Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

 
Profiel   

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie nou echt lezen. En dan heb ik het niet over wedstrijduitslagen, of leuke verhalen over iemand die Z rijd met zijn Fjord. Vind ik enig, maar echt bladen waar je je kennis mee vergroot? Ik mis ze in Nederland een beetje denk ik :o .

Ik ben nu lid van een aantal bladen( die ik even niet noem nog, zal ze later toevoegen maar wil juist niet sturen naar een bepaalde richting nu of zeggen wat mij tegenvalt bijv. )


Welk ( internationaal? ) magazine lees jij, waar je echt dingen van opsteekt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:32 



 
Profiel   

Goede vraag, toevallig wilde ik een draadje openen met de vraag welk blad leuk is voor een manegeruiter die een eigen paard wil kopen. Ik lees Hoefslag en Bit, maar in beide bladen sla ik best veel over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:37 



 
Profiel   

Leuke toevoeging Lieser, zou boeiend zijn als mensen hier inderdaad aangeven wat ze er voor zichzelf uithalen dan kan iedereen een beetje inschatten wat iets voor hem/haar zou kunnen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:39 



 
Profiel   

Ik volg! Ik vind dressuur leuk en stukken uit Bit maar zeker niet alles. Ik mis wel eens een tijdschrift over anatomie, trainingsprincipes en biomechanica. Met daarin (begrijpelijk voor een leek) ook samenvatting van bepaalde wetenschappelijke onderzoeken of een rubriek waarin steeds een dierenarts aan het woord is over haar/zijn specialiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:43 



 
Profiel   

Eens met biancaaa. Vrees dat dat alleen duur wordt, en er daarom nog niet is. Dergelijke stukken vereisen veel kennis en dat moet betaald worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:52 



 
Profiel   

Bit heb ik jaren gelezen, maar lees ik allang niet meer. Mijn abonnement loopt echter nog wel door omdat mijn gemailde verzoek tot stopzetten is genegeerd _-:( (iemand nog een tip hoe je effectief een abonnement stop kunt zetten?) Ik vind er werkelijk niks interessants in staan, het is echt een nikserig pennytijdschrift geworden.

Als ik tegenwoordig wat interessants wil lezen op paardengebied (mijn interesse ligt bij biomechanica op wetenschappelijk niveau en bij paardenpsychologie), dan zoek ik wel op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:11 



 
Profiel   

Abbo op deze mails :
https://email.thehorse.com/k/Sfs/basic_ ... ation_form
Van dit tijdschrift
https://thehorse.com/
De mails zijn gratis, tijdschrift niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:17 



 
Profiel   

Een tijdje geleden was ik hier ook naar opzoek, en met die commerciële bladen heb ik niks. Toen kwam ik bij Level Up uit, dat is nou echt even iets totaal anders, veel meer aandacht voor wat er allemaal nog is buiten rijden/wedstrijden om. Leuk geschreven, mooie foto’s erbij, ik ben er heel tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:27 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:43 



 
Profiel   

Ik heb geen abonnement maar koop en lees vaak en graag St Georg.
Duits, maar zeer informatief en professioneel. En veelzijdig, breedte en topsport maar ook veel management en medisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:13 



 
Profiel   

Ik lees op het moment de dressuur nog het meest. Bit en hoefslag doen zo commercieel aan, en belachelijk veel reclame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:37 



 
Profiel   

Ik lees Dressuur wel graag. Ook Bit en Cap neem ik al eens mee (uit de bibliotheek :+ ) maar daar blader ik snel doorheen. Af en toe wel eens een leuk of interessant artikel, maar vaak blijft het toch wat aan de oppervlakte. Het is dat ik het niet moet betalen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:48 



 
Profiel   

Ik lees de hoefslag en de dressuur, puur omdat daar nog wat informatieve stukken in staan met uitleg. Maar sla ook veel over omdat het nogal veel open deuren zijn… ik merk dat ik steeds meer boeken koop over training of welzijn die me interesseren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:05 



 
Profiel   

Ik lees St Georg en Reiter Revue. Allebei duits.
Heb al sinds mensenheugnis een abonnement denk ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:05 



 
Profiel   

Toevallig kocht ik afgelopen zomer een Bit magazine en moet eerlijk zeggen dat ik héel veel over heb geslagen.
Best jammer eigenlijk. Ben eens benieuwd wat voor info ik hier op ga doen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:54 



 
Profiel   

Is dressuur echt alleen dressuurgericht?

Kunnen jullie meer vertellen over ST George? Wat staat daar zoal in?


Iedereen bedankt tot zover, in ieder geval alweer nieuwe namen opgedaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 18:34 



 
Profiel   

Mischa schreef
Een tijdje geleden was ik hier ook naar opzoek, en met die commerciële bladen heb ik niks. Toen kwam ik bij Level Up uit, dat is nou echt even iets totaal anders, veel meer aandacht voor wat er allemaal nog is buiten rijden/wedstrijden om. Leuk geschreven, mooie foto’s erbij, ik ben er heel tevreden over!



Leuk om te horen Mischa! Level Up is inderdaad een magazine wat net anders is dan andere paardenmagazines en gaat dieper in op onderwerpen en is meer gericht op gedrag, connectie, communicatie, positief trainen en welzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:22 



 
Profiel   

Ik heb een digitaal abonnement bij Readly, niet speciaal voor de paardenmagazines, maar daar staan een groot aantal engels en duitstalige magazines oa op, St George, Horse International, PferdeWoche, PferdeRevue, Reiten und Zucht, Horse & Hound, Quarter Horse Journal, Your Horse, Reiter Revue, Horse Illustrated, Cavallo, MeinPferd, Equestrian Life, Equus, Dressage Today zijn daar een greep uit als voorbeeld, maar geen Nederlandse ruiter magazines op dit moment. Digitaal dus, ik weet verder niet veel over de inhoud van de magazines, moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig door blader :o , maar wellicht interessant. Dacht dat een abonnement 10 per maand is, en op elk moment opzegbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:28 



 
Profiel   

Interessante bladen ken ik helaas niet, maar ik ben fan van Dr David Marlin. Hij heeft nu een platform waarvan je lid kan worden. Helaas niet Nederlands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:32 



 
Profiel   

Ik volg even. Ik ben ook op zoek. Bit is een herhaling van zetten, zelfde items komen van tijd tot tijd terug. En het gaat nergens echt de diepte in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:40 



 
Profiel   

Ik ben lid van Bit en Level Up, en vind eigenlijk die tweede informatiever dan Bit. Daar sla ik erg veel artikelen over omdat ze voor mij niet relevant of interessant zijn. Steeds meer ook, omdat er inderdaad vrij veel herhaling is.
Level Up daarentegen lees ik tot nu toe altijd helemaal uit. :j Er zit veel variatie in binnen één uitgave, en stipt ook de onbekendere topics aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:46 



 
Profiel   

Ik lees met veel plezier thehorse.com. Erg informatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:17 



 
Profiel   

ruitje schreef
Kunnen jullie meer vertellen over ST George? Wat staat daar zoal in?

De highlights van augustus:
https://www.st-georg.de/hefte/august-2021/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:20 



 
Profiel   

Ik dacht dat Level Up een Parelli magazine was maar dat klopt dus niet begrijp ik? Als het veel breder kijkt lijkt het me een interessant magazine!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:21 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik lees St Georg en Reiter Revue. Allebei duits.
Heb al sinds mensenheugnis een abonnement denk ik :')



Hier ook op beide een abonnement, al minstens 15 jaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 22:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen