Als iemand geen verstand van paarden heeft

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:34

vierspan schreef:
Jij hebt nog steeds les. En je rijdt al zo lang.

Die heb ik ook gehoord: “ Heb je nou nog steeds les, kun je nou nog niet rijden?” :+

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:43

Mijn buurmeisje heeft wel eens opgemerkt dat de favoriete kleur van mijn paard wel blauw moet zijn omdat ze een blauw halster heeft. En dat de tweede favoriete kleur dan roze is, omdat dat de kleur was van mijn mooiste dekje.

AnnickT

Berichten: 1469
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:56

Was met mijn bijrijdpaard onderweg en zij droeg buiten hoefschoenen. We kwamen een groep wandelaars tegen en een man bleef staan, keek naar het paard, naar mij en weer naar het paard en bracht verbaasd uit: “Schoenen :?

Sowieso is het leuk wat voor commentaar er op je paard komt. De meeste mensen zeggen tegen elkaar “oh kijk, wat een mooie”, maar ik hoorde laasts een vrouw tegen haar dochtertje “kijk eens, hij heeft witte benen” zeggen (vos met witte voetjes achter). ‘t Is maar net waar je op let :')

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:12

Geniaal dit :')

Eens gehad "Dat is een mama en een baby! Maar wel een dikke baby" en de mama van dat kind dat antwoord "Dat zal niet gemakkelijk geweest zijn voor die mama"

Ik heb een haflinger en een corpulente bruine shet van 18 :Y)

Ook grappig is dat normale wandelaars en fietsers die kijken naar mijn merrie het totaal niet opvalt als ze geen hoofdstel aanheeft. Pas als ze aan het aaien zijn lijkt er plots een lampje te branden en gaan ze "Huh, zit er normaal niets rond het hoofd?" _O- Menners en ruiters daarentegen joelen heel snel "Jij zottin!"

Zebrastreep

Berichten: 9788
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:18

Wat is dat toch met de Fjord en haflinger :')

Mijn fjord krijgt ook altijd haflinger te horen en sommige mensen zijn er heilig van overtuigd dat het toch echt een haflinger is. Vaak zeg ik niks omdat ik het wel grappig vindt :')

En de klassieke nou die krijgt zeker een baby *loopt snel door* iets met zware botten en eetverslaving :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:19

Selina schreef:
Blackberry28 schreef:
Je paard staat standaard op de manege bij mensen die niets met paarden hebben. Pensionstal kennen ze niet. :)


Oh ja idd.
Of vragen of ze aan huis staat. Terwijl ze weten dat ik in een rijtjeshuis woon :=
Ach, ik ken mensen die jarenlang een pony in hun achtertuin hadden. In Londen. :') Oké, geen terraced house, maar ook geen hele hectares aan weiland.

Zebrastreep schreef:
Wat is dat toch met de Fjord en haflinger :')

Mijn fjord krijgt ook altijd haflinger te horen en sommige mensen zijn er heilig van overtuigd dat het toch echt een haflinger is. Vaak zeg ik niks omdat ik het wel grappig vindt :')

En de klassieke nou die krijgt zeker een baby *loopt snel door* iets met zware botten en eetverslaving :o
Hahahaha, Udith. _O-

Anoniem

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:24

Mijn vriend die totaal niet bekend is met paarden komt toch soms wel met redelijke dingen. Hij zegt ook altijd van ohh nee dat wist ik niet. Hij vond ze doodeng. Omdat ie dacht dat paarden gevaarlijk zijn. Nu heb ik em bijna zo ver om op m'n pony te stappen (hij dacht oprecht ook dan een pony een jong paard was en een paard een volwassen groot paard). Vond et komisch toen ie dacht dat een 1 jarige hengst een veulentje was. Ging om een Dartmoor hhahaha

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:29

Waarom ik in vredesnaam met mijn jaarling aan de hand liep in plaatts van erop zat....

De rest van de onzin ben ik vergeten denk ik.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:37

Er riep er een keer een 'ohhh, zij rijdt op een wild paard!'

Was gewoon aan een lange teugel langs de weg aan het stappen, geen idee wat er wild aan was :+

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:46

Altijd leuk :+

Gisteren toevallig nog toen ik met Shetlanderlief aan het fietsen was; een lieve vrouw op leeftijd
‘Ben je hem nu eigenlijk een soort aan het uitlaten?!’

Ze had wel door dat hij niet meer groter ging worden (classic) en dat ik er ook niet op ging zitten omdat dat niet helemaal lekker past. Een stukje samen verder gelopen en wat verder gekletst want ze was wel oprecht geïnteresseerd. Een nieuwe leuke vond ik wel
‘oh maar dan ben je ook vast opgegroeid op een boerderij oid zeker?’

Ehh nee, we liepen net langs het huis waar ik ben opgegroeid hier in de straat middenin het dorp :+

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 01:34

Vandaag nog een collega. Eerst vroeg hij wat een paard nu precies kost in de maand. Mijn standaard antwoord is altijd dat ik dat niet wil weten omdat ik dan ga huilen :+ . Vervolgens dacht hij dat de 430 euro stallingskosten in de maand alle kosten waren. Nou nee, helaas. Dus ik leg uit wat voor kosten er nog meer bij komen en dat er een flinke aan zit te komen. De dierenarts komt binnenkort langs voor uitvoerig onderzoek en foto's, meneer paard is al 7 weken kreupel. De volgende vraag was hoe vaak ik nu rij en mijn antwoord was dat ik al 7 weken niet gereden heb. Die heb ik dus uit moeten leggen dat je op een kreupel paard niet kan rijden :+

Leandra

Berichten: 1598
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 03:34

Wij wonen niet ver van paleis soestdijk wat afgelopen november/december het grote pietenhuis was waar Sinterklaas ook verbleef. Vlakbij het paleis zijn wat weides met een kudde paarden. Mijn dochter heeft alle paarden goed bekeken en toen 1 schimmel, wat steviger type, bestempeld als Ozosnel :D
Wat Ozosnel stond natuurlijk niet op het terrein van het paleis, dat zou zielig zijn. Nu kon hij in ieder geval nog even spelen met vriendjes hier in Nederland _O-



En een bekend geval: Paardrijden is geen sport. Jaren geleden ging ik met een vriendin en bosrit maken bij een manege vlakbij een vakantiepark. Er was ook een man die bij hoog en laag beweerde dat paardrijden geen sport was en dat het alleen maar zitten was. Hij kreeg een Belgische trekpaard als rijdier aangewezen en wij reden een rot van 2 uur, voornamelijk stappen met af en toe een drafje. Na de rit keek hij al wat moeilijk maar hij had nergens last van, zei hij. De dagen daarna zagen we hem aardig wijdbeens lopen omdat hij zo'n spierpijn had _O-

Jessix

Berichten: 16452
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:56

Ik wandelde met mijn mini pony, toen nog een veulen en kreeg de vraag of hij echt was? :')

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:57

Nee, dit is een illusie....


:')

Jessix

Berichten: 16452
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:59

Qimm schreef:
Nee, dit is een illusie....


:')

Ja echt hè?! En ik was toen al 30 ofzo dus ook geen kind meer die met dr speelgoed paard rondloopt. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:02

CharlesZ schreef:
'Een pony is toch een jong paard wat nog groot moet worden?' :+ :j


Haha idd die :j

Afbeelding

Wij stonden ooit op de camping met dit 2 tal, volgens een meneer die passeerde toen we ze beiden aan het poetsen waren was die kleine het veulen van ons paard. Het werd nog gekker toen hij beweerde dat ze echt nog wel zou groeien en net zo groot zou worden als de grote schimmel. Mijn reactie was dat ze alleen in de breedte kon groeien. Ik denk, die man neemt me in de maling. Maar mijn reactie dat ze alleen nog in de breedte kon groeien reageerde hij zo raar op dat ik merkte dat hij serieus was :=

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:04

Volgens een speelvriendinnetje van mijn buurjongens kon mijn ene paard echt niet de moeder zijn van de andere

Afbeelding
Toch wel hoor.

Ik heb maar gevraagd of zij ook precies op haar moeder leek :')

idje

Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:12

Dat van dat paardrijden geen sport is…..

Een collega van me, een echte sportfanaat, beweerde dat ook altijd.
Tot hij op een maandagochtend wijdbeens en wat gebogen het kantoor binnen kwam schuifelen.
Nog voor ik wat kon vragen riep hij al, dat hij alles terug nam van wat hij ooit over paardrijden gezegd had.
Meneer had een half uurtje les gehad. :D :D

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:26

Hahaha :') Overigens mogen mensen van mij best vinden dat paardrijden geen sport is.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 08:38

Ik ging rijden in de bak zegt een meisje je mist iets aan je hoofdstel. Dus ik zo van oh wat dan, zit het niet goed. Nou er zit geen bit aan dus dat klopt niet. Waarom klopt dat niet dan? Nou er moet een bit aan zitten anders kan je niet rijden. Maar waarom moet er dan een bit aanzitten, omdat je dat leert in de les.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:47

marleen_usar schreef:
Ik ging rijden in de bak zegt een meisje je mist iets aan je hoofdstel. Dus ik zo van oh wat dan, zit het niet goed. Nou er zit geen bit aan dus dat klopt niet. Waarom klopt dat niet dan? Nou er moet een bit aan zitten anders kan je niet rijden. Maar waarom moet er dan een bit aanzitten, omdat je dat leert in de les.


Die had je al verteld :+

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Als iemand geen verstand van paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:53

Mijn partner heeft geen ervaring met paarden en de afgelopen jaren heel veel geleerd.
Mooiste was inderdaad de kosten. Oh dat valt best mee dat stalgeld. Waarom koop je er niet een veulen bij voor later. Plan uitgedacht, veulen gekocht en nu valt het hem toch wel tegen wat een veulen kost. Ja, net zoveel als het volwassen exemplaar _O-

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:59

Haha heerlijk lezen dit!

Onze zwarte tinker (met 3 witte sokken en een witte bles) wordt regelmatig aangezien voor; oooooh een Fries is mijn lievelingspaard!

Of; kijk, dat paard heeft pantoffels aan :')

Of bij vliegenmaskers; waarom zijn ze geblinddoekt?

Shettie met graasmasker; ooh dat is zeker zodat hij de anderen niet bijt := could be true though _O-

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:02

Met enige regelmaat wordt mijn wandelmaatje van 70cm voor grote hond aangezien. Het is een mini shet van bijna 4. Ik moet altijd wel lachen als mensen er dichterbij achter komen dat het idd geen hond is.

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:03

Oh ik heb er nog 1. Wij liepen gisteren buiten met mijn (inmiddels) jaarling. Stond een vrouw in de tuin te werken. Ze kijkt op, ogen op steeltjes (paardlief ook :+ ) en roept: "Hee, dat paard heeft 2 ogen!"
Mijn jaarling heeft een bruin en een blauw oog.
Toen ze van de schrik bekomen was moest ze zelf hard lachen, want ze wist best dat elk paard 2 ogen had, alleen dit had ze nog nooit gezien _O-