Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Lio Dixon

 
Profiel   

Hadden jullie Lio ook al met losse manen gezien? Pssst hier zie je ook zijn buikje. :+

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 15:31 



 
Profiel   

Wat is het toch een ongelofelijke knapperd. <3

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 11:53 



 
Profiel   

SilencedSoul schreef
Wat is het toch een ongelofelijke knapperd. <3

[ [url=m/vxj5cV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wcc7ju.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi hoofdje!
Hoe gaat het nu met hem, ondertussen geen last meer van zijn buik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:06 



 
Profiel   

Ik heb hem gister even lekker 45 minuutjes gelongeerd. Ging prima! Voorheen stond hij dan af en toe stil om te mesten wat dan niet helemaal lukte, maar nu heeft hij er geen last meer van gelukkig. Meneer liet wel wat streken zien in de galop (wilde er lekker vandoor gaan :P) Maar dat is de Lio die ik ken hahaha.

Niet op mijn longer hoofd letten. :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:15 



 
Profiel   

Wat is Lio ook leuk!
Shetlanders hebben er een handje van, doordat ze altijd op zoek zijn naar eten, te veel zand binnen te krijgen.
De mijne had ook wat dunnere mest en samen met een stevige psylliumkuur en een ontworming (na mestonderzoek, lichte besmetting) is dat nu helemaal opgelost :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:26 



 
Profiel   

lies_sparkle schreef
Wat is Lio ook leuk!
Shetlanders hebben er een handje van, doordat ze altijd op zoek zijn naar eten, te veel zand binnen te krijgen.
De mijne had ook wat dunnere mest en samen met een stevige psylliumkuur en een ontworming (na mestonderzoek, lichte besmetting) is dat nu helemaal opgelost :-)



Bedankt voor de tip! Nu staat Lio niet veel op de wei of in de paddock waar eten is. Hij staat meer op stal, waar hij dan wel op zijn stro knabbelt als zijn hooi op is. Ik heb een mest onderzoek besteld die ik vandaag even op de post ga doen, aangezien meneer zijn staart ook aardig aan het kapot schuren is. Wellicht iets van wormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:30 



 
Profiel   

SilencedSoul schreef
Ik heb hem gister even lekker 45 minuutjes gelongeerd. Ging prima! Voorheen stond hij dan af en toe stil om te mesten wat dan niet helemaal lukte, maar nu heeft hij er geen last meer van gelukkig. Meneer liet wel wat streken zien in de galop (wilde er lekker vandoor gaan :P) Maar dat is de Lio die ik ken hahaha.

Niet op mijn longer hoofd letten. :+


[ [url=m/bGl9Vm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D0OEre.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j6SQdh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KvQ2y1.png]Afbeelding[/url] ]

Fijn zeg! Het blijft een knapperd.


Mijn lieve mini had ook last van het mesten, liep dan, stond stil, kwam niks uit en toen weer wandelen. Na 3 x kwam er eindelijk mest uit.
Bleek uiteindelijk pittig veel zand in te zitten, heeft een week lang op de kliniek gestaan op het randje door het zand.
Gelukkig nu weer goed hoor, maar blijft eng bij die kleintjes. Kunnen ook niet opgevoeld worden.

Hopelijk voor jou geen problemen :)

Jeukt hij alleen zijn staart of ook manen? Shetjes hebben nog wel eens last van zomerexceem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:38 



 
Profiel   

fenijro_tani schreef
SilencedSoul schreef
Ik heb hem gister even lekker 45 minuutjes gelongeerd. Ging prima! Voorheen stond hij dan af en toe stil om te mesten wat dan niet helemaal lukte, maar nu heeft hij er geen last meer van gelukkig. Meneer liet wel wat streken zien in de galop (wilde er lekker vandoor gaan :P) Maar dat is de Lio die ik ken hahaha.

Niet op mijn longer hoofd letten. :+


[ [url=m/bGl9Vm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D0OEre.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j6SQdh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KvQ2y1.png]Afbeelding[/url] ]

Fijn zeg! Het blijft een knapperd.


Mijn lieve mini had ook last van het mesten, liep dan, stond stil, kwam niks uit en toen weer wandelen. Na 3 x kwam er eindelijk mest uit.
Bleek uiteindelijk pittig veel zand in te zitten, heeft een week lang op de kliniek gestaan op het randje door het zand.
Gelukkig nu weer goed hoor, maar blijft eng bij die kleintjes. Kunnen ook niet opgevoeld worden.

Hopelijk voor jou geen problemen :)

Jeukt hij alleen zijn staart of ook manen? Shetjes hebben nog wel eens last van zomerexceem.

Jeetje! Wat heftig. Misschien dat ze het in het mestonderzoek ook wel kunnen zien dat er vrij veel zand in het mest zit? Zou wel heel nuttig zijn om te weten. Schrikken hoor!

Alleen bij zijn staart heeft hij dat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:41 



 
Profiel   

Anders kun je altijd even het testje doen met de handschoen. Even een plastic zakje of een plastic handschoen en daar water met mestballetjes in. Even laten weken en dan vermengt de mest met het water en zakt het zand naar onderin de handschoen.
Zand komt er wel in golven uit dus je moet meerdere monsters nemen om het goed te checken maar zo houd ik die monsters van mij altijd in de gaten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:49 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Dit is zo ongeveer precies de pony die ik voor ogen heb als ik aan Rakker uit de Penny denk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:59 



 
Profiel   

SilencedSoul schreef
fenijro_tani schreef
[quote="SilencedSoul"
Ik heb hem gister even lekker 45 minuutjes gelongeerd. Ging prima! Voorheen stond hij dan af en toe stil om te mesten wat dan niet helemaal lukte, maar nu heeft hij er geen last meer van gelukkig. Meneer liet wel wat streken zien in de galop (wilde er lekker vandoor gaan :P) Maar dat is de Lio die ik ken hahaha.

Niet op mijn longer hoofd letten. :+


[ [url=m/bGl9Vm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D0OEre.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j6SQdh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KvQ2y1.png]Afbeelding[/url] ]

Fijn zeg! Het blijft een knapperd.


Mijn lieve mini had ook last van het mesten, liep dan, stond stil, kwam niks uit en toen weer wandelen. Na 3 x kwam er eindelijk mest uit.
Bleek uiteindelijk pittig veel zand in te zitten, heeft een week lang op de kliniek gestaan op het randje door het zand.
Gelukkig nu weer goed hoor, maar blijft eng bij die kleintjes. Kunnen ook niet opgevoeld worden.

Hopelijk voor jou geen problemen :)

Jeukt hij alleen zijn staart of ook manen? Shetjes hebben nog wel eens last van zomerexceem.

Jeetje! Wat heftig. Misschien dat ze het in het mestonderzoek ook wel kunnen zien dat er vrij veel zand in het mest zit? Zou wel heel nuttig zijn om te weten. Schrikken hoor!

Alleen bij zijn staart heeft hij dat. :)[/quote]

Gelukkig is alles goedgekomen hoor, was wel even wakker schrikken.
Ze kunnen het zien tijdens het mestonderzoek, al komt het niet altijd naar voren. Mocht dat niet het geval zijn zou je voor de zekerheid zoals gezegd wordt ook zelf nog een extra check kunnen doen :)

Overigens is de sand clear volgens mijn da ook veilig om te geven als er geen zand naar voren komt. Mocht je je na mijn verhaal zorgen maken haha.

Hoe dan ook, je hebt een ontzettend leuke pony! Ik zie in je op dat je van plan bent om te gaan mennen, leuk! Verder nog leuke plannen met hem ondertussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 13:04 



 
Profiel   

Dank je wel hoor! Ik ben ook echt blij met hem. :D

Niet perse andere plannen voor op dit moment. Vooral gewoon lekker los gooien, soms met anderen paarden en dat vind hij geweldig. Meneer laat af en toe nog streken zien tijdens het longeren maar ik heb hem nu aardig onder de duim. Verder lekker buiten wandelen, veel poetsen. Hopen dat er snel een leuk karretje op mijn pad komt. :)


Het mest onderzoek is overigens op de bus gegaan dus ik verwacht de uitslag snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:54 



 
Profiel   

SilencedSoul schreef
Dank je wel hoor! Ik ben ook echt blij met hem. :D

Niet perse andere plannen voor op dit moment. Vooral gewoon lekker los gooien, soms met anderen paarden en dat vind hij geweldig. Meneer laat af en toe nog streken zien tijdens het longeren maar ik heb hem nu aardig onder de duim. Verder lekker buiten wandelen, veel poetsen. Hopen dat er snel een leuk karretje op mijn pad komt. :)


Het mest onderzoek is overigens op de bus gegaan dus ik verwacht de uitslag snel.

Logisch, het is echt een karaktervol dier volgens mij :)

Leuk hoor! Is hij al beleerd geweest, of moet dit nog worden opgepakt?

Mocht je net zo'n setjes mens zijn als ik, Sparks en glitter verkoopt mensetjes voor weinig, echt super leuk :) Tess en ik zijn fan.

Ik ben benieuwd wat er uit het mestonderzoek komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 10:06 



 
Profiel   

Setjes zijn inderdaad heeel leuk! Zo leuk, dat ik echt moet stoppen met kopen. :') Maar bedankt voor de tip! Er komt zeker een setje als ik mentuig en een kar heb!

Hij is al beleerd voor een sulky. Dus een vierwieler zou niet echt een probleem moeten zijn. Ik krijg goede hulp gelukkig. :) Ook is hij bereden onder het zadel. Ik ga mijn nichtje van 8 er soms even op laten hobbelen aan de longe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 11:03 



 
Profiel   

[ img ]

Om je vast een tip te geven als je weer een setje mag kopen voor jezelf, de oud rosé staat vast mooi op een zwartje <3

Super leuk! Volgens mij is echt echt een schat van een pony dat je nichtje er ook zo op kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 11:21 



 
Profiel   

Aaah! Dat staat die van jou ook mooi hoor. <3 Ik heb idd al hele leuke setjes voorbij zien komen. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk voor ga. Bedoel je trouwens sparks en bling?
Leuke foto van jouw schatje!

Haha ja, dat is nog maar even afwachten hoor hahaha. Lio is niet gemeen, maar ik gok wel pittig onder het zadel. Vandaar echt aan de longe. :)

Waar ik me wel zorgen over maak is meneer zijn dikke buik... Hij krijgt erg weinig voer en verder 2x per dag hooi. Meestal wandel ik met hem of longeer hem, laat ik hem lekker even bewegen. Desalniettemin is hij wel echt erg dik....

Het mest uitslag is binnen: Lio heeft geen wormen gelukkig. :) Waar de jeuk dan vandaan komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 16:14 



 
Profiel   

Wat een leuke pony <3 Ik volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 16:52 



 
Profiel   

martine096 schreef
Wat een leuke pony <3 Ik volg graag mee!

Dank je wel! Poets je ook mee? :+


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 17:14 



 
Profiel   

Vliegende pony!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wazig, maar heerlijk beenwerk!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:02 



 
Profiel   

Bollie. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 18:33 



 
Profiel   

SilencedSoul schreef
Bollie. <3
[ [url=m/cxTKf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh schatje, hij is wel mooi slank gebouwd, mooie lange benen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 13:16 



 
Profiel   

fenijro_tani schreef
SilencedSoul schreef
Bollie. <3
[ [url=m/cxTKf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh schatje, hij is wel mooi slank gebouwd, mooie lange benen <3

Hij heeft inderdaad hele mooie ranke benen. Als het buikje eraf is, is hij echt heel mooi. <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:58 



 
Profiel   

Stalgenootje had een hengstenvlecht gemaakt. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 18:56 



 
Profiel   

<3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 22:08 



 
Profiel   

Ahh hij blijft erg leuk <3

Het is je enige paard toch? Merk je nog dat mensen het apart vinden dat je geen rijpaard hebt? Had ik wel heel lang met mijn mini, totdat de grote erbij kwam en de mini werd bestempeld tot weide maatje (ze staat niet eens op dezelfde stalling :') :') )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 23:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen