Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wachten of meteen mee?

Wachten
15 (12%)
Meteen mee
104 (85%)
Helemaal niet mee
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 121


Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:49

anjali schreef:
F_Orumster schreef:
En daar kan je vriend dan ook wat van vinden. Dus meenemen zodat hij vanaf begin went wat er bij komt kijken. Dat is met samenwonen toch anders dan latten.

Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?

Lijkt me dat vriend wel weet dat TS een paard heeft en dat die niet voor hem verkocht gaat worden als ze daar ook stallen zoekt. Wat een kul altijd dit soort argumenten. Vriend heeft lijkt me al een hele tijd gehad om wat te "vinden" van hoeveel tijd ze besteed aan haar paard. Relatie kan om zoveel redenen stranden. Of je nu een week samen bent of 50 jaar. Als je iets niet moet doen omdat de relatie kan stranden kan je net zo goed nooit gaan samen wonen.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:11

Nou ts,jouw vriend houdt dus ook van paarden en wil er zelf ook een? Dan is er geen probleem.Je kunt ook met hem bespreken wat hij de meest verstandige optie vindt.Meteen meenemen dan maar?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:17

anjali schreef:
Nou ts,jouw vriend houdt dus ook van paarden en wil er zelf ook een? Dan is er geen probleem.Je kunt ook met hem bespreken wat hij de meest verstandige optie vindt.Meteen meenemen dan maar?


Hij vindt meenemen ook de beste optie, vooral omdat het moeilijker is om me er echt thuis te voelen zonder mijn pony.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:19

anjali schreef:
Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?


Ieks.... je zult maar zo’n zeiksnor als vriend hebben.
Een man die niet blij wordt van een blije vrouw die blij is met haar hobby, mag zijn geneuzel steken waar het licht niet schijnt.

Dit soort mannen zijn bepaald niet populair bij mij! Hahaha!

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:22

Ninx schreef:
anjali schreef:
Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?


Ieks.... je zult maar zo’n zeiksnor als vriend hebben.
Een man die niet blij wordt van een blije vrouw die blij is met haar hobby, mag zijn geneuzel steken waar het licht niet schijnt.

Dit soort mannen zijn bepaald niet populair bij mij! Hahaha!

Bij mij ook niet. Jammer genoeg komen ze vaak pas later met hun bezwaren, niet in de periode dat ze nog proberen je te veroveren.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:32

anjali schreef:
F_Orumster schreef:
En daar kan je vriend dan ook wat van vinden. Dus meenemen zodat hij vanaf begin went wat er bij komt kijken. Dat is met samenwonen toch anders dan latten.

Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?

En juist daarom is het goed om gelijk in deze omstandigheden te stappen. Anders moet je enorme veranderingen invoeren na 3 maanden - de kans dat dat niet lekker valt is aanwezig.

Ayasha schreef:
Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?

Lijkt me dat vriend wel weet dat TS een paard heeft en dat die niet voor hem verkocht gaat worden als ze daar ook stallen zoekt. Wat een kul altijd dit soort argumenten. Vriend heeft lijkt me al een hele tijd gehad om wat te "vinden" van hoeveel tijd ze besteed aan haar paard. Relatie kan om zoveel redenen stranden. Of je nu een week samen bent of 50 jaar. Als je iets niet moet doen omdat de relatie kan stranden kan je net zo goed nooit gaan samen wonen.[/quote]
Daar ben ik het wel mee eens, maar samenwonend ga je daar veel meer tegenaan lopen. En als je eerst 3 maanden begint zonder paard en je gezellig samenwoontje speelt en meer tijd samen doorbrengt dan komt daar wel verandering in.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:54

anjali schreef:
Wat vindt je vriend ervan? Dat je veel tijd en geld besteedt aan je paard? als hij het daar eigenlijk niet mee eens zou zijn, kan het zijn dat de relatie erop strandt en dan is het beter dat je paard nog niet meeverhuisd is.In mijn ervaring zijn "paardenvrouwen"niet bepaald populair bij mannen die zelf niet veel met paarden hebben.Maar misschien vindt de vriend van ts het wel leuk?


Wat een onzin, in een gezonde relatie accepteer je elkaars hobby toch? Doe je dat niet, dan is er wel meer mis en is een relatie gedoemd te stranden. Mijn vriend had nog nooit een paard van dichtbij gezien toen we elkaar leerden kennen, had er 0,0 mee. Ik ben altijd eerlijk geweest over mijn hobby, wat het kost (tijd en geld) en wat het voor me betekent. Hij heeft mij er niet voor laten staan iig ;) (en is zelfs zelf gaan rijden, maar dat is puur zijn eigen keuze geweest en had hij het niets gevonden: net zo prima).

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:15

Ik heb het een paar maanden gedaan met veel kortere afstand, paard stond ongeveer 30 minuten van mijn nieuwe huis af alleen als ik meteen uit mijn werk wilde gaan kon het zo 45-60 minuten duren ivm file. Ik vond fulltime werken in het begin sowieso al behoorlijk vermoeiend en mijn vriend ook, hadden beide ook wel pittige banen, maar nu 10 jaar later kost het ons echt veel minder energie. Samenwonen en ineens een soort van huishouden runnen is ook wennen (wij kwamen beide uit een studentenhuis, laatste half jaar vooral scriptie geschreven en dan ben je super flexibel qua tijd). Minimaal een uur in de auto om naar je paard te gaan maakte het er niet beter op, ik was heel blij dat ik na een tijdje een fijne stal op 10 minuten had gevonden.
Ik weet niet hoevaak je naar je paard wil maar je hebt straks echt geen zin om ieder weekend van Arnhem naar Zuid Limburg te rijden lijkt me.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 11:19

FleurVP schreef:
Ik heb het een paar maanden gedaan met veel kortere afstand, paard stond ongeveer 30 minuten van mijn nieuwe huis af alleen als ik meteen uit mijn werk wilde gaan kon het zo 45-60 minuten duren ivm file. Ik vond fulltime werken in het begin sowieso al behoorlijk vermoeiend en mijn vriend ook, hadden beide ook wel pittige banen, maar nu 10 jaar later kost het ons echt veel minder energie. Samenwonen en ineens een soort van huishouden runnen is ook wennen (wij kwamen beide uit een studentenhuis, laatste half jaar vooral scriptie geschreven en dan ben je super flexibel qua tijd). Minimaal een uur in de auto om naar je paard te gaan maakte het er niet beter op, ik was heel blij dat ik na een tijdje een fijne stal op 10 minuten had gevonden.
Ik weet niet hoevaak je naar je paard wil maar je hebt straks echt geen zin om ieder weekend van Arnhem naar Zuid Limburg te rijden lijkt me.


Precies dat inderdaad, ik ben er op dit moment minimaal een keer per dag, en zou haar eigenlijk ook geen enkele dag willen moeten missen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:42

Gewoon lekker meenemen hoor :j Je gaat toch niet ergens heen verhuizen met het idee 'misschien wil ik wel terug'? En zeker als ze op zo'n flinke afstand staat zou ik het al helemaal niet haar later verhuizen. Direct mee, direct wennen aan nieuw leven en nieuw ritme :j Bijkomstig voordeel is dat je nu ook direct een stal kunt zoeken die goed bij haar en haar energiebehoefte past.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:52

Je hebt inderdaad ook wel lekker rustig de tijd zo om een stal te zoeken :)

Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen joh om het beestje direct mee te nemen.....

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:28

Ik vind het argument zo apart. Alsof gaan samenwonen een zak chips kopen is: ja, nee de smaak beviel me niet. En dan na 3 maanden zegt: ja weet je, ik vind het toch niet zo leuk hiero ik ga terug met paard en al naar Zuid-Limburg.

Ik word dus eigenlijk nieuwsgierig van: ben jij zo wispelturig dat je volwassene omgeving dit adviseert? :+

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:31

Ik denk dat je als volwassene met wat ervaring van hoe dingen soms lopen, je er gewoon erg van bewust bent dat dit soort dingen wel eens tegen kunnen vallen. Het samenwonen, en dan ook nog eens naar een heel andere regio verhuizen..... het gebeurt natuurlijk best regelmatig dat iemand toch onverwacht snel besluit terug te komen.

Maar ik denk dat je als volwassene in de omgeving van zo iemand dan niet de pret moet gaan bederven met allerlei bezwaren.... je kan wel zeggen van hou in je achterhoofd dat het misschien niet bevalt. Maar laat die jongelui er wel vol voor gáán om het de best mogelijke kans van slagen te geven...denk ik dan :j

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:03

Zodra je zelf genesteld en ingeburgerd bent zal ik je paard ook gewoon direct ophalen! :)

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:55

Sassol schreef:
Ik vind het argument zo apart. Alsof gaan samenwonen een zak chips kopen is: ja, nee de smaak beviel me niet. En dan na 3 maanden zegt: ja weet je, ik vind het toch niet zo leuk hiero ik ga terug met paard en al naar Zuid-Limburg.

Ik word dus eigenlijk nieuwsgierig van: ben jij zo wispelturig dat je volwassene omgeving dit adviseert? :+

Het probleem van een relatie is dat je het met z'n tweeen moet doen. Het kan zijn dat jij helemaal niet wispelturig bent, maar je partner wel.Of andersom.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:11

Ik zou ook meenemen.
Wat ik me wel afvraag, je schrijft dat je pony in een privé stalletje staat omdat ze voernijd heeft en slaat naar de kuddegenoten.
Wat maakt dan dat je alleen maar 24/7 buiten in een kudde - plekjes als optie hebt nu?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:22

Ik zou direct meenemen

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 12:25

Polly schreef:
Ik zou ook meenemen.
Wat ik me wel afvraag, je schrijft dat je pony in een privé stalletje staat omdat ze voernijd heeft en slaat naar de kuddegenoten.
Wat maakt dan dat je alleen maar 24/7 buiten in een kudde - plekjes als optie hebt nu?


Omdat ik dat voor haar wil, omdat ze zich daar ook het prettigst bij voelt. Maar dan beter geregeld (kleinere kudde op groter gebied of met meer voerplaatsen) dan nu.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:37

Die plekken zijn schaars tot onvindbaar rondom Arnhem.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:43

Lekker meenemen! Toen ik van Amsterdam naar Groningen verhuisde heb ik wel pas 2 weken later mijn paard opgehaald. Zo kon ik eerst het huis in orde maken en ben ik daarna mijn paard gaan halen. Ik telde de dagen af tot ik hem op mocht halen! Was voor mij ook voor het eerst samen wonen, ik kende helemaal niemand in Groningen. De eerste vriendinnen via stal gemaakt, dus ook qua sociaal leven opbouwen een goed idee om je paard mee te nemen ;)

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:47

Nala schreef:
Polly schreef:
Ik zou ook meenemen.
Wat ik me wel afvraag, je schrijft dat je pony in een privé stalletje staat omdat ze voernijd heeft en slaat naar de kuddegenoten.
Wat maakt dan dat je alleen maar 24/7 buiten in een kudde - plekjes als optie hebt nu?


Omdat ik dat voor haar wil, omdat ze zich daar ook het prettigst bij voelt. Maar dan beter geregeld (kleinere kudde op groter gebied of met meer voerplaatsen) dan nu.

Dan kan het zijn dat je met de nieuwe huisvesting van je paard meer problemen gaat krijgen dan met je eigen verhuizing.Als het dus een enigszins moeilijk paard is wat stalling betreft.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:55

Ik heb mijn paard zo snel als mogelijk verhuisd, dat heeft helaas 2 maanden geduurd vanaf dat ik verhuisd ben. Nu is mijn paard heel sociaal en makkelijk, dus dat was prima.
Ik zou mij wel zorgen maken om mijn paard in jouw situatie, een paard met voernijd op een PP? Ik hoop dat dit positief uitpakt.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:57

Ach als er maar genoeg plekken zijn om te eten en genoeg ruimte voor de andere paarden om weg te lopen van zo'n vervelia moet dat geen probleem zijn toch :)

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 19:30

pmarena schreef:
Ach als er maar genoeg plekken zijn om te eten en genoeg ruimte voor de andere paarden om weg te lopen van zo'n vervelia moet dat geen probleem zijn toch :)


Dit inderdaad. Als ze om een enkele pluk/stapel hooi moet "vechten" met 8 anderen is ze niet te genieten, maar voor de rest is ze heel rustig tot stoïcijns in een kudde.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Op jezelf gaan, paard meteen mee of wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:46

Gedoe rondom eten kan het slechtste in de verder liefste paardjes bovenhalen :j

Als je bvb. 2 bakken hooi hebt voor 8 paarden dan kan het best zijn dat er normaal gesproken 4 per bak kunnen eten. Maarja als je er 1 bij hebt die geen andere hoofden in de buurt van "haar" bak duldt....dan zal er toch een extra bak voor madam moeten komen als je wilt dat de andere dieren ook constant naar een andere bak kunnen verhuizen.