Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs paard

 
Profiel   

Geen idee of ik dit topic op de juiste plek open, anders mag deze natuurlijk verplaatst worden.

Door omstandigheden moet ik serieus overwegen mijn paard/beste vriendin/prinsesje te verkopen. Nooit gedacht dat ik tot deze stap zou komen, maar op dit moment lijkt me dit het beste voor mijn paard.

Nu heb ik echt geen idee wat een reële vraagprijs is (voor mij is ze onbetaalbaar), dus ik hoop dat bokt mij kan helpen:

- Merrie van 1.76 en 14 jaar (V. Sandreo x Cavalier x Nabuur);
- Gouden karakter, ongecompliceerd, braaf en wel meedenkend ohz;
- Z1 dressuur met winstpunten;
- Rontgen- en klinisch goedgekeurd (kleine nevenbevinding) met allemaal 1’tjes en 2 1-2tjes;
- Geschikt voor basissport dressuur, allround, recreatie en/of fokkerij. Ook geschikt voor een onzekere ruiter/Amazone;
- Zomereczeem, staat altijd onder een deken en heeft hier met deken weinig/geen last van. Wel is ze een deel van haar manen kwijt;
- Rijtechnisch makkelijk te rijden, alleen sluiten/verzamelen/gaan zitten vind ze erg moeilijk, daarom minder geschikt voor het hogere werk;
- Een goed thuis voor haar, is een harde eis, anders gaat ze niet weg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:45 



 
Profiel   

Denk dat je vanaf 10/15.000€ netjes zit. Eczeem is niet handig maar blijkbaar wel onder controle en voor de rest klinkt het als een fanatastisch paard waar veel mensen naar op zoek zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:51 



 
Profiel   

Ik denk toch wel lager vanwege de eczeem en de leeftijd.
Was ie 12 dan had ik gezegd ja dat zijn ze tegenwoordig waard. Maar voor een 14 jarig paard (ook nog met eczeem) zou ik absoluut niet over de 10.000 gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 18:29 



 

Dorine92 schreef
Ik denk toch wel lager vanwege de eczeem en de leeftijd.
Was ie 12 dan had ik gezegd ja dat zijn ze tegenwoordig waard. Maar voor een 14 jarig paard (ook nog met eczeem) zou ik absoluut niet over de 10.000 gaan


Ik denk dat onder de 10.000 echt veel te weinig is… de markt is op dit moment echt heel raar!
Vriendin van mij heeft vorige week een net zadelmakke 15 jarige merrie zonder papieren met zomer eczeem voor 7,500 gekocht.
Dit was nog een van de goedkoopste “gezonde” paarden die op het moment in onze regio beschikbaar was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:00 



 
Profiel   

De markt is hysterisch op dit moment. Tegen de 15000 aan is absoluut niet ondenkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:09 



 
Profiel   

Als ze inderdaad braaf is en voor ‘iedereen’ geschikt zeker wel €10-€15.000.

Zomereczeem hoeft namelijk geen groot probleem te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:14 



 
Profiel   

Ik sluit mij aan bij de andere en denk dat je tussen de 10. En 15.000 makkelijk kan vragen.(en dan meer naar de 15) Markt is niet normaal en zag van de week nog een 26 jarige staan voor 4250.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:13 



 
Profiel   

De markt is echt ziek.
Is mij afgelopen week 5000 voor een D pony veulen geboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:36 



 
Profiel   

bedankt alle :).
De markt is inderdaad vreemd op het moment zeg.
Gelukkig liggen jullie inschattingen aardig op een lijn, dus hier kan ik zeker wat mee :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:21 



 
Profiel   

En dan te bedenken dat je paarden en ponys met eczeem een paar jaar geleden hoe mak en braaf ze ook waren voor de slachtprijs kocht. Zeker als ze al wat ouder zijn.

Op dit moment is alles te verkopen en je kan vragen wat je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:37 



 
Profiel   

Het hangt er natuurlijk ook geheel vanaf of het paard een medisch verleden heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:58 



 
Profiel   

Is ze verkeersmak en kan ze alleen naar t bos en is ze dan braaf? Want zo ja, dan vind ik haar die 15K makkelijk waard, zulke brave allrounders zijn niet te vinden (iig niet met een beetje maat :D ) en dat is zeker voor recreatie ruiters een pre….succes met de verkoop, kan me goed voorstellen dat zoiets je zwaar valt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:49 



 
Profiel   

Gezien de vraag beter past op PP verplaats ik het van TAO naar PP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:49 



 
Profiel   

Coby schreef
Gezien de vraag beter past op PP verplaats ik het van TAO naar PP.

Bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 16:06 



 
Profiel   

Pallatin schreef
Is ze verkeersmak en kan ze alleen naar t bos en is ze dan braaf? Want zo ja, dan vind ik haar die 15K makkelijk waard, zulke brave allrounders zijn niet te vinden (iig niet met een beetje maat :D ) en dat is zeker voor recreatie ruiters een pre….succes met de verkoop, kan me goed voorstellen dat zoiets je zwaar valt



Ze is niet gewend aan groot verkeer en veel op straat lopen (ben zelf angstig buiten). Buiten in het bos is ze heel braaf, wel wakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:52 



 
Profiel   

robert45 schreef
En dan te bedenken dat je paarden en ponys met eczeem een paar jaar geleden hoe mak en braaf ze ook waren voor de slachtprijs kocht. Zeker als ze al wat ouder zijn.

Op dit moment is alles te verkopen en je kan vragen wat je wil.


Bizar eigenlijk hoe dat werkt he...
Nu zie je de eczeem omdat ze een deel manen kwijt is, maar verder is dit top onder controle te houden met een deken, ik zie haar eigenlijk nooit schuren. Ik zelf heb daar dus echt geen last van, maar begrijp ook wel dat die bij aankoop een (flink) struikelblok kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:53 



 
Profiel   

Volgens ehorses gemiddeld 15.000 - 25.000,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 19:07 



 
Profiel   

Nog bedankt voor alle tips, ben tot een richtprijs gekomen:

https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... arch=Cadiz

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:43 



 
Profiel   

Prachtig paard, goede advertentie en realistische prijs. Succes met de verkoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:49 



 
Profiel   

En alweer verkocht, het kan snel gaan..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen