Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

pony heeft tong ondeugd welke vraagprijs ?

 
Profiel   

hallo allemaal ik heb een vraagje (sorry voor het lange verhaal maar wil het zo uitgebreid mogelijk vertellen zodat jullie er een goed beeld bij hebben , wij hebben een 13 jarige e-pony die tijdens het rijden met mij dochter zn tong uit zn mond gooit .
we hebben hem na laten kijken door dierenarts, tandarts ,osteopaat ,en cranio sacraal therapeut maar die kunnen allemaal niets geks vinden .
zodra er een groter iemand op rijd die hem wat hoger in de hals kan rijden doet hij het niet .
mijn dochter is heel tenger en klein en is hypermobiel en heeft lage spierspanning dus kan dit niet voor elkaar krijgen .
de pony willen wij graag verkopen omdat hij voor onze dochter toch net wat te veel "paard is " (pony is goed gebouwd en 1.56)
hij heeft bij de vorige eigenaar tot het z gelopen en kent ook alle oefeningen voor het z .
de pony is de meest brave die je maar kent .
hij zal nooit rennen bokken of stijgeren .
is mega braaf in de omgang staat zonder halster met opzadelen kan aan zn voorplukje naar de wei gebracht worden en verkeer of geluiden doen hem niks.
kan een leuke sprong maken en is braaf op buitenrit zowel alleen als met meerdere paarden huidige ruiter(11jaar) rijd nu L1+6.
hij is röntgelogisch en klinisch goed gekeurd en staat goed en sterk op zn benen.
een pony met een goude karakter en een goude kleur (het is een valkje) maar hij heeft dus het tong issue... hoeveel zou ik voor onze pony kunnen vragen ? alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 06:37 



 
Profiel   

Als hij het structureel niet doet bij een betere ruiter zou ik hem een normale prijs geven met het verhaal er bij. Laten voorrijden met je eigen dochter en met de betere ruiter. Kunnen mensen het zelf zien.
Dan zie je daarna wel wat mensen voor prijs willen betalen.

Blijkbaar is het een rijtechnisch gebrek en dus te verhelpen/voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 06:41 



 
Profiel   

Krijg je hier commentaar op van een jury op concours?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 07:32 



 
Profiel   

Ik vind het vreemd dat een paard wel hoger in de hals kan lopen maar dus niet voorwaarts neerwaarts, de basis dus.
Of doet hij het bij een betere ruiter ook niet als hij mag halstrekken?

Vraagprijs, moeilijk.
De prijzen zijn zot tegenwoordig, dus ik zou om te beginnen niets van de prijs af doen in vergelijk met andere , kan altijd nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 07:36 



 
Profiel   

Eens met Belle_boef, als pony gewoon gezond is en al Z heeft gelopen dan gewoon normaal verkopen. Je kunt het tong verhaal wel melden maar kennelijk heeft het eerder niet gespeeld en ook niet als er een andere ruiter op zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:21 



 
Profiel   

Ga je nog een andere pony kopen? Want de opmerking mijn dochter heeft de kracht niet om hem opgericht te laten lopen , dat zal bij geen enkel dier lukken. Oprichting komt uit de achterhand dus wanneer zij geen beenhulpen kan geven zal een ander dier niet de oplossing zijn. Wel andere instructie en hulpmiddelen voor beperkte ruiters.En zo te horen is het een geweldig braaf dier dus misschien een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:27 



 
Profiel   

anjali schreef
Krijg je hier commentaar op van een jury op concours?
nee tot nu toe niet . maar hoor vaak van andere hoe hoger ze komt dat ze er dan wel op letten het word namelijk gezien als aanleunings probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:33 



 
Profiel   

bigone schreef
Ga je nog een andere pony kopen? Want de opmerking mijn dochter heeft de kracht niet om hem opgericht te laten lopen , dat zal bij geen enkel dier lukken. Oprichting komt uit de achterhand dus wanneer zij geen beenhulpen kan geven zal een ander dier niet de oplossing zijn. Wel andere instructie en hulpmiddelen voor beperkte ruiters.En zo te horen is het een geweldig braaf dier dus misschien een optie?
ben het niet helemaal met je eens . het lukt gewoon niet met deze pony . ze rijd regelmatig op het paard van mijn zusje en daar rijd ze zo mee weg daar zou ze bijv zo een m proef mee kunnen rijden . ze heeft al vanaf
haar 5e les en krijgt ook nu 2 x per week priveles dus rijden kan ze zeker wel. alleen wil het dus op deze pony gewoon niet lukken . hij is best grof gebouwd en lastig in de aanleuning voor haar . we gaan op zoek naar een maatje kleiner en wat slankere pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:39 



 
Profiel   

100% perfecte paarden bestaan niet. Als hij zo braaf is dan zal er veel vraag naar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:44 



 
Profiel   

Een paard wat de tong er uit gooit in de proef krijgt standaard twee punten aftrek op ieder onderdeel. Maar het is over het algemeen een rijtechnisch/ aanleunings probleem wat ook te verhelpen is..dat blijkt ook wel hier aangezien het niet gebeurd bij een betere ruiter.

Ik zou hem gewoon te koop zetten voor een normale prijs, en mocht hij het met voorrijden doen dan even uitleggen dat het ontstaan is door een mindere ruiter en op te lossen is met een betere ruiter. Overigens wil een lage africhtingsneusriem ook nog weleens goed helpen met dit probleem in combinatie met de juiste rijderij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 09:12 



 
Profiel   

Ik denk dat het paard hierdoor wel ietsje minder waard is.Mij persoonlijk zou het helemaal niets uitmaken maar wel voor mensen die concoursen willen rijden of gevoelig zijn voor commentaar van anderen.Want je hebt er wel kans op dat je dat krijgt en het iedere keer moet uitleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 10:20 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik denk dat het paard hierdoor wel ietsje minder waard is.Mij persoonlijk zou het helemaal niets uitmaken maar wel voor mensen die concoursen willen rijden of gevoelig zijn voor commentaar van anderen.Want je hebt er wel kans op dat je dat krijgt en het iedere keer moet uitleggen.

Het is een aanleuningsprobleem dus dat heeft niks te maken met gevoelig zijn voor commentaar. :+

TS: Doet de pony het onder de andere ruiter geheel niet of enkel in een bepaalde houding niet?
Kan de langere/betere ruiter het dier wel lager instellen zonder dat die tong er uit komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 10:47 



 
Profiel   

Als mensen dit zien zeggen ze er vaak wat van. Dat bedoelde ik met commentaar.Een kind kan dat vervelend vinden. Komt dit omdat de pony zijn tong over het bit gooit? Hiervoor bestaan bepaalde bitten (met tonglepel).Ik denk dat die op concours niet toegestaan zijn (?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:41 



 
Profiel   

Neen, dat zijn ze niet. Omdat ze het probleem verdoezelen ipv oplossen. Dit dier heeft een reden om dit te doen en die reden moet aangepakt worden. Voorkomen dat ie het kan doen vind ik op zijn minst getuigen van weinig respect naar je rijdier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:52 



 
Profiel   

De vraag van ts had eigenlijk betrekking op de vraagprijs. Als je dit probleem niet voor de verkoop eruit weet te krijgen.Nu is de momentele handel helemaal op hol geslagen en weet ik het ook niet. Zoals het een paar jaar geleden nog was met min of meer normale prijzen,zou ik vinden dat deze pony\paard vanwege dit "gebrek" 500 euro minder waard is bij verkoop dan wanneer hij dit niet (meer) zou hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:52 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Neen, dat zijn ze niet. Omdat ze het probleem verdoezelen ipv oplossen. Dit dier heeft een reden om dit te doen en die reden moet aangepakt worden. Voorkomen dat ie het kan doen vind ik op zijn minst getuigen van weinig respect naar je rijdier.


En het maakt niet uit of je nu wedstrijden wilt rijden of gevoelig? Bent voor opmerkingen. Iedereen zou dit serieus moeten nemen, het is een gevolg ergens van en dat moet je oplossen. Ook als recreatie ruiter.

Aan de andere kant, als hij het bij andere ruiters dus niet doet zou ik er qua prijs niks mee doen. Dan heb je ook gewoon de kans dat hij het bij andere eigenaar of ruiter niet doet. Als hij het wel doet gewoon uitleggen dat het bij deze ruiter begonnen is en bij andere niet. Je kan altijd nog onderhandelen als andere partij het een probleem vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:55 



 
Profiel   

idd MWM. Dit is iets dat voort komt uit ongemak. Dat verdoezel/negeer je niet. Dat los je op.

Ik vraag me af of hij het in één houding niet doet of geheel niet. Want dat maakt imo wel een verschil in melden of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:58 



 
Profiel   

Dit klinkt voor mij meer of de ruiter een probleem heeft, niet het paard. Als hij dat bij geen enkele andere ruiter doet is het amper het vermelden waard.
Ik kocht mijn eerste paard voor weinig omdat ze bokte, echter was dat puur een ruiter probleem (bange eigenaar), geen paard probleem dus eigenlijk was er geen enkele reden voor de lage prijs (wel fijn voor mij :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:59 



 
Profiel   

Daar heb jij weer gelijk in. Ik ging er eigenlijk te makkelijk vanuit dat betere ruiters hem gewoon normaal kunnen rijden en dat het niet alleen in oprichting is. Dat staat er jiet, dus was eigen invulling :=

Kijk, kracht hoort er niet bij, hypermobiel is geen excuus juist omdat je die kracht niet hoort te gebruiken (ts, ik heb chronische ziekte waar hypermobiliteit bij hoort) maar ze kan wel moeite hebben met hem genoeg voorwaarts of actief te rijden bijvoorbeeld of noem maar op. Fus kracht in benen missen die hij nodig heeft. Je kan best een pony gekocht hebben die een maatje te veel is voor dochter en dat een andere makkelijker te rijden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 12:03 



 
Profiel   

De meeste mensen kopen een grote (brave/hoger geklasseerde) pony als leerpaard.
Als hij in de lagere klasses zijn tong eruit gooit is hij niet geschikt voor "mindere" ruiters om hem de klasses door te rijden.
Dat zal echt wel wat met de prijs doen.

Er zijn wel mensen die een super braaf paardje zoeken om lekker recreatief mee aan de gang te gaan, maar voor die mensen ligt de prijs wel wat lager dan wat hij zou zijn zonder dit "gebrek".

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 12:06 



 
Profiel   

anjali schreef
De vraag van ts had eigenlijk betrekking op de vraagprijs. Als je dit probleem niet voor de verkoop eruit weet te krijgen.Nu is de momentele handel helemaal op hol geslagen en weet ik het ook niet. Zoals het een paar jaar geleden nog was met min of meer normale prijzen,zou ik vinden dat deze pony\paard vanwege dit "gebrek" 500 euro minder waard is bij verkoop dan wanneer hij dit niet (meer) zou hebben.

Als hij het alleen niet doet als er een grotere/goede ruiter opzit die hem hoog rijdt, is hij niet geschikt voor een middelmatige ruiter die een leerpony zoekt.
Dat maakt hem dat wel een stuk minder waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 12:10 



 
Profiel   

Niet mee eens, de meeste goed opgeleide paarden worden slechter van een mindere ruiter. Ruiter moet gewoon beter leren rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 16:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Niet mee eens, de meeste goed opgeleide paarden worden slechter van een mindere ruiter. Ruiter moet gewoon beter leren rijden.


Zo zie ik dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 16:16 



 
Profiel   

Wat vraag je voor hem? :+
Nee grapje, zoals ik het nu een beetje in kan schatten met de huidige markt (die ik al dagelijks in de gaten hou vanaf november), denk ik dat je toch ergens tussen de 7-10k zit (indien echt braaf en goede leermeester). Het tong probleem zou ik denk ik niet eens vermelden als hij dit alleen doet bij je dochter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 16:28 



 
Profiel   

Ik zou wel eerlijk alles vermelden aangaande het paard.Stel dat hij het bij de nieuwe eigenaar ook gaat doen.Dan zou die zich opgelicht kunnen voelen,zeker als het paard heel duur was.Eerlijk duurt het langst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen