Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG?] Pepijntje, de avonturen van de 800kg XXL shetlander!

 
Profiel   

Hoi iedereen! :wave:


[ img ]


Sommige van jullie zullen Pepijntje al kennen, maar genoeg mensen natuurlijk ook niet. Pepijntje noem ik mijn XL shetlander, maar hij is heel stiekem eigenlijk een Frans trekpaard van het ras Comtois. Ik heb hem nu 2,5 jaar, en nog elke dag dolblij met hem. <3

Nu vind ik hem zo ontzettend leuk, en over hem vertellen en foto's laten zien zo ontzettend leuk, dat ik dit graag wil delen. Nu leek het mij leuk/ handig om een topic te maken wat bij interesse een volgtopic kan worden. Bij geen interesse bloed het topic vanzelf dood dus dat scheelt := _O-

Onder het mom, niet geschoten is altijd mis, hier dus Pepijn zijn topic :o :D O:)

Om te beginnen, om een beeld te krijgen bij de hoofdpersonen van dit topic, wat foto's:

Pepijntje:
[ img ]

Pepijntje met mijn oudste dochter Emmaline:
[ img ]

Pepijntje met mijn jongste dochter Rosaline:
[ img ]

En Pepijntje, mijn dames, en mijn nichtje/ groom/ reden tot hoofdpijn :') , Merel:
[ img ]

Ik hoop dat jullie Pepijn net zo leuk vinden als ik, en met de verhalen en ritjes mee kunnen genieten! Ik heb vandaag een heerlijk ritje om met jullie te delen, en een geniaal verhaal, dus daar ga ik nu mee bezig!!

Groetjes Wendy en Pepijntje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 21:45 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Mooie dochters ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 21:53 



 
Profiel   

Ben ik de enige die benieuwd is naar zijn stokmaat? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 21:59 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Ben ik de enige die benieuwd is naar zijn stokmaat? :P

Hij is best groot.. voor een Shetlander.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:02 



 
Profiel   

Mariska_28 schreef
JesdaJinn schreef
Ben ik de enige die benieuwd is naar zijn stokmaat? :P

Hij is best groot.. voor een Shetlander.. :D


Daarom juist! Denk dat iedereen over de hele wereld een interview en foto's wil omdat ie zo apart is

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:03 



 
Profiel   

Jaaa! Mijn 2e favoriete reuze shetlander (de eerste heb ik, een grote stevige witte ietspaard met shetlander uitdrukking en grapjes). Super leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:09 



 
Profiel   

LovingTweety schreef
Jaaa! Mijn 2e favoriete reuze shetlander (de eerste heb ik, een grote stevige witte ietspaard met shetlander uitdrukking en grapjes). Super leuk.


Dank je wel!!!

bigone schreef
Wat een leuk dier! Mooie dochters ook.

Dank je wel!! Ben ook echt wel een trotse mama en eigenaar <3


JesdaJinn schreef
Ben ik de enige die benieuwd is naar zijn stokmaat? :P

Valt nog best mee! Hij is maar 1.64. Hij is alleen een klein beetje.... breed... _O-


Mariska_28 schreef
JesdaJinn schreef
Ben ik de enige die benieuwd is naar zijn stokmaat? :P

Hij is best groot.. voor een Shetlander.. :D


Vandaag in het bos een wandelaar die zei: "Wat een mooi paard!"
Ik stond op het punt om der te verbeteren! Pony! Hij is een pony! (Alhoewel, vind ik O:) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:12 



 
Profiel   

Ritje van vandaag:

Vanochtend met mijn dames en Pepijntje heerlijk rondje in het bos gereden! Het bos is zo ontzettend mooi nu!!!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Toen we door de waterbak gingen, bleek die een stuk hoger te staan dan ik verwacht had :') En er dreven zelfs balken in het water. Whoeps _O- Maar, Pepijntje deed het super ondanks dat het water tot zijn buik kwam := O:)

[ img ]

De rit met nog meer filmpjes en foto's!:
https://www.relive.cc/view/vmqX2jQooLO

Al met al echt een leuk rondje, in het prachtige bos!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:12 



 
Profiel   

Wat een leuk dier, ik kom volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:12 



 
Profiel   

Pepijntje! <3

JesdaJinn schreef
Ben ik de enige die benieuwd is naar zijn stokmaat? :P

Beetje minder dan ikke groot is.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:14 



 
Profiel   

ahhh pepijnTJE.. was dit het 'grote' rondje bos? (ja voor jou vast een klein rondje :-)) fijn dat je de waterbak getest hebt, ik durf het nog niet aan.
Wat ziet hij er op die heide foto's toch fluffy en kalm uit...

edit: om de juiste maat van deze shetlander aan te duiden zou je een foto van zijn hoefijzer naast een hoefijzer van een gewone shet moeten maken :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:26 



 
Profiel   

Verhaal: "Foutje bedankt"

Vanaf april/ mei moeten stalhouders de pension paarden op hun UBN toevoegen.
Toen ik Pepijn 2,5 jaar geleden uit België kocht, heb ik bij de Franse stamboek organisatie doorgeven dat ik de nieuwe eigenaar ben. Dit zou voldoende moeten zijn, zo was mij verteld.

Nu met de nieuwe regeling bleek, dat paarden in Nederland geregistreerd moeten staan om toegevoegd te kunnen worden op de UBN. Hmmm ik had Pepijn nooit in Nederland geregistreerd. En toen ik er wat verder in dook, bleek bij nader onderzoek zijn huidige stamboom papier niet rechtsgeldig in Nederland.
Dus hier en daar wat navraag gedaan en uiteindelijk een mailtje gestuurd naar een stamboek instantie in Nederland, met daarin de vraag of ze voor Pepijntje een nieuw paspoort konden maken.

Op hun verzoek duidelijke foto's van zijn paspoort opgestuurd, zodat ze daar ook de gegevens van konden overnemen (zoals je kan zien is zijn stamboek naam dus officieel Quantin 15):

[ img ]

Na een paar weekjes krijg ik het nieuwe paspoort binnen. En tja... Toen bleek er toch een kleine miscommunicatie, en getuigt het ervan dat ik niet zomaar van dingen uit moet gaan. Want dit is nu zijn nieuwe paspoort:

[ img ]

:') :') :')

Zoals Mariska zei: "Nu denken ze echt dat je een shetlander hebt als je ergens heen gaat!"

Foutje bedankt! Maar wel echt een ontzettend leuk foutje wat we dus ook gewoon zo houden! _O- O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 22:31 



 
Profiel   

Wat een snuggere... :=
Bij mijn paard staat gewoon stamboeknaam aka Melaine

Zelfde paspoort uitgever

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 23:12 



 
Profiel   

Oooooh pepijntje! <3
Ik zag hem hier en daar al wel eens verschijnen en ben helemaal fan! Ik ben benieuwd naar jullie avonturen!

Krijg je zulke zware eigelijk in een trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 01:04 



 
Profiel   

Oh peppie, jaa die kennen we wel en ik ga jullie meteen volgen. Ik heb een zwak plekje voor reuzen als Pepijntje. Een hele leuke foto is waar jullie met zijn 4 en op de kiek staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 06:51 



 
Profiel   

Pepintje is knap dus ik volg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 08:04 



 
Profiel   

Ik vind Shetlanders geweldig. En deze XXL versie ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 08:35 



 
Profiel   

pjer schreef
ahhh pepijnTJE.. was dit het 'grote' rondje bos? (ja voor jou vast een klein rondje :-)) fijn dat je de waterbak getest hebt, ik durf het nog niet aan.
Wat ziet hij er op die heide foto's toch fluffy en kalm uit...

edit: om de juiste maat van deze shetlander aan te duiden zou je een foto van zijn hoefijzer naast een hoefijzer van een gewone shet moeten maken :-D


Ik ben eigelijk wel benieuwd welke hoefmaat pepijntje heeft :o

Aangezien mijn haflinger altijd wordt beschreven met ‘de poten van een trekpaard’ door iedereen op stal incl de hoefsmid met zijn maat 150 cm O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 08:37 



 
Profiel   

Wendy_Komen schreef
Verhaal: "Foutje bedankt"

Vanaf april/ mei moeten stalhouders de pension paarden op hun UBN toevoegen.
Toen ik Pepijn 2,5 jaar geleden uit België kocht, heb ik bij de Franse stamboek organisatie doorgeven dat ik de nieuwe eigenaar ben. Dit zou voldoende moeten zijn, zo was mij verteld.

Nu met de nieuwe regeling bleek, dat paarden in Nederland geregistreerd moeten staan om toegevoegd te kunnen worden op de UBN. Hmmm ik had Pepijn nooit in Nederland geregistreerd. En toen ik er wat verder in dook, bleek bij nader onderzoek zijn huidige stamboom papier niet rechtsgeldig in Nederland.
Dus hier en daar wat navraag gedaan en uiteindelijk een mailtje gestuurd naar een stamboek instantie in Nederland, met daarin de vraag of ze voor Pepijntje een nieuw paspoort konden maken.

Op hun verzoek duidelijke foto's van zijn paspoort opgestuurd, zodat ze daar ook de gegevens van konden overnemen (zoals je kan zien is zijn stamboek naam dus officieel Quantin 15):

[ [url=m/gUHdAe.png]Afbeelding[/url] ]

Na een paar weekjes krijg ik het nieuwe paspoort binnen. En tja... Toen bleek er toch een kleine miscommunicatie, en getuigt het ervan dat ik niet zomaar van dingen uit moet gaan. Want dit is nu zijn nieuwe paspoort:

[ [url=m/xCeqlV.png]Afbeelding[/url] ]

:') :') :')

Zoals Mariska zei: "Nu denken ze echt dat je een shetlander hebt als je ergens heen gaat!"

Foutje bedankt! Maar wel echt een ontzettend leuk foutje wat we dus ook gewoon zo houden! _O- O:)




Ik kom even tussendoor maar dit paspoort is dus ongeldig :o de gegevens dienen gedupliceerd te worden, er mag nooit wat in worden veranderd. Ik zou dus weer even contact opnemen dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze die dus moeten herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 08:41 



 
Profiel   

Ahh hij is leuk zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 08:50 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Ik dacht we krijgen nu een shetlander met extreem overgewicht te zien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 09:02 



 
Profiel   

cp112 schreef
Wendy_Komen schreef
Verhaal: "Foutje bedankt"

Vanaf april/ mei moeten stalhouders de pension paarden op hun UBN toevoegen.
Toen ik Pepijn 2,5 jaar geleden uit België kocht, heb ik bij de Franse stamboek organisatie doorgeven dat ik de nieuwe eigenaar ben. Dit zou voldoende moeten zijn, zo was mij verteld.

Nu met de nieuwe regeling bleek, dat paarden in Nederland geregistreerd moeten staan om toegevoegd te kunnen worden op de UBN. Hmmm ik had Pepijn nooit in Nederland geregistreerd. En toen ik er wat verder in dook, bleek bij nader onderzoek zijn huidige stamboom papier niet rechtsgeldig in Nederland.
Dus hier en daar wat navraag gedaan en uiteindelijk een mailtje gestuurd naar een stamboek instantie in Nederland, met daarin de vraag of ze voor Pepijntje een nieuw paspoort konden maken.

Op hun verzoek duidelijke foto's van zijn paspoort opgestuurd, zodat ze daar ook de gegevens van konden overnemen (zoals je kan zien is zijn stamboek naam dus officieel Quantin 15):

[ [url=m/gUHdAe.png]Afbeelding[/url] ]

Na een paar weekjes krijg ik het nieuwe paspoort binnen. En tja... Toen bleek er toch een kleine miscommunicatie, en getuigt het ervan dat ik niet zomaar van dingen uit moet gaan. Want dit is nu zijn nieuwe paspoort:

[ [url=m/xCeqlV.png]Afbeelding[/url] ]

:') :') :')

Zoals Mariska zei: "Nu denken ze echt dat je een shetlander hebt als je ergens heen gaat!"

Foutje bedankt! Maar wel echt een ontzettend leuk foutje wat we dus ook gewoon zo houden! _O- O:)




Ik kom even tussendoor maar dit paspoort is dus ongeldig :o de gegevens dienen gedupliceerd te worden, er mag nooit wat in worden veranderd. Ik zou dus weer even contact opnemen dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze die dus moeten herstellen.

Een naam mag je toch altijd veranderen? Niet met een pen maar een heel nieuw paspoort met nieuwe naam? Als de rest maar klopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 09:30 



 
Profiel   

Leuk dat er meerdere mensen zijn die zouden willen volgen!!


Poekkie schreef
Ik ben eigelijk wel benieuwd welke hoefmaat pepijntje heeft :o

Aangezien mijn haflinger altijd wordt beschreven met ‘de poten van een trekpaard’ door iedereen op stal incl de hoefsmid met zijn maat 150 cm O:)


Leuk dat je het vraagt!
Dit zijn Pepijntje zijn ijzertjes:

[ img ]

[ img ]

Nichtje Merel heeft ook van de week de combi: Pepijntje+ijzer+voet geprobeerd. Dit was het resultaat:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Niet voor herhaling vatbaar aldus Merel. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 13:34 



 
Profiel   

Aaaauuww #)

‘IjzerTJES’ :')
Dat is ergens rond de 18 cm ofzo? Niet moeilijk om daar een smid voor te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 13:39 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Aaaauuww #)

‘IjzerTJES’ :')
Dat is ergens rond de 18 cm ofzo? Niet moeilijk om daar een smid voor te vinden?

Ik heb het grote geluk dat mijn staleigenaar ook hoefsmid is, EN dat hij Pepijntje stiekem ook wel leuk vind. Maar anders is het echt een drama inderdaad. Iemand vinden die het WIL doen maar ook KAN doen. Heb wel ontzettend veel geluk dat Pepijn zijn voetjes braaf geeft! Rosaline (mijn jongste dochter) kan in der eentje zijn voor en achter hoeven uitkrabben!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 13:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen