Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:05

Pony is nog niet in eigendom hè. Even geduld nog! Daarna vast nog vele foto topics in het verschiet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:19

Idd eerst even netjes wachten tot de pony goedgekeurd is!
En dan los met die foto's :D

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:35

Dat doe je goed.

Precies wat jij beschrijft, hadden die kinderen op de manege met hun Welsh-pony ook. Ze geloofden in dat paardje en vertrouwden haar en dat vertrouwen heeft ze nooit beschaamd.
Af en toe een klein beetje opvoeding om het geheel in het gareel te houden voldeed ruim.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:35

ik duim nog steeds mee voor je TS , ik ben zo benieuwd!

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:03

O wat leuk! Ik ben benieuwd.

DYM
Berichten: 21
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 13:54

Help help help

Nu kopen we een pony en krijg ik niet meteen iemand ter plaatse voor de keuring .... Kent iemand een erkende paardendierenarts in de buurt van Nijmegen?
We kijken er zo naar uit, het was me vorige week niet gelukt en na heel wat bellen en mailen lijkt het me niet meteen te lukken vandaag ...
En ik wil jullie graag een foto delen, een filmpje zelfs, maar zolang de pony niet van ons is, mag ik dat in principe niet hé ... GDPR ofzo?
Ik had het al opgegeven om keuring en gezondheidscertificaat samen geregeld te krijgen, nu lijkt een keuring ter plaatse of megaduur of niet haalbaar? Dat lijkt zo wereldvreemd :(

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:06

Ik kom niet uit die regio, maar het moet toch normaal gesproken geen probleem zijn een arts te vinden? Zoekfunctie op bokt al gebruikt? Zo vond ik ook een prima dierenarts om te laten keuren laatste keer dat ik een pony kocht.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:13

Maar wat vind je duur je zit met klinsich op locatie al snel richting de 200

DeGelukkige4
Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:22

Hoi! Als fervent lezer op bokt reageer ik eigenlijk nooit, maar de paardenartsen van Diergeneeskundig centrum Maas en waal zijn betrouwbaar en kundig. Al ruim 18 jaar de artsen van mijn merrie.Ze zitten in Druten, maar komen vrijwel zeker ook in Nijmegen. Succes, superspannend en leuk voor jou en je dochter! :)

Edit: mijn ervaring is dat ze zeker niet duur zijn, maar je kunt aan de telefoon vragen wat de kosten ong zijn. Ik denk dat ze dat wel kunnen inschatten.

DYM
Berichten: 21
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 14:58

Dank jullie geweldig! Duur, wel, ik had meteen prijzen tussen 300 en 400 euro voor een keuring zonder RX-foto's wel te verstaan. De voorrijkosten waren vrij hoog. En dan doet niet iedereen dit blijkbaar ... de regelingen zijn in Nederland ook duidelijk verschillend van in België, dus het was even wennen. Anderzijds wil ik ook geen dierenarts die hun als klant heeft hé ... dat wou ik net vermijden. Ik ga weer bellen :)

Terug naar af ... Maas en Waal geeft aan TE VER
Zoekfunctie Bokt, misschien niet juist gebruikt maar geeft geen praktijk aan
Laatst bijgewerkt door DYM op 06-09-21 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:05

Je kan misschien nog bellen met dierenkliniek landhorst?

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:23

SMDC in Heesch zit redelijk in de buurt. Zal wat duurder zijn denk ik, maar denk uitgebreide klinische keuring wel.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:25

Is op locatie geen probleem? Eigenaar komt met pony naar locatie. Jullie ook? En als alles rond is dan pony betalen en meenemen? Denk dat je allicht goedkoper uit bent en ook wat meer keus hebt. De Lingehoeve is vanuit Nijmegen een halfuurtje rijden bijvoorbeeld.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:33

linda_gigant schreef:
ElCamino schreef:
Flevo pony's van Bianca Sabbe...... Heeft heel leuke welsh pony's

Hier zou ik zeker niets kopen, wat een mensen zeg bah



Hier goede ervaringen en n hele brave pony voor kennissen gekocht.

DYM
Berichten: 21
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 14:09

Goedemiddag deze middag ... eindelijk kan ik weer op het forum ... weet niet wat er mis ging. Maar ondertussen is de pony thuis aangekomen en is iedereen happy ... zelfs mijn oude ruin vindt het leuk gezelschap ... maar o wee als we haar uit de weide halen ;)
Ziehier ons nieuw familielid ... het heeft wat gekost om een dierenarts daar te krijgen, dus dank je wel dierenartspraktijk uit Wychen. Hopelijk behoudt deze pony haar koelheid zoals ik de eerste dagen, want we hebben ook al gezien dat er pit in zit in volle vrijheid.

Afbeelding

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:12

Zie geen foto? Maar alvast gefeliciteerd.

Leuke pony met blij baasje!!!!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:44

O wat een schatje! Gaan jullie hopelijk veel plezier van hebben. En los of aan de longe mogen ze gek doen. Als ze aan de hand en met de ruiter erop maar braaf zijn :j

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:11

Gefeliciteerd. Wat een leukerd :j

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:51

Super leuke pony !
Heel veel plezier met elkaar :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:06

DYM schreef:
+:)+ Aan alle nieuwsgierigen ... Yep, het is gebeurd ... fase 1 afgerond, we hebben gisteren een pony uitgeprobeerd en een koop afgesproken ... Op naar fase 2.
Ondanks alle raadgevingen en waarschuwingen, weet ik dat ik niet alle onderdeeltjes heb uitgetest, dat is waar. Maar we (mijn dochter en ik) waren overtuigd van de 4-jarige pony die heel koel langs de weg stapte met auto's scherend langs ons heen (ik had meer stress dan de pony) en de roepende hengsten in de weides lieten haar koud, zij leek bezig met haar taak, een ruitertje vervoeren! Ook in de bak, geen weglopertje en vrij goed aan de hulpen. De keuze is wel gevallen op een B-pony, enerzijds vanwege jullie raadgevingen, maar ook omdat dit de eerste pony was die mijn dochter overtuigde. Ze kon haar meteen zelf verzorgen, de hoefjes, het borstelen ... Het is zelfs een echte Welshpony, dus ik had wel enige argwaan, maar die kleine meid was enthousiast en wou maar steeds draven (lees sneller gaan), terwijl ze dat met geen enkele andere pony zo graag wilde, dan was één keer draven voldoende. En die kleine viervoeter bleef koel, ging niet weglopen of zo, geen protest te zien.

Ik heb zat jonge welsh pony s verkocht die doodbraaf waren en de oudste van 19 met alle ervaring had ook alle ervaring wat trucjes betreft.
Mijn dochter is 4 en rijdt mijn welsh pony inmiddels zelfstandig los in stap en draf en galoppeert sinds kort rond aan de longe, we zijn gestart met bixie. Been geven vindt ze nog moeilijk maar pony luistert prima naar stemhulpen(voordeel van ook menpony zijn :')). Ik zou ook zo weer een welsh voor haar kopen. Gelukkig hebben we er nu eentje in de maak van onze eigen merrie.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 01:32

Wat een leuke! En qua maat netjes.

Ik zou gewoon zelf veel doen en vooral aan de stemhulpen werken. Zo heb ik de shet beleerd met zoonlief samen en kon ik ook lang goed blijven helpen. En de shet kon echt zo voor de sulky later en luistert nog steeds erg goed.

En als de pony aan de longe gek doet, lekker laten gaan. Ik zie veel mensen trekken en hooooo roepen, maar als ze hier gek doen aan de longe, mogen ze nog een tandje harder. Willen ze dan niet meer, toch een rondje extra. Ik ga die strijd niet aan. Je wilde zo graag, dan ga je maar ook even. Ik neem het alleen wel over.

DYM
Berichten: 21
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 09:45

superpony schreef:
Wat een leuke! En qua maat netjes.

Ik zou gewoon zelf veel doen en vooral aan de stemhulpen werken. Zo heb ik de shet beleerd met zoonlief samen en kon ik ook lang goed blijven helpen. En de shet kon echt zo voor de sulky later en luistert nog steeds erg goed.

En als de pony aan de longe gek doet, lekker laten gaan. Ik zie veel mensen trekken en hooooo roepen, maar als ze hier gek doen aan de longe, mogen ze nog een tandje harder. Willen ze dan niet meer, toch een rondje extra. Ik ga die strijd niet aan. Je wilde zo graag, dan ga je maar ook even. Ik neem het alleen wel over.


Haha, ja, dat klopt inderdaad. Maar ondertussen zijn we een weekje verder, doet ze het goed, blijft ze koel met ruiter op de rug ... alleen nog die alpaca zien te imponeren denk ik ... Die staat ons steeds op te wachten en te bekijken met schaapachtige oogjes ... en als we dichterbij komen huppelt hij rond als beschermheer van de kudde verderop. Volgens mij is ze dit soort dier nog niet eerder tegengekomen, maar wel grappig. Zelfs de wandelaars met enthousiaste hondjes maken haar niets ... en mijn dochter? Die vindt alles geweldig ... al maakt de pony een sprongetje, zelfs zonder zadel blijft ze plakken. Ik kan alleen maar zeggen "Dit was de bedoeling" dat we er met z'n allen plezier aan beleven.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:49

Eens kijken bij Annaïs? Die heeft superbrave kinderpony's.

Oh never mind, jullie hebben al een pony haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:39

Alpaca's zijn ook rare beesten :')

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Een pony aankopen voor mijn kleine meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:04

Leuke pony en heel veel succes en plezier toegewenst samen :D