Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een pony aankopen voor mijn kleine meid

 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Alleen ervaringen uit eerste hand mogen gedeeld worden. Bericht voldoet niet aan de boktregels



Laatst bijgewerkt door balance op 29-08-21 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet voldoen aan boktregels

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 18:00 



 
Profiel   

ruitje schreef
Earth schreef
Ik zou die pony dan weer laten staan omdat ie nog niet lekker aan de hulpen is. (en ik vind 'm niet zl lekker lopen :x maar dat terzijde := )


Pony is 3 jaar, serieus? Ik zette hem er op om braafheid te illustreren( wat volgens sommigen niet kon bij een 3 jarige) niet om te zeggen dat hij morgen kan starten :+ .

Ohja en goedgekeurd maar was vergeten dat Bokt zo is en het beter weet dan een DA zeg :') . Mijn god, ik vraag per direct of het filmpje er af kan.

Alweer spijt van dat ik dit soort dingen doe :+ . Wil altijd mensen helpen en open zijn maar moet echt eens kappen met dingen delen hahaha :')


Nou inderdaad! Ik heb ook al een aantal andere filmpjes gezien van deze pony. En die loopt echt prima en al keurig in aanleuning en nageeflijk met een andere ruiter.
Dit is met recht echt een hele gave pony. 1 waar je zeker naar zou moeten komen kijken, maarrrrr dit meisje is wel nog een stuk jonger en ws ook heel tevreden met een maatje kleiner, simpeler en ouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 18:50 



 
Profiel   

ruitje schreef
Earth schreef
Ik zou die pony dan weer laten staan omdat ie nog niet lekker aan de hulpen is. (en ik vind 'm niet zl lekker lopen :x maar dat terzijde := )


Pony is 3 jaar, serieus? Ik zette hem er op om braafheid te illustreren( wat volgens sommigen niet kon bij een 3 jarige) niet om te zeggen dat hij morgen kan starten :+ .

Ohja en goedgekeurd maar was vergeten dat Bokt zo is en het beter weet dan een DA zeg :') . Mijn god, ik vraag per direct of het filmpje er af kan.

Alweer spijt van dat ik dit soort dingen doe :+ . Wil altijd mensen helpen en open zijn maar moet echt eens kappen met dingen delen hahaha :')


Filmpje gezien. Super leuke pony en braaf in de omgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 19:01 



 
Profiel   

Oh sorry hoor, ik wist niet dat ik mensen met mijn eerlijkheid op de teentjes trapte. Dat was niet zo bedoeld, ik doelde er meer op dat ie in stap valt en niet direct aan het been is. Maar goed, ik zal mijn mond wel houden en ja en amen zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 19:10 



 
Profiel   

ruitje schreef
Oh dat komt vast goed! Misschien is de dochter van de TS dan er vanaf gegroeid, koop ik haar pony over :')


Awel sie, ik zou er nu zo voor tekenen :) Mijn dochter wordt enthousiaster met de dag, ze hoopt gewoon dat we "DE pony" vinden voor haar verjaardag eraan komt begin November, want dan kan ze pony-spulletjes vragen aan oma's en opa's en tantes en ooms ... Daar was ze bezorgd over, ocharm die kleine meid is al met zoveel dingen bezig om te regelen, we hebben dan maar een lijstje gemaakt om tot rust te komen. We moesten wel beloven dat ze de pony alleen mocht verzorgen ... Nu goed, we zullen zien of ze dat nog zegt na enkele maanden. Nu, ze zorgt ook goed voor onze hond, dat moet gezegd!
Vandaag haar eerste echte eigen valhelmpje gekocht, de eerste die we vastpakten en die ze niet meer wou afdoen in de winkel, zelfs niet voor eentje die eigenlijk mooier was ... komen we aan de kassa en vraagt de dame of ze zeker is dat het de juiste is ... haar antwoord, ach, ik zie 'm zelf toch niet als de tok op m'n hoofd staat! Daar stonden we dan als volwassenen ...
Morgen rustdag, maandag zien we wel 3 pony's als er ondertussen geen verkoop is geweest.
Enerzijds bij particulieren, anderzijds bij een handelaar. En die 3-jarige pony, die heb ik ook gezien ... alleen die vraagprijs is hoog, niet het budget dat we voorzien hadden, maar wel een topper! Misschien komen we dichterbij ook zo eentje tegen en een prijskaartje binnen ons voorziene budget!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 21:05 



 
Profiel   

Leuk hoor dat ze er zo mee bezig is! Te schattig!

Mijn ouders hebben een pony gekocht zonder dat ik erbij was, toen tegen mij gezegd dat het een pony was die 2 maanden kwam logeren omdat de eigenaar op vakantie was en dat ik dr 2 maanden mocht rijden.

Na 2 maanden kreeg ik te horen dat ze van mij was :D

Dus ik heb nooit zo die voorpret gehad als jullie hebben haha met een 1e pony.

Maar t was wel slim van mijn ouders vind ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 21:10 



 
Profiel   

Ik heb niet alles gelezen. Maar wil inhaken op de vraag van een van de eerste pagina’s van ts.
Over stal Jellema.
Voordat Jellema een stal voor z’n eigen is begonnen heeft hij met zijn vader wat gehandeld op een manege in Rotterdam. Ik had er een heel leuk tinkertje vandaan. Wel mijten en wat rasp maar dat zie je sowieso wel veel bij die tinkertjes. Maar met de pony zeker niks mis. Mensen waarvan ze nu is zijn er ook enorm blij mee.

Ik kreeg mijn eerste pony dat ik 6 was. Pony was een Welsh van 21 jaar en ca 1.20 hoog.
Ze stond liever stil dan dat ze liep, maar voor een kind is dat het beste wat je hebben kan. Want van zo’n nuchter beessie komen de minste ongelukken. Als je hard werkte liep ze wel hoor, maar deed je niks stond ze gelijk stil en hard ging ze niet zo zeer. Ik heb er 8 jaar lang plezier van gehad, laatste jaar niet meer erop gezeten omdat ik toen wel echt te groot geworden was. Op 29 jarige leeftijd ingeslapen vanwege hoefbevangenheid icm artrose.

Mijn advies is om een oudere pony te kopen, rond de 1.20. Mijn pony was destijds al heel groot voor mij. Maar ik kon er relatief snel zelf aardig mee uit de voeten. Aan zo’n jong ding heb je weinig als jouw kind ook alles nog moet leren en zo jong nog is. Een oudere pony is echt goud waard….

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 21:26 



 
Profiel   

ruitje schreef
Leuk hoor dat ze er zo mee bezig is! Te schattig!

Mijn ouders hebben een pony gekocht zonder dat ik erbij was, toen tegen mij gezegd dat het een pony was die 2 maanden kwam logeren omdat de eigenaar op vakantie was en dat ik dr 2 maanden mocht rijden.

Na 2 maanden kreeg ik te horen dat ze van mij was :D

Dus ik heb nooit zo die voorpret gehad als jullie hebben haha met een 1e pony.

Maar t was wel slim van mijn ouders vind ik :+


Wel, als ik zie hoe ze ervan geniet, dan zou ik het niet gedurfd hebben zonder haar erbij te betrekken. Het heeft z'n voor en nadelen hé ... ze leert nu ook dat niet elke pony even braaf is of dat we ze niet allemaal kunnen kopen, dat er keuzes gemaakt moeten worden. Ze neemt het goed op, heeft er vertrouwen in en geniet ervan, die glimlach doet elke keer een moederhart smelten ;) En als 't een verrassing is zoals bij jou, dan brengen andere pony's je ook niet in de war! En de keuze wordt sowieso door de ouders gestuurd hé, goed doordacht! (fingers crossed)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 21:32 



 
Profiel   

Ik denk nog steeds dat ik voor klein en braaf zou gaan.

Maar nogmaals; dat zegt niks. Onze shet heeft onze zoon toen hij echt begon met rijden onwijs vaak afgelegen. Shet was ook niet echt ingereden voor we hem kochten.. Maar die vallen waren niet dusdanig erg dat hij bang werd.

Toen hij eenmaal liep, liep hij ook echt leuk. Toen was hij toch wel 6/7 dat hij handig genoeg was om het naar de uitgang rennen bijv te voorkomen.
Maar zette je daar een ander klein of onervaren kind op, deed hij exact hetzelfde. We kregen biedingen, omdat hij zo leuk liep, maar het was echt geen beginnerspony, dus anderen hadden dan niet de brave pony voor een klein kind gehad zoals ze dachten.

Mijn New Forest ruin exact hetzelfde. Iedereen zei altijd dat het er zo ontspannen uit zag, maar heb er best weleens mensen op gelaten en dan bleek hij toch niet zo makkelijk. Was toen ik hem kocht ook vreselijk kijkerig en van het hupsen en hij viel terug in oude gewoontes als hij de kans of aanleiding kreeg.

Een kind kan best mee pony's kijken en dan een redelijk oordeel hebben. Onze zoon was pas 3 en had heel duidelijk een voorkeur en een sterk gevoel bij de shet die we hebben. Waar we voor kwamen was wat mooier, maar dat boeit een kind toch vaak niet op die leeftijd.

Maar we moeten als ouder wel eerlijk blijven dat wij ze zo gek maken. Onze zoon dacht ook dat hij die pony voor zijn 3e verjaardag wilde, maar feitelijk had hij het hele woord pony op die leeftijd niet gekend, als ik hem niet zo gek maakte.
Je kan niet in de toekomst kijken en zeggen voor 1,2 of 5 jaar. En wat ik eerder ook schreef; niet elk kind dat van paarden en rijden houdt, vindt wedstrijden leuk. Bij mij kwam het afknappen later, maar heb ook wel reacties gehoord. Waar deed ik het dan allemaal voor? Waarom moest ik dan nog een eigen pony? Etc.

En het kan lijken of voelen dat je niet pusht, maar kijk er wel mee uit. Natuurlijk kan je kind bloedfanatiek worden, ben jij helemaal blij en hebben jullie de hobby te delen. Maar stel dat ze stopt en je kijkt later terug, zie je ook wel dat dit echt een erg jong kind is en je het vooral zelf erg leuk vindt. Dat is geen kritiek, maar een ouder vindt zijn of haar kind altijd al groot, ver, slim, handig etc. Terugkijkend, zie je pas dat het gewoon een heel klein kind is. Je wil samen plezier zonder teveel risico's.

Een c-pony is echt veel te groot als ze er zelf voor wil zorgen. Zelfs een B is echt groot. Ga eens naar je eigen lengte kijken tegenover de stokmaat van je paard en hoe dat naast je staat.

En wij hebben zelf quarters en daar starten mensen vrijwel gelijk op of via een shet. Zie ook hoe kleine kinderen ermee rondlopen etc, maar dan is het wel vaak een gedeeld paard met de ouders, oudere broer/zus die hem dus "bijhouden"
En wat ik zei; veel hebben er een shet naast voor de omgang, het leren, leuke dingen doen.

Op een wedstrijd zou ik ook geen pony kopen. Of het moet echt bij de bixie rubriek zijn dat mensen een leuke, ervaren a-mixje van alles aanbieden.........

Hou er alleen wel rekening mee qua budget, dat de pony misschien niet verkocht wordt. Misschien wil je kind het echt niet, hecht ze zich erg, heeft ze geen ambities etc. Maar als je een oudere pony koopt, is op een gegeven moment een adres ook wel zijn laatste adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 01:53 



 
Profiel   

Earth schreef
Ik zou die pony dan weer laten staan omdat ie nog niet lekker aan de hulpen is. (en ik vind 'm niet zl lekker lopen :x maar dat terzijde := )


Het gaat erom om te laten zien dat ook een driejarige poepbraaf kan zijn. In de hand ook echt superbelangrijk.
Niet aan het been..sja al zou de pony dat zijn, dan is een vijfjarige absoluut niet in staat om dat te onderhouden. Dus die pony heeft alles wat belangrijk is, voor een kind van die leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 07:56 



 
Profiel   

ruitje schreef
Leuk hoor dat ze er zo mee bezig is! Te schattig!

Mijn ouders hebben een pony gekocht zonder dat ik erbij was, toen tegen mij gezegd dat het een pony was die 2 maanden kwam logeren omdat de eigenaar op vakantie was en dat ik dr 2 maanden mocht rijden.

Na 2 maanden kreeg ik te horen dat ze van mij was :D

Dus ik heb nooit zo die voorpret gehad als jullie hebben haha met een 1e pony.

Maar t was wel slim van mijn ouders vind ik :+


O grappig.

Onze dochter geloofde het vorig jaar ook niet. Pas toen we vertelden dat we een stal hadden gevonden voor Branco geloofde ze dat we hem echt gingen kopen voor haar. Dat verbaasde hoofd en de blijdschap er na zal ik nooit vergeten.

Op concours een pony kopen zou ik nooit doen. Ik zou het andersom ook vreselijk onbeschoft vinden als mensen daar naar zouden vragen. Andersom wel eens meegemaakt dat mensen zeiden "hij is te koop hoor" maar dat was niet het juiste moment voor ons. Branco heeft ons trouwens min of meer uitgezocht want we waren ook niet op zoek. Maar hij stond bij de bijrijdpony van onze dochter en hij was zo lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 08:13 



 
Profiel   

DYM schreef
Dat ze een half jaar zadelmak was kwam eruit als excuus na de vluchtpoging van de pony ... dus weer een vraag om eerst te stellen :)


Jep.Maar toch zegt dat niet alles. Toen ik 12 was kochten we een 3 jarige New Forest merrie. Had nog nooit iemand opgezeten. Half jaartje later maar eens geprobeerd. Kuikenmak, heeft in al die jaren geen voet verkeerd gezet, schrok nergens van. ik reed vooral met halster en touw eraan, zonder zadel. Zelfs langs een spoor met een langsrazende trein verblikte of verbloosde ze niet. Later haar zoon precies hetzelfde. Gouden pony's waren dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 08:33 



 
Profiel   

Ik vind 't niet onbeschoft, mensen op concours naar hun pony te vragen. Als je het gewoon fatsoenlijk doet, is er toch niets ergs aan?

Moet zeggen, dat ik ook vaak geïnteresseerden heb voor onze pony ( of ze echt serieus zijn is natuurlijk n 2e, dat weet ik niet).

B pony kan natuurlijk ook 1m17 zijn ( net zoals die van mij - is net 1 cm te groot) , dan is een B nog niet zo groot voor een meisje van 5.


Die van ons. Gekocht als 3 jarige, m'n kinderen waren 0 en 2. Inmiddels 7 en 9.
Hij is geniaal voor kleintjes aan de hand en longe en omgang. Verder ook braaf, nergens van onder de indruk ( Iets met n groot ego). Maar wel snel. Zou m'n kind van 7 er nog niet los op concours mee wegsturen. Volgend jaar wel.
Buitenrijden doet ze al wel, dat gaat super.

Met dochter van 7 :
[ img ]

Met dochter van 9:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 09:00 



 
Profiel   

Weet niet of het al genoemd is maar ik zie hier tegenwoordig een heel mooi vrachtwagentje rondrijden van http://www.ponymakelaar.nl/ en dat meisje heeft zelf ook hoog in de sport gereden. Zie leuke pony's op de website. Misschien is het wat voor je?

Ben vroeger trouwens zo vaak benaderd op concours of mijn pony te koop was, prima toch. Was hij niet, hij was en is onbetaalbaar voor mij, maar is toch juist een compliment. Ik snap de onbeschoftheid niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 09:22 



 
Profiel   

Een pony zien en dan de vermoedelijke eigenaars vragen of die pony te koop staat? Wel, ik kan me inbeelden dat het heftig overkomt, zeker als je er niet mee bezig bent. Aan de andere kant kan ik me inbeelden dat het ook aangenaam kan zijn als je het ontvangt als compliment. Zo'n boodschap hangt van heel wat factoren af, hoe wordt de boodschap overgebracht en in welke omstandigheden ... Ik kan me het wel inbeelden in beide situaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 07:14 



 
Profiel   

+:)+ Aan alle nieuwsgierigen ... Yep, het is gebeurd ... fase 1 afgerond, we hebben gisteren een pony uitgeprobeerd en een koop afgesproken ... Op naar fase 2.
Ondanks alle raadgevingen en waarschuwingen, weet ik dat ik niet alle onderdeeltjes heb uitgetest, dat is waar. Maar we (mijn dochter en ik) waren overtuigd van de 4-jarige pony die heel koel langs de weg stapte met auto's scherend langs ons heen (ik had meer stress dan de pony) en de roepende hengsten in de weides lieten haar koud, zij leek bezig met haar taak, een ruitertje vervoeren! Ook in de bak, geen weglopertje en vrij goed aan de hulpen. De keuze is wel gevallen op een B-pony, enerzijds vanwege jullie raadgevingen, maar ook omdat dit de eerste pony was die mijn dochter overtuigde. Ze kon haar meteen zelf verzorgen, de hoefjes, het borstelen ... Het is zelfs een echte Welshpony, dus ik had wel enige argwaan, maar die kleine meid was enthousiast en wou maar steeds draven (lees sneller gaan), terwijl ze dat met geen enkele andere pony zo graag wilde, dan was één keer draven voldoende. En die kleine viervoeter bleef koel, ging niet weglopen of zo, geen protest te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 07:26 



 
Profiel   

Gevoel is naast alle praktische overwegingen eigenlijk het aller belangrijkste. We willen nu straks natuurlijk wel foto's zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 07:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd ts! Hopelijk mag je dochter er veel plezier aan gaan beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 07:30 



 
Profiel   

Ik stap wat laat in, alle berichtjes gelezen en leuk om te zien dat jullie inmiddels een pony gevonden hebben. Ik ben benieuwd naar de foto's :D

Ik heb thuis 5 kleine ponietjes staan, mag hopen dat ik ook een paardenmeisje (of jongen) krijg ooit, dat zou ik zo leuk vinden! Ik wandel al vanaf veulen af aan met ze op straat, dus verkeersmak zijn ze in ieder geval alvast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 09:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Ben nu wel benieuwd naar wat foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 09:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Leuk deze update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 10:45 



 
Profiel   

Proficiat! Inderdaad is het feit dat het kindje zelf de pony leuk vindt het allerbelangrijkste.Als de klik er dus is dan komt de rest vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 11:13 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Dat zijn vaak de beste Pien_2010, die hebben al zoveel levenservaring en het gekke is er vaak wel vanaf. Pony's worden vaak wat ouder dan paarden, en voor een 4-jarige hoeven ze ook niet super sportief in het werk meer te zijn. Het schrikt vaak af als je alleen paarden hebt, maar voor de oudjes die het allemaal al gezien hebben, wordt nog steeds goud geld neergelegd en dat is vaak niet voor niets. Geluk moet je op gezondheid hebben, maar dat is ook zo vaak bij een jong dier natuurlijk, keuren is altijd goed! Ik zou het ook zo gedaan hebben voor onze dochters op die leeftijd toen, 1 hier was ook 18 toen we hem kochten.



Dit! Op de manege waar ik altijd gereden en geholpen heb werden de pony's veel ouder en bleven langer gezond dan de paarden. Echt een groot deel boven de 25 en nog hartstikke actief. De kinderen wegen gelukkig ook een stuk minder en het werk is minder zwaar voor ze. De jonge pony's zijn soms nog echt wel wat minder betrouwbaar, ook al zijn ze braaf. In de winter toch nog een sprintje trekken of een bokje. De ouderen hebben dat allemaal wel gezien en gedaan en vinden het best. Zelfs als ze vroeger draakjes waren. Zet ze aan een paaltje vast en laat maar lekker poetsen (uiteraard onder toezicht).

Edit: ik was nog niet bij het eind van de reacties beland, maar zie dat jullie een pony hebben gevonden. Uiteraard zijn er ook pony's bij die haast bomproof geboren worden. Gefeliciteerd en veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 11:23 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, foto spam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 11:28 



 
Profiel   

Ik vind zo een bericht zonder foto's ook niet kunnen...........:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 11:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen