Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:40

Ik zie nergens staan dat ts geopereerd gaat worden, heb ik daar overheen gekeken?

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:50

har166 schreef:
Ik zie nergens staan dat ts geopereerd gaat worden, heb ik daar overheen gekeken?

Dat is in de meeste gevallen bij een hernia ook niet nodig.Heel vaak kan het lichaam dit zelf oplossen. Maar er gaat wel tijd overheen.Ik heb zelf ook ernstige rugklachten gehad en het duurde zo'n half jaar voor ik weer iets kon,en paardrijden weer na een jaar. Gelukkig had ik mijn paard toen nog want dat helpt bij de revalidatie om weer sterk te worden.

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:12

Ik heb niet alles gelezen maar mijn ervaring is als je eenmaal een kindje hebt word je vaak of je dat nu wilt of niet toch wat voorzichtiger.
Heb het zelf ervaren en ook van andere vrouwen gehoord Het geeft dan een heel veilig gevoel om een paard te hebben dat je door en door kent en dat bewezen betrouwbaar is.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:45

Miekesf dat klopt echt, ik heb het 2 keer meegemaakt. Ik was lange tijd uit de running en dat was echt pittig.Ik moest ook met spoed op zoek naar verzorgsters.

Wijzig123
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-02-21

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:02

Tja zoveel mensen zo veel meningen.

Ik zou haar voor een goed bod en een goed huis nu wel verkopen. Je weet niet hoe snel jou herstel gaat. Een veulen fokken kan heel leuk zijn maar daar zitten ook de nodige risico's aan.

Iedereen kan je tips en meningen geven maar je moet er zelf een goed gevoel bij hebben. Wanneer je weet dat je paard een top huis krijgt en je hebt het bedrag gekregen wat je voor ogen hebt dan geloof ik niet dat je heel veel spijt krijgt.
Ik heb het zelf gehad met het paard waarmee ik voor het eerst van B naar Z2 heb gereden. Die is naar super lieve en goede mensen gegaan waar ik nog altijd super blij mee ben en nooit een dag spijt van heb gehad dat ik hem had verkocht. Tuurlijk denk je terug aan de paarden waar je een goede band mee had maar als je al in je gedachten had haar ooit te verkopen is het anders dan wanneer je het paard kocht met idee dat ie bij jou blijft tot het einde.

Succes met je herstel en je keuze +:)+

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:08

Ik denk dat de vraag is, ben je een hobby eigenaar of een zakelijke?

Want zakelijk gezien is het een mooi aanbod en is het zeker het overwegen waard.

Maar als het echt je hobby is, is verkopen een groot risico, je hebt geen garantie dat zij goed terecht komt.
En dat zij nu wat extra geld kost en niks opbrengt, moet eigenlijk als het je hobby is niet uitmaken.
Als je echt blij bent met je paard, dan kan je al genieten als zij lekker in de wei staat te grazen bijv.

Nog een tip voor jezelf, ben je helemaal de medische molen in
geweest voor de Hernia? Is het bevestigt door het ZH?

Ik ben namelijk ook in het verleden bijna afgescheept met een hernia, maar naar een bezoek en diverse behandelingen bij de osteopaat kwamen er hele andere oorzaken aan het licht die inmiddels zijn opgelost.
Daarnaast als je echt zwanger wilt worden en je hebt een hernia verleden, kan dat zeker weer heftiger worden bij een eventuele zwangerschap, vergis je daar niet in!

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:34

Shenavallie schreef:
TS, in de OP is al duidelijk dat je twijfelt. En bij twijfel: NIET DOEN!


Dit.. Ik heb het idee dat je onderbuik er al uit is, en dat je nu (onbewust) op zoek bent naar rationele argumenten om naar je onderbuik te mogen luisteren :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:37

Vaak ligt het er ook aan in welke kringen je zit....

Zit je veel tussen 'sport-' paardenmensen, dan word je sneller de kant van verkopen op geduwd. Veel mensen om je heen zitten dan in de handel en beleven een paard veel meer als gebruiksdier.
Dat kan je onbewust toch beïnvloeden.... het is goed je daar bewust van te zijn zodat je je eigen koers vaart.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:00

Dat werkt andersom net zo. Als je in andere kringen zit is het zowat een doodzonde om een paard te verkopen. Dan zie ik mensen of jaren stalgeld betalen voor een paard waar ze niks mee doen, of wat niet (meer) matcht bij de doelen van een eigenaar.

Bij een heel heel goed bod zou ik altijd verkopen, maar ik weet dat ik daar later geen spijt van krijg. Jij bent de enige die dat weet TS :)

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:18

laura1987 schreef:
Je geeft zelf aan dat je altijd al een veulentje van haar wilde fokken, dat is dit toch de perfecte timing?


Mee eens.

Paarden genoeg te vinden, maar eentje waar je je goed bij voelt en ook nog eens bij je doelen past is goud waard.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:10

Zeker als je na een hernia en eventueel tijdens / na een zwangerschap weer een beetje veilig op wilt kunnen stappen :j

Zie nog maar eens een ècht leuk, braaf paard (met klik) te vinden dan waar zowel jij als je kind veilig bij zijn, en dat ook nog steeds leuk mee kan draaien in de sport: gouden combinatie zou ik zeggen +:)+

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:22

Als je 20k voor kan krijgen, dan zeker verkopen.

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:30

ruitje schreef:
Dat werkt andersom net zo. Als je in andere kringen zit is het zowat een doodzonde om een paard te verkopen. Dan zie ik mensen of jaren stalgeld betalen voor een paard waar ze niks mee doen, of wat niet (meer) matcht bij de doelen van een eigenaar.

Bij een heel heel goed bod zou ik altijd verkopen, maar ik weet dat ik daar later geen spijt van krijg. Jij bent de enige die dat weet TS :)


Een heerlijke nuchtere post en heel waar.

Topic starter ben je er nog?

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:44

Shenavallie schreef:
TS, in de OP is al duidelijk dat je twijfelt. En bij twijfel: NIET DOEN!


Zo simpel is het eigenlijk :j Je twijfelt niets voor niets en verkocht = verkocht.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 19:38

Blussem schreef:
Als je 20k voor kan krijgen, dan zeker verkopen.


Echt niet, dat is veel te weinig voor dit paard.

Ik ben het met ruitje eens. Verkopen is helemaal niet erg, zakelijk gezien het juiste op dit moment. Nu heeft ze de leeftijd, kan ze het geld opbrengen en komt het jou lichamelijk goed uit.
Alleen jij weet of je dat emotioneel kan en wil.
Als jij graag wil gaan fokken is dat natuurlijk ook een optie. Je hebt een goeie merrie. Persoonlijk zou ik het risico te groot vinden. Alles moet maar goed gaan met merrie en veulen..

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 19:50

Lijkt mij dat mensen uit Azie vandaan geen paardjes van 20k gaan bekijken in Europa... :')

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 19:53

Als je in je achterhoofd toch al van plan was om haar te verkopen, gelijk doen (maar niet naar Azie! ;))
Maar als ze je once in a lifetime lieverd en topper is, absoluut niet verkopen, en laat een bijrijder voorlopig lol met haar hebben, en ga een veulentje fokken. Vooralsnog ervan uitgaan dat je hernia geneest en dat je huidige situatie tijdelijk is. Sterke en beterschap!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:43

Wat wordt er soms toch lelijk over verkopen gedaan. Maar hoe zijn die mensen ooit zelf aan een paard gekomen ? Toch echt omdat er ooit iemand was die zijn paard verkocht heeft .
Dus als je zorgt dat je paard een fijne plek krijgt zie ik het probleem niet .

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:56

genja schreef:
Wat wordt er soms toch lelijk over verkopen gedaan. Maar hoe zijn die mensen ooit zelf aan een paard gekomen ? Toch echt omdat er ooit iemand was die zijn paard verkocht heeft .
Dus als je zorgt dat je paard een fijne plek krijgt zie ik het probleem niet .

Natuurlijk mag je je paard verkopen.Inderdaad is dat de manier voor iemand anders om er aan te komen. Maar ik denk dat men ts wil behouden voor een definitieve beslissing waar ze later spijt van zou krijgen.Er zijn ook topics nl. van mensen die jarenlang aan een paard bleven denken en op zoek gaan ernaar.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:00

Eigenlijk denk ik dat ,als het paard gewoon een paard voor je is,waar je al of niet prettig mee hebt gereden,dan kun je hem wel verkopen want dan is hij ook inwisselbaar voor een andere\nieuwe. Maar als het meer je vriendje\maatje is, als paardenpersoonlijkheid, dan kun je hem beter aanhouden want dat is niet zomaar te vervangen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:12

genja schreef:
Wat wordt er soms toch lelijk over verkopen gedaan. Maar hoe zijn die mensen ooit zelf aan een paard gekomen ? Toch echt omdat er ooit iemand was die zijn paard verkocht heeft .
Dus als je zorgt dat je paard een fijne plek krijgt zie ik het probleem niet .


Voor een deel eens.....
Maar doe het op eerlijke gronden, en met name naar jezelf. Mensen zeggen dan opeens: "het is heel duur". Maar een paard is exact even duur of je er nu op zit of niet.
Zeg dan: "ik heb het er niet voor over als ik er niet op kan zitten". Dat is gewoon duidelijke taal.

Binnen IJslanders vind ik mensen ook heel vaak wisselen van paard, het paard zou dan niet voldoende getalenteerd zijn en niet aansluiten bij de ruiter.
Toch zie je dan vaak dat het nieuwe paard ook geen wereldse zaken kan neerzetten omdat het gewoonweg al die tijd aan de ruiter lag. Mensen steken weinig de hand in eigen boezem, en juist dat zou hen zelf maar ook het paard wel ten goede komen.

Al dat schuiven met paarden in zo'n hoge frequentie vind ik wel iets van deze 'snelle' tijd en niet altijd een gunstige ontwikkeling.

In het geval van TS ligt dat wellicht anders, maar ik reageer even op jouw stukje.
Ts zelf is inmiddels gevlogen ;-)

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:14

Ninx dat vind ik wel weer grappig dat je IJslanders hier noemt.
Want ik ervaar dat juist heel anders, tenminste bij de recreatie.
Miss dat het bij wedstrijd ruiters anders is maar is dat niet bij elke tak van sport zo en niet specifiek bij IJslanders?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:20

Alja schreef:
Ninx dat vind ik wel weer grappig dat je IJslanders hier noemt.
Want ik ervaar dat juist heel anders, tenminste bij de recreatie.
Miss dat het bij wedstrijd ruiters anders is maar is dat niet bij elke tak van sport zo en niet specifiek bij IJslanders?


Zou best kunnen hoor...
Maar zowel ik als Genja hebben IJslanders, en ik had het in de IJslanders (toen ik daar X jaar geleden naar overstapte) niet zo verwacht.

Maar goed, ook hier openen mensen na krap een maand al een topic of ze het paard maar moeten verkopen omdat er geen klik is. En best frequent ook.
Daar zal onervarenheid een rol spelen. Het verhaal van ts is natuurlijk volstrekt anders.

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat zou jij doen? Verkopen of aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:27

Nou ik zit ook al een jaar of 8 in de IJslanders maar ik Zie het niet zo...
Geeft niet, ieder z’n mening :)

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:03

Ik vind het altijd een vreemde reden.. je weet niet of hij morgen ineens omvalt in de weide.. :o Ik hou van mijn huisdieren en ik zeg ook altijd tot de dood ons scheidt. Zelf zou ik het niet kunnen om om deze reden mijn dier te verkopen. :o

Bij onze vorige hond thuis is toen ook flink geld geboden om haar te kopen, alleen ik hou van mijn huisdieren en zelfs voor miljoenen zijn ze toch echt niet te koop.. en al zou ze de dag erna omvallen en dood zijn dan zou ik daar geen spijt van hebben dat ik haar niet heb verkocht.. ik ben iemand die spijt zou krijgen van verkoop. :)

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar als ik jou verhaal zo lees.. denk ik dat je spijt krijgt als je haar verkoopt. Zo'n once in a lifetime paard vind je denk ik niet gauw meer. :)