Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat te doen? Welke optie's zijn er nog?

 
Profiel   

ApplePapple schreef
marleen_usar schreef
Waar woon je?

Eindhoven, ik heb je een PB gestuurd.


Van der Kruis is dan niet zover bij je vandaan, is dat geen optie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:12 



 
Profiel   

Ik ga hun morgen bellen om te informeren wat de kosten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:13 



 
Profiel   

Voor dat bedrag zijn er toch prima vol pension stallen te vinden in deze regio? Ik sta zelf in de regio Uden met mijn paard in vol pension voor die prijs. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb-tje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:33 



 
Profiel   

Annem84 schreef
Voor dat bedrag zijn er toch prima vol pension stallen te vinden in deze regio? Ik sta zelf in de regio Uden met mijn paard in vol pension voor die prijs. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb-tje.


Het moet eigenlijk minder zijn dan dat bedrag... zie €150 max wil ik nog wat over houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:35 



 
Profiel   

Heb je een berichtje gestuurd.
Je zou ook eens op de facebook groep Stalling en weidegang Noord brabant aangeboden en gebraagd kunnen kijken. Daar komen ook regelmatig advertenties in de buurt voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:43 



 
Profiel   

Ik heb mijn gepensioneerde haflinger bij de Lindehoeve staan. Heb je daar al gekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:53 



 
Profiel   

Die stal op pagina 1 voert wel kuil staat er, dat lijkt me niet bepaald geschikt voor je pony.



ApplePapple schreef
Nu heb ik vorige week te horen gekregen dat ik een appartement voor mezelf krijg met begeleiding, iets wat nodig is, maar dit is niet in het dorp, 15 minuten van de wei af. Hier is dus al mijn 1e punt. Ik ga een intensieve 3 daagse therapie volgen en dit zou betekenen dat ik iedere dag voor de therapie al om half 7 moet opstaan om ze ervoor te voeren. Na de therapie de wei uitmesten en water geven en dan rond 7-8 uur weer hooi geven.

Dit stuk begrijp ik niet, waarom moet je dan drie keer op een dag ernaar toe? Je gaat nu twee keer dus wat maakt het verschil? En waarom moet je twee (of drie) keer, op zich kan 1 keer per dag ook (eventueel nog een keertje langsrijden om te kijken of ze er goed bijstaan). Voeren met slowfeeders, genoeg voor 24u, waterbakken vullen voor ruim 24u en dan meteen mesten. Daarmee ben je toch klaar voor de dag? Lekker na therapie zodat je bij je paard even je hoofd vrij kunt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 18:12 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Ik ga hun morgen bellen om te informeren wat de kosten zijn.

Er is een ouder topic hier op bokt over van der Kruis.Iedereen is heel tevreden daarover,maar ik denk wel wat duurder dan jij hier aangeeft.Ik zie in dat topic alleen prijzen van enkele jaren geleden en die zijn al meer.Ook is het een bosrijke omgeving,heel mooi maar jouw paard heeft zomereczeem?Echter,de informatie in dat topic kan verouderd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 18:21 



 
Profiel   

GDG schreef
Die stal op pagina 1 voert wel kuil staat er, dat lijkt me niet bepaald geschikt voor je pony.



ApplePapple schreef
Nu heb ik vorige week te horen gekregen dat ik een appartement voor mezelf krijg met begeleiding, iets wat nodig is, maar dit is niet in het dorp, 15 minuten van de wei af. Hier is dus al mijn 1e punt. Ik ga een intensieve 3 daagse therapie volgen en dit zou betekenen dat ik iedere dag voor de therapie al om half 7 moet opstaan om ze ervoor te voeren. Na de therapie de wei uitmesten en water geven en dan rond 7-8 uur weer hooi geven.

Dit stuk begrijp ik niet, waarom moet je dan drie keer op een dag ernaar toe? Je gaat nu twee keer dus wat maakt het verschil? En waarom moet je twee (of drie) keer, op zich kan 1 keer per dag ook (eventueel nog een keertje langsrijden om te kijken of ze er goed bijstaan). Voeren met slowfeeders, genoeg voor 24u, waterbakken vullen voor ruim 24u en dan meteen mesten. Daarmee ben je toch klaar voor de dag? Lekker na therapie zodat je bij je paard even je hoofd vrij kunt maken.


Met 1x per dag in 2 slowfeeders kom ik niet rond. Ik geef ze 2x daags 2 volle slowfeeders en die zijn na 12uur ook echt op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:50 



 
Profiel   

Je zou ook hem juist nog verder weg kunnen zetten (en goedkoper) bijvoorbeeld bij veulenvrij in Tsjechië. Dan kan je er niet eens ten koste van jezelf voor zorgen en kijk je over een tijd hoe de situatie dan is...... hier zijn natuurlijk ook weer allerlei nadelen voor te bedenken, maar geeft misschien wel meer hoofdruimte voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:59 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Met 1x per dag in 2 slowfeeders kom ik niet rond. Ik geef ze 2x daags 2 volle slowfeeders en die zijn na 12uur ook echt op.

Meer slowfeeders aanschaffen? Wij hebben heel veel hooinetten, die vullen we eens per 2-3 weken en daar kunnen we dan dus een tijd mee vooruit. Dagelijks pakken wat je nodig hebt en dat kun je dan heel snel voeren.
Wij voeren en mesten dus 1x per dag, gaat al 6-7 jaar goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 20:04 



 
Profiel   

zazaza schreef
Je zou ook hem juist nog verder weg kunnen zetten (en goedkoper) bijvoorbeeld bij veulenvrij in Tsjechië. Dan kan je er niet eens ten koste van jezelf voor zorgen en kijk je over een tijd hoe de situatie dan is...... hier zijn natuurlijk ook weer allerlei nadelen voor te bedenken, maar geeft misschien wel meer hoofdruimte voor jou.

Zoiets kan voor veulens heel geschikt zijn, maar het paard van ts is al 8 meen ik en geblesseerd en met aandoeningen.Die zou ik toch zelf in de gaten willen kunnen houden.Hij zal ook misschien niet mee kunnen komen in een groep jonge paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 07:45 



 
Profiel   

anjali schreef
zazaza schreef
Je zou ook hem juist nog verder weg kunnen zetten (en goedkoper) bijvoorbeeld bij veulenvrij in Tsjechië. Dan kan je er niet eens ten koste van jezelf voor zorgen en kijk je over een tijd hoe de situatie dan is...... hier zijn natuurlijk ook weer allerlei nadelen voor te bedenken, maar geeft misschien wel meer hoofdruimte voor jou.

Zoiets kan voor veulens heel geschikt zijn, maar het paard van ts is al 8 meen ik en geblesseerd en met aandoeningen.Die zou ik toch zelf in de gaten willen kunnen houden.Hij zal ook misschien niet mee kunnen komen in een groep jonge paarden.


Ik denk dat dat wel een goed idee is anders.

Heel eerlijk, een volwassen paard voor een belachelijk goedkope prijs volpension zetten EN eisen hebben op management (voer, omgeving,..) EN dichtbij willen houden is een heel moeilijk pakket. Denk niet dat je dat zomaar zal vinden op gangbare plekken in Nl of Be.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 08:32 



 
Profiel   

Ik maak me meer zorgen over het feit dat je het niet breed hebt. Hoe ga je dat dan doen als hij weer iets krijgt? Heb je überhaupt de financiële middelen om dit te bekostigen?
Je zou hem anders kunnen aanbieden als weidemaatje oid?
En ik zou na gaan denken of het financieel verstandig is om hem te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:01 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
marleen_usar schreef
Dan wordt het wel moeilijk denk ik.


Klopt, maar zolang hij niet kan schuren aan een boom valt het heel erg mee. Toen hij voor z'n revalidatie op stal stond ging het vele malen beter dan nu hij kan schuren.


Maar hij heeft wel jeuk dus. Jeuk is echt erger dan pijn vaak. Ik zou dit zeker meenemen in je beslissing.

Ik ben het ermee eens dat het houden can dieren je vooral energie moet geven. Ja richting hun laatste jaren kan het wel eens wat meer opbreken of als ze eens een blessure hebben... maar hier lijkt het erop dat het een opgave is en zal blijven. Persoonlijk zou ik zo geen paard willen houden: ik zou er veel te veel stress van hebben als het er allemaal eigenlijk net niet bij kan. Het is geen schande om hem te laten gaan gezien de situatie. Hij is blijkbaar echt niet goed en dat telt zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:39 



 
Profiel   

Ik heb vanochtend een gesprek gehad met mijn dierenarts. Mede omdat hij gisteren aan gaf last te hebben van zijn knie, hij vond het niet fijn als ik eraan zit.
Ook wilt hij sinds een paar dagen niet meer stijgeren, hij doet z'n voorbeen een stukje omhoog. Geeft dus duidelijk aan dat hij het niet kan.

De DA zei dat op de wei zetten met vriendjes zeker een optie is, maar voor hoelang is dan de vraag als de pezen steeds belast worden door rennen en ravotten met anderen. Dat kan 4 weken goed gaan, dat kan 4 maanden goed gaan.
In combinatie met de jeuk is het natuurlijk wel een opgave, want in bosrijk gebied gaat niet en een deken met beperkte toezicht is ook geen optie.
De sarcoiden zijn nu stabiel maar de kans dat deze gaan groeien is natuurlijk aanwezig, en dan? Een operatie vind ik, eerlijk is eerlijk, te kostbaar... en zalf is vaak troep wat prikt etc.

Ze zei me dat ik goed moest nadenken of hij zo nog wel een paardwaarig bestaan zou hebben. En dat ze achter me zou staan als ik de keuze zou maken om hem te laten gaan. Dit zegt een DA natuurijk niet zo maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:26 



 
Profiel   

hmmmm, nee dat zegt die niet zomaar inderdaad.
Zeker omdat je nu ziet dat het ongemak meer is geworden.

Sterkte met je keuze, maar ik zou het ook wel begrijpen als je hem laat gaan.
Hij heeft geen dingen die ineens over gaan.

:knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:28 



 
Profiel   

Zwaar gesprek. Neem je tijd om te beslissen. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:32 



 
Profiel   

Dat is geen leuk bericht van de dierenarts, maar dat zegt ie idd niet zomaar :n

Ik zou je ook snappen als je besluit hem te laten gaan, gekeken naar het totale plaatje.

Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:33 



 
Profiel   

Als ik je verhaal lees, denk ik dat je da gelijk heeft. Ook zal dat jou op den duur je rust geven. Sterkte met je beslissing. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:10 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Ik heb vanochtend een gesprek gehad met mijn dierenarts. Mede omdat hij gisteren aan gaf last te hebben van zijn knie, hij vond het niet fijn als ik eraan zit.
Ook wilt hij sinds een paar dagen niet meer stijgeren, hij doet z'n voorbeen een stukje omhoog. Geeft dus duidelijk aan dat hij het niet kan.

De DA zei dat op de wei zetten met vriendjes zeker een optie is, maar voor hoelang is dan de vraag als de pezen steeds belast worden door rennen en ravotten met anderen. Dat kan 4 weken goed gaan, dat kan 4 maanden goed gaan.
In combinatie met de jeuk is het natuurlijk wel een opgave, want in bosrijk gebied gaat niet en een deken met beperkte toezicht is ook geen optie.
De sarcoiden zijn nu stabiel maar de kans dat deze gaan groeien is natuurlijk aanwezig, en dan? Een operatie vind ik, eerlijk is eerlijk, te kostbaar... en zalf is vaak troep wat prikt etc.

Ze zei me dat ik goed moest nadenken of hij zo nog wel een paardwaarig bestaan zou hebben. En dat ze achter me zou staan als ik de keuze zou maken om hem te laten gaan. Dit zegt een DA natuurijk niet zo maar...

Wat erg voor jullie.Maar,ik heb je per pb een plekje doorgegeven waar nog enkele dergelijke pensioenpaardjes staan, en wat volpension is en ook wel in jouw budget past. Inslapen is erg definitief en zou altijd nog kunnen.Op deze heel rustige plek zou je paardje volgens mij nog kunnen opknappen,hij is toch pas 8.maar,jouw paard,jouw keuze uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:48 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Ik heb vanochtend een gesprek gehad met mijn dierenarts. Mede omdat hij gisteren aan gaf last te hebben van zijn knie, hij vond het niet fijn als ik eraan zit.
Ook wilt hij sinds een paar dagen niet meer stijgeren, hij doet z'n voorbeen een stukje omhoog. Geeft dus duidelijk aan dat hij het niet kan.

De DA zei dat op de wei zetten met vriendjes zeker een optie is, maar voor hoelang is dan de vraag als de pezen steeds belast worden door rennen en ravotten met anderen. Dat kan 4 weken goed gaan, dat kan 4 maanden goed gaan.
In combinatie met de jeuk is het natuurlijk wel een opgave, want in bosrijk gebied gaat niet en een deken met beperkte toezicht is ook geen optie.
De sarcoiden zijn nu stabiel maar de kans dat deze gaan groeien is natuurlijk aanwezig, en dan? Een operatie vind ik, eerlijk is eerlijk, te kostbaar... en zalf is vaak troep wat prikt etc.

Ze zei me dat ik goed moest nadenken of hij zo nog wel een paardwaarig bestaan zou hebben. En dat ze achter me zou staan als ik de keuze zou maken om hem te laten gaan. Dit zegt een DA natuurijk niet zo maar...


Steigeren lijkt me sowieso niet goed voor een paard met zulke klachten? Voor wat betreft de andere zaken..hoe groot is de herstelkans van de pezen? Vaak is dat juist met een jaar wegzetten heel erg gunstig qua genezing. De sarcoiden weet je toch nooit hoe dat gaat lopen, zolang ze niet inwendig zitten zou ik me daar niet te druk om maken. Zomerecxeem/ deken is vast wel een mouw aan te passen.

Voor mij zou het belangrijk zijn om te weten hoe groot de herstelkansen zijn..is dat minimaal dan kun je het beste de knoop doorhakken maar zijn deze er wel dan zou ik dat persoonlijk nog niet doen. Had je het ook gedaan als je alle tijd, ruimte en aandacht voor hem had gehad de komende maanden? Ik denk dat je daar je antwoord in zult vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 14:09 



 
Profiel   

Ik heb ook mijn paarden (drie stuks ) in eigen beheer. Los van de kostprijs is het met wat goed regelen wel te doen dat je maar eens per dag hoeft.

Ik geef bv onbeperkt hooi, vroeger in slowfeeders (ik maakte grote netten waar drie dikke plakken in kunnen, voor drie gewone paarden is dat ruim 24 uur hooi, schaf je een net of 4-5 aan en vul die eens per week allemaal. Maak je twee voerpunten waar je twee netten ophangt en telkens er een leeg is wissel je die voor een volle. => onbeperkt ruwvoer én je bent niet beperkt op welk uur je moet langsgaan.

krachtvoer vervangen door een handje pulp en een vitaminebrok, zeker als ze niet werken hebben ze niks meer nodig, kan je prima een keer per dag geven.

en grote kuubskist voor water, hoef je maar 2 keer per week te vullen.

Zo kan je al 1 bezoek per dag minderen.

Los daarvan is rond de 200 euro wel doenbaar om een paard in (half)pension te zetten, zo hoef je ook maar eens per dag langs gaan om uit te mesten bv.

Maar, het belangrijkste is nog altijd dat je er plezier uithaalt, je hobby moet je opladen en niet ontladen. Als je merkt dat je het niet trekt is het echt niet erg om ermee te stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 14:28 



 
Profiel   

TS, als de dierenarts al achter eventueel inslapen staat.... en je zelf niet lekker in je vel zit.... en je geen tijd en geld eigenlijk hebt.....
Dan is de keuze moeilijk maar logisch: afscheid nemen...

Het klinkt hard maar jij hebt meer rust in je hoofd straks, je kunt wat centjes over houden.... en wat als er iets me je dier gebeurt elders en je hébt al geen geld, wat dan ?
Je paard leeft met de dag en is al niet happy....Sorry, maar de keuze is denk ik wel te begrijpen wanneer je afscheid neemt.

en eerlijk, ik heb een oudje van 33 met de nodige ellende. Die blijft tot zijn dood maar daarna neem ik geen paard meer! Mede vanwege de kosten wat het met zich meebrengt. En ik kan een paard hier in de regio niet bieden wat ze nodig hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 14:36 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
ApplePapple schreef
Ik heb vanochtend een gesprek gehad met mijn dierenarts. Mede omdat hij gisteren aan gaf last te hebben van zijn knie, hij vond het niet fijn als ik eraan zit.
Ook wilt hij sinds een paar dagen niet meer stijgeren, hij doet z'n voorbeen een stukje omhoog. Geeft dus duidelijk aan dat hij het niet kan.

De DA zei dat op de wei zetten met vriendjes zeker een optie is, maar voor hoelang is dan de vraag als de pezen steeds belast worden door rennen en ravotten met anderen. Dat kan 4 weken goed gaan, dat kan 4 maanden goed gaan.
In combinatie met de jeuk is het natuurlijk wel een opgave, want in bosrijk gebied gaat niet en een deken met beperkte toezicht is ook geen optie.
De sarcoiden zijn nu stabiel maar de kans dat deze gaan groeien is natuurlijk aanwezig, en dan? Een operatie vind ik, eerlijk is eerlijk, te kostbaar... en zalf is vaak troep wat prikt etc.

Ze zei me dat ik goed moest nadenken of hij zo nog wel een paardwaarig bestaan zou hebben. En dat ze achter me zou staan als ik de keuze zou maken om hem te laten gaan. Dit zegt een DA natuurijk niet zo maar...


Steigeren lijkt me sowieso niet goed voor een paard met zulke klachten? Voor wat betreft de andere zaken..hoe groot is de herstelkans van de pezen? Vaak is dat juist met een jaar wegzetten heel erg gunstig qua genezing. De sarcoiden weet je toch nooit hoe dat gaat lopen, zolang ze niet inwendig zitten zou ik me daar niet te druk om maken. Zomerecxeem/ deken is vast wel een mouw aan te passen.

Voor mij zou het belangrijk zijn om te weten hoe groot de herstelkansen zijn..is dat minimaal dan kun je het beste de knoop doorhakken maar zijn deze er wel dan zou ik dat persoonlijk nog niet doen. Had je het ook gedaan als je alle tijd, ruimte en aandacht voor hem had gehad de komende maanden? Ik denk dat je daar je antwoord in zult vinden.


Hij heeft al eens een jaar op de wei gestaan en daarna geen verbetering. Operatie laten doen en zou het goed moeten zijn. Nu na een half jaar nog steeds geen verbetering. Ik heb er alles aan gedaan, speciaal beslag, shockwave, aqua training fysio behandelingen.

Deze gedachte speelt al vaker door mijn hoofd, 2 maanden geleden voordat hij op deze weide kwam hebben we het hier ook al eens over gehad maar wilde ik het nog niet. Gezien gisteravond en de reactie op zijn knie veranderd er toch wel wat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 14:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen