Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:08

biancaaaa schreef:
Ik volg! Ik vind dressuur leuk en stukken uit Bit maar zeker niet alles. Ik mis wel eens een tijdschrift over anatomie, trainingsprincipes en biomechanica. Met daarin (begrijpelijk voor een leek) ook samenvatting van bepaalde wetenschappelijke onderzoeken of een rubriek waarin steeds een dierenarts aan het woord is over haar/zijn specialiteit.


Dit idd! Anatomie, biomechanica, dierenarts adviezen, als er zo een blad komt wordt ik meteen abonnee!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:34

Ir111 schreef:
Ik dacht dat Level Up een Parelli magazine was maar dat klopt dus niet begrijp ik? Als het veel breder kijkt lijkt het me een interessant magazine!


Nee het heeft niet echt iets met Parelli te maken ;) Er heeft wel een keer een interview ingestaan met Pat en een aantal jaren later met Linda Parelli maar meer ook niet. Het is heel veel breder inderdaad.

Je kan hier alle nummers met onderwerpen bekijken, dan kan je zien wat er ongeveer allemaal aan bod komt:
https://www.facebook.com/leveluphorsema ... e_internal

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 02:38

Ik volg! Ik ben ook een beetje ontevreden over Bit en Hoefslag

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:03

Ik las ook altijd met veel plezier ROS, maar dat is opgenomen in Bit, en ik heb het idee dat ze het langzaam hebben laten gaan muv een paar vaste columnisten. Vind ik erg jammer, want het was een heel leuk en informatief magazine.

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:15

Ooh een topic naar mijn hart. Ik lees graag en leer graag bij. Jaren een abbo gehad op bit. Die was nog wel informatief en leerzaam maar vind het niveau achteruit gehold. Dressuur heb ik naar gekeken maar ik ben inmiddels nog meer allround geworden dus ook horsemanship, clickeren enz dus dan is alleen dressuur een beetje te specifiek denk ik. Daarbij heb ik niet de tijd om tig bladen te lezen dus ik moet kiezen. Ook uit financieel oogpunt. Level up klinkt goed! Ga daar eens serieus naar kijken en blijf hier de tips volgen.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 09:05

Ik ben dus ook ontevreden over Bit, Cap, Ros en Hoefslag, ik mis dus gewoon inhoud.

Level Up lijkt mij iets 'te alternatief' voor wat bij mij past, maar daar ga ik denk ik eens een nummer van proberen. Ik sta open voor nieuwe dingen maar zie mezelf meer als een alrounder, niet specifiek iemand die geïnteresseerd is in die hoek van paarden.

Hetzelfde geld dan voor dressuur, ook te specifiek denk ik.

StGeorge ga ik nog eens goed bekijken!

Wat Kimmie en Biancaa dus zeggen: biomechanica, anatomie, training, huisvesting. Echt wat meer wetenschappelijk onderlegd. Daar zou ik echt van smullen :)

Thehorse past wel goed denk ik, dat is wat breder!

Die tip van Readly is wat dat betreft super, dan kan ik eens wat uittesten!

Zelf overweeg ik fariers journal nog, een internationaal blad over hoeven. Weet niet hoe breed dat is maar wil het wel eens proberen.

En een waar ik wel tevreden over ben: het vakblad van de hippische ondernemer.

Die is misschien voor sommigen van jullie wat minder relevant maar inhoudelijk erg sterk:
Citaat:
De Hippische Ondernemer is een magazine specifiek gericht aan de hippische sector en ondernemers die bedrijfsmatig direct en indirect betrokken zijn bij deze sector in alle denkbare richtingen; van fokker tot aan dierenarts en van detaillist tot aan manegehouder.

 

In het laatste nummer o.a.:

Checklist voor hippische ondernemers (wet- en regelgeving)
Antwoorden op vragen Registratieplicht
Bedrijfsreportage Toonen HorsesLandschappelijke inpassing
De Hippische Ondernemer Dag 2021
Paard (ver)leasen: wat te regelen?Wijzigingen in het btw-systeem
Vergunningen voor bedrijfsaanpassingen
Gebruik röntgenstraling door dierenartsen op locatie
Westnijlvirus in Nederland
Droes Awareness Week
Zonnepanelen

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:20

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die is uitgekeken op Bit en De Hoefslag. Het zijn prachtige bladen, maar het is wel veel van hetzelfde.

Level Up klinkt interessant! Ik heb gelijk een abbo aangevraagd. Ik ga hem samen met een stalgenootje lezen :j

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:42

Ben benieuwd! Als er iets tussen zit dat “past” zou je dat willen delen?

Edit: hoop stiekem dat Bit of Hoefslag hier meelezen :D

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:44


Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:18

Ik lees de Level Up. Maar dan moet die stroming je wel liggen. Al staat er ook genoeg is waar denk ik iedereen wel iets van opsteekt.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 10:27

Ik ga korting vragen bij Level Up, zoveel aanmeldingen door dit topic :') . Ik ga er denk ik ook 1 bestellen, ookal is het niet helemaal mijn stroming is hij denk ik al wel breder dan andere bladen.

Podcasts zijn ook leuk!

Ik ga binnenkort met zwangerschapsverlof, dan zal ik hier nog laten weten wat ik gelezen heb van Readly! Dan heb ik toch geen leven en alle tijd :+

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:34

Door dit topic ook abonnement aangevraagd bij Level Up. Niet alles is mijn ding maar zie wel veel waar ik iets van kan leren, er zal toch nooit een magazine zijn wat 100% ieders ding is want er is zoveel in paardenland

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:50

Ik las een jaar of twintig geleden altijd graag YourHorse, geen idee of ze nog bestaan trouwens. Ga meteen even zoeken

*edit* ze bestaan nog en ze versturen naar Nederland. Online versie is ook mogelijk.

Wat ik er altijd leuk aan vind was dat diverse disciplines aan bod kwamen, voeding, problemen, gezondheid, harnachement, training. Echt van alles

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:30

Ik mis ook een groot aanbod op papier inderdaad, maar kom wel aan m'n trekken qua podcasts en webinars.

Wil je echt graag iets waarin in je kan bladeren cathy? Of is iets op internet ook een optie?

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 18:02

Nee internet heb ik het idee dat ik alles wel redelijk volg inmiddels. Maar ik vind het gewoon lekker om te bladeren inderdaad :')

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:28

Ik heb zojuist een abonnement afgesloten op level Up. Ben benieuwd! Ik had er nog nooit van gehoord. Vind hem ook prima betaalbaar dus ik kijk ernaar uit. Ik vond bit destijds erg duur en steeds minder leerzaam qua inhoud. Ik las ze maar voor de helft. Dat is natuurlijk erg zonde. Heb weinig tijd om veel te lezen maar zo wel dan zal ik me nog eens verdiepen wat er voor de rest nog in dit topic genoemd wordt!

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:39

Een blad waar veel van jullie denk ik blij van worden is het Duitse tijdschrift Feine Hilfen.

Wetenschappelijk onderlegd, biomechanica, veel verdieping. Dressuur, gedrag, gezondheid. Laat je niet tegenhouden door de taal, voor mij als beperkt Duitssprekende is het echt prima te doen. Kijk vooral ook even in hun back catalogue, je kan als het goed is oude nummers terugbestellen.

De nummers gaan meestal op thema en gaan daar dan verdiepend op in via verscheidene invalshoeken.

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:12

Fillis schreef:
Een blad waar veel van jullie denk ik blij van worden is het Duitse tijdschrift Feine Hilfen.

Wetenschappelijk onderlegd, biomechanica, veel verdieping. Dressuur, gedrag, gezondheid. Laat je niet tegenhouden door de taal, voor mij als beperkt Duitssprekende is het echt prima te doen. Kijk vooral ook even in hun back catalogue, je kan als het goed is oude nummers terugbestellen.

De nummers gaan meestal op thema en gaan daar dan verdiepend op in via verscheidene invalshoeken.


Oeh! Dat klinkt goed. Is dat een digitale of een tijdschrift op papier? Is dat financieel gezien nog wel te doen als ze het naar nl moeten sturen qua verzendkosten?

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Echt informatieve paardentijdschriften/bladen, wat lees jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:18

Papier. Kosten durf ik zo niet te zeggen maar verzendkosten uit Duitsland zijn nooit erg duur.