Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Fraude in wetenschappelijk onderzoek paarden

 
Profiel   

Ibbel schreef
Mkango schreef
En waarom? Omdat ze de temperatuur van de paarden opnamen... 8)7


Ja, slaat nergens op. Ik begrijp dat de Ethische Commissie van dat onderzoeksfonds dat bij het Royal College hoort gewoon toestemming gaf. Temperaturen is geen 'potentially harmful' iets dat je bij een dier doet.

Overigens hoorde ik ooit een idioot verhaal waarbij een Ethische Commissie goedkeuring had gegeven voor een onderzoek met muizen, waarbij die muizen (onder andere) wekelijks gewogen werden. De onderzoekers vonden in de loop van het experiment dat de muizen magerder werden en wilden dagelijks wegen. Dat mocht niet van de Ethische Commissie, daar was geen toestemming voor gegeven.
Oftewel: die weten óók niet altijd wat welzijn is :D

Ik ben helemaal voor het waarborgen van welzijn, maar dit klinkt echt als geneuzel van de bovenste plank :+.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:35 



 
Profiel   

ruitje schreef
@San, ja zo bedoel ik 'm ook. Wat is het gevolg als een reviewer weigert? Wat is dan de normale procedure?


Normaal is dat een tijdschrift dan gewoon een ander zoekt.

Maar kennelijk vond het tijdschrift óók dat de ethische toestemming niet compleet was. Reviewers zijn (vrijwel altijd) anoniem, dus het tijdschrift zal de auteur gevraagd hebben om die aanvullende toestemming van een inspecteur van BZ.
Er kan en zal geen contact geweest zijn tussen reviewer en auteur (reviewer zal dat niet doen om z'n anonimiteit niet te verliezen), auteur kan sowieso niet geweten hebben (zelfs als ze niet anoniem waren) wíe van de reviewers 'dwars lag' want er zijn er altijd meerdere.

Wat je als auteur dan doet als een tijdschrift iets van je wil dat je niet kunt leveren, is je artikel terugtrekken en aanbieden bij een ander tijdschrift. Met extra onderbouwing over de ethiek, als je slim bent en begrepen hebt dat dat het hangijzer was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:39 



 
Profiel   

Omdat dit niet echt een verslag van de dag is verplaatsen we dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:07 



 
Profiel   

Het zou wel op de voorpagina passen vind ik.

Haar andere berichten staan daar ook. Past deze wel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:09 



 
Profiel   

De nieuwsredactie is getipt, dit is niet aan de mods om daarover te beslissen, wij mogen dit in ieder geval niet naar VN verplaatsen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:20 



 
Profiel   

Poe wat een suffe toestand zeg. Dom handelen van meerdere kanten en nu haar reputatie aan diggelen. Daar zullen wat tranen om gelaten zijn denk ik zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:28 



 
Profiel   

Potver...zij heeft verdomd goede studieboeken geschreven, en dan zo stom reputatie geschaadt... }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:47 



 
Profiel   

Neonlight schreef
De nieuwsredactie is getipt, dit is niet aan de mods om daarover te beslissen, wij mogen dit in ieder geval niet naar VN verplaatsen. :)

Ah oké. Bedankt :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 04:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen