Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs jaarling

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ondanks dat ik niet op zoek ben naar een paard erbij ben ik een mooie jaarling tegengekomen.

Ik weet dat de paardenmarkt helemaal oververhit is, maar ik wil liever niet een kapitaal uitgeven aan een jaarling die ik nog een paar jaar heel moet houden voordat er überhaupt iets mee gedaan kan worden.

Wat is tegenwoordig een normale vraagprijs voor een jaarling?
De afstamming is Forty x Amsterdam.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:59 



 
Profiel   

Vraagprijs hangt ook af van eventuele predikaten van de moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:03 



 
Profiel   

Predikaten moeder volgens horsetelex: sport(dr) ster, Z2-dressuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:07 



 
Profiel   

Omdat dit topic beter past op PP verplaats ik het daar naar toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:31 



 
Profiel   

Is die helemaal correct gebouwd? Geen afwijkende stand, verwachting van stokmaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:33 



 
Profiel   

Hoe is het dier gebouwd, wat voor koppie zit erop, hoe loopt ie, wat kan ie. Even los van papier, hoe ziet hij eruit. Komt ie in de hand? Kent hij al iets? Hoe is zijn karakter?

Je kunt zelfs in coronatijd echt wel een leuke jaarling, zelfs met (deels) papier onder de €2000 krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:06 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Je kunt zelfs in coronatijd echt wel een leuke jaarling, zelfs met (deels) papier onder de €2000 krijgen.

Grapjurk, dit dier heeft wel papier en er lopen er genoeg uit de moederlijn op hoog niveau. Voor onder de 2000 heb je niet eens de kosten van het dekken en dekgeld eruit, laat staan de overige kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 12:12 



 
Profiel   

Is als veulen verkocht door de fokker.
Jaarling heeft een goed karakter.
Info over de afstamming is terug te vinden in de KWPN database bij twijfel over horsetelex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 12:40 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Hutcherson schreef
Je kunt zelfs in coronatijd echt wel een leuke jaarling, zelfs met (deels) papier onder de €2000 krijgen.

Grapjurk, dit dier heeft wel papier en er lopen er genoeg uit de moederlijn op hoog niveau. Voor onder de 2000 heb je niet eens de kosten van het dekken en dekgeld eruit, laat staan de overige kosten.


Wauw. Vorig jaar toch echt zelf een jonkie gekocht van 1 zonder papieren maar wel hele leuke bewegingen, aardige maat en leuk koppie en daarna met een vriendin mee geweest haar jonkie (met papier (bekende afstamming) en leuk koppie) gekocht. Beide voor minder dan 2000€.
Vorig jaar zomer. Beter zoeken dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:21 



 
Profiel   

Zij vraagt naar een vp voor een specifiek dier en niet naar een vp voor een papierloze, bovendien hoef ik niet beter te zoeken. Ik verkoop nl alleen en ben geen koper. Er wordt steeds minder gefokt door hobbyfokkers zoals ik omdat er altijd mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En dat is doodzonde. Ik hoef geen winst te maken op mijn dieren, maar de kosten eruit is toch wel het minimum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:41 



 
Profiel   

Tja, TS vraagt naar de vraagprijs voor deze jaarling. En dan mogen we met deze papieren ervan uitgaan dat het geen hobbyfokker was die het dier onder de kostprijs wil verkopen.

Zoals Wiepke van de Lageweg ooit op tv zei: de prijs van een paard is de slachtprijs, de rest is emotie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:46 



 
Profiel   

Ik heb in 2019 de kwpn veilingen op de voet gevolgd en heb er destijds een excelbestandje aan gewaagd. De gemiddelde prijs voor springgefokt veulen lag zo rond de 3750, dressuur lag een paar honderd hoger. Dit ging niet om geselecteerde veulens, maar om een aardige gemiddelde doorsnee van het sportpaardenbestand. Zou denken dat een jaarling met een nette afstamming dat ook moet kunnen opbrengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:28 



 
Profiel   

Ik persoonlijk vind zo rond de 4000 euro voor een gezond, zorgvuldig gefokt dier met papier en goede moederlijn ongeacht het stamboek gewoon een eerlijke prijs.
Alles daaronder is onder realistische kostprijs en maakt de serieuzere hobby fokkers kapot.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen