Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:51

Ik ben momenteel opzoek naar een bijrijder voor mijn paard. Echter wil ik graag wel een kleine bijdrage vragen. Hebben jullie toevallig ervaring over dat bedrag? Het zou dan gaan om 1, 2 of eventueel 3 dagen. :j

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:54

Ligt eraan wat je bijrijder mag doen, of hij/zij klusjes moet doen etc. Voor 3x per week recreatief rijden zou ik 80€ vragen.

Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:54

Ja, het zou dan gaan om het rijden.
Laatst bijgewerkt door Eveque op 21-06-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:56

Lastig te zeggen, kan de bijrijder buiten rijden, zelf tijden bepalen, moet die meedoen aan voer beurten, moet er gemest worden etc. Als ik zelf kan bepalen wanneer ik kan rijden en buiten rijden en enkel hoef te mesten en evt brokken klaarzetten, ben ik best bereid iets te betalen.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:57

Tjah het is net wat de gek er voor geeft. Ik zou er zelf iig niet voor willen betalen als ik ook klusjes moet doen. Dat geld zou ik dan liever investeren in les om te groeien als combinatie. Zelf heb ik ook nooit geld gevraagd aan bijrijdsters en verzorgsters.

Overigens zijn hier echt al heel veel topics over

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:58

Als de dagen dat de bijrijder komt hij/zij dan ook echt alle klusjes op en rond het paard doet zodat jij als eigenaar die dagen "paardvrij" kan zijn en dat wordt dan ook echt van de bijrijder verwacht (niet vrijblijvend even een drolletje uit de stal wippen), dan vind ik niet dat je een bijdrage hoeft te vragen. Dan is het een dienst in ruil voor een dienst.

Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:58

Het is vol pension. Dus er hoeft niet uitgemest te worden en gevoerd te worden etc. De bijrijder mag na een tijdje wel buiten rijden. Ik zie het als een soort leasen. Mijn paard is dan voor die dag van jou en daar kan je lekker mee rijden, verzorgen, eventueel het bos in.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:59

Welke regio zit je? Dat maakt namelijk ook uit.
Je ziet vaak in regio's waar veel paarden (goedkoop) staan, dat een bijdrage veel lager (of gewoon geen bijdrage) normaal is, waar je bij wijze van in Amsterdam, met schaarse ruimte en weinig aanbod aan paarden, veel meer gevraagd wordt.

Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:59

Regio Utrecht.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:01

YaraMaria schreef:
Ja, het zou dan gaan om het rijden en natuurlijk de bijbehorende klusjes zoals uitmesten etz.


YaraMaria schreef:
Het is vol pension. Dus er hoeft niet uitgemest te worden en gevoerd te worden etc.


Wat wordt er nu precies van de bijrijder verwacht? Welke klusjes?

Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 20:02

Sorry voor het raar verwoorden. Hiermee bedoel ik dat een er op de dag zelf wel een drolletje uit de stal geschept moet worden, maar de stal hoeft totaal niet leeg en ook niet opgestrooid te worden.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:03

Ah ok, 20 euro per week lijkt me dan wel een leuk bedrag.

Edit: bedrag aangepast, was een beetje heel optimistisch. :')
Laatst bijgewerkt door Gini op 21-06-21 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:03

Nul euro. Je bent wel gek om tegen betaling de stal van een ander te gaan uitmesten. Je mag al blij zijn als je een fijne en betrouwbare vindt die netjes is op je spullen en je paard.

Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 20:04

Daarom vraag ik het ook. :)

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:07

Niks. Een goede bijrijdster is goud waard O:) . Verzorgd je paard zoals je het zelf zou doen, neemt en betaald lessen, zorgt voor een fit paard, zorgt dat je met een gerust hart op vakantie kan of een dagje ziek mag zijn en vult je poets en voerton regelmatig aan.

Nee hoor, ik ken beide kanten en ik weet hoe lastig het is de juiste persoon te vinden.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:18

Tja, als zij toch even moet uitmesten zou ik niks vragen. Ze geeft je paard aandacht en misschien dat jij ook wilt dat ze x aantal keer per maand lest.

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:19

Ik zou alleen vragen(eisen) dat ze om de week lessen.
Dus je kan geld vragen en dat door geven aan de instructie zodat je een soort van zekerheid hebt dat er gelest wordt.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:46

ik vind dat het bijhouden van de stal bij de verzorging van het paard hoord. Als je een andere sport beoefen moet je er toch ook voor zorgen dat het materiaal op orde blijft.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:49

Dus de bijrijder moet mesten?
Welke faciliteiten zijn er?
Wat is het niveau en karakter van het paard?
Welke eisen stel jij aan de bijrijder?

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:51

Wat voor niveau heeft je paard ?

Kijk, als zij alleen puur voor het rijden komt en je paard kent goed de basissport dan vind ik dat er prima een bijdrage per maand tegenover kan staan. Als diegene ook echt er op kan leren zeg maar.

Edit: zie dat ze moet mesten.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:52

Hangt ook van nivo paard en ruiter af.
Als ik als zeer ervaren ruiter een onervaren paard te rijden krijg dan ga ik niet betalen. Dan betaal ik in natura door het paard op te leiden.
Als ik een grandprix paard mag bijrijden dan leer ik er van en zou ik wel een bijdrage betalen.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:57

Blijft altijd een lastig topic. Er spelen zoveel dingen mee; wat wil jij ermee, is het een financiële ondersteuning voor jou of een "stok achter de deur". Wat voor eisen ga je verder stellen aan je bijrijder? En wat heb je te bieden?

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 03:16

Ik vraag in dezelfde regio 0 euro voor twee dagen in de week bijrijden. Zomers heeft mijn bijrijdster geen klusjes (pony staat 24/7 buiten) en ‘s winters moet de stal gemest worden.

Ik heb gekozen voor een bijrijder die mijn pony ook echt verbeterd (heeft in het verleden een pony opgeleid tot de Z), en wil daarom ook geen bijdrage.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is een goede prijs om te vragen van een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:58

Is het nu 1,2 of 3 keer? Vaste dagen die jij kiest of bespreekbaar? Hoe is de accomodatie en hoe is het paard? Braaf, goed opgeleid? Zorg jij voor goed passend en kwalitatief tuig, regelmatige check ups en de juiste medische hulp bij vermoeden van problemen?

Allemaal dingen die meespelen in hoeveel ik ervoor over heb. Ik zou zelf nooit meer dan 150 per maand betalen: dat zou echt een super braaf leer paard met kwaliteit, top tuig, top accomodatie en hele goede medische zorgen moeten zijn met een plek waar ik ook veilig en ruim al mijn spullen kwijt kan. Meestal heb ik gratis gereden overigens.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:05

cissy schreef:
Hangt ook van nivo paard en ruiter af.
Als ik als zeer ervaren ruiter een onervaren paard te rijden krijg dan ga ik niet betalen. Dan betaal ik in natura door het paard op te leiden.
Als ik een grandprix paard mag bijrijden dan leer ik er van en zou ik wel een bijdrage betalen.


Dit ook ja :j