Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:40

miereneter schreef:
Balen van je zadel zeg! Ze veranderen wel snel in bespiering als ze eenmaal onder het zadel zijn, merk ik, ik moet de zadelpasser ook weer laten komen. Zadel ligt niet recht meer, hopelijk enkel wat aanpassen aan de vulling. Bij mij is de lengte sowieso goed en de breedte is traploos aanpasbaar, heel handig, maar daar was de prijs dan ook naar.


Ja had er expres een gekocht met verwisselbare boom zodat we veel zouden kunnen aanpassen.
Ik vind het lastig dat deze zadelmaker zegt dat het zadel ook te lang is, dat hebben vele mensen en zadelmakers die er naar gekeken hebben nooit gezegt :o? . Soms weet je ook gewoon niet wat nou de waarheid is.
Maar wat sowieso waarheid is, is dat ik zelf niet heel lekker in het zadel zat in galop dus wilde toch al wat verder kijken.

Ziet er goed uit dat inparkeren hoor! En zo heerlijk ontspannen buiten <3 .

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:30

Wat een heerlijke filmpjes weer Galeo! Het is zo'n leuke en handige oefening(ik zou alleen altijd een cap opzetten)

Wat zadels betreft heb ik dan denk ik mazzel. Mijn 15+ jaar oude kn ligt prima op hem (uiteraard gecontroleerd door zadelpasser)

Galeobdolon

Berichten: 1093
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:11

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de cap. Ik vind het af en toe nog moeilijk om daar heel consequent in te zijn als ik ‘maar eventjes wil inparkeren’. Zo veel jaren caploos gevaarlijke dingen gedaan dat ik me daar weer even op terug moet roepen O:)

Mijn gouden schat onder aan de regenboog doet het super met de regendeken om, hij zit ook super. Morgen vinden we met de zadelpasser hopelijk ook een goed passend zadel.


Afbeelding

Galeobdolon

Berichten: 1093
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:40

Dikke faal met de zadelpasser. Ik was gestopt met de monnikspeper geven omdat ik hoopte dat het met de komst van de herfst het einde zou zijn van de heftige hengstigheid.

Ik had het mis.

Er viel niets mee te beginnen, een en al drama. We konden haar nauwelijks aanraken, toen ik even mijn zadel erbij pakte steeg ze op. De volgende ochtend had ik haar even apart achter een draadje, met weidegenootje er bij om te voeren. Ik was naar de auto om haar voerbak te halen, tien tellen weg en ze is door de draad geknald. Naar haar andere vriendje die haar op dat moment geclaimd had.

Dus eerst weer aan de monnikspeper en over een paar weken komt de zadelpasser weer langs.

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:05

Ai even een dipje dus Galeo. Paarden geen schade? En hoe snel merk je effect van de monnikspeper?
Hier een ruin, na al die merries daar geen 'last' meer van. In plaats daarvan wel lomp gedrag hihi

Verder geniet ik me suf met mijn beestje. Vandaag echt alleen met z'n tweetjes op locatie (binnenbak want ja, iets met regen) geweest, echt zo fijn!

miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:12

Galeobdolon schreef:
Dikke faal met de zadelpasser. Ik was gestopt met de monnikspeper geven omdat ik hoopte dat het met de komst van de herfst het einde zou zijn van de heftige hengstigheid.

Ik had het mis.


Dat is echt balen, zeker als het zo goed gaat. Gelukkig is de kans groot dat het inderdaad aan de hormonen ligt.

Heerlijk Iletam!

Er wordt hier al jaren aan de dijk gewerkt en er stond een hek dat ons rondje om de stal afsloot. Hek is weer open en heb nu twee keer het rondje gemaakt samen met de betrouwbare paarden van staleigenaresse en stalgenoot. Amir vindt het op/onder de dijk namelijk Echt Heel Eng. Eerste rondje ging goed, tweede rondje vond hij dat hij de aap moest uithangen. Nog maar eens een derde keer in gezelschap oefenen voor ik er alleen met hem op uittrek. Wel heel erg fijn, het is een ideaal kort rondje en voor de helft autovrij (ik zit in de polder met nul ruiterpaden).

Galeobdolon

Berichten: 1093
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:02

Wij hebben zaterdag onze eerste échte buiten rit gemaakt. We hadden al een keer een beetje achter een ander paard aan gehobbeld en een rondje om de weilanden gemaakt, maar nu waren we heus aan het rijden:) mijn vriend was mee met de hond en eigenlijk hobbelde ze vooral nog heel braaf achter mijn vriend aan, maar ze deed het fantastisch <3

Zelfs toen een asociale auto bestuurder met een rotgang op een smalle weg achterop kwam rijden. Gul draaide om en bleef rustig midden op de weg staan :+

Met de zadelpasser is het ook gelukt, ze was weer een ander paard. Dus ook een fijn zadel kunnen aanschaffen!

Ze begint nu het concept ‘been’ een beetje te begrijpen:)


Afbeelding

Afbeelding

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:02

Wat fijn Galeo! Wat voor zadel is het nu geworden?

Hier gaat het ook lekker zijn gangetje, tussen de buien door dan...
Buiten wandelen/rijden blijft hier wel spannend met het verkeer, probeer toch regelmatig een stukje de weg op te gaan.

Ik kan wel alleen met hem met de trailer weg, echt ideaal:)

Galeobdolon

Berichten: 1093
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:34

Een Edix Emir. Een soft tree zadel met verwisselbare boom. Een heel fijn en licht veelzijdigheidszadeltje, vooral fijntjes vergeleken met bijvoorbeeld een massimo trail. van de foto dacht ik dat ik die geweldig zou vinden maar mijn paard verdween er onder :+

Ik wilde ook graag een Ghost puro plus, maar vanwege dressuurwerk in de bak komende winter besloot ik toch voor een vhz te gaan. Dan zou ik van het zomer mijn vakantiegeld wel spenderen aan een Ghost... Tot er eentje op marktplaats kwam, een praktisch ongebruikt pas zadel, in mooie kleuren en precies de goede uitvoering... Dus nu is het deze maand op houtjes bijten, maar wel met twee zadels in de schuur O:)

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:23

Wat leuk om hier de goede verhalen te lezen *\o/* .
Buitenrit is wel een mooie mijlpaal!!

Wat betreft zadels is hier ook een nieuwe gekomen, we denken toch dat het zadel niet goed lag en pijn veroorzaakte want sinds ze met een ander zadel gereden werd ging met veel beter.
Inmiddels er zelf ook weer een paar keer op gezeten, nog wel spannend maar het gaat beter.
Ponylief zelf is inmiddels véél relaxter en doet het super. Morgen krijgt ze nog een fysio/osteo behandeling en dan komt ze volgend weekend weer naar huis.
Echt blij als beide paardjes weer bij elkaar op dezelfde stal staan!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 09:45

Hier ook een mijlpaal! Ik heb gedraafd op mijn paard. Iets wat heel ver weg leek maar met superfijne instructie ging het ineens gewoon! *\o/*
Ben superblij :)




miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:14

Britt1 schreef:
Hier ook een mijlpaal! Ik heb gedraafd op mijn paard. Iets wat heel ver weg leek maar met superfijne instructie ging het ineens gewoon! *\o/*
Ben superblij :)

[ Video ]

[ Video ]


Dat ziet er supergoed uit Britt1 *\o/* !

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 15:10

miereneter schreef:
Britt1 schreef:
Hier ook een mijlpaal! Ik heb gedraafd op mijn paard. Iets wat heel ver weg leek maar met superfijne instructie ging het ineens gewoon! *\o/*
Ben superblij :)

[ Video ]

[ Video ]


Dat ziet er supergoed uit Britt1 *\o/* !

Ja thanks! Heel blij mee en dit gaat de goede kant op! :o

Galeobdolon

Berichten: 1093
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:52

Geweldig! Wat ziet dat er stabiel uit:) Het is duidelijk te zien dat jullie een aan hele goede basis hebben gewerkt.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 00:00

Galeobdolon schreef:
Geweldig! Wat ziet dat er stabiel uit:) Het is duidelijk te zien dat jullie een aan hele goede basis hebben gewerkt.

Thanks! Maar ook heel veel credits voor mijn bijrijder die hem sinds vorig jaar doorrijdt en dit op een hele fijne manier doet! :)

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:56

Vandaag op pad geweest, voor het eerst weer les! Ik vond zelf de reis het spannends want voor het eerst snelweg... Maar ook dat kwam helemaal goed.
Wat ben ik weer trots om mijn jonkie. Dat ik alleen met hem weg kan en dat les heel leuk ging, dat we aardig op de goede weg zijn saampies ❤️

miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:15

O, dat zou ik ook spannend vinden. Maar je hebt het gewoon gedaan! Kan me voorstellen dat het een heel fijn gevoel geeft, zo'n geslaagde dag!

Wij staan even stil wegens een vage blessure. Het is bijna niet te zien, maar ik merkte aan zijn gedrag dat hij ergens last van had. Dierenarts is net weg, hij ontlast inderdaad rechtsvoor. Maar het zit niet in de voet, wel hoger, al is het vermoedelijk niet de rug of nek.

Dus nu een paar dagen pijnstilling, wel dagelijks stappen, hij mag gewoon overdag met de kudde in de grote paddock (waar hij altijd heel wild speelt, dus zoveel last heeft hij nu ook weer niet) en dan rustig aankijken hoe het gaat. Door dat wilde spelen krijgt hij ook wel eens een trap, dus ik vind het niet gek dat het zoiets is. Ben al blij dat ik weet wáár het zit.

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:57

Oh da's minder miereneter... Met al dat spelen kan die natuurlijk best een tik of misstap gedaan hebben. Hopelijk is die snel weer fit!

miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:47

Geluk bij ongeluk: het weer is echt kak, dus heel veel training zat er toch niet in.
Ik geloof dat het helemaal goed komt hoor, er lijkt gelukkig niets stuk.

miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:12

Vandaag voor het eerst er weer op, gestapt en een heel klein beetje gedraafd. Ging heel goed, stalbazin zei ook dat ze geen kreupelheid ziet. In de paddock gedraagt hij zich ook als een idioot, rennen, bokken, steigeren, spelen, dus ik heb goede hoop dat de blessure over is. Ga wel rustig opbouwen.

Ook zo leuk, vijf jaar oud en dan na twee, drie weken rust gewoon opstappen en wegrijden :) .

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:37

miereneter schreef:
Vandaag voor het eerst er weer op, gestapt en een heel klein beetje gedraafd. Ging heel goed, stalbazin zei ook dat ze geen kreupelheid ziet. In de paddock gedraagt hij zich ook als een idioot, rennen, bokken, steigeren, spelen, dus ik heb goede hoop dat de blessure over is. Ga wel rustig opbouwen.

Ook zo leuk, vijf jaar oud en dan na twee, drie weken rust gewoon opstappen en wegrijden :) .

Wow dat is fijn! En ook goud waard als hij zo braaf is na een paar weken niks te hebben gedaan! Goed!!

lletam

Berichten: 581
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:06

Wat braaf miereneter, zegt wat over z'n fijne karakter (?)

miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:17

lletam schreef:
Wat braaf miereneter, zegt wat over z'n fijne karakter (?)


Jaja, absoluut heerlijk karakter. Kan wel eens de aap uithangen, maar blijft altijd bij me en is best koel. En dat voor een volbloed Arabier. Zijn vader is ook zo'n brave.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 20:17

Ik had weer les en ben daar zo blij mee! Werken aan mijn houding (armen en handen doen soms rare dingen :+ ), de goede activiteit en aanleuning vinden, etcetera! Zo leerzaam! Ook het werken aan mijn angst/spanning gaat de goede kant op. Zo rond rijden op mijn paard voelt top en ben blij dat we in zo'n lekkere flow zitten <3



miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:44

Leuk Britt1, dat ziet er al heel goed uit.
Ik ben stinkjaloers op jouw overdekte bak. Ben van suiker en haat in de regen rijden, en paard haat het nog meer dan ik.