Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Storm de Stippel

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Juni 2021 heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn eerste eigen paard - Joep. Bijna al onze avonturen (goed, slecht en alles ertussen) staan op Bokt in de vorm van een soort dagboek. Schrijven over paarden en trainingen vind ik zo leuk dat ik hiermee door wil gaan. En ook omdat het zo leuk om terug te lezen. :D

Daarom wil ik jullie graag voorstellen aan mijn leuke stippel.

Naam: Storm
Leeftijd: 13 (2008)
Ras: Iets met stippen en nog iets zonder stippen. Denk ik. (Stiekem gok ik een beetje op connemara)
Hoogte: Ook onbekend maar ruim kleiner dan mijn fjord van 1.42 :')

[ img ]

Nog snel iets over mijzelf. Ik ben Isabel, nu 23 jaar en ik doe heel veel grondwerk met mijn paarden. Allerlei soorten, stromingen en dingen door elkaar. *\o/* Daarnaast ben ik dol op schrijven, fotografie en lees ik graag een boek. Ik studeer vanaf september English Language and Culture en hoop uiteindelijk docent Engels te worden. :D Daarnaast volg ik de instructeursopleiding van de 2lazy7 ranch. Ik loop alleen ernstig achter door corona maar ook omdat ik met Joep pech had met zijn blessures.

Storm is een ontzettend leuke en actieve pony. Je moet hem heel erg bezig houden. Hij verveelt zich heel snel en is hyper inteligent en dol op alles dat snel is. Hij vind het leuk om puzzels op te lossen en actief bezig te zijn. Hij is altijd druk bezig met alles en nogwat. Het is super belangrijk om niet te veel te herhalen. Dat is saai en dan gaat hij andere dingen doen. :+ Je moet hem ook niet te veel dwingen (nu is dat sowieso iets met paarden maar Storm gaat een stapje verder hierin :') ) en als je hem te veel ruimte geeft ben je hem ook kwijt. Heel interessant om mee bezig te zijn want de lijn tussen interessant houden en overvragen is bij hem heel dun.

Mijn doelen met hem zijn nog een beetje onbekend. Sowieso wil ik hem verder doorrijden en uiteindelijk een hoop buitenritten te doen. Daarnaast denk ik dat hij het ook super leuk vind om TREC te doen en misschien zelfs Working Equitation. In ieder geval iets met lekker veel actie maar waar ook nog een soort van dressuur bij komt kijken want dat vind ik ook wel leuk. :+

Ik heb in ieder geval veel zin in dit avontuur!


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 19:31 



 
Profiel   

Leuk dier is Storm! Was een stille meelezer van je Joep topic, vond het mooi om te zien hoe je met hem bezig was en alle zorg om hem heen. Ik ga je nu weer volgen in je avontuur met Storm. Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 20:58 



 
Profiel   

Leuk Meis!
Ik lees weer graag mee en hoop dat jullie lang samen door mogen en veel leuke avonturen met ons delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 21:04 



 
Profiel   

Ik ga volgen! Echt een gaaf dier, bijna een exacte kopie van mijn pony! :') Bij die laatste foto dacht ik echt even dat het die van mij was :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 21:05 



 
Profiel   

Wat een leuk dier, ik volg ook! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 12:11 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties allemaal! :D

Leuk dat jullie allemaal volgen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 19:30 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Het is je gegund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 19:38 



 
Profiel   

Yes hier was ik alweer op het wachten, ookal krijg ik vaak jullie avonturen al via andere kanalen door overtreft niks jouw bokt schrijf kunsten :D
Dus ik volg ook zeker weer mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:07 



 
Profiel   

Ook deze stille meelezer meldt zich. Wat ga je toch veel lol krijgen met Storm *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 06:05 



 
Profiel   

Wat een bleekscheetje.

Ik ga jullie avonturen weer volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 10:43 



 
Profiel   

Wat een leukerd :D Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:58 



 
Profiel   

Heel leuk! En mooi hoofdstel trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 15:44 



 
Profiel   

Ik herkende de foto van by Baukje en het gave hoofdstel/kaptoom <3 Ik ben benieuwd naar jullie avonturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 20:44 



 
Profiel   

17 augustus 2021

De dag begon al goed met een feestje op de wei *\o/* De paarden waren al een paar dagen minder regelmatig op de wei geweest omdat Rimska een ongeluk heeft gehad en daardoor bevangen is geraakt. :(:) Gelukkig ging het alweer een stuk beter met haar en mochten ze weer eventjes op de wei. Door het stormachtige (haha) weer gingen ze allemaal even te keer. Zeker Storm nam het ervan door meerdere keren de volle lengte van de wei uit te rennen. De wei is zo'n 300 meter lang dus dat is best een eind. :+


[ img ]

[ img ]

Daarna heb ik grondwerk met hem gedaan. We zijn nog heel erg bezig met de basis en dat is voor nu voornamelijk focus op starten en stoppen. Je moet hoe je het ook went of keert een rem hebben voordat je leuke dingen kan doen. Storm vind het allemaal best saai dus ik had de bak (of eigenlijk het weiland) opgevrolijkt met balken. Alleen dat zorgde al voor meer enthousiasme. Hij deed super mee. We zaten helemaal in een communicatiebubbel en hij deed ontzettend zijn best. De oefeningen die ik hem gaf waren eigenlijk starten-stoppen maar dan over balken heen. Dus stoppen voor de balk. Met één voetje over de balk, twee voetjes over de balk en ga zo maar door. Hij werd er zo fel op dat ook het 'normale' stoppen en zelfs wat versnellingen super soepel gingen. Hij dacht ontzettend goed mee, ging aan de haal met eigen oefeningen die ik niet vroeg ( :+ ) en was aan het einde van de sessie niet één keer gespannen of overprikkelt geraakt. *\o/*

Het leukste vond ik dat hij zo zijn best deed dat hij op een gegeven moment dacht dat zijn achterbenen niet meer over de balk mochten. Wat resulteerde in een prachtige spagaat :')

[ img ]
Screenshot uit filmpje

18 augustus 2021

Vandaag kwamen vriendinnen van mijn langs om kennis te maken. Daardoor was ik tijdens het werken er niet 100% bij en dat was zeker te merken :+ Hij liep over het algemeen te fierefluiten en was er echt niet helemaal bij. Ik ook niet - dus dat is fair. Maar het is niet de bedoeling om dan te gaan eten. :z

Gelukkig zaten er buiten wat miscommunicatie wel fijne stukken tussen. Zeker achterwaarts en weer terugkomen gingen fijn. Ik merk echt dat hij stappen aan het zetten is. Heel benieuwd waar we over een paar maanden staan *\o/*


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:27 



 
Profiel   

Klinkt goed! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 10:56 



 
Profiel   

Goed bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 15:15 



 
Profiel   

Wilde avonturen

Inmiddels ben ik wel tot de conclusie gekomen dat je Storm het allerblijste maakt met gekke avonturen. Saai en simpel werk vind hij helemaal niets. En ik ben niet degene die bepaald wat saai en simpel is. :+

Van één ding weet ik zeker dat hij dat niet zo leuk vind en dat is rijden in de bak. Nu is het wel zo dat ik het belangrijk vind maar ik kan me ook voorstellen dat als je 13 jaar bent en al vanaf je zevende beleerd bent en al die tijd niet veel meer doet dan stappen in de bak dat he best saai is. Maar ja ik ga ook niet op buitenrit of de wat stoerdere dingen doen met een paard dat nagenoeg onbeleerd en daarnaast ook nog eens totaal niet wereldwijs is. Of wel?

Met zijn eerste (en enige eigenaresse) heeft hij eigenlijk nauwelijks gereden. De paar keer dat ze gingen rijden ging hij op de trailer naar het Mastbos en namen ze de shetlander mee als een soort noodrem. :+ Dat scheen hij ontzettend leuk te vinden en als hij kan remmen en je verder achter de shet blijft stappen gebeurd er ook niet zo veel.

Mijn moeder en ik hadden bedacht dat het misschien wel een goed idee was om Storm mee naar buiten te nemen. Hopelijk vind hij het zo leuk en is hij dan zo gemotiveerd dat we op die manier spieren kunnen opbouwen én commando's erop te zetten. Hij zit dan uiteraard wel aan een touwtje want we staan langs een 80 weg. :') Overigens is hij wel volledig verkeersmak en niet bang onder het zadel. Hij is keurig beleerd met veel rust en dat is te merken.

Gisteren was het zo ver. Zijn vriendjes stonden op de wei. Meestal kijkt hij blij op als ik hem dan roep maar hij kwam zelfs naar me toelopen. *\o/* We hebben geborsteld. Nodig ook want hij laat al zijn haar los en was nagenoeg grijs. Daarna heb ik hem voorbereid op wat we gingen doen. Voor veel mensen is het misschien wat te zweverig maar ik geloof er zeker in.

Bij visualiseren zorg je dat je contact maakt met je paard (gewoon je hand op de schouder oid) en denk je aan wat je exact gaat doen. Je legt het als het ware uit. Storm ging likken en smakken dus dat was bijzonder om te zien. Daarna heb ik hem opgezadeld en naar het krukje gelopen. Mijn moeder zou hem aan een lange leadrope pakken en ik zou de commando's geven. Mijn moeder zou alleen voorop lopen als steun / leider.

We moesten even wachten bij het krukje en Storm bleef inparkeren en naar het hek kijken en drukkig doen terwijl hij normaal ontzettend kalm is. Het voelde wel heel veilig omdat hij niet gespannen oogde. Toen ik zat heb ik hem naar het hek gestuurd en zijn we gewoon gegaan. :+

Hij was super braaf. Net zo druk en enthousiast maar hij voelde helemaal niet gespannen. Hij liep ontzettend hard met af en toe wat gedribbel. Waar we in de bak meters doen over stilstaan en 'ho'. Vloog ik nu bijna voor het zadel omdat hij zo abrupt stilging staan (en heel trots omdraaide voor zijn klik en snoepje :') ). We zijn niet zo ver gegaan want zoals ik zei is hij niet wereldwijs. Auto's die langskwamen maakte allemaal niet uit maar de stilstaande graafmachine daartegen. :+

Komende tijd gaan we vooral heel veel wandelen en hem introduceren aan zo veel mogelijk gekke dingen. *\%/* Ik denk echt dat hij top gaat worden op buitenrit. Hij vind het zo leuk en is braaf maar enthousiast. Zelfs toen we op stal waren bleef hij enthousiast _O-



[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 07:50 



 
Profiel   

Update

Schrijven blijft mij altijd inspireren denk ik, maar in dit geval liep ik wel hard van stapel. :+ Schrijven over het opbouwen van een band, een connectie, is lastig. Al helemaal als je ook bezig bent met de verwerking van het trauma van een verlies van een ander. In dit geval - uiteraard - Joep.

Storm heeft de eerste jaren van zijn leven altijd op dezelfde plek gewoond - en daar staat hij nu nog steeds. Het veranderlijke van zijn leven zijn een paar momenten geweest waarvan ik mij voor kan stellen dat ze best traumatisch zijn geweest. Hij is erg lang hengst geweest en opeens was dat weg. Daardoor heeft hij vaak apart gestaan - bijvoorbeeld met Joep - terwijl de rest in een grotere kudde stonden. Dat ging prima maar opeens werd hij een ruin en moest hij in de kudde. Dat heeft hem best een klap gegeven in zijn mentale gesteldheid denk ik soms. :+ Zeker omdat er vaak een rem op zat. Hij is een hengst dus niet met je benen slaan. Hij is een hengst dus pas op. En deels klopt dit natuurlijk ook. Hij is (nu was) een hengst maar wél opgevoed. Waar je bij hem een beetje in de knoop kwam was zijn karakter. Dat is nu eenmaal pittig. Hij heeft een grote mond en houdt ervan om stoer gedrag te vertonen, maar nooit bewust gemeen of gevaarlijk. Ik kwam er al vrij snel achter dat hij echt naast mij liep met een rem. Denkend dat hij niet écht mocht reageren. Maar ik wil juist dat hij ging reageren. Ik wil dat een paard stoere bewegingen durft te maken en in zijn eigen kracht gaat staan. Probeer dat maar eens uit te leggen aan een paard. Stoer doen mag. Slaan met je voorbenen mag maar niet in mijn ruimte, maar wel als je met mij aan het spelen bent. De vraagtekens stonden echt overal in de lucht. _O-

Inmiddels begint hij er wel achter te komen dat het leuk is om los bij mij te blijven en dat als mijn energie omhoog gaat dat er geen problemen zijn, maar dat hij gewoon ook zijn energie kan verhogen. De eerste keer hightailde hij er vanuit maar nu blijft hij in ieder geval in zicht. Soms met een soort vervreemde blik :') Hij durft ook steeds meer stoere bewegingen te gebruiken. De grens vervaagt soms nog even maar het is voor hem steeds duidelijker wanneer en waarom.

Daarnaast zijn we nog een paar keer op buitenrit geweest maar voor mij was dat niet zo chill omdat het zadel begon te schuiven. Daarom is de zadelpasser geweest. Ik had heel duidelijk voor ogen wat voor zadel ik wilde (Ghost, korte zweetbladen, fenders, goede wrongen). Dit leek me praktisch in combinatie met buitenritten, TREC en af en toe een dressuur- of springles. Het eerste zadel wat er uiteindelijk op lag was het dressuurtype van Ghost. Echt een keurig net zadeltje met lange, dubbele wrongen. :') Maar door zijn flinke schouders wel iets wat perfect pastte en waar hij nog moeite heeft met stappen in de bak liep hij - ondanks zijn spanning - heel ruim en een volledig rondje. *\o/* Ik ga dan ook niet moeilijk doen en hem pesten met nog meer zadels als ik helemaal perfect pas en hij ook. Dus dat zadel is in bestelling maar wel met wat stoerdere details want hoe je het ook went of keert - ik ben niet zo netjes en dressuur. :D De week dat we konden testen heb ik elke dag gereden en merkte ik binnen een paar dagen zo'n verschil. Van een pony die eigenlijk niet in de bak wilde lopen naar een pony die op de laatste dag na een heel kort ritje de bak niet meer uit wilde omdat hij nog niet klaar was. *\o/*

Ik was wel klaar dus hij moest uit de bak stappen. Stond hij slaand met zijn voorbeen en piepend voor de ingang te klieren dat hij er niet uit wilde. :') Dan schoot hij weer links of rechts onder me vandaan en liep keurig weer een rondje voordat ik hem weer piepend en miepend voor de ingang kon parkeren.

De komende maanden gaan we heel erg focussen op grondwerk en wandelen. Ik hoop over een poosje zelf de trailer te kunnen rijden zodat we ook samen in het bos kunnen gaan wandelen. Want buitenritten vind hij hoe dan ook nog het leukste. Hij moet gaan leren om ook op mij te gaan vertrouwen en niet alleen zichzelf. Dat is het grootste leerpunt voor hem. Voor mij is het grootste leerpunt om ook op hem te gaan vertrouwen en die combinatie gaat er vast voor zorgen dat er nog wat interessante situaties voor gaan komen. :+

Gelukkig heb ik ook het idee dat hij heel tevreden is dat hij nu ook weer een eigen mens heeft. Terugkomend op andere veranderingen is dat zijn eigenaresse die hem vanaf 1 jaar (?) had, overleed en hij daarna verzorgd werd door mijn moeder, maar niet écht iets deed. Daarna nam ik hem over en moest hij én opeens aan het werk (rustig aan maar toch) en opeens een heel ander mens (ik ben qua energie heel anders). Soms denkt hij echt: zoek het uit maar over het algemeen vind hij me best leuk. _O- Gelukkig is dat iets wat echt heel lang kan, mag en gaat duren. Ik merk nu al verbetering ten op zichte van augustus dus dat is heel grappig om te zien.

Hierbij een fotodump van de afgelopen maanden en ik zal jullie vanaf nu keurig op de hoogte houden. Want dat vind ik gewoon ontzettend leuk.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
(minder dik, yay!)


[ img ]

[ img ]

[ img ]
(dag 6 van de testweek (1 dag vrij gehad). Hij werd die week voor het eerst in zijn leven serieus in de bak gereden en ik heb 3 jaar nauwelijks gereden en al helemaal geen les gehad. Dit beeld maakt mij dan ook best tevreden, en dat zegt wat over mij :+ )


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:01 



 
Profiel   

Wat een fijne, uitgebreide update! Leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Wat zijn je doelen voor de komende periode? Heb je bepaalde grondwerkoefeningen in gedachten?

Hoe bevalt de Ghost? Het concept blijft me trekken maar ik durf het niet zo goed aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 11:09 



 
Profiel   

Op een of andere manier had ik de voorlaatste update gemist.
En dat is jammer, want die was ook gewoon leuk en erg het lezen waard.

Mooie update weer. Heerlijk hè, om lekker met een "nieuw" paard uit te vogelen wat er voor het paard en jou en jullie samen werkt. De blijheid en trots als je samen weer iets nieuws hebt ontdekt of een stapje verder bent gekomen.
Het voordeel dat Storm en jij nu hebben is dat jij met Joep al een hele ontwikkeling hebt doorgemaakt waarop je nu kunt voortborduren. Joep zal dan ook altijd een grote plaats innemen en dat is OK. Storm past er gewoon bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 13:10 



 
Profiel   

@Filis komende periode wil ik voornamelijk focussen op bij mij blijven en veel wandelen. Gewoon kilometers maken eigenlijk. Mijn ervaring met Ghost is heel goed! Joep had ook een ghost en hij was alleen zadelmak. Bij de passessie reed ik er zo mee weg. :+ Storm eigenlijk het zelfde. Hij is klein en kort (niet zo gek met je 1.35) en door enorme schouders weinig ruimte. Ghost lag echt als een huis en ook hij liep er direct mee weg. Zeker omdat ook hij nauwelijks ervaring heeft, hij liep ook erg ruim. Alleen maar positief hier dus :D

@maflinger Ja absoluut ontzettend leuk om uit te vogelen. En dat is zeker een voordeel. Ik heb nu iets meer praktische ervaring met het houden van een (eigen) paard - dat scheelt ook echt. En Joep zal zeker een grote plaats innemen, dat gaat niet weg. Gelukkig niet haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:14 



 
Profiel   

Tondeuses en dekens

Veel wandelingen hebben we nog niet gemaakt door het verschrikkelijke weer van de afgelopen periode :+Wel zijn we druk bezig geweest met het oefenen van andere dingen. Ik vind het belangrijk dat Storm leert dat het normaal is om bepaalde handelingen te verrichten. In de periode dat ik Joep heb gehad bleef ik herhalen dat ik graag een keer wilde oefenen met scheren mocht dit in geval van nood een keer nodig zijn. Toen 'het geval van nood' zich daadwerkelijk voordeed had ik het niet geoefend. :+ Toen de dierenarts aankwam met haar tondeuse om het infuus te kunnen plaatsen was het eerste wat ik zei: "Zie je wel dat ik dit had moeten oefenen!"

Hij gaf er niets om want in de jaren had ik al vaak gekke dingen met hem ondernomen, maar het is me wel bijgebleven. Zeker toen Storm haast een crisis kreeg de eerste keer dat ik zijn manen knipte. Afgelopen week zag ik bij de Action een tondeuse. Ik dacht: hebbes. :')

Dus zo ging ik gewapend met tondeuse naar stal. Ik had zeker niet de intentie om heel die pony kaal te scheren maar ik wilde gewoon dat hij het geluid herkende en het gevoel van zo'n trillend apparaat. Hij had in eerste instantie ogen op steeltjes maar hij had al heel snel door dat het ding alleen maar trilde dus de nieuwigheid was er al snel vanaf. Om hem te bevestigen in dit hele debacle heb ik vervolgens een lichtelijk vervormt hartje op zijn kont geschoren. #penny-droom Hij vond het stilstaan erger dan die hele tondeuse. Maar ik ben blij dat ik het heb geprobeerd want ik weet dat als er nu 'een geval van nood' komt, dat ik het niet opnieuw hoef te introduceren.

Daarnaast hebben we een paar dagen geleden voor één van de eerste keren weer wat academisch grondwerk meegepakt. Dat is iets wat ik ontzettend leuk vind om te doen maar wel iets waar je goed op moet letten wat je doet en wanneer je het doet. Zeker omdat je ze zo makkelijk verkeerde dingen aan kan leren en eventueel zelfs een blessure kan veroorzaken. Nu is dat laatste niet zo maar gedaan natuurlijk, maar ik doe dit dus wel altijd heel erg bewust. Storm vind er nog een klein beetje het zijne van want het is natuurlijk best een zware manier van werken voor een paard. Hij begint er wel iets meer lol in te krijgen. Als hij het niet eens is wordt hij boos. In eerste instantie - zeker toen ik hem écht net had - kreeg ik het daar wel een beetje van op de zenuwen. Inmiddels heb ik door dat het vooral een soort schild is wat hij op zet en als je hem even laat afkoelen dat hij al snel besluit dat het leuker is om mee te doen en aandacht te krijgen dan genegeerd worden. :') Het boze verhoud zich nu nog een beetje tot wat piepen en gillen ipv de flinke bokken die ik eerst (figuurlijk) naar mijn hoofd kreeg.

Hij heeft altijd zijn zin gekregen door gewoon te stoppen met lopen of alleen maar achteruit te lopen. 13 jaar lang je eigen ding doen en dan opeens moeten werken voor je voer is natuurlijk wel een omschakeling :') Gelukkig vind hij het stiekem ont-zet-tend leuk maar bij moeilijke dingen denkt hij nog wel eens zijn oude streken te kunnen gebruiken. :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:20 



 
Profiel   

Leuke update! Die van mij is het nog niet zo eens met scheren - het geluid en het trillen vindt hij OK, maar daadwerkelijk scheren, ho maar... al helpt het niet dat ik m voornamelijk heb gekocht voor zn sokken en baard, dat zijn ook wel griezelige plekjes natuurlijk. Toevallig ben ik deze week ook een begin aan het maken met werk aan de hand met hem. Ik pak het nu heel iets anders aan dan ik geleerd heb dus ik moet even omschakelen, maar ik moet zeggen dat er goede vooruitgang in zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:03 



 
Profiel   

Mooi om weer je vorderingen te lezen. Ik ben er ook altijd wel voor om een paard met zoveel mogelijk kennis te laten maken, des te makkelijker wordt het leven.

Nou willen we het misvormde hartje op de kont natuurlijk wel zien.

(Wat voor steen zit er aan het halster van Storm?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:33 



 
Profiel   

Fillis schreef
Leuke update! Die van mij is het nog niet zo eens met scheren - het geluid en het trillen vindt hij OK, maar daadwerkelijk scheren, ho maar... al helpt het niet dat ik m voornamelijk heb gekocht voor zn sokken en baard, dat zijn ook wel griezelige plekjes natuurlijk. Toevallig ben ik deze week ook een begin aan het maken met werk aan de hand met hem. Ik pak het nu heel iets anders aan dan ik geleerd heb dus ik moet even omschakelen, maar ik moet zeggen dat er goede vooruitgang in zit!


Ja scheren is echt wel een ding voor sommige paarden, daarom ben ik blij dat ik het heb geoefend. Sokken-paarden vind ik heel mooi maar ik ben altijd blij dat ik er geen heb. :+ En wat fijn dat je al vooruitgang ziet. *\o/*


Maflinger_S schreef
Mooi om weer je vorderingen te lezen. Ik ben er ook altijd wel voor om een paard met zoveel mogelijk kennis te laten maken, des te makkelijker wordt het leven.

Nou willen we het misvormde hartje op de kont natuurlijk wel zien.

(Wat voor steen zit er aan het halster van Storm?)


Haha ik zal een erbij plakken :D

Dat is een Rode Japsis die ik uit heb laten meten bij Studio Maddy. Je stuurt dan een foto van je paard en er wordt gemeten waar behoefte aan is. Echt leuk, ik ben dol op dit soort dingen :D Het staat voor positieve energieën aantrekken, moeilijke situaties de baas blijven en intuïtie en wilskracht. Het is dus specifiek aangemeten op Storm. Ik heb er ook één voor Joep aangemeten die nu bij een foto ligt.

Hij past niet aan mijn rijhoofdstel dus hij hangt alleen aan mijn kaptoom, maar ik vind het eigenlijk wel passend want dit is op dit moment het punt waar hij wellicht de meeste ondersteuning nodig heeft. Ik ook wel want ik ben erg scheef :')

Gisteren hebben we vooral lekker gechilled in de bak. Wel een paar kleine grondwerk oefeningen gedaan maar het kostte hem heel veel denkwerk :+ Dus daarna ben ik gewoon bij hem op de grond gaan zitten en ontspannen. Het is in mijn ogen misschien nog wel belangrijker om dit soort dingen te 'ondernemen'. In eerste instantie stond hij met zijn billen naar mij toe te staan en langzaam draaide hij zich steeds meer naar mij om tot hij uiteindelijk bij mij stond en heel erg ging gapen, smakken en uiteindelijk zelfs even ging liggen. <3 Zo fijn.


[ img ]
(Inclusief hartje :+ )

[ img ]

[ img ]
hier kriebelde ik onder zijn buik :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 09:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen