Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als iemand geen verstand van paarden heeft

 
Profiel   

“Ik wil graag op een paard zonder hoeven rijden.” Hij bedoelde zonder hoefijzers :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:44 



 
Profiel   

Mensen die aankomen bij de pensionstal met een 'klacht' dat een van de paarden (die van mij destijds) een deken op had en dat vet zielig was want veel te warm.. (eczeemdeken dus..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:46 



 
Profiel   

Of mijn "Haflingerhengst" ter dekking stond..
"Mijn paard is toch echt een merrie, mevrouw."
"Nee, want hij heeft zo'n mooie hengstenhals en is net zo breed als een hengst."

We trainden toen nog regelmatig en merrie was echt een hele gespierde tank, mét nek. Maar ik kreeg het er niet ingestampt :')

Oh! En bij de vraag of mensen met paraplu's even aan één kant van het bospad wilden gaan staan, want mijn Welsh was er erg bang van.
"Neehoor, want paarden worden niet bang, die lopen gewoon."

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:46 



 
Profiel   

_irene_ schreef
“Ik wil graag op een paard zonder hoeven rijden.” Hij bedoelde zonder hoefijzers :))


haha, net als die collega die tegen me zei dat een paard ook af en toe nieuwe hoeven moet hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:47 



 
Profiel   

_irene_ schreef
“Ik wil graag op een paard zonder hoeven rijden.” Hij bedoelde zonder hoefijzers :))


Mijn vriend bij een springwedstrijd, dat paard verliest zijn hoef
Hij bedoelde ook hoefijzer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:55 



 
Profiel   

Mijn vader kent exact 1 woordje en dat is hoevenrot (rotstraal). Bij elke ziekte moet dat woordje gebruikt worden, al heeft paard een traanoogje of een bloedneus... for sure hoevenrot :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:05 



 
Profiel   

Hoevenrot die ga ik onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:17 



 
Profiel   

Mijn schoonmoeder had geen idee dat er een staartwortel onder de staart zit, en vroeg zich af of we ons trekpaard niet deden couperen, waarmee ze dus bedoelde of we de staart niet deden kortknippen. Die keek alsof ze water zag branden toen ik vertelde dat couperen betekent dat de hele staartwortel wordt geamputeerd := :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:39 



 
Profiel   

Wij hebben trouwens de politie wel eens op de stoep gehad. Ze hadden een melding gekregen van een dood paard. Bleek dat mijn veulen gewoon plat lag te slapen in het land...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 23:13 



 
Profiel   

Wij krijgen regelmatig de opmerking: ‘Dat is een grote haflinger’ naar ons hoofd gesmeten. We hebben een comtois.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 00:11 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Wij krijgen regelmatig de opmerking: ‘Dat is een grote haflinger’ naar ons hoofd gesmeten. We hebben een comtois.


maar daar had ik ook in kunnen trappen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:05 



 
Profiel   

Rytir schreef
Toen mijn eerste paard op stal kwam kreeg ik opmerkingen van zowel paarden mensen als niet paardenmensen: wat een toffe hengst, wanneer ga je hem inrijden? Het was een merrie van 10 maar vanwege de spekjes had ze een flinke hals :')

Haha mijn pony noemen vele ook hij of kerel, zelfs in de kliniek.
Dus ik zeg, is een merrie. Ging ze er eerst onder kijken of ik d´r niet voor de gek hield _/-\o_ _O-
Waarop een andere da zegt, nee is echt een merrie heb d´r namelijk een paar keer met mijn arm ingezeten om te kijken ivm scannen rijpheid ei en dracht _O-

We gingen laatst met die van ons naar het strand. Gewoon lekker aan de hand. Mijn dochter liep met d´r en hoe vaak ze wel niet de vraag kreeg, waarom zit je er niet op.
Waarop ze zegt, bij gebrek aan een hond laat ik mijn paard uit.

Tijdens een buitenrit met iemand van stal. Beide paardjes liepen zonder ijzers.
Een oudere man sprak ons hierop aan. Want het was grootse dierenmishandeling dat ze zonder ijzers op straat liepen. Geprobeerd die beste man uit te leggen dat ze dat prima zonder konden en sterke hoeven hebben. Meneer geloofde het niet en fietste boos weg.
Later kwamen we deze meneer weer tegen. Vanaf zijn fiets riep hij heel boos "ik vind het niet kunnen, dierenmishandeling" waarop hij weer weg fietste

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:31 



 
Profiel   

Oh ja hier is de situatie niet anders de shet is een bleekscheet en droeg een masker....dat was zielig , dat hoort niet ongehoord.... nou ze hebben dat ding er wat geprobeerd af te halen. maar dan ging ie in zijn achteruit of in de hoogste versnelling er vandoor {:}
Toen kwamen er termen als kopschuw en mishandeling de 114 politie moest er hard om lachen....juist op dat moment komt ze uitleg geven voor haar stille bel actie. Zecht ze doodleuk dan doe je er toch zonnebrand factor 50 op! .
Maar mevrouw ik kan zijn oogleden toch niet insmeren.....jawel met een wattenstaafje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:09 



 
Profiel   

Vorig jaar zomer in het bos. Tegen de vliegen pak ik mijn merrie in met een rijvliegendeken, een sliertjesding voor dr ogen en flink in de vliegenspray. Enige manier om nog redelijk rustig te kunnen rijden. Komt een ruiter me tegemoet die van verre al begint te roepen” belachelijk dat ze een deken op heeft!” Ik zei nog niets want ze was nog redelijk ver weg. Ze kwam dichterbij en nam toen wel haar woorden terug, maar vond het wel erg rare reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 17:36 



 
Profiel   

Wat een bemoeial zeg, moet jij toch weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 21:46 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Wat mij altijd het meest opvalt aan die opmerking over uitlaten is dat de mensen die die opmerking maken ook altijd het idee lijken te hebben dat ze een geniale grap hebben verzonnen, die de ander vast nog nooit eerder hebt gehoord :+

Dat.
Mijn antwoord is inmiddels ongeveer “ja, hij heeft al gepoept, maar nog niet geplast dus we moeten nog maar een rondje extra”.

Op de “moet je er niet op gaan zitten” heb ik wel eens heel verdwaasd omlaag gekeken, toen verwonderd naar mijn paard en weer omlaag “verrek, heeft ie me weer in het ootje genomen!”

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:12 



 
Profiel   

Hilary schreef
Op de “moet je er niet op gaan zitten” heb ik wel eens heel verdwaasd omlaag gekeken, toen verwonderd naar mijn paard en weer omlaag “verrek, heeft ie me weer in het ootje genomen!”


Haha! ik zou denk ik zeggen: 'Nee dit is een grafisch getraind paard.' en dan met m'n beste pokerface doorlopen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:44 



 
Profiel   

Tijdje geleden was ik met een kennis van mij aan het appen en hij vroeg ineens waarom zit je nooit op je pony ? ( het is een shetlander en ik ben een volwassene ) :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:05 



 
Profiel   

"Dat is zeker een fjord?"

Over mijn valkkleurige quarter horse :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:15 



 
Profiel   

Wij kunnen over de weg en de wei van de buren heen kijken. Laatst liep er een gezin langs met twee kinderen (tussen de 6-8 denk ik) die de paarden van de buren zagen rennen, waarna ze heel enthousiast uitriepen: ‘He, kijk! Twee koeien’. Waarna de moeder zei, alsof het de normaalste zaak van de wereld was: ‘nee dat zijn paarden.’
Ik wist even niet wat ik hoorde, twee bruine paarden en toch al wat oudere kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:17 



 
Profiel   

Er zijn ook mensen die wel geacht worden wat van paarden te weten en ook raar uit de hoek kunnen komen. Mijn dochter met haar Welsh D op wedstrijd ( echt leuke Luxe pony ) komt na de proef bij de jury , oud manneke en hij zegt: Meisje ik heb nog nooit zo’n mooie luxe haflinger gezien. Tja die keek naar de kleur ipv papieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:24 



 
Profiel   

Volgens de toeristen alhier lopen onze paarden in boerka’s en is dat heel zielig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:28 



 
Profiel   

Kennis.
"Waarom lopen sommige paarden geblindeerd?"

Foto: eczeemdeken plus kap.

Reactie. "Nou Jos... Dat komt omdat sommige paarden extreem veel jeuk hebben van een prik van een speciaal vliegje. Alsof je hele lijf onder de muggen bulten zit."

Jos. "Ow! Het ziet er echt heel zielig uit!"

Wel lief...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:54 



 
Profiel   

Dat er een paard geblinddoekt staat op de wei haha. Vliegenkap op… en natuurlijk wel eens dat er een dood paard op de wei ligt terwijl die eigenlijk gewoon ligt te slapen. Maar toch goed dat ze bellen… we hebben het eens meegemaakt dat de buren van de manege belden dat er een dood paard mag op de wei. Manege eigenaar ging rustig kijken want dacht die zal wel gewoon slapen. Bleek toch effectief dood te zijn door wss een hartaderbreuk. Ondertussen al wel makkelijk 8 jaar geleden maar was echt heftig!


Laatst bijgewerkt door Heleennn op 19-06-21 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:58 



 
Profiel   

Waar mijn paarden staan (particulier, geen verstand van paarden) vroeg ze of mijn shetje wel kon eten (graasmasker) want dat vond ze zielig. (na uitleg snapte ze het)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen