom zou je je paard niet meenemen dan?
En ze staat nu niet goed dus wat heb je te verliezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:47 



 
Profiel   

Ik zou je paard meenemen :)

Ik ben ooit na m’n studie als Amsterdammer in m’n eentje naar dorp in Brabant verhuisd met m’n paard.
Uiteindelijk beste keuze ooit geweest, maar in begin ook veel steun en regelmaat aan m’n paard gehad.
Ondanks het toen net beginnen met nieuwe baan en veel andere drukte, was dat juist ontspanning.
Blij dat haar toen meteen meegenomen heb :)
Ik zou juist ook meer zorgen hebben als paard verder weg stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:53 



 
Profiel   

Dreamybol schreef
Natuurlijk neem je je paard mee. Die hoort bij je leven, dus mee. Anders woon je samen, bouw je een routine op en kun je die weer omgooien omdat met een paard je routine domweg heel anders is dan zonder.

En daar kan je vriend dan ook wat van vinden. Dus meenemen zodat hij vanaf begin went wat er bij komt kijken. Dat is met samenwonen toch anders dan latten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:02 



 
Profiel   

Nala schreef
Doubtless schreef
Lekker meenemen joh, waarom zou je dat niet doen??


Ze vinden het oneerlijk om met mijn paard te gaan "slepen" voor het geval ik het toch niks vind en weer terug of verder moet.


Een verhuizing hoeft helemaal niet heftig of traumatisch te zijn. Er zijn ook zat paarden die dat zonder al teveel moeite ondergaan.

En je gaat toch niet verhuizen met de optie "ik vind het niks ik ga terug"? Je gaat toch beginnen aan een heel leuk, weloverwogen en spannend avontuur in Arnhem ;-) Laat ze lekker praten joh. En geniet van deze periode, hartstikke leuk juist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:23 



 
Profiel   

Meenemen! Je wilt toch niet dat je paard op 2 uur rijden staat? Als er wat is, kun je er niet eens even snel heen. En het helpt je om een nieuwe vriendenkring op te bouwen.
Ik vind het echt onzin om te zeggen dat als het je niet bevalt, je dan terug gaat en je paard weer moet verhuizen. Hoe lang zou je dan moeten wachten? een maand, 3 maanden, een jaar? en al die tijd heb je dan een paard waar je niets mee kan? Zonde. Je neemt toch een weloverwogen beslissing. En als het niet bevalt, nou ja, dat zie je dan wel weer. Er kunnen ook nog tig andere dingen gebeuren waardoor je weer moet verhuizen. Zo is het leven (wat filosofisch op de vroege ochtend :O )

En egoïstisch: het hele concept van een paard rijden is egoïstisch, net als vlees eten, te goedkope kleren kopen etc... Een paard overleeft een verhuizing best wel. Er zijn stalhoppers genoeg (ook op Bokt) en ook de paarden van stalhoppers leven nog en zijn niet per definitie ongelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:29 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
Dreamybol schreef
Natuurlijk neem je je paard mee. Die hoort bij je leven, dus mee. Anders woon je samen, bouw je een routine op en kun je die weer omgooien omdat met een paard je routine domweg heel anders is dan zonder.

En daar kan je vriend dan ook wat van vinden. Dus meenemen zodat hij vanaf begin went wat er bij komt kijken. Dat is met samenwonen toch anders dan latten.

Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:41 



 
Profiel   

Als je je paard achter zou laten om je vriend te plezieren....dan komt dat dier natuurlijk nooit meer die kant op :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:45 



 
Profiel   

anjali schreef
F_Orumster schreef
En daar kan je vriend dan ook wat van vinden. Dus meenemen zodat hij vanaf begin went wat er bij komt kijken. Dat is met samenwonen toch anders dan latten.

Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?


Hij vindt mijn pony helemaal geweldig en snapt dat ze iedere cent en minuut waard is, hij komt uit een gezin dat vroeger ook meerdere paarden had. Hij wil ook ter zijner tijd een eigen paard aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:46 



 
Profiel   

Leuk zeg, goed gevonden die jongen +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen