Als iemand geen verstand van paarden heeft

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:15

Hier kwamen vrienden van mijn schoonouders de paarden zien. We liepen richting de wei(het zijn tinkers) en vroeg de vrouw heel gemeend ‘en van wie zijn die koeien?’ ;) }:0

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:43

tengeltje11 schreef:
Hier kwamen vrienden van mijn schoonouders de paarden zien. We liepen richting de wei(het zijn tinkers) en vroeg de vrouw heel gemeend ‘en van wie zijn die koeien?’ ;) }:0

_O-

Niet perse een niet paarden mensen opmerking, maar hoe vaak mijn pony wel geen paard van Sinterklaas is :+ (heb een leuke witte).
En zelfs een keer commentaar gehad van iemand dat ik niet meer langs de camping mocht met m’n witte, want nu dachten haar kinderen dat Sinterklaas in het land was :') .

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:52

Zo in november roepen mensen inderdaad ineens "Americo!" als ik voorbij kom met mijn schimmel. Of een of andere flauwe opmerking over het paard van Sinterklaas. Vervolgens beginnen ze dan zelf hartelijk te lachen alsof ze zojuist iets hilarisch hebben gezegd :O
Maar dat is hetzelfde principe als wanneer mensen ineens gaan blaffen als ik ze met mijn honden passeer. Waarop je je dan echt afvraagt of het zo bijzonder voor ze is om een hond te zien |o

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:32

Lang geleden had ik een mooi gesprek met een hengstenhouder bij mij aan de wei. Hij kwam ermee dat ik wel zo'n mooi pony'tje had en hij vond dat ik die eens moest laten dekken. Uiteraard ging ik daar bloedserieus op in met "dat mag je best wel proberen". De hengstenhouder was even in de war, keek me aan en zei "proberen? Is het geen merrie?"

De pony was een ruin :')

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:22

Mijn vriend kreeg mij incl mijn twee Shetlanders. Hij had nog nooit een paard van dichtbij gezien. Shetlanders worden later paard in zijn hoofd. In zijn hoofd is een Shetlander ook veel goedkoper. Kleinere hoeven dus een kleiner prijsje bij de hoefsmid. Het fenomeen hoefsmid was ook iets nieuws. “ hoe vaak krijgt een paard nieuwe hoeven dan?” In zijn geval kan hij ook het ene paard niet onderscheiden van een andere. Mijn pony’s stonden altijd in het linker land met blauwe deken op. Toen ze gewisseld waren voor een KWPN er met rode deken, vroeg hij zich enkel af of ik een nieuwe deken had gekocht. Dat er iets meer paard onder zat, dat had hij dan weer niet gezien.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:25

Het is ook best lastig soms ... iemand wiens vrouw inmiddels 14 jaar een of meerdere paarden heeft vergist zich nog regelmatig tussen hooi en stro, een hoofdstel omdoen bij een paard begint ie niet aan en ondanks dat een van de paarden een haflinger was, ontgaat het verschil tussen een haflinger en een fjord 'm ook regelmatig.

BoschA
Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:27

Dat met die fjorden en haflingers is heel herkenbaar. Hier worden de fjorden vaak voor haflingers aangezien. Of ijslanders en sommige mensen zien ze ook voor ezels aan. Ook wel eens een man gehad die vol bleef houden dat het przewalski's waren en dat ie het knap vond dat we daarop konden rijden :') De wei/ bak ligt aan een fietspad dus er komen regelmatig mensen langs. Overigens zijn de meeste mensen ook wel oprecht geïnteresseerd als je uitlegt dat het een fjord is en ik moet altijd wel lachen om zulke reacties. Ik heb ook wel eens mensen gehad die vroegen of de aalstreep in manen geverfd wordt :+

Heb ook wel een een vrouw langs de bak gehad die niet snapte dat ik een fjord reed en vroeg of ik liever niet een echt paard wilde. Omdat een fjord niet zou kunnen galopperen en weet ik veel wat ze er nog meer allemaal bijhaalde. Of een van de leskinderen die amper een jaar reed en beweerde dat een van de lespaarden een stang en trenshoofdstel nodig had want alleen dan kan je dressuur rijden en het staat mooier...

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:31

Hier een bont veulen geboren, met veel wit. Komt er een man bij de wei staan kijken en zegt: Oh, maar dat trekt nog bij hoor! :+

Maargoed, ook sommige mensen met paarden weten weinig over kleur.. Stalhouder zei dat m'n zwarte veulen schimmel was. Best knap, aangezien de moeder vos was en de vader bruin ;)

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:44

Wij brachten een keer de pony's terug naar de wei. Komt er een groepje mensen voorbijgewandeld waarvan 1 man blijft staan en zegt: 'Die zijn nog heel jong he?'
Uhm de pony's zijn 22 en 25. :P
Maar leuk dat ze er nog jong uitzien!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:51

Oh dat van die kleur bij paardenmensen heb ik ook meegemaakt ja.
Er was een donker hengstje geboren, met een vrij duidelijk brilletje rond de oogjes. Schimmeltje dus.
Mijn zusje en ik waren nog jong in die tijd, ik zal een jaar of 15 geweest zijn. Niemand geloofde ons, iedereen zei bruin of zwart.
Nu zijn we dus zoveel jaren verder en guess what... pony is inmiddels wit ;)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:55

Een paar weken geleden ging het hier een beetje andersom.
We waren met de pony's aan het wandelen en door wegwerkzaamheden moesten de fietsers hun (smalle) brug met ons delen. Wij netjes achter elkaar, zo ver mogelijk aan de kant. Zondagochtend, mooi weer en dus komt er een hele stoet gepensioneerden aan op de fiets.
Eén van de mannen vooraan de stoet mindert vaart midden op de brug en roept bij het zien van mijn pony's: 'Een Welsh-A'tje! En nog één!' Hij was helemaal verrukt (overigens had ie m'n sectie C dan weer niet als zodanig herkend maar dat heb ik hem vergeven :D ).
Ik vond het super leuk, de hardloper die ons inhaalde en de wielrenner + brommer die tegelijkertijd vanaf de andere kant aankwamen vonden het minder geslaagd geloof ik :')

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:50

Nikass schreef:
Zo in november roepen mensen inderdaad ineens "Americo!" als ik voorbij kom met mijn schimmel. Of een of andere flauwe opmerking over het paard van Sinterklaas. Vervolgens beginnen ze dan zelf hartelijk te lachen alsof ze zojuist iets hilarisch hebben gezegd :O
Maar dat is hetzelfde principe als wanneer mensen ineens gaan blaffen als ik ze met mijn honden passeer. Waarop je je dan echt afvraagt of het zo bijzonder voor ze is om een hond te zien |o


O ja die opmerkingen over witte paarden, verschrikkelijk. :') Vooral omdat ze eigenlijk altijd gemaakt worden door mannen van een jaar of 40/50 die echt denken dat ze heel grappig en origineel zijn (alsof je dat niet 3 keer hoort op 1 wandelingetje..) "Heb je het paard van sinterklaas gestolen?" :Y)

Heb nog wel een leuke, niet met paard maar wel voor mn paard: was rozenbottels aan het plukken (heb een paar mooie schone plekjes waar meestal wel een kilo of 10 per jaar weghaalde en invroor/vers gaf aan de paarden. Komen er twee 16 jarige meisjes langs: "hahahaha die denkt dat dat aadbeien zijn" (geen typfout, hun uitspraak.).
De meeste mensen vragen of je jam gaat maken en zijn dan heel verbaast dat je al die moeite doet om ze voor je paarden te plukken. :D

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:05

Dit vond ik laatst wel heel schattig, kinderen van een jaar of vijf: "Kijk, dat is een meisje want die heeft vlechtjes".
Kinderlogica... Tis toch echt een ruin :)

Heidi3
Berichten: 25
Geregistreerd: 15-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:55

Tja dat kan natuurlijk ook

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:25

Het zoontje (2 jaar) van de stal houder pasgeleden :de paarden zijn stout, ze moeten op het potje poepen, niet zomaar in de stal.