Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Lio Dixon

 
Profiel   

Lio schuurt zijn staart helemaal kaal... Iemand tips? Ik voer hem 2x per dag hooi en 3x per dag een ini mini beetje Fibra voer. Het is meer dat hij ook iets krijgt omdat er 3 voer beurten per dag op stal zijn. Dus het is niet dat hij een voerbak vol krijgt. Nog niet eens een handje. Letterlijk een paar sprietjes. Heeft iemand tips wat dit zou kunnen zijn? Zijn manen laat hij met rust.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 08:51 



 
Profiel   

Heerlijke ritjes. <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 16:18 



 
Profiel   

Advies gevraagd! Zijn er hier Shetlanders die het niet fijn vinden om aangeraakt te worden bij de buik? Lio geeft vrij felle signalen: hoofd regelmatig omhoog gooien, staart zwiepen.

Dinsdag’s is de dierenarts geweest ivm Lio zijn longen. Antibiotica gehad. Ik heb toen ook aangegeven dat Lio het niet fijn vond om aangeraakt te worden bij zijn buik. Daar reageerde hij vrij fel op. Mest al laten onderzoeken op verschillenden soorten wormen. Niks uitgekomen. Ook mest hij normaal. Ik moest het dinsdag even aankijken.
Ik heb gisteren de dierenarts toch langs laten komen omdat hij nog steeds oncomfortabel gedrag vertoonde als iemand hem bij de buik aanraakte. Er was een flinke boon uit zijn koker gehaald, en ook rectaal onderzocht. Er was niks geks te vinden bij zijn darmen. Gingen er een beetje vanuit dat het de boon in de koker wel zou zijn geweest.
Nu ik vandaag weer aankom, even gekroeld en zijn buik gevoeld. Eerst leek hij de aanrakingen bij zijn buik niet heel erg te vinden, maar uiteindelijk gaf hij dezelfde signalen aan als voorheen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Verder is hij uiteraard niet ziek. Beweegt veel, vandaag ook weer even voor de kar laten lopen. Gaat prima, laat geen pijn signalen of andere dingen zien. Dus vandaar de vraag of er meer pony’s zijn die het aanraken van de buik gewoon niet prettig vinden, zonder een oorzaak?

Alvast bedankt!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 13:16 



 
Profiel   

Heb je evt al bloedonderzoek gedaan? Zeker ivm onstekingswaarden? En mestonderzoek ivm zand? Antibiotica kan geloof ik ook wel slecht op de maag vallen. Misschien een maagkuur?

Een van mijn verzorgshets van vroeger haatte het als je hem aanraakte bij zijn oren of borst. Maar deze was gewoon niet dol op aanrakingen en vroeger doodsbang voor mensen. Maar als hij het opeens heeft zou ik wel even goed onderzoek doen ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:11 



 
Profiel   

Mest onderzoek was goed. Bloed onderzoek (nog) niet gedaan. Ik kijk het nog even een aantal daagjes aan en anders maar wèèr de dierenarts om advies vragen. Drie keer in een week.
Hij had trouwens 2 dagen van te voren al last van zijn buik voordat hij die antibiotica kreeg. Dus het kan niet van de medicatie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:23 



 
Profiel   

Helaas nog steeds in de lappenmand met Lio... Morgen waarschijnlijk de uitslag van zijn bloed.
Hij is echt nog heel erg gevoelig op de buik.

Ik gok zelf richting een maagzweer, helaas...


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:48 



 
Profiel   

Hi! Even een update. Ik vroeg afgelopen keer om advies over Lio die erg gevoelig op de buik was.
Na heel veel onderzoeken verder heb ik vandaag zijn bloeduitslagen gekregen. Qua lever en nieren was alles oké. Er kwam wel uit dat Lio een lichte vorm van bloedarmoede heeft. Dit komt vermoedelijk van horzelwormen/larven die hij dan zou hebben... In het mestonderzoek was niks te zien, maar voor de zekerheid toch een wormenkuur...

Hopelijk is dat het, en wordt ons een endoscopie bespaard. Dat zou ik zo vervelend vinden. We moeten het twee weken even aankijken na de wormenkuur en hopelijk gaat het dan beter met meneer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 19:12 



 
Profiel   

Mijn lieve knapperd <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:01 



 
Profiel   

Moe na het rennen :P
[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 17:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen